Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35098075   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Domu Pomocy Społecznej św. Franciszka z Asyżu w Tykocinie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Białystok, 2006

Białystok, 2006.03.06

PS.I.MN. 0931/2/2/06

Ksiądz Andrzej Stypułkowski

Dyrektor

Domu Pomocy Społecznej

p. w.  św. Franciszka z Asyżu

w Tykocinie

Uprzejmie informuję, że w wyniku kontroli kompleksowej Domu Pomocy Społecznej p. w. św. Franciszka z Asyżu w Tykocinie, przeprowadzonej w dniach 24-25 stycznia br. przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w zakresie oceny stopnia realizacji programu naprawczego, warunków życia mieszkańców, organizacji działania domu pomocy społecznej przy uwzględnieniu typu domu i uzasadnionych potrzeb mieszkańców, oceny poziomu, struktury zatrudnienia oraz kwalifikacji zatrudnionych pracowników, przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności mieszkańców do informacji o swoich prawach oraz oceny stopnia i efektów realizacji indywidualnych planów wspierania mieszkańców w okresie od 01.01.2005 r. do 31.12.2005 r.  dokonano poniższych ustaleń.

            Zadania zaplanowane w programie naprawczym Domu do realizacji na rok 2005 zostały wykonane. Dom osiągnął wymagane standardy w zakresie usług bytowych, usług opiekuńczych i wspomagających.

            W toku kontroli ustalono, że Dom nie spełnia jedynie standardów w zakresie wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu terapeutyczno-opiekuńczego i zapewnienia kontaktu z psychologiem. W dziale terapeutyczno-opiekuńczym zatrudnionych było 14 osób, w tym 3 wolontariuszy, (w przeliczeniu na pełne etaty 12,75) co daje wskaźnik zatrudnienia 0,38. Zgodnie z programem naprawczym osiągnięcie wymaganego wskaźnika zatrudnienia 0,5 i zapewnienia kontaktu z psychologiem zaplanowano do końca 2006 roku.

            Kontrolą objęto również, kwalifikacje pracowników działu terapeutyczno-opiekuńczego. Na podstawie             losowo wybranych akt 7 osób stwierdzono, że pracownicy ci posiadają wymagane kwalifikacje na zajmowanych stanowiskach.

Prawa i obowiązki mieszkańców Domu zawarte są w Regulaminie Organizacyjnym. Zawarte w Regulaminie prawa, gwarantują mieszkańcom w szczególności wolność, godność i poczucie bezpieczeństwa. Gwarantują bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych w depozycie. Uwzględniają rozwój osobowości, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną i środowiskiem, korzystanie z wszelkich usług świadczonych przez Dom. W toku kontroli stwierdzono, że prawa mieszkańców są przestrzegane.

W Domu funkcjonuje zespół terapeutczno-opiekuńczy. W 2005 roku odbyło się 5 posiedzeń zespołu. W dokumentacji z posiedzeń zespołu w stosunku do mieszkanki, której plan był omawiany, sporządzany jest opis: jej funkcjonowania w Domu i środowisku; zachowań społecznych oraz wyznaczane są kierunki dalszej pracy z mieszkanką.

Indywidualne plany wsparcia mieszkańca opracowane są dla wszystkich mieszkanek. Za realizację planu odpowiadają pracownicy pierwszego kontaktu i zespół terapeutyczno-opiekuńczy. Każdy pracownik pracujący bezpośrednio z mieszkańcem jest pracownikiem I kontaktu dla średnio 3-4 osób. Wszystkie plany uzgodnione zostały z mieszkankami. Do pracy z mieszkanką założono cele długoterminowe i krótkoterminowe. W niektórych planach zaplanowane do realizacji cele są bardzo ogólne, nie precyzują jak należy pracować z mieszkanką, by cele te realizować.

Wszystkie plany zostały zmodyfikowane w 2005 roku. Jak wynika z wyjaśnień Dyrektora opisy zachowania mieszkanki w poszczególnych sferach dokonywane będą co dwa-trzy miesiące. Z przeanalizowanych planów wynika, że dokonano oceny funkcjonowania mieszkanki w każdej ze sfer. Prowadzone oddziaływania dostosowane są do wieku rozwojowego i możliwości psycho-społecznych mieszkanki. Zwrócono uwagę na potrzebę rehabilitacji i konsultacji leczniczych, nawiązania kontaktów z rodziną i udziału mieszkanki w terapii zajęciowej. Należy stwierdzić, że zapisy z dokumentacji terapeutycznej są ogólne i nie wskazują jakie efekty przynosi mieszkance udział w danej formie terapii. Ponadto, w części planów oceny nie odnoszą się do wszystkich założonych celów pracy z mieszkanką.

W oparciu o wyniki przeprowadzonej kontroli zalecam:

1. W dokumentacji z terapii zajęciowej uwzględniać efekty prowadzonych oddziaływań w aspekcie funkcjonowania psychofizycznego mieszkanki, uczestniczącej w danej formie terapii.

2. Modyfikować indywidualne plany wsparcia mieszkańca uwzględniając zmiany zachodzące w funkcjonowaniu mieszkanki.

Na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.) Dyrektor Domu Pomocy Społecznej p.w. św. Franciszka z Asyżu w Tykocinie może zgłosić do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych umotywowane zastrzeżenia.

            W przypadku nie skorzystania z powyższego prawa, oczekuję w terminie 30 dni na informacje o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach niepodjęcia takich działań.

Z up. Wojewody Podlaskiego

Krystyna Golubiewska

Z-ca Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej

Do wiadomości:

1. Starosta powiatu łomżyńskiego.

2. Dyrektor CARITAS Diecezji Łomżyńskiej

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  13.03.2006 10:00:21
Data publikacji:  13.03.2006 10:00:21
Data modyfikacji:  13.03.2006 10:01:57 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl