PROTOKÓŁ
PROTOKÓŁ
z kontroli doraźnej
przeprowadzonej w Stowarzyszeniu Bank Żywności w Suwałkach
Stowarzyszenie Bank Żywności
w Suwałkach jest powstałym w dniu 02.03.2000
roku stowarzyszeniem posiadającym status organizacji pożytku publicznego.
Podstawa prawną działalności jest wpis do Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem 0000069745 dnia 08.01.2002 r.
Adres siedziby: 16-400 Suwałki, ul Kowieńska
3/18.
Regon: 790751444.
Prezesem placówki jest Pan Romuald Turczyński.
Skarbnikiem placówki jest Pan Marek Stasiński.
Kontrolę przeprowadzili:
1.
Danuta Skucz - starszy inspektor w Wydziale Polityki Społecznej
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (legitymacja służbowa Nr 58),
2.
Piotr Słabiński - starszy inspektor w Wydziale Polityki Społecznej
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (legitymacja służbowa Nr 50),
na podstawie upoważnienia Nr
PS.VI.ICz.0939/492/05 z dnia 07.12.2005 r. wydanego w imieniu Wojewody
Podlaskiego przez Andrzeja Kozłowskiego - Dyrektora Wydziału Polityki
Społecznej.
Kontrolę przeprowadzono w dniu 19 stycznia 2006
r.
W toku kontroli wyjaśnień udzielała:
1.
Pan Romuald Turczyński -
Prezes Stowarzyszenia Bank Żywności w Suwałkach.
Przedmiot kontroli:
Przedmiotem kontroli była ocena prawidłowości
realizacji umowy Nr 6/2005 zawartej w dniu 04 listopada 2005 roku pomiędzy
Wojewodą Podlaskim a Stowarzyszeniem Bank Żywności w Suwałkach na świadczenie
usług na rzecz osób bezdomnych i przeciwdziałaniu ich wykluczeniu społecznemu
oraz efektywności realizowanych zadań.
Kontrolą objęto następujące zagadnienia:
1.
Warunki lokalowe bezpośrednio służące realizacji zadania.
2.
Zasoby kadrowe i kwalifikacje osób związanych z realizacją zadania.
3.
Organizacja działań podejmowanych w ramach realizacji zadania.
4.
Stan realizacji zadania oraz efektywność, rzetelność i jakość realizacji
zadania.
5.
Prawidłowość wykorzystania otrzymanej dotacji.
6.
Prawidłowość prowadzenia dokumentacji dotyczącej realizacji zadania.
Założenia organizacyjne kontroli:
Kontrolą objęto okres od dnia podpisania umowy
do dnia 31.12.2005 r.
Kontrolę przeprowadzono w oparciu o okazaną
dokumentacje, wyjaśnienia i informacje dotyczące realizacji określonego w umowie
zadania oraz wizję pomieszczeń.
Ustalenia kontroli:
1.
Warunki lokalowe bezpośrednio służące realizacji zadania:
Bank Żywności dysponuje wynajmowanym lokalem biurowym, magazynem w Suwałkach o
powierzchni 100m2 oraz użyczonym przez Prezydenta Białegostoku
magazynem o pow 3148m2
2.
Zasoby kadrowe i kwalifikacje osób związanych z realizacją zadania.
Ogółem przy realizacji zadania pracuje 5 osób: Prezes, koordynator przy
realizacji zadania PEAD, księgowy, pracownik biurowy oraz dwóch magazynierów.
Pracownik biurowy zatrudniony jest na 1 etacie, pozostałe osoby pracują na
zasadzie wolontariatu.
-
Organizacja działań podejmowanych w ramach
realizacji zadania:
Bank Żywności realizuje swoje zadania poprzez:
a)
wyszukiwanie rezerw żywności produkowanej w nadmiarze,
b)
pozyskiwanie żywności o krótkich terminach przydatności do spożycia,
c)
gromadzenie rezerw żywności i ich racjonalną dystrybucję,
d)
promowanie postaw przeciwdziałających utylizacji żywności lub jej
marnotrawieniu,
e)
organizowanie zbiórek żywności szczególnie w okresach przedświątecznych,
f)
prowadzenie ścisłego monitoringu wykorzystania żywności przez
beneficjentów.
Bank Żywności jest również zaangażowany w
realizację Europejskiego Programu Pomocy Żywnościowej PEAD.
4. Stan realizacji
zadania oraz efektywność, rzetelność i jakość realizacji zadania:
Rozpoczęcie realizacji umowy Nr 6/2005 zawartej
pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Stowarzyszeniem Bank Żywności w Suwałkach
nastąpiło z chwilą podpisania umowy i otrzymania środków finansowych tj. od
listopada 2005 roku.
Z dniem 31.12.2005 roku projekt został
zrealizowany w całości.
Zadania były realizowane zgodnie z planem,
harmonogramem, kosztorysem i niezbędnymi potrzebami.
Uczestnikami i beneficjentami programu były
organizacje pozarządowe, świadczące pomoc osobom ze środowisk skrajnie ubogich
oraz osobom bezdomnym.
W kontrolowanym okresie w Świątecznej Zbiórce
Żywności brało udział ok 1300 wolontariuszy w 133 sklepach na terenie Suwałk,
Augustowa, Białegostoku, Kolna, Moniek, Sokółki, Hajnówki i Sejn. Przed
zbiórkami odbyły się szkolenia wolontariatu w zakresie zasad działania
wolontariatu oraz merytorycznego sposobu przeprowadzenia zbiórki.
W roku 2005 Bank Żywności współpracował z 78
organizacjami obejmując pomocą około 80 tysięcy potrzebujących.
5. Prawidłowość wykorzystania otrzymanej
dotacji:
Stowarzyszenie otrzymało w dniu 10.11.2005 roku
kwotę 2.469 zł (poz. księgowa - 564), oraz w dniu 19.12.2005 roku kwotę 1.023 zł
(poz. księgowa -650).
Na dzień 31.12 2005 roku wydatkowano kwotę
3.492,00 zł tj. 100% przyznanych środków.
Zestawienie wydatków z dotacji budżetu państwa:
L.p. |
Nr dokumentu księgowego |
Raport
kasowy |
Data opłacenia faktury |
Określenie
Wydatku |
kwota |
1. |
Faktura VAT nr FOL03339213/
012/05 z 10.12.2005r. |
1 |
23.12.2005 r. |
Opłata za rozmowy telef. |
442,00 |
2. |
Faktura VAT nr 12/2005 z 09.11.2005r. |
2 |
21.11.2005 r. |
Wykonanie podestu rozładunkowego |
3.050,00 |
Razem: |
3.492,00 |
6. Prawidłowość prowadzenia dokumentacji
dotyczącej realizacji zadania:
Kontrola wykazała, że
umowa zrealizowana została prawidłowo. Dokumentacja w sprawie wydatkowania
dotacji prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami. Każdy z rachunków
opisany jest w sposób potwierdzający ich opłacanie ze środków PUW, sprawdzony
pod względem merytorycznym i rachunkowym. Stwierdzono, że prowadzona jest
wyodrębniona ewidencja księgowa środków finansowych przekazanych na realizację
zadania.
Prezesowi Stowarzyszenia Bank Żywności w
Suwałkach przysługuje prawo wniesienia pisemnego wyjaśnienia co do zawartych w
protokole ustaleń w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.
Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących
egzemplarzach, z tego jeden otrzymuje Pan Romuald Turczyński Prezes
Stowarzyszenia Bank Żywności.
Stowarzyszenie Bank
Żywności Podpisy kontrolujących:
ul. Kowieńska 3/18, 16-400
Suwałki /-/ Danuta Skucz
NIP
844-19-97-647 /-/
Piotr Słabiński
REGON
790751444
25.01.2006 r.
Prezes
/-/ Romuald Turczyński