Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35097434   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Ośrodka Pomocy Społecznej w Rajgrodzie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Kontrola problemowa z dn. 23-25.05.2006r.
Autorzy: Krystyna Wyszkowska,
Załącznik Nr do protokołu

 PROTOKÓŁ   KONTROLI   PROBLEMOWEJ

przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim oraz w  Ośrodku Pomocy

Społecznej w Rajgrodzie

Burmistrzem jest Pan Zygmunt DZIĄDZIAK.

Skarbnikiem  jest Pani  Jadwiga STRYJECKA.

Kierownikiem  Ośrodka Pomocy Społecznej jest Pani Barbara JANKOWSKA.

Pani Barbara Jankowska zatrudniona jest na obecnym stanowisku od dnia 01.05.1990r. na podstawie powołania  przez Naczelnika Miasta i Gminy Rajgród Nr 0110-4/90 z dnia 01.05.1990r.(podstawa prawna:

 § 1 pkt 20  Rozporządzenia Rady Ministrów z 13.04.1984r.)

 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Rajgrodzie jest   jednostką organizacyjną utworzoną uchwałą

Nr XI/47/90  Rady Miasta i Gminy  w Rajgrodzie z dnia 26.04.1990r. w sprawie utworzenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Rajgrodzie. 

 

Kontrolę przeprowadziła:

1.       Danuta Skucz - starszy inspektor w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, na podstawie upoważnienia Nr 94 z dnia 17 maja 2006 r. wydanego w imieniu

      Wojewody Podlaskiego przez Panią Krystynę Golubiewską - Z-cę  Dyrektora Wydziału Polityki

       Społecznej.

Kontrolę przeprowadzono w dniach :23-25.05.2006r.

 

I. Temat kontroli:

                Prawidłowość wykorzystania dotacji z budżetu państwa przeznaczonej na świadczenia z pomocy społecznej i świadczenia rodzinne.

II. Cel kontroli:

Celem kontroli jest dokonanie oceny prawidłowości wykorzystania dotacji celowej przekazanej z budżetu państwa na finansowanie zadań z zakresu pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych pod względem zgodności z przeznaczeniem i wysokością .

III. Przedmiotowy zakres kontroli:

Kontrolą objęto wykorzystanie dotacji celowej z budżetu państwa w okresie  od 01.01.2005 r. do       31.12.2005 r. oraz 01.01.2006r-31.03.2006r.  i skontrolowano następujące zagadnienia:

1.      Finansowanie świadczeń wypłacanych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego .

2.      Finansowanie świadczeń wypłacanych z pomocy społecznej w formie zasiłków okresowych i celowych.

3.      Finansowanie składki zdrowotnej za osoby pobierające zasiłek stały.

4.      Finansowanie zasiłków rodzinnych, dodatków do zasiłku rodzinnego oraz świadczeń opiekuńczych.

5.      Finansowanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej, na realizację których środki zapewnia budżet państwa ( rozdział 85219, 85228, 85295).

 

                                                            Ustalenia kontroli:

               Rada Miejska w Rajgrodzie  uchwałą Nr XXI/159/04 z dn. 10 marca 2005 r. w sprawie budżetu gminy na rok 2005r.przyjęła następując plan dochodów w dziale 852:

Rozdział

Plan pierwotny

(kwota dotacji w zł)

Plan na dzień 31.XII.2005r.

(kwota dotacji  w zł)

85212

 770.000,00zł

1.006.900,00zł

85213

  12.000,00zł

       7.640,00zł

85214

256.000,00zł

   314.384,00zł

85219

115.000,00zł

   115.000,00zł

85228

  68.000,00zł

     84.400,00zł

85295

  42.379,00zł

     82.739,00zł

 

Uchwałą Nr XXIX/199/06 z dnia 08.01.2006r. w sprawie budżetu gminy na rok 2006 przyjęto  następujący plan dochodów w dziale 852:

 

Rozdział

Plan pierwotny

(kwota dotacji w zł)

Plan na dzień 31.XII.2006r.

(kwota dotacji w zł)

85212

1.170.000,00zł

1.170,000,00zł

85213

     12.000,00zł

      12.000,00zł 

85214

   346.000,00zł

   343.000,00zł

85219

   116.000,00zł

   116.000,00zł

85228

    98.000,00zł

     98.000,00zł

85295

    36.000,00zł

     36.000,00zł

 

1. Rozdział 85214

 

Dotacja celowa w rozdziale 85214 została wykorzystana w okresie  01.01. -  31.12.2005 r. na:

L.p.

Forma pomocy

Liczba osób korzystających z pomocy

Kwota w złotych

1.

Zasiłki stałe

 29

  92.748,00zł

2.

Zasiłki okresowe

                           182

 205.412,00zł

 

 

Razem:

     298.169,00zł

           

Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 85214 w okresie  01.01.05r.-31.12.05r., w tym na zasiłki stałe oraz na zasiłki okresowe stałe obrazuje poniższa tabela:

Data otrzymanej z PUW dotacji

Kwota w zł

Poz. księgowa

                           Wykorzystanie

Ogółem

W tym: na zasiłki stałe

W tym: na zasiłki okresowe

14.01.2005r.

 21.333,00zł

  61

    7.915,00zł

   7.567,00zł

   348,00zł

11.02.2005r.

 20.000,00zł

 205

  29.745,00zł

   8.264,00zł

21.481,00zł

07.03.2005r.

14.03.2005r.

   8.750,00zł

 25.000,00zł

 360

 401

     7.704,00zł

  24.221,00zł

   7.704,00zł

             x

            x

    24.221,00zł

05.04.2005r.

13.04.2005r.

    8.000,00zł

 23.000,00zł 

 603

 644

    7.995,00zł

  24.979,00zł

   7.995,00zł

            x

           x

    24.979,00zł

06.05.2005r.

12.05.2005r.

    8.000,00zł

  25.000,00zł

 791

 822

    7.577,00zł

  24.950,00zł

   7.577,00zł

            x

           x

     24.950,00zł

03.06.2005r.

  31.000,00zł

 951

  28.485,00zł

   7.227,00zł

    21.258,00zł

06.07.2005r.

  31.000,00zł

1181

    7.736,00zł

   7.313,00zł

         423,00zł

09.08.2005r.

  25.000,00zł

1352

    8.682,00zł

   8.365,00zł

         317,00zł

14.09.2005r.

    8.940,00zł

1564

  24.974,00zł

   7.456,00zł

    17.518,00zł

10.10.2005r.

  17.000,00zł

1755

  29.027,00zł

   7.496,00zł

    21.531,00zł

14.11.2005r.

16.11.2005r.

    6.100,00zł

    9.000,00zł

1966

1982

  31.261,00zł

 

   7.943,00zł

    23.318,00zł

05.12.2005r.

28.12.2005r.

  37.900,00zł

       308,00zł

2117

2296

  32.909,00zł

    7.842,00zł

    25.067,00zł

Ogółem:

305.331,00zł

 

 298.160,00zł

  92.748,00zł

   205.412,00zł

 

Otrzymana dotacja przekazana z budżetu państwa w rozdziale 85214 w 2005r. wykorzystana została w  zgodnie z przeznaczeniem. Niewykorzystana kwota dotacji   7.171,00zł została zwrócona na konto PUW w dniu 31.12.2005r.

 

Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 85214 w okresie 01.01.06r.-31.03.06r.przeznaczonej na

 zasiłki stałe i okresowe  przedstawia się  następująco:

 

L.p.

Forma pomocy

Liczba osób korzystających z pomocy

Kwota w zł

1.

Zasiłki stałe

                  26

22.216,00zł

2.

Zasiłki okresowe

                160

65.197,00zł

 

Razem:

                186   

87.413,00zł

 

Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 8514 w okresie 01.01.06r.-31.03.06r. ukazuje poniższe zestawienie:

 

Data otrzymanej dotacji z PUW

Kwota

W złotych

Poz.księgowa

                  Wykorzystanie

Ogółem

W tym: zasiłki stałe

W tym: zasiłki okresowe

06.01.2006r

10.01.2006r.

    7.900,00zł

  25.000,00zł

 10

 12

 10.314,00zł

 7.525,00zł

  2.789,00zł

15.02.2006r.

  32.700,00zł

 64

 38.098,00zł

 8.326,00zł

29.772,00zł

10.03.2006r.

13.03.2006r.

    7.700,00zł

  30.000,00zł

100

101

   6.365,00zł

 32.635,00zł

 6.365,00zł

        x

          x

32.635,00zł

O g ó  ł e m:

103.300,00zł

 

87.412,00zł

22.216,00zł

65.196,00zł

 

 

      Kontrolująca dokonała analizy planu wydatków budżetowych za okres 01.01.2005r.-31.12.2005r.oraz 01.01.2006r.-31.03.2006r.  ujętych w sprawozdaniu Rb-28S.

      Wykonanie planu wydatków budżetowych za okres 01.01.05 - 31.12.05 r. w rozdz. 85214  wg sprawozdania Rb-28S przedstawia się następująco:

Miesiąc

plan po zmianach

wykonanie - narastająco

styczeń 2005 r.

256.000,00zł

 7.915,00zł

luty 2005 r.

256.000,00zł

37.660,00zł

marzec 2005 r.

276.000,00zł

69.585,00zł

kwiecień 2005 r.

276.000,00zł

102.142,00zł

maj 2005 r.

276.000,00zł

135.087,00zł

czerwiec 2005 r.

324.984,00zł

163.573,00zł

Lipiec 2005

324.984,00zł

171.308,00zł

Sierpień 2005

324.984,00zł

179.990,00zł

Wrzesień 2005

344.984,00zł

204.965,00zł

Październik 2005r.

344.984,00zł

233.992,00zł

Listopad 2005r.

344,984,00zł

               265.251,00zł

Grudzień 2005r.

324.909,00zł

298.160,00zł

 

Wykonanie planu wydatków budżetowych w rozdziale 85214 w I kwartale 2006r. wg sprawozdania  

Rb-28S przedstawia poniższa tabela:

 

Miesiąc

Plan po zmianach

Wykonanie narastająco

Styczeń 2006r.

         373.000,00zł

        10.314,00zł

Luty 2006r.

         373.000,00zł

        48.412,00zł

Marzec 2006r.

         373.000,00zł

        87.413,00zł

 

a) Zasiłki stałe

W okresie od 01.01.2005 do 31.12.2005 roku z pomocy w formie zasiłku skorzystało 29 osób, zaś w okresie 01.01.06r.-31.03.2006r. - 26 osób

Kontrolująca sprawdziła wybrane  akta osób korzystających z w/w form pomocy oraz listy wypłat zasiłków z miesięcy: VII- VIII,X.2005 r. oraz I-III.2006r. Nieprawidłowości nie stwierdzono. Listy zgodne są z wydanymi decyzjami. Prowadzona dokumentacja nie budzi zastrzeżeń (przykłady sprawdzonych list stanowi załącznik Nr 1 do protokołu).Kwoty przyznanych zasiłków wypłacane są w drodze przelewów bankowych (umowa Nr 1/2000 z dnia 01.01.2000r. zawarta pomiędzy Bankiem Spółdzielczym w Rajgrodzie a

Urzędem Miejskim  w Rajgrodzie o prowadzeniu rachunku bankowego)   oraz w kasie Urzędu Miejskiego.

Kontrolująca ustaliła, że wykazy zawierają: nazwisko i imię świadczeniobiorcy, adres zamieszkania,

nr decyzji, kwotę świadczenia; oraz , że opisane są zgodnie z wymogami prawa.

Przykłady osób korzystających z zasiłku stałego w kontrolowanym okresie zawiera załącznik Nr 2.

 

b)  Zasiłki okresowe

.

               Od 01.01.2005 roku do 31.12.2005 r. z pomocy w formie zasiłku okresowego skorzystały 182 osoby,

w I kwartale 2006r. -160 osób.

            Sprawdzono wyrywkowo akta osób korzystających z w/w form pomocy oraz listy wypłat zasiłków z miesięcy: X- XI..2005r.oraz II-III.2006r. Nieprawidłowości nie stwierdzono. Listy zgodne są z wydanymi decyzjami. Prowadzona dokumentacja nie budzi zastrzeżeń. (Przykłady  sprawdzonych list stanowi załącznik Nr 1 do protokołu).

                Wykazy  wypłat zawierają: nazwisko i imię świadczeniobiorcy, adres zamieszkania, nr decyzji, kwotę świadczenia; oraz że opisane są zgodnie z wymogami prawa. Kwoty zasiłków wypłacane są w  drodze przelewów bankowych na konta osobiste oraz w kasie Urzędu Gminy. Przykłady osób korzystających z zasiłku okresowego zawiera zał. Nr 3.

 

 

2.  Rozdział 85213 - składka na ubezpieczenie zdrowotne

 

               Ośrodek Pomocy Społecznej w  Rajgrodzie na sfinansowanie składki zdrowotnej dla osób korzystających z pomocy społecznej na 2005 rok otrzymał dotację w kwocie 7.606,00zł.zaś  w I kwartale 2006r.-Podlaski Urząd Wojewódzki przekazał kwotę 2.100,00zł.

W kontrolowanym okresie Ośrodek Pomocy Społecznej w Rajgrodzie przekazał na konto ZUS składkę na ubezpieczenie zdrowotne  w 2005r. za 22osóby pobierające zasiłek stały, a w  I kwartale 2006r. za 21 osób.

            Kontrolująca dokonała analizy sprawozdań Rb-28S (kwartalnych) dot. rozdziału 85213 za okres od 01.01.2005r.-31.12.2005r.oraz I kwartał 2006r.

 

 

 

Plan i wykorzystanie dotacji za IV kwartały 2005 roku przedstawia się następująco:

Za okres od początku 2005 r.

Plan (po zmianach)

Wydatki - narastająco

Do 31 marca 2005 r.

12.000,00zł

1.883,00zł

Do 30 czerwca 2005 r.

12.000,00zł

3.787,00zł

Do 30 września 2005r.

12.000,00zł

5.589,00zł

Do 31 grudnia 2005r.

 7.640,00zł

7.606,00zł

 

           Plan i wykorzystanie dotacji za I kwartał 2006r. ukazuje poniższa tabela:

Za I kwartał 2006r.

Plan (po zmianach)

Wydatki-narastająco

Do 31 marca 2006r.

12.000,00zł

1.915,00zł

 

 

 Wyrywkowo skontrolowano akta osób korzystających z pomocy w formie zasiłku stałego, a za które odprowadzana jest składka zdrowotna. Pomocy bezzasadnej nie stwierdzono.

Kontrola wykazała, że składka zdrowotna za osoby pobierające zasiłek stały  na konto ZUS odprowadzana

jest w obowiązującym terminie.

            Przekazywanie środków z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające zasiłek stały przez  OPS w Rajgrodzie  do ZUS obrazuje poniższa tabela:

 

a) Okres 01.01.2005r.-31.12.2005r.

            Środki otrzymane z PUW

                            Przekazanie do ZUS

Data

Kwota

Nr wyciągu bankowego

Data/składka za m-c

kwota

Liczba osób

Poz. księgowa

3101.2005r.

600,00

136

28.01.2005r.  Styczeń 05r.

562,00zł

21

131

25.02.2005r.

700,00zł

285

25.02.2005r.

Luty 05r.

 

623,00zł

22

285

24.03.2005r.

700,00zł

488

30.03.2005r.

Marzec 05r.

591,00zł

20

503

27.04.2005r.

700,00zł

730

28.04.2005r.

Kwiecień 05r.

626,00zł

20

733

31.05.2005r.

700,00zł

898

24.05.2005r.

Maj 05r.

590,00zł

20

879

29.06.2005r.

700,00zł

1088

23.06.2005r.

Czerwiec 05r.

488,00zł

21

1058

28.07.2005r.

400,00zł

1283

26.07.2005r.

Lipiec 05r.

460,00zł

21

1271

29.08.2005r.

700,00

1460

24.08.2005r

Sierpień 05r.

620,00zł

22

1438

30.09.2005r.

70,00zł

1670

26.09.2005r.

Wrzesień 05r.

543,00zł

20

1621

28.10.2005r.

650,00zł

1874

25.10.2005r.

Październik 05r.

543,00zł

20

1854

28.11.2005r.

650,00zł

2044

01.12.2005r.

Listopad 05r.

545,00zł

20

2109

28.12.2005r.

406,00zł

2296

20.12.2005r.

Grudzień 05r.

537,00zł

20

2223

Razem:

7.606,00zł

 

 

6.728,00zł

 

 

Kwota 878,00zł przeznaczona została na ubezpieczenie  zdrowotne osób korzystających ze świadczeń rodzinnych.

 

b) 01.01.2006r.-31.03.2006r.

Środki otrzymane z PUW

Przekazane do ZUS

Data

kwota

Nr wyciągu

bankowego

Data/składka

Za miesiąc

kwota

Liczba osób

Poz.

księgowa

27.01.2006r.

   700,00zł

 35

03.02.2006r.

Styczeń 06r.

561,00zł

20

118

28.02.2006r.

   700,00zł

 77

03.03.2006r.

Luty 06r.

544,00zł

21

205

31.03.2006r.

   700,00zł

128

31.3.2006r.

Marzec 06r.

626,00zł

21

282

Razem:

2.100,00zł

 

 

1.731,00zł

 

 

 

 

3. Świadczenia rodzinne, zasiłki rodzinne

a) Rozdział 85212

 

W kontrolowanym okresie tj od.01.01.2005r.-31.12.2005r.  z pomocy w formie zasiłków rodzinnych skorzystało 1017 osób, dodatki do zasiłków rodzinnych przyznano 1259 osobom,  świadczenie opiekuńcze 83

 osobom, zaliczki alimentacyjne wypłacono 11 osobom.

 

Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 85212 - świadczenia rodzinne w okresie 01.01.2005r.-31.12.2005r. przedstawiało się następująco:

 

Data otrzymanej z PUW dotacji

Kwota w zł.

Poz. księgowa

 

Ogółem

W tym na zasiłek rodzinny

W tym na świadczenia opiekuńcze

dodatki do zas. rodzinnego

Zaliczka alimentacyjna

Składka emeryt.-rentowa

3% koszty

Obsugi

10.01.05r.

64.167,00

33

60.746,00

18.921,00

9.360,00

30.476,00

X

956

893,00

07.02.05r.

64.000,00

78

60.510,00

19.016,00

8.796,00

31.108,00

X

820

631,00

03.03.05r.

60.000,00

344

63.802,00

19.350,00

9.924,00

31.322,00

X

1.093,00

1.973,00

04.04.05r.

58.000,00

596

63.541,00

19.951,00

8.652,00

33.138,00

X

956,00

907,00               

05.05.05r.

62.000,00

789

61.566,00

21.391,00

9.216,00

28.472,00

X

956,00

1.531,00

02.06.05r.

62.000,00

944

66.337,00

21.013,00

10.500,00

32.668,00

X

956,00

1.239,00

05.07.05r.

65.000,00

1177

61.120,00

21.507,00

9.936,00

27.537,00

x

956,00

1.222,00

03.08.05r.

74.000,00

1335

63.807,00

21.451,00

10.368,00

29.681,00

x

956,00

1.351,00

05.09.05r.

07.09.05r.

148.000,00

37.000,00

1514

1524

170.412,00

105.711,00

46.613,00

47.103,00

13.968,00

 14.268,00ł

104.479,00

 38.695,00

2.314,00

3.246,00

956,00

956,00

2.085,00

1.548,00

05.10.05r

100.000,0

1738

113.579,00

   47.577,00

15.540,00

   38.445,00

2.850,00

956,00

8.316,00

04.11.05r.

09.11.05r.

50.185,00

52.815,00

1927

1945

104.909,00

  47.952,00

15.264,00

  39.50,00

2.505,00

956,00

7.239,00

05.12.05r.

109.733,00

2117

 

 

 

 

 

 

 

Razem:

1.006.900,00

 

1.004.466,00

351.845,00

135.792,00

465.486,00

10.915,00

11.473,00

28.935,00

 

Niewykorzystana dotacja w rozdziale 85212 w kwocie 2.454,34zł zwrócona została na konto PUW w dniu 31.12.2005r.

Od 01.01.2006r.-31.03.2006r. z pomocy w formie zasiłków rodzinnych skorzystało 1043 osób, 571 osobom przyznano dodatki do zasiłków rodzinnych, świadczenia opiekuńcze przyznano 82 osobom, 9 osobom przyznano zaliczki alimentacyjne.

Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 85212 - świadczenia rodzinne w I kwartale 2006r. przedstawia poniższe zestawienie:

 

Data

otrzymanej dotacji

z PUW

    Kwota

w złotych

Poz. księgowa

Wykorzystanie

Ogółem

W tym:

zasiłek rodzinny

W tym: świadczenia opiekuńcze

W tym:

Dodatek do zasiłku rodzinnego

W tym:

 zaliczka alimentacyjna + "becikowe"

05.01.2006r.

109.000,00

9

102.724,00

47.609,00

14.544,00

38.033,00

2.538,00

06.02.2006r.

101.000,00

53

116.335,00

48.915,00

15.244,00

43.718,00

8.458,00

06.03.2006r.

135.000,00

92

118.582,00

49.283,00

15.396,00

44.370,00

9.533,00

Razem:

345.000,00

 

337.641,00

145.807,00

45.184,00

126.121,00

20.529,00

 

W roku 2005 wydano 8 decyzji orzekających o zwrocie  nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych na ogólną kwotę 1.424,70zł.

Specyfikacja nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych zawarta jest w załączniku Nr 5.

            Kontrolująca sprawdziła wyrywkowo akta osób korzystających z w/w form pomocy oraz wykazy wypłat zasiłków z miesięcy: IX-XII.2005r.oraz I-III.2006r. Nieprawidłowości nie stwierdzono. Wykazy zgodne są z wydanymi decyzjami. Prowadzona dokumentacja nie budzi zastrzeżeń. (Przykłady  sprawdzonych list stanowi załącznik Nr 1 do protokołu).

Dokumentacja wypłat zawiera: nazwisko i imię świadczeniobiorcy, adres zamieszkania, nr decyzji, kwotę świadczenia; omawiana dokumentacja  opisana jest zgodnie z wymogami prawa. Kwoty zasiłku wypłacane są w drodze przelewów pieniężnych na konta osobiste świadczeniobiorców lub w kasie Urzędu Miejskiego.

 

Wykonanie planu wydatków budżetowych za okres 01.01. - 31.12.2005 r. w rozdziale 85212 świadczenia rodzinne przedstawia poniższe zestawienie:     

miesiąc

plan po zmianach

wykonanie - narastająco

styczeń

770.000,00

  60.746,00

luty

770.000,00

 121.256,00

marzec

770.000,00

 185.058,00

kwiecień

770.000,00

 248.599,00

maj

770.000,00

 310.165,00

czerwiec

770.000,00

 376.502,00

lipiec

770.000,00

 437.622,00

sierpień

770.000,00

 501.429,00

 wrzesień

820.000,00

 671.841,00

październik

844.352,00

 777.552,00

listopad

999.400,00

  891.131,00

grudzień

1.006.900,00

1.004.466,00

 

Wykonanie planu wydatków budżetowych za I kwartał 2006r. w rozdziale 85212 - świadczenia rodzinne przedstawia się następująco:

 

miesiąc

Plan po zmianach

Wykonanie narastająco

Styczeń 2006

1.170.000,00

102.724.00

Luty 2006

1.170.000,00

219.059,00

Marzec 2006

1.170.000,00

330.340,00

 

 

4.Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa w 2005 r. w rozdziale 85219

 

miesiąc

Dotacja otrzymana z PUW

Wydatkowane przez OPS

Data

Kwota

Poz. księgowa

Wynagrodzenie wraz z pochodnymi

Delegacje

Rozmowy telefoniczne

Zakup materiałów biurowych, komputerów

Inne

I.05

18.01.05r.

9.985,00

74

6.688,00

X

x

X

x

II.05

15.02.05r.

17.02.05r.

7.179,00

8.985,00

228

238

6.688,00

X

X

X

X

III.05

15.03.05r.

10.925,00

417

22.152,00

X

X

X

X

IV.05

16.04.05r.

9.583,00

661

10.129,00

X

X

X

X

V.05

12.05.05r.

9.583,00

822

9.583,00

X

X

X

X

VI.05

06.06.05r.

9.583,00

954

9.583,00

X

X

X

X

VII.05

06.07.05r.

9.600,00

1181

7.600,00

X

X

X

X

VIII.05

08.08.05r.

9.600,00

1352

8.400,00

X

X

X

X

IX.05.

20.09.05r.

9.600,00

1604

7.785,00

X

X

X

X

X.05r.

11.10.05r.

7.126,00

1764

8.726,00

X

X

X

X

XI.05r.

18.11.05r.

7.126,00

1993

8.626,00

X

X

X

X

XII.05r

07.12.05r.

7.155,00

2135

9.040

X

X

X

X

Razem:

 

115.000,00

 

115.000,00

x

X

x

X

 

Dotacja z budżetu państwa  w rozdziale 85219 w 2005r. wykorzystana w 100% na wynagrodzenia wraz z pochodnymi.

W OPS w Rajgrodzie  w 2005r. zatrudnione  były 3 osoby finansowane  z dotacji budżetu państwa.

W  I kwartale 2006r. Ośrodek Pomocy Społecznej zatrudniał 5 osób, w tym 3 etaty opłacane z dotacji

budżetu państwa.

Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa w I kwartale 2006r. w rozdziale 85219 § 2010 przedstawia się następująco:

miesiąc

Dotacja otrzymana z PUW

Wydatkowanie przez OPS

data

kwota

Poz. ks.

Wynagrodzenie + pochodne

Delegacje

Rozmowy telef.

Zakup mat.

inne

I.06r.

10.01.06r.

31.01.06r.

9.667,00

7.394,00

12

39

10.670,00

     X

X

X

X

II.06r

17.02.06r.

8.994,00

68

10.670,00

     X

X

X

X

III.06r.

27.03.06r.

10.377,00

122

10.670,00

     X

X

X

X

Razem:

 

36.432,00

 

32.010,00

     X

X

X

X

 

5. Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa w 2005 r. w rozdziale 85295 § 2030 przedstawia poniższe zestawienie:

 

miesiąc

Dotacja otrzymana z PUW

Wydatkowane przez OPS

Data

Kwota

Poz. księgowa

Kwota

I.05

X

X

X

X

II.05

25.02.2005r.

2.000,00

285

x

III.05

x

x

x

x

IV.05

13.04.2005r.

 

 

 

V.05      

x

x

x

492,00

VI.05

07.06.2005r.

  5.000,00

960

12.657,00

VII.05

06.07.2005r.

  6.134,00

      1181

  2.400,00

VIII.05.

04.08.05r.

  5.000,00

      1339

  2.400,00

IX.05r.

20.09.2005r.

  3.000,00

1595

14.010,00

X.05r.

05.10.2005r.

  8.000,00

1738

                 7.314,00

XI.05r.

23.11.2005r.

48.605,00

2024

   8.828,00

XII.05r.

x

x

x

34.638,00

Razem:

 

82.739,00

 

82.739,00

 

Otrzymana dotacja z budżetu państwa w dziale 852 rozdział 85219 § 2030  w kontrolowanym okresie

wykorzystana została w 100% .

 

Dnia 05.02.2005r. zawarto Porozumienie pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Burmistrzem Rajgrodu w sprawie dofinansowania zadania własnego gminy w ramach Programu "Posiłek dla Potrzebujących" na kwotę 42.739zł, w tym kwotę 8.000zł na tworzenie punktów wdawania posiłków. Gmina zobowiązała się przeznaczyć środki własne w wysokości 15.000,00zł, co stanowi 25,98% kosztów zadania.

Aneksem Nr 1/05 z dnia 31.03.2005r. zwiększono  dotację celową z budżetu państwa do kwoty 62.739zł,

w tym na tworzenie punktów wydawania posiłków - 8.000zł.Środki własne gminy nie uległy zmianie i

stanowią 19,29% kosztów realizacji zadania.

W ramach programu  wydano 26.392 posiłków na ogólną wartość  49.739zł;

Koszt jednego posiłku wyniósł ogółem 1,88zł.

Pomocą w formie dożywiania objęto ogółem   248 dzieci ; w tym 15 uczniów z 8 szkół spoza terenu działania Rajgrodu. Uczniowie korzystający z Rządowego Programu "Posiłek dla Potrzebujących" otrzymują w szkołach gorące posiłki.

28.000zł w tym 8.000zł z dotacji celowej budżetu państwa przeznaczono na tworzenie punktu wydawania posiłków w nowo wybudowanym gimnazjum w Rajgrodzie.

W ramach Programu "Posiłek dla Potrzebujących"  przyznano 264 zasiłki celowe z dotacji budżetu państwa na ogólną wartość 20.000zł..

Zainteresowane szkoły przesyłają do  Ośrodka Pomocy Społecznej w Rajgrodzie faktury na koniec danego  miesiąca.

Kontrolująca wyrywkowo sprawdziła  rachunki  i faktury opłacane za wyżywienie w ramach Rządowego Programu "Posiłek dla Potrzebujących". Dokumentacja prowadzona jest prawidłowo, zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami.

Decyzje przyznające zasiłki celowe wydawane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

Dnia 17 marca 2006r. pomiędzy Wojewodą Podlaski a Burmistrzem Miasta Rajgród zawarte zostało

Porozumienie Nr 79/06 na mocy którego Urząd Miejski na realizację Programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" w 2006r. otrzymał dotację celową w kwocie 115.887zł w tym na doposażenie 1 istniejącego punktu przygotowywania lub wydawania posiłków w kwocie 25.000,00zł. Gmina zobowiązała się przeznaczyć na realizację w/w Programu środki własne w wysokości 29.000zł, co stanowi 20,02% kosztów realizacji Programu.

Aneksem Nr 1/06 z 24.04.06r. podwyższono dotacje celową na kwotę 126.687zł w tym 25.000zł, na utworzenie nowych lub doposażenie 1 istniejącego punktu przygotowywania lub wydawania posiłków.

Wykorzystanie dotacji  w rozdziale 85295 §2030 w I kwartale 2006r. przedstawia poniższe zestawienie:

 

Miesiąc

             Dotacja otrzymana z PUW

             Wydatkowanie przez OPS

Data

kwota

Poz.księgowa

Data

kwota

Poz.księgowa

I.06r.

10.01.06r.

3.000,00

12

 

 

 

II.06r.

15.02.06r.

3.000,00

64

 

 

 

III.06r.

08.03.06r.

3.000,00

96

17.03.2006r.

9.000,00

249

Razem:

 

9.000,00

 

 

9.000,00

 

 

W I kwartale 2006r. wielkość środków wydatkowanych na realizację programu wyniosła 19.599zł w tym: 9.000zł z dotacji budżetu państwa. Ogółem pomocą w formie dożywiania objęto 235 osób.

Wydano 10.123 posiłki na ogólną kwotę 17.099,00zł.Koszt jednego posiłku w I kwartale 2006r. wyniósł 1,69zł.

Na  43 zasiłki celowe w ramach Rządowego Programu  "Posiłek dla Potrzebujących" przeznaczono 2.500zł.

 

6. Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa w 2005r. w rozdziale 85228 § 2010.

Dotacja otrzymana z PUW

Dotacja wydatkowana przez OPS

data

kwota

Poz.

księgowa

data

kwota

Poz. księgowa

14.01.2005r.

5.667,00

  61

19.01.2005r.

  3.432,00

  76

07.02.2005r.

5.667,00

178

16.02.2005r.

  6.144,00

235

14.03.2005r.

5.667,00

401

16.03.2005r.

  6.682,00

417

05.04.2005r.

6.680,00

603

04.04.2005r.

  6.758,00

596

06.05.2005r.

7.000,00

  791

09.05.2005r.

12.595,00

804

03.06.2005r.

8.000,00

  951

07.06.2005r.

  6.758,00

960

06.07.2005r.

8.000,00

1181

x

x

x

04.08.2005r.

5.000,00

1339

17.08.2005r.

  6.451,00

1391

09.09.2005r.

9.000,00

1545

07.09.;30.09.05r.

14.362,00

1524,1654

10.10.2005r.

9.000,00

1755

x

     x

x

14.11.2005r.

6.500,00

1966

16.11.2005r.

  6.451,00

1982

05.2.2005r.

8.219,00

2117

14.12.,28.12.05r.

14.785,00

2296

Razem:

84.400,00

 

 

84.398,00

 

Niewykorzystana dotacja w kwocie 2,00zł zwrócona została na konto PUW w dniu 31.12.2005r.

 

Wykorzystanie dotacji przekazanej z budżetu państwa  w rozdziale 85228 w I kwartale 2006r. przedstawia poniższe zestawienie:

Dotacja otrzymana z PUW

Dotacja wydatkowana przez OPS

Data

kwota

Poz. księg.

Data

kwota

Poz. księg.

05.01.2006r.

8.200,00

      9

        x

        x

    x

17.02.2006r.

8.200,00

    68

02.02.2006r.

   8.400,00

115

10.03.2006r.

8.200,00

  100

07.03.;31.06.06r.

 15.480,00

211,282

Razem:

24.600,00

 

 

 23.880,00

 

 

W roku 2005 oraz w I kwartale 2006r. specjalistyczne usługi opiekuńcze wykonywane były przez pracowników Polskiego Czerwonego Krzyża Zarząd Rejonowy PCK w Grajewie na podstawie umów zawartych pomiędzy Kierownikiem Ośrodka Pomocy Społecznej w Grajewie a Prezesem Podlaskiego Zarządu Okręgowego PCK w Białymstoku .

Usługi świadczone były na podstawie pisemnych decyzji wystawianych przez Zleceniodawcę ( Ośrodek Pomocy Społecznej w Rajgrodzie). W roku 2005 wydano 5, zaś w 2006r. 6 decyzji.

W kontrolowanym okresie przy realizacji zadania pracowało 5 osób w przeliczeniu na pełne etaty.

Rodzaj świadczonych usług: czynności pielęgnacyjne, zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń ,pielęgnacja zalecona przez lekarza, czynności gospodarcze (robienie zakupów, sprzątanie, zabezpieczenie posiłków), wyprowadzanie na spacery, zamawianie wizyt domowych, realizacja recept.

W roku 2005 ogółem przepracowano 8 789 na ogólną kwotę 84.399,00zł (koszt jednej godziny : 9,60zł).

W I kwartale 2006r. ogółem przepracowano 2 388godzin na ogólną kwotę 23.880,00zł ( koszt jednej godziny - zgodnie z podpisaną umową - 10.00zł). 

 

Rozliczenie dotacji celowych przyznanych w 2005r. przedstawia poniższe zestawienie:

Rozdział

Plan

Dotacja

otrzymana

Wykonanie

Kwota

zwrotu

Data

zwrotu

85212

1.006.900,00

1.006.985,00

1.004.531,00

 2.454,34

31.12.2005r.

85213

       7.640,00

       7.606,00

       7.606,00

     -

        -

85214

   314.384,00

   305.331,00

   298.160,00

 7.170,94

31.12.2005r.

85219

   115.000,00

   115.000,00

   115.000,00

    -

        -

85228

     84.400,00

     84.400,00

     84.398,00

    -

        -

85295

     82.739,00

     82.739,00

     82.739,00

        2,00

31.12.2005r.

 

Wyjaśnień podczas kontroli udzielała Pan Barbara Jankowska - Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Rajgrodzie.  W związku z nieobecnością Burmistrza wyniki kontroli omówione zostały ze Skarbnikiem

Panią Jadwigą Stryjecką.

          Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz

przekazano Burmistrzowi Rajgrodu ,  drugi Wydziałowi Polityki Społecznej PUW w  Białymstoku.

            Burmistrzowi Rajgrodu przysługuje prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń

odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz prawie zgłoszenia pisemnych wyjaśnień

dotyczących stwierdzonych w protokole nieprawidłowości, w ciągu 7 dni od daty podpisania protokołu.

   O przeprowadzeniu kontroli dokonano wpisu w książce ewidencji kontroli UM pod nr  2/2006r. oraz książce ewidencji kontroli Ośrodka Pomocy Społecznej pod poz. 1/2006r.

 

 

 

Kontrolowany

 

26.06.2006r-/ Zygmunt Dziądziak
data i podpis Burmistrza

 

 

 

 

 

Kontrolująca

/-/ Danuta Skucz

 26.06.2006r-/ Barbara Jankowska
data i podpis Kierownika  OPS

 

 

 

26.06.2006r-/Jadwiga Stryjenka
data i podpis Skarbnika UM

 

 

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  21.07.2006 13:11:14
Data publikacji:  21.07.2006 13:11:14
Data modyfikacji:  21.07.2006 13:11:14 


Załączniki do informacji:
inf9359_wystąpienie pokontrolne- OSP Rajgród.doc [pobierz plik]
wystąpienie pokontrolne- OSP Rajgród.doc [pobierz plik]

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl