Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35092504   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Starostwa Powiatowego w Sejnach. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

PROTOKÓŁ

PROTOKÓŁ

z kontroli sprawdzającej

przeprowadzonej w Starostwie Powiatowym w Sejnach,

REGON - 790672704,

zwanym w dalszej treści "Starostwem".

 

Starostą Sejneńskim jest Pan Piotr Marian Luto powołany na to stanowisko uchwałą Nr I/3/02  Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2002r.

 

Kontrolę przeprowadził w dniu 6 października 2005r. pracownik Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego Pan Marek Liberadzki - starszy inspektor wojewódzki, na podstawie upoważnienia do kontroli Nr PS.VI.0939/429/05 z dnia 03.10.2005r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej.

 

Kontrolujący wpisał się do książki kontroli pod poz. 5.

 

Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielali:

-         Pani Agnieszka Kujawska - p.o. kierownika Wydziału Ogólnego,

-         Pan Waldemar Budowicz - podinspektor w Wydziale Ogólnym,

-         Pani Wirginia Pestka - kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,

-         Pani Małgorzata Klahs - pracownik socjalny w PCPR.

 

Celem kontroli było sprawdzenie:

Realizacji przez starostę zadań w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych,   świadczenia pomocy w przygotowaniu wniosków o przyznanie rent i emerytur oraz   analizy sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych, a także organizacja na  terenie powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski wynikających z art. 73. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 1991r. o kombatantach oraz o niektórych  osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (tekst jednolity z 2002r.  Nr 42, poz. 371 z późn. zm.)

 

Przedmiotowy i podmiotowy zakres kontroli.

Zgodnie z § 5 ust. 3 Statutu Powiatu Sejneńskiego stanowiącego załącznik do Uchwały Nr III/7/98 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 1998r. w sprawie statutu powiatu, powiat wykonuje także zadania z zakresu administracji rządowej, jeżeli ustawy określają te sprawy jako należące do zakresu działania powiatu.  

            Według struktury organizacyjnej Starostwa określonej w Regulaminie Organizacyjnym  Starostwa Powiatowego w Sejnach zatwierdzonym Uchwałą Nr IX/43/03 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 16 września 2003r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Starostwa powiatowego w Sejnach, w Rozdz. V § 18 cz. III pkt 8 zadanie organizacji na terenie powiatu rocznic związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny i okresu powojennego przypisano Wydziałowi Ogólnemu.

Uchwałą Nr 40/03 Zarządu Powiatu w Sejnach z dnia 27 listopada 2003r. realizację zadań wynikających z art. 73. 1 pkt 1, 3 i 4 ustawy o kombatantach przypisano Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w  § 3 w pkt 7, 8 i 9 regulaminu organizacyjnego PCPR w Sejnach w brzmieniu: "realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych", "świadczenia pomocy w przygotowaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent", "analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw".

 

Ustalenia z kontroli.

W toku kontroli ustalono, iż w Wydziale Ogólnym zadanie wynikające z art. 73. 1 pkt 2 ustawy o kombatantach oraz o niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego przypisano aneksem z dnia 17 listopada 2003r. do zakresu zadań Panu Waldemarowi Budowiczowi. W wydziale w teczce OR 8282 zatytułowanej "współpraca z organizacjami kombatanckimi i innymi w problematyce pomocy społecznej, świadczeń rentowych itp." dokumentowana jest realizacja tego zadania. 

 W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie zadania: w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych, świadczenia pomocy w przygotowaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku rent i emerytur dla kombatantów i osób represjonowanych oraz analizę sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych, zapisano w zakresie zadań z dnia 2 lutego 2005 roku Pani Małgorzaty Klahs.

W prowadzonej w PCPR teczce PCPR 8282 zatytułowanej "współdziałanie z organizacjami kombatanckimi i innymi w problematyce pomocy społecznej, świadczeń rentowych itp." znajduje się dokumentacja z lat 1999, 2000, 2002, 2003, 2004, 2005 dotycząca realizacji dwóch zadań: w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych oraz analizy sytuacji życiowej kombatantów i osób  represjonowanych.

Z wyjaśnień udzielonych przez Panią Małgorzatę Klahs, wynika, że do tej pory nie zaistniała konieczność świadczenia pomocy w przygotowaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku rent i emerytur, żaden bowiem kombatant w tej sprawie nie zgłaszał się do starostwa.

 

O ustaleniach zawartych w niniejszym protokole poinformowano Panią Agnieszkę Kujawską i Panią Wirginię Pestkę.

 

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz po podpisaniu przez kierownika jednostki kontrolowanej pozostaje w aktach Starostwa Powiatowego w Sejnach, natomiast drugi w aktach Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. 

 

Kierownikowi jednostki kontrolowanej przysługuje prawo do wniesienia uwag do ustaleń z kontroli zawartych w protokóle w terminie 7 dni od daty jego podpisania.

 

 

 

/podpis kierownika jednostki kontrolowanej/               /podpis osoby kontrolującej/

 

 Piotr Marian Luto                                           Marek Liberadzki  

             Starosta Sejneński                                         starszy inspektor wojewódzki

 

Białystok, 18 października 2005 r.


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  13.12.2005 11:07:50
Data publikacji:  13.12.2005 11:07:50
Data modyfikacji:  13.12.2005 11:07:50 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl