Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34019223   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Problemowa - Urząd Miejski w Ciechanowcu. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Białystok, 3 listopada 2006 roku.

PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w Białymstoku

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

-10-

NK.III.AJ.0932-46/06

Pan

Stanisław ŁAPIAK

Burmistrz Ciechanowca

ul. Mickiewicza 1

18-230 Ciechanowiec

Na podstawie art. 86 i 88 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 7 pkt 3 i art. 25 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 z późniejszymi zmianami), w dniach 5, 6, 9 i 10 października 2006 roku Wydział Prawny i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadził w podległym Panu Urzędzie Miejskim kontrolę w zakresie realizacji ustawy o dostępie do informacji publicznej ze szczególnym uwzględnieniem obowiązku publikowania oświadczeń majątkowych.

Kontrolą objęto okres od 1 stycznia 2005 roku do dnia kontroli.

Podczas kontroli sprawdzono przestrzeganie przepisów prawa dotyczących udostępniania informacji publicznej, zapewnienia jawności działania organów gminy oraz przyjmowania i analizowania oświadczeń majątkowych.

Dokonane ustalenia zawiera protokół podpisany przez Pana 20 października 2006 roku.

Wykonywanie zadań w kontrolowanym zakresie oceniam pozytywnie, pomimo występowania pewnych nieprawidłowości wynikających z nieprzestrzegania przepisów prawnych; najważniejsze z nich były następujące:

1) nie wskazano w Statucie Gminy zasad dostępu do dokumentów związanych z wykonywaniem zadań publicznych przez Burmistrza, wbrew dyspozycji art. 11b ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym,

2) sposób zawiadamiania mieszkańców o zwołanych sesjach różnił się od wskazanego w § 77 Statutu Gminy, ponieważ obwieszczenia rozplakatowywano tylko na terenie miasta, zamiast na obszarze całej gminy,

3) w § 80 ust. 1 Statutu Gminy ograniczono zakres uprawnień wynikających z art. 2 ust. 1 i art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (zwanej dalej „ustawą”) poprzez sporządzenie zamkniętego wykazu udostępnianych dokumentów.

4) W Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) nie zamieszczono dokumentów i danych wskazanych w art. 6 ust. 1 punkty 1a, 1b, 3d, 3f, 4a, 4c, 4d, 5g i 5h w związku z art. 8 ust. 3 ustawy (protokołów posiedzeń Rady i jej komisji oraz zawiadomień o zwołaniu tych posiedzeń, projektów uchwał Rady, sposobów przyjmowania i załatwiania w Urzędzie poszczególnych spraw indywidualnych, informacji o zasobach zgromadzonych w archiwum zakładowym i sposobu ich udostępniania, dokumentacji przebiegu i efektów kontroli przeprowadzonych przez organy gminy i zewnętrzne organy kontrolne, okresowych sprawozdań i informacji dotyczących działalności burmistrza, Rady i jej komisji oraz gminnych jednostek organizacyjnych, danych o ciężarach publicznych i udzielonej przez gminę pomocy publicznej).

5) do BIP nie wprowadzono oświadczeń majątkowych złożonych w 2003 roku przez pracowników samorządowych oraz dodatkowych oświadczeń i informacji dotyczących ich małżonków (art. 24h ust. 6, art. 24i ust. 3 oraz art. 24j ust. 6 ustawy o samorządzie gminnym).

Zawiadamiając o powyższym proszę o podjęcie stosownych działań zmierzających do usunięcia wskazanych nieprawidłowości.

Jednocześnie informuję, że w ciągu 7 dni od otrzymania niniejszego wystąpienia może Pan zgłosić umotywowane zastrzeżenia do zawartych w nim ocen, uwag i wniosków. W przypadku nieskorzystania z tej możliwości, proszę o powiadomienie mnie w ciągu 30 dni o sposobie wykorzystania uwag i wniosków pokontrolnych, w tym o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji, lub przyczynach niepodjęcia takich działań.

Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO

/-/ Lidia Stupak

Dyrektor Wydziału Nadzoru i Kontroli

Publikator: Łukasz Sadowski Data utworzenia:  13.11.2006 10:35:42
Data publikacji:  13.11.2006 10:35:42
Data modyfikacji:  13.11.2006 10:35:42 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl