Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34018985   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół

Protokół

z  kontroli  problemowej  przeprowadzonej  w  dniu  11-12 grudnia 2006r.  w   Wojewódzkim  Urzędzie Pracy w Białymstoku  (REGON - 050684933) zwanym dalej  "WUP",  podległym  Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

Dyrektrem  Urzędu  jest  Pani Janina Mironowicz.

 

Kontrolę przeprowadzili pracownicy Oddziału Służb Zatrudnienia w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia

Pani  Małgorzata  Czerniawska -  inspektor wojewódzki

 

na  podstawie  upoważnienia  do  kontroli  nr  227  z  dnia 05 grudnia 2006r.  wydanego  z  upoważnienia  Wojewody  Podlaskiego  przez  Pana  Andrzeja  Kozłowskiego Dyrektora  Wydziału  Polityki Społecznej.

 

Kontrolujące  wpisały  się  do  książki  kontroli  pod  poz. 16/06.

 

Wyjaśnień  w  trakcie  kontroli  udzielała   Pani  Agnieszka Ruszczyk  Kierownik  Wydziału  Organizacyjnego i Kadr w WUP.

 

Temat kontroli:  Spełnianie wymogów kwalifikacyjnych określonych dla pracowników urzędów pracy.

 

Podstawa prawna kontroli: art. 10 ust.1 pkt  2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004r. Nr 99, poz.1001 z późn. zm.).

 

Celem kontroli było sprawdzenie:

1.      poziomu kwalifikacji kadr WUP odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabelach stanowiących załączniki Nr 1 i  Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr 61, poz.708 z późn. zm.),

2.      wykonywania zadań w zakresie szkolenia pracowników Urzędu, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji w 2005r.

 

Badaniem objęto:

ˇ   akta osobowe losowo wybranych pracowników Urzędu zatrudnionych wg stanu na dzień 11 grudnia 2006r.  -  dla sprawdzenia poziomu kwalifikacji kadr,

ˇ   dokumentację WUP dotyczącą szkolenia pracowników.

 

 

W dniu 11 grudnia  2006r.  w  WUP:

 

ˇ      obowiązywał  regulamin  organizacyjny  wprowadzony Zarządzeniem Nr 12/2006 Dyrektora WUP w Białymstoku z dnia 31 marca 2006r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego WUP w Białymstoku z późn. zm., 

ˇ      zatrudnionych  było  113  pracowników.

 

 

Ustalenia  kontroli:

 

Szczegółowe  wyniki  badań  zostały  przedstawione  w  formie  tabel  stanowiących  załączniki  nr 1 i nr  2  do  niniejszego  protokółu.

 

Ad.1  Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto losowo wybranych pracowników Urzędu o następujących numerach akt osobowych: 18, 75, 50, 124, 149, 132, 69, 74, 100, 153, 92, 104. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia, jak i wymaganego  stażu  pracy   kadr  WUP   z  obowiązującymi  wymaganiami  kwalifikacyjnymi  dla  zajmowanych  stanowisk   pracy w  stosunku   do  113  pracowników.   

 

Ad.2   Dokumentacja dotycząca szkoleń zatrudnionych pracowników przechowywana jest w oznakowanej teczce o symbolu DO.1215/2005 ,,Szkolenia" oraz DO.1215/2005 ,,Szkolenia KOSZEFS". Z przedstawionej dokumentacji i informacji uzyskanych od Pani Agnieszki Ruszczyk wynika,  że  w 2005r. pracownicy  WUP  wzięli udział  w następujących  szkoleniach  zewnętrznych:

-        Sprawozdawczość i monitoring projektów w ramach EFS -10 osób

-        Rozwój systemów informatycznych w urzędach pracy  - 1 osoba

-        Podatek dochodowy od osób fizycznych, stan prawny na dzień 01.01.2005r. - 1 osoba

-        Spotkanie grupy roboczej ds. zmian w projektach w ramach SPO RZL - 2 osoby

-        Spotkanie z wykonawcami regionalnych projektów w programie Phare 2002 - 1 osoba

-        Doskonalenie kadr oraz rozwój partnerstwa polskich i litewskich służb zatrudnienia

      - 1 osoba

-        Seminarium dotyczące realizacji i wdrażania schematu konkursowego w ramach Działania 1.2 a) i 1.3 a) SPO RZL - 2 osoby

-        Czas pracy - czas pracy kierowców -1 osoba

-        Spotkanie dotyczące zagadnień z zakresu Pomocy Technicznej - 7 osób

-        Szkolenia dotyczące Działań ZPORR - 8 osób

-        Kierunki rozwoju poradnictwa zawodowego - 1 osoba

-        Sprawy finansowe w ramach EFS - 10 osób

-        Szkolenie- instytucjonalna  obsługa rynku pracy na poziomie regionalnym i lokalnym- rola samorządów - 1 osoba

-        Seminarium dotyczące kryteriów wyboru i oceny projektów w ramach SPO RZL

        - 2 osoby

-        Szkolenie z audytu - 7 osób

-        Szkolenie z systemu PEFS - 3 osoby

-        Szkolenie dotyczące Prawa Zamówień Publicznych - 11 osób

-        Szkolenie z zakresu tworzenia Indywidualnych Planów Działania- 1 osoba

-        Szkolenie dla pracowników prowadzących archiwa zakładowe - 1 osoba

-        Definiowanie i planowanie projektów w Equal- 2 osoby

-        Seminarium - oferta szkolnictwa wyższego a wymagania rynku pracy - 1 osoba

-        Szkolenie dotyczące planowanej nowelizacji ustawy o służbie zastępczej - 2 osoby

-        Prezentacja wersji raportu ewaluacji ex-port programu Phare 2000-SSG RZL - 1 osoba

-        Szkolenia dotyczące EFS - 9 osób

-        Szkolenie dotyczące oceny formalnej wniosków o finansowanie projektów - 5 osób

-        Seminarium dotyczące rozwiązywania sytuacji trudnych z wykorzystaniem technik negocjacyjnych - 1 osoba

-        Seminarium dotyczące zasady N +2 - 2 osoby

-        Szkolenie dotyczące monitoringu  projektów RZL Phare 2002 - 2 osoby

-        Cykl szkoleń z zakresu rozwoju zasobów ludzkich - 2 osoby

-        Szkolenie dotyczące definiowania i planowania projektów Equal - 1 osoba

-        Konferencja dotycząca  PSZ oraz ich uczestnictwa w systemie EURES - 2 osoby

-        Seminarium - Podlaski Rynek Przemysłowy - 1 osoba

-        Zarządzanie projektem - 9 osób

-        Koferencja dotycząca doświadczenia PSZ w pierwszym roku wdrażania EFS - 1 osoba

-        Rachunkowość budżetowa w Powiatowych i Wojewódzkich Urzędach Pracy - 1 osoba

-        Szkolenie z zakresu Nowej Wersji Płatnika - 2 osoby

-        Konferncja "Bezrobocie ciągłym wyzwaniem dla poradnictwa zawodowego" - 1 osoba

-        Szkolenie "Wsparcie działań partnerskich ze środków UE" - 1 osoba

-        Konferencja  dot. kierunków działań polskich i litewskich służb zatrudnienia w zakresie tworzenia programów rynku pracy - 1 osoba

-        Kwalifikowalność wydatków w ramach SPO RZL - 6 osób

-        Spotkanie dot. możliwości wykorzystania dotychczasowych  doświadczeń  programów  skierowanych do obszarów wiejskich - 2osoby

-        Konferencja szkoleniowa inaugurująca realizację inicjatywy Komisji Europejskiej EUROPASS - 1 osoba

-        Konferencja szkoleniowa dot. kwalifikowalności wydatków w programach współfinansowanych z funduszy strukturalnych - 2 osoby

-        Spotkanie dot. omówienia założeń programu Pierwsza Praca - 1 osoba

-        Szkolenie dot. odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - 1 osoba

-        Konferencja dla użytkowników SIMIK i Funduszu Spójności - 1 osoba

-        Zasady organizacji i prowadzenia rachunkowości w aspekcie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - 1 osoba

-        Seminarium ds.finansowych w ramach SPO RZL - 5 osób

-        Seminarium dot. specyfiki i warunków działania służb zatrudnienia oraz miejscowych samorządów na rynkach  pracy Polski i Obwodu Kaliningradzkiego - 1 osoba

-        Warsztaty nt. zarządzania projektami wymian i staży Programu Leonardo da Vinci - 2 osoby

-        Partnerstwo jako instrument poprawy efektywności polityki rynku pracy - 1 osoba

-        Zasady udzielania pomocy publicznej  przez powiatowe urzędy pracy po akcesji Polski do UE - 8 osób

-        Spotkanie dot. głównych problemów związanych z refundacją wydatków beneficjentów - 1 osoba

-        Szkolenie  nt. "Jak sprawnie stworzyć poprawnie działający zespół ds. EFS" - 2 osoby

-        Aspekty prawne zawierania umów - 3 osoby

-        Spotkanie dla projektodawców Działań 1.1,1.5, 1.6 SPO RZL - 2 osoby

-        Spotkanie grup roboczych z przedstawicielami resortów - 1 osoba

-        Szkolenie dot.  e-urzędu w Publicznych Służbach Zatrudnienia - 1 osoba

-        Spotkanie kadry zarządzającej instytucji realizujących SPO RZL - 1 osoba

-        Konferecja dot. projektu Twinning Light Phare - 1 osoba

-        Budowa koalicji na rzecz zatrudnienia osób niepełnosprawnych - 4 osoby

-        Konferencja dot. funduszy strukturalnych w Polsce - 1 osoba

-        Szkolenie dot. PEFS - 1 osoba

-        Szkolenie dot. systemu prognozowania popytu na pracę - 1 osoba

-        Konferencja dot. wdrażania funduszy strukturalnych w województwie podlaskim w perspektywie doświadczeń wykorzystania środków przedakcesyjnych - 2 osoby

-        Szkolenie z zakresu zarządzania organizacją i zasobami ludzkimi - 7 osób

-        Konferencja dot. ewaluacji programów o charakterze społeczno-gospodarczym - 1 osoba

-        Szkolenie z zakresu negocjacji instytucjonalnych - 4 osoby

-        Konferencja naukowa nt. "Regionalnych i lokalnych rynków pracy od dysproporcji do spójności" - 1 osoba

-        Konferencja na rzecz poprawy sytuacji na rynku pracy - 1 osoba

-        Szkolenie dot. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - 1 osoba

-        Szkolenie dot. obrony cywilnej - 1 osoba

-        Konferencja dot. doświadczeń programu Phare 2000 Spójność Społeczno-Gospodarcza - 1 osoba

-        Szkolenie z zakresu SIMIK - 22 osoby

-        Kwalifikowalność wydatków w ramach EFS - 2 osoby

-        Szkolenie z zakresu obsługi programu komputerowego - 12 osób

-        Konferencja - bezpieczny i legalny biznes - 2 osoby

-        Szkolenie trenerów z zakresu przedsiębiorczości - 1 osoba

-        Konferencja  nt. "Kobiety na rynku pracy" - 1 osoba

-        Konferencka dot. zatrudnienia skazanych w przedsiębiorstwach zrzeszonych w izbach gospodarczych - 1 osoba

-        Spotkanie dot. badań ewaluacyjnych  nt. oceny systemu zarządzania i wdrażania SPO RZL" - 1 osoba

-        Szkolenie z zakresu regulacji prawnych dot. rejestru agencji zatrudnienia - 1 osoba

-        Szkolenie dla Głównych Księgowych Wojewódzkich Urzędów Pracy - 2 osoby

-        Seminarium pt."Misja instytucji rynku pracy nakreślona przez nowe ustawodawstwo krajowe oraz uregulowania UE" - 3 osoby

-        Seminarium dot. doświadczeń partnerów biorących udział w realizacji programów Phare Rozwój Zasobów Ludzkich - 1 osoba

-        Warsztaty nt. przeprowadzania kontroli projektów współfinansowanych z Pomocy Technicznej ZPORR - 1 osoba

-        Warsztaty "Dobre praktyki w projektach z obszaru rynku pracy i pomocy społecznej" - 3 osoby

-        Szkolenie dla doradców zawodowych  z zakresu stosowania nowego testu do badania zainteresowań zawodowych - 1 osoba

-        Spotkanie informacyjne Grupy Roboczej przy Instytucji Zarządzajacej SPO RZL - 1 osoba

-        Szkolenie nt. przygotowania krajowego wniosku o grant EURES - 1 osoba

-        Zarządzanie cyklem projektu, wdrażanie, monitoring i ewaluacja - 2 osoby

-        Szkolenie dot. rozwoju kompetencji instytucji rynku pracy - 4 osoby

-        Szkolenie wstępne dla kandydatów na doradców EURES - 1 osoba

-        Szkolenie nt. wdrażania Centralnej Bazy Ofert pracy oraz krajowego systemu monitorowania Rynku Pracy dla województwa podlaskiego - 1 osoba

-        Warsztaty podsumowujące  wyniki badania "Ewaluacja realizacji działań 1.2 i 1.3 SPO RZL" - 3 osoby

-        Seminarium nt. publicznych służb zatrudnienia - 1 osoba

Stan zatrudnienia na koniec 2005r. wynosił 98 osób, w szkoleniach uczestniczyło 68 osób.

 

Poinformowano kontrolujące, iż w okresie objętym kontrolą przeprowadzano następujące szkolenia zorganizowane przez WUP.

-        Kompetenta obsługa klienta w urzędzie - 28 osób

-        Młodzież na europejskim rynku pracy - 16 osób

-        Spotkanie dotyczące koordynacji zabezpieczenia społecznego - 6 osób

-        Model projektu w funduszach strukturalnych - 44 osoby

-        Zasady udzielania pomocy publicznej przez powiatowe urzędy pracy po akcesji Polski do Unii Europejskiej - 44 osób

-        Szkolenie dla powiatowych asystentów EURES - 8 osób

-        Problematyka realizacji dostępu do informacji publicznej - BIP - 8 osób

-        Zasady rachunkowości i ewidencji środków pomocowych EFS oraz współfinansowania krajowego w wojewódzkim i powiatowych urzędach pracy w świetle Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24.06.2005r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości - 11 osób

-        Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - 58 osób

-        Szkolenie  dot. metody Indywidualnego Planu Działania i Kwestionariusza Uzdolnień Przedsiębiorczych - 10 osób

-        Naliczanie płac, obliczanie składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych - 14 osób

-        Rachunkowość budżetowa WUP i PUP - 49 osób

-        Podstawy rachunkowości - 28 osób

-        Szkolenie "Bieżąca działalność EURES" - 3 osoby

-        Szkolenie dla doradców zawodowych i liderów Klubów Pracy - 10 osób

 

 

***

 

            Niniejszy  protokół  sporządzono  w  dwóch  jednobrzmiących  egzemplarzach,             z  których jeden   otrzymuje  Dyrektor  Wojewódzkiego  Urzędu  Pracy  w  Białymstoku.

 

Kontrolujące poinformowały o :

-   przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,

- przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień, co do przyczyny odmowy.

           

 

 

Dyrektor                                                                                Przeprowadzający kontrolę:

 

                                                          

Wojewódzkiego Urzędu Pracy                                               Elżbieta Czurak

w Białymstoku                                                            Kierownik Oddziału                

Pani Janina Mironowicz                                                          Małgorzata Czerniawska         

inspektor   wojewódzki

 

Białystok,  22 grudnia 2006r.  

Załącznik  Nr 1

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW WUP w  Białymstoku

wg STANOWISK  PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu  11.12.2006r.

 

 

 

Lp.

 

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba  zatrudnionych  -  w  osobach

 

Ogó-łem

                        W y k s z t a ł c e n i e

wyższe

police-

alne

średn.

ogólne

średn.  zawod

zasad-nicze

inne

  1.

Dyrektor  WUP

1

1

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Dyrektora  WUP

2

2

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

1

 

 

 

 

 

  4. 

Radca  prawny

2

2

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik  wydziału, działu

11

10

1

 

 

 

 

6.

Audytor wewnętrzny

1

1

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy  inspektor wojewódzki

15

15

 

 

 

 

 

8.

Starszy  inspektor

5

4

 

1

 

 

 

9.

Zastępca gł.  księgowego

1

 

1

 

 

 

 

10.

Inspektor wojewódzki

2

2

 

 

 

 

 

11.

Doradca zawodowy I stopnia

6

6

 

 

 

 

 

12.

Pośrednik  pracy

1

 

 

 

1

 

 

13.

Doradca  zawodowy

3

3

 

 

 

 

 

14.

Doradca zawodowy-stażysta

1

1

 

 

 

 

 

15.

Specjalista ds. programów

23

23

 

 

 

 

 

16.

Doradca EURES

2

2

 

 

 

 

 

17.

Inspektor

8

8

 

 

 

 

 

18.

Starszy  referent, księgowy

1

1

 

 

 

 

 

19.

Referent

19

19

 

 

 

 

 

RAZEM /1-19/

105

101

2

1

1

 

 

20.

Obsługa

8

4

 

1

 

1

2

OGÓŁEM  WUP

113

 

105

 

2

 

2

 

1

 

1

 

2

 

 


Załącznik  Nr 2

STRUKTURA  ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW WUP w   Białymstoku                                    

wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu  11.12.2006r.

 

 

 

Lp.

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba zatrudnionych - w osobach

 

Ogó-łem

Liczba lat pracy

6

i więcej

 

5

 

4

 

3

 

2

 

1

 

0

  1.

Dyrektor  WUP

1

1

 

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Dyrektora  WUP

2

2

 

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

1

 

 

 

 

 

 

  4. 

Radca  prawny

2

2

 

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik wydziału, działu

11

9

1

1

 

 

 

 

  6.

Audytor wewnętrzny

1

 

1

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy  inspektor wojewódzki

15

15

 

 

 

 

 

 

8.

Starszy  inspektor

5

4

1

 

 

 

 

 

9.

Zastępca gł. księgowego

1

1

 

 

 

 

 

 

10.

Inspektor powiatowy

2

2

 

 

 

 

 

 

11.

Doradca zawodowy I stopnia

6

5

 

 

 

1

 

 

12.

Pośrednik  pracy

1

1

 

 

 

 

 

 

13.

Doradca  zawodowy

3

2

 

 

1

 

 

 

14.

Doradca zawodowy-stażysta

1

 

 

 

1

 

 

 

15.

Specjalista ds. programów

23

14

1

2

1

4

1

 

16.

Doradca EURES

2

1

 

 

1

 

 

 

17.

Inspektor

8

1

1

 

3

1

 

2

18.

Starszy  referent, księgowy

1

 

 

 

 

 

1

 

19.

Referent

19

1

 

 

 

2

1

15

RAZEM /1-19/

105

62

5

3

7

8

3

17

20.

Obsługa

8

5

 

 

 

1

 

2

OGÓŁEM WUP

113

 

67

 

5

 

3

 

7

 

9

 

3

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  18.01.2007 09:48:41
Data publikacji:  18.01.2007 09:48:41
Data modyfikacji:  18.01.2007 09:48:41 


Załączniki do informacji:
inf10849_Wystapienie pokontrolne_WUP.doc [pobierz plik]
Wystapienie pokontrolne_WUP.doc [pobierz plik]

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl