Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35093948   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Białystok, 2005

Białystok, 2005.11.22

PS.I.J.P.0933/8/05

Pani Renata Klucznik

Kierownik

Miejskiego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Sejnach

 

Uprzejmie informuję, że w dniu 11.10.2005r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę sprawdzającą w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sejnach w zakresie wykonania zaleceń pokontrolnych z dnia 25.08.2004r., dotyczących realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 ze zm.).

Wyniki kontroli zostały ujęte w protokole kontroli, podpisanym przez Kierownika Ośrodka.

Kontrolą objęto realizację zaleceń pokontrolnych, które dotyczyły:

1.      Niezwłocznego podjęcia działań zmierzających do uregulowania zatrudnienia osoby nie posiadającej kwalifikacji do świadczenia usług zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18.12.1996r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi (Dz.U. Nr 2 z 1997, poz. 12).

2.      Niezwłocznego podjęcia działań zmierzających do opracowania gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, która w szczególności powinna określać:

a)      pełne rozpoznanie gminy, jej środowiska,

b)      zdiagnozowanie potrzeb gminy - dostosowanie ich do charakteru, wielkości gminy, ilości mieszkańców (zdrowych, młodych, dzieci, środowisk patologicznych, osób w wieku poprodukcyjnym, chorych , niepełnosprawnych, itp.),

c)      dostosowanie potrzeb do możliwości finansowych gminy,

d)      określenie środków finansowych niezbędnych do realizacji zadań określonych w strategii.

3. Niezwłocznego podjęcia działań zmierzających do opracowania gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.

4. Koordynowania realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych po jej uchwaleniu przez Radę Gminy.

5. Sporządzania bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej - każdego roku.

6.Sporządzania sprawozdawczości w systemie informatycznym - niezwłocznego wprowadzenia wszystkich rodzin objętych pomocą do systemu "POMOST".

7. Występowanie w stosownych terminach (sesja budżetowa) do Rady Miasta o zapewnienie w budżecie gminy na kolejne lata środków na realizację zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej bądź wynikających z bilansu potrzeb na dany rok oraz wpisanych w gminną strategię rozwiązywania problemów społecznych.

8. Niezwłocznego uzupełnienia dokumentacji spraw 3 osób, którym przyznano pomoc w formie specjalistycznych usług opiekuńczych świadczonych dla osób z zaburzeniami psychicznymi o zaświadczenia lekarskie, stanowiące podstawę przyznania pomocy w tej formie, określające ich wymiar i czas trwania. Ustalenia kontroli wykazały, że zalecenia wynikające z:

- pkt 1 zaleceń - wykonano; świadczenie usług zabezpieczone jest przez pielęgniarkę posiadającą odpowiednie kwalifikacje.

- pkt 2 zaleceń - na dzień kontroli była opracowana gminna strategia rozwiązywania problemów społecznych, uwzględniająca priorytety działania, jednakże bez określenia środków finansowych do realizacji zadań określonych w strategii - pkt 3 zaleceń - wykonano; Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej posiada opracowany gminny system profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.

- pkt 4 zaleceń - wykonanie tego zalecenia związane jest z realizacją zadań i kierunków wynikających z gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych i odbywa się zarówno na bieżąco, jak też w dłuższych okresach czasu (np. współpraca z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Komendą Powiatową Policji, szkołami).

- pkt 5 zaleceń - plan wydatków budżetu miasta uwzględnia zabezpieczenie realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej.

- pkt 6 zaleceń - nie został wykonany.

-pkt 7 zaleceń - jego realizacja uzasadniona jest od wystąpienia potrzeby zabezpieczenia zadań określonych w strategii lub wynikających z ustawy o pomocy społecznej.

- pkt 8 zaleceń został zrealizowany.

Przedstawiając powyższą ocenę zobowiązuje kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do niezwłocznego uzupełnienia bazy danych w systemie POMOST i przesyłania sprawozdań również w wersji elektronicznej wygenerowanych w systemie SI POMOST od najbliższego okresu sprawozdawczego.

Informuję, że zgodnie z art. 128 ust. 2, 4 ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej oraz § 28 Zarządzenia Wewnętrznego Nr 80/05 Wojewody Podlaskiego z dnia 11.05.2005r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania kontroli, kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego umotywowanych zastrzeżeń w sprawie ocen, uwag i wniosków zawartych w tym wystąpieniu.

W przypadku nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO

Krystyna Golubiewską

Z-ca Dyrektora Wydziału

Polityki Społecznej

 

Do wiadomości:

- Burmistrz Miasta Sejny

- Wydział Prawny i Nadzoru

w/m

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  06.12.2005 10:11:41
Data publikacji:  06.12.2005 10:11:41
Data modyfikacji:  06.12.2005 10:11:41 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl