PROTOK?
z
kontroli sprawdzajcej Miejsko-Gminnego Orodka Pomocy Spoecznej w Suchowoli, ul.
Pl. Kociuszki 5.
REGON - 050518560
NIP - 545 - 15 - 31 - 920
Burmistrzem Miasta i Gminy Suchowola jest Pan Jerzy Omielan.
Kierownikiem Miejsko-Gminnego Orodka Pomocy Spoecznej w Suchowoli
jest Pani Honorata widerska od 1.01.1991 r.
Miejsko-Gminny
Orodek Pomocy Spoecznej w Suchowoli: jest jednostk organizacyjn, utworzon na podstawie Uchway
Nr III/15/90 Rady Gminy w Suchowoli z dnia 29.06.1990r.
Kontrol
przeprowadzili
1. Jacek Piszczatowski - inspektor -
kierownik zespou kontrolerw
1. Ewa Bonarska - starszy inspektor
wojewdzki
pracownicy Wydziau Polityki Spoecznej Podlaskiego Urzdu
Wojewdzkiego w Biaymstoku, na podstawie upowanienia do kontroli Nr 39 z dnia
02.03.2007 r., wydanego z upowanienia Wojewody Podlaskiego przez Andrzeja Kozowskiego
- Dyrektora Wydziau Polityki Spoecznej PUW w Biaymstoku.
Kontrol przeprowadzono w dniu 7 marca 2007 r.
Temat
kontroli:
Sposb wykonania
zalece pokontrolnych, sformuowanych w wystpieniach Dyrektora Wydziau Polityki
Spoecznej PUW w Biaymstoku z dnia 31 marca 2006 r. skierowanym do Burmistrza
Suchowoli oraz Kierownika Miejsko-Gminnego Orodka Pomocy Spoecznej w
Suchowoli.
Cel kontroli:
Celem kontroli
jest dokonanie oceny prawidowoci wykonania zalece pokontrolnych zawartych w
w/w wystpieniach.
Przedmiotowy zakres kontroli:
1) Zatrudnienie na stanowisku
Kierownika Orodka osoby speniajcej wymagania kwalifikacyjne okrelone w art.
122 ust. 1 ustawy o pomocy spoecznej.
2) Zapewnienie stanu zatrudnienia w Orodku, zgodnego z art. 110 ust. 11 ustawy
o pomocy spoecznej.
3) Opracowanie gminnej strategii rozwizywania problemw spoecznych, ktra w
szczeglnoci powinna zawiera i okrela:
a) pene rozpoznanie gminy, jej rodowiska,
b) zdiagnozowanie potrzeb gminy - dostosowanie ich do charakteru, wielkoci
gminy, iloci mieszkacw ( zdrowych, modych, dzieci, rodowisk
patologicznych, osb w wieku poprodukcyjnym, chorych, niepenosprawnych, itp.),
c) rodki finansowe niezbdne do realizacji zada okrelonych w strategii.
4 Stworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodzin.
5) W zakresie prowadzenia postpowania administracyjnego w sprawach dot.
zasikw okresowych i celowych:
a) okrelanie daty wypaty zasikw w decyzjach administracyjnych,
b) przeanalizowanie wszystkich akt zasikobiorcw i w razie stwierdzenia brakw
- potwierdzenie otrzymania decyzji administracyjnych przyznajcych pomoc.
6) Ponowne dokonanie ustale w zakresie dochodu osoby ktrej przyznano prawo do
wiadcze opieki zdrowotnej finansowanych ze rodkw publicznych celem
ustalenia zasadnoci objcia pomoc w tej formie.
7) Koordynowania realizacji gminnej strategii rozwizywania problemw
spoecznych po jej uchwaleniu przez Rad Gminy.
8) Sporzdzania sprawozdawczoci oraz przekazywania jej wojewodzie, rwnie w
wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu informatycznego
9) Nawizanie cisej wsppracy z powiatowym urzdem pracy w zakresie
upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy,
upowszechniania informacji o usugach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach.
Ustalenia
kontroli:
1.
Zatrudnienie na stanowisku Kierownika Orodka osoby
speniajcej wymagania kwalifikacyjne okrelone w art. 122 ust. 1 ustawy o
pomocy spoecznej.
Na dzie kontroli kierownik M-GOPS w
Suchowoli - p. Honorata widerska nie spenia wymogw okrelonych w art. 122
ust. 1 w/w ustawy o pomocy spoecznej dotyczcych kwalifikacji kierownikw OPS
(nie posiada specjalizacji z zakresu organizacji pomocy spoecznej). Jednake, z zawiadczenia z dnia 02.03.2007 r. Centrum
Doskonalenia Kadr "EM-KA" z Augustowa wynika, e w dniu kontroli bya
uczestnikiem kursu dot. specjalizacji w zakresie organizacji pomocy spoecznej,
prowadzonego wsplnie ze Szko Policealn Pracownikw Sub Spoecznych w
Lublinie. Planowane zakoczenie zaj - czerwiec 2007 r.
2.
Zapewnienie stanu zatrudnienia w Orodku, zgodnego z art.
110 ust. 11 ustawy o pomocy spoecznej.
Od dnia 10 lipca 2006 r. (na czas
okrelony do 31.07.2007 r.) w M-GOPS w Suchowoli na stanowisku pracownika
socjalnego zostaa zatrudniona p. Elbieta Harasiuk, ktra ukoczya Wysz
Szko Suwalsko-Mazursk im. Papiea Jana Pawa II w Suwakach, Wydzia
Pedagogiki w zakresie praca socjalna z rewalidacj i resocjalizacj i uzyskaa
tytu licencjata. Obecnie M-GOPS w Suchowoli zatrudnia 4 pracownikw
socjalnych, co przy 7 757 mieszkacach gminy oznacza, e stan zatrudnienia
w Orodku jest zgodny z art. 110 ust. 11 w/w ustawy o pomocy spoecznej.
3.
Opracowanie gminnej strategii rozwizywania problemw
spoecznych, ktra w szczeglnoci powinna zawiera i okrela:
a) pene rozpoznanie gminy, jej
rodowiska,
b) zdiagnozowanie potrzeb gminy - dostosowanie ich do charakteru, wielkoci
gminy, iloci mieszkacw ( zdrowych, modych, dzieci, rodowisk
patologicznych, osb w wieku poprodukcyjnym, chorych, niepenosprawnych, itp.),
c) rodki finansowe niezbdne do realizacji zada okrelonych w strategii.
Gmina Suchowola opracowaa Gminn Strategi Rozwizywania
Problemw Spoecznych na lata 2006-2011, ktra zostaa przyjta uchwa Nr XXV/222/06
Rady Miejskiej w Suchowoli z dnia 27 lutego 2006 r. Dokument nazwany Strategi
skada si z niespena 6 stron i nie zawiera m.in.: penego rozpoznania gminy,
jej rodowiska oraz j diagnozy potrzeb gminy. Strategia nie zawiera rwnie
metod realizacji celw, harmonogramu, preliminarza jak rwnie rde finansowania zada okrelonych w
strategii. Strategia powinna okrela take cel, jakim jest rozwizania
okrelonych problemw spoecznych (czyli np. poprawa sytuacji ludzi starych,
niepenosprawnych lub zmiana na lepsze wybranych obszarw ycia spoecznego np. mieszkalnictwa) oraz
sposb, w jaki mona go osign. Bardzo wane jest okrelenie wskanikw, wedug
ktrych oceniamy zmiany.
4.
Stworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad
dzieckiem i rodzin.
Gmina Suchowola opracowaa Gminny System Profilaktyki i
Opieki nad Dzieckiem i Rodzin, ktry zosta przyjta uchwa Nr XXVII/240/06
Rady Miejskiej w Suchowoli z dnia 26 kwietnia 2006 r., ktry okrela oglne
zasady, cele podstawowe oraz zaoenia systemu, w szczeglnoci w zakresie
edukacji, wychowania, sportu, rekreacji i wypoczynku, zdrowia jak rwnie
bezpieczestwa, w tym przeciwdziaania przemocy wobec dzieci i modziey.
5.
W zakresie prowadzenia postpowania administracyjnego w
sprawach dot. zasikw okresowych i celowych:
1) okrelanie daty wypaty zasikw w
decyzjach administracyjnych,
2) przeanalizowanie wszystkich akt zasikobiorcw i w razie stwierdzenia brakw
- potwierdzenie otrzymania decyzji administracyjnych przyznajcych pomoc.
W trakcie kontroli kontrolujcy sprawdzili 10% akt
zasikobiorcw, pobierajcych wiadczenia z pomocy spoecznej w M-GOPS w
Suchowoli, przyznanych w okresie: marzec 2006 r. - luty 2007 r. Stwierdzono, e
we wszystkich kontrolowanych przypadkach wydane w tym okresie decyzje
administracyjne zawieraj okrelenie daty wypaty zasikw. W aktach sprawy
znajduj si te zwrotne potwierdzenia dorczenia decyzji osobom
zainteresowanym, lub na egzemplarzach decyzji pozostajcych w aktach sprawy -
adnotacje potwierdzajce otrzymanie decyzji z dat i podpisem osb
zainteresowanych
6. Ponowne dokonanie
ustale w zakresie dochodu osoby, ktrej przyznano prawo do wiadcze opieki
zdrowotnej finansowanych ze rodkw publicznych celem ustalenia zasadnoci
objcia pomoc w tej formie.
Orodek ponownie dokona przeliczenia dochodu osoby, ktrej
przyznano prawo do wiadcze opieki zdrowotnej finansowanych ze rodkw
publicznych. Pomocy udzielono zasadnie, zalecenia w tym zakresie wykonano
prawidowo.
7. Koordynowania
realizacji gminnej strategii rozwizywania problemw spoecznych po jej
uchwaleniu przez Rad Gminy.
Z wyjanie kierownika Orodka wynika, e Miejsko-Gminny
Orodek Pomocy Spoecznej w Suchowoli w zakresie realizacji Gminnej Strategii Rozwizywania Problemw Spoecznych
na lata 2006 - 2011 koordynuje
nastpujce dziaania:
1.
W zakresie
realizacji celu operacyjnego nr 1 - pomoc osobom i rodzinom zagroonym
dysfunkcj - identyfikowanie przyczyn i czynnikw powodujcych korzystanie z
pomocy spoecznej:
- Orodek podejmuje dziaania w celu analizy rzeczywistych potrzeb spoecznych;
- Orodek okrela zapotrzebowanie na pomoc finansow niezbdn do zaspokojenia
potrzeb;
- Orodek analizuje skargi oraz wnioski
osb korzystajcych z pomocy.
2.
W zakresie realizacji celu operacyjnego nr 2 -
pomoc osobom i rodzinom zagroonym dysfunkcj:
- Orodek wsppracuje si z Powiatowym Urzdem Pracy w Sokce, Filia w
Dbrowie Biaostockiej w zakresie porednictwa pracy i doskonalenia zawodowego
osb bezrobotnych;
- Orodek udziela pomocy osobom i rodzinom na
zasadach okrelonych w ustawie o pomocy spoecznej;
- pracownicy socjalni wsppracuj ze szkoami - pedagogami, wychowawcami,
policj oraz Gminn Komisj do spraw Profilaktyki i Rozwizywania Problemw
Alkoholowych w Suchowoli;
- Orodek pozyskuje rodki na waciw pomoc osobom i rodzinom jej
potrzebujcym.
3.
W zakresie realizacji
celu operacyjnego nr 3 - rozszerzenie usug dla ludzi starszych:
- Orodek promuje aktywny tryb ycia osb starszych poprzez wspieranie rnych
form dziaalnoci i inicjatyw (wsppraca z Orodkiem Kultury w Suchowoli w
zakresie funkcjonowania "klubu seniora");
4.
W zakresie realizacji
celu operacyjnego nr 4 - pomoc osobom niepenosprawnym (ze szczeglnym
uwzgldnieniem osb z zaburzeniami psychicznymi ):
- Orodek udziela pomocy, przy wsppracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w
Sokce, w organizowaniu turnusw rehabilitacyjnych dla osb niepenosprawnych;
- Orodek udziela pomocy dziki wsppracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
w Sokce, przy wyposaaniu osb niepenosprawnych w sprzt rehabilitacyjny;
5.
W zakresie realizacji
celu operacyjnego nr 5 - podniesienie poziomu kwalifikacji i doskonalenie
zawodowe pracownikw socjalnych:
- pracownicy Orodka uczestnicz w szkoleniach, konferencjach z zakresu
samodoskonalenia i ksztacenia pracownikw socjalnych;
- pracownicy Orodka podjli nauk w szkoach wyszych (trzy osoby).
8.
Sporzdzania sprawozdawczoci oraz przekazywania jej
wojewodzie, rwnie w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu
informatycznego
Miejsko-Gminny
Orodek Pomocy Spoecznej w Suchowoli sporzdza sprawozdania z wykorzystaniem
homologowanego systemu informatycznego i przekazuje je elektronicznie
wojewodzie. Na dzie kontroli ustalono, e w Statystycznej Aplikacji Centralnej
znajduj si przekazane przez Orodek sprawozdania:
MK1/MK2 - za okres I-III 2006 r.,
DOYWIANIE - za okres I-III 2006 r.,
DOYWIANIE - za okres I-VI 2006 r.,
MPiPS-03 - za okres I-VI 2006 r.,
MK1/MK2 - za okres I-IX 2006 r.,
DOYWIANIE - za okres I-IX 2006 r.,
DOYWIANIE - za okres I-XII 2006 r.,
MPiPS-03 - za okres I-XII 2006 r.,
SKL-ZDR - za okres I-XII 2006 r.,
SKL-EMRENT - za okres I-XII 2006 r.
Nawizanie cisej wsppracy z
powiatowym urzdem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji
o wolnych miejscach pracy, upowszechniania informacji o usugach poradnictwa
zawodowego i o szkoleniach.
Zgodnie
z wyjanieniami kierownika Orodka, M-GOPS w Suchowoli nawiza wspprac z waciwym
dla gminy Powiatowym Urzdem Pracy w Sokce Filia w Dbrowie Biaostockiej.
Wsppraca ta dotyczy, w szczeglnoci:
- czstych kontaktw telefonicznych z PUP w celu uzyskania informacji o wolnych
miejscach pracy i ofertach pracy,
- kierowania osb, podopiecznych korzystajcych pomocy spoecznej do pracy w
ramach prac spoecznie uytecznych organizowanych w Gminie Suchowola,
- wystpowania o zawiadczenia o rejestracji w PUP, jako osoby bezrobotnej, ktre
doczane do akt podopiecznych, wystpujcych o pomoc do Miejsko-Gminnego
Orodka Pomocy Spoecznej w Suchowoli,
- wsppracy z Wojewdzk Rad Zatrudnienia w Biaymstoku,
wsppracujc z Powiatowym Urzdem Pracy w Sokce, Filia w Dbrowie
Biaostockiej, podejmujc dziaania na rzecz bezrobotnych.
Protok niniejszy
sporzdzono w dwch jednobrzmicych egzemplarzach, z ktrych jeden otrzymuje
Kierownik Orodka, drugi Wydzia Polityki Spoecznej PUW w Biaymstoku.
Kierownik Miejskiego
Orodka Pomocy Spoecznej w Suchowoli zosta poinformowany o przysugujcym mu
prawie zgoszenia umotywowanych zastrzee odnonie faktw utrwalonych w
niniejszym protokole oraz prawie zgoszenia pisemnych wyjanie dotyczcych
stwierdzonych w protokole nieprawidowoci, w cigu 7 dni od daty podpisania
protokou.
O przeprowadzeniu
kontroli dokonano wpisu w ksice ewidencji kontroli Urzdu Miejskiego w
Suchowoli pod poz. 1/2007.
Kontrolowany:
|
Kontrolujcy:
|
Honorata widerska
|
1. Jacek Piszczatowski
|
Kierownik Miejskiego Orodka
Pomocy Spoecznej
|
2. Ewa Bonarska
|
30.03.2007
r.
WYSTPIENIE
POKONTROLNE
Biaystok, 2007.04.04
PS.I.JP.0933-1/07
Pan
Jerzy Omielan
Burmistrz Suchowoli
Uprzejmie informuj, e w dniu 7 marca 2007 r. pracownicy
Wydziau Polityki Spoecznej Podlaskiego Urzdu Wojewdzkiego w Biaymstoku
przeprowadzili w Miejsko-Gminnym Orodku Pomocy Spoecznej w Suchowoli kontrol
sprawdzajc (pomoc spoeczna) w zakresie realizacji zalece pokontrolnych,
sformuowanych w wystpieniach Dyrektora Wydziau Polityki Spoecznej PUW w
Biaymstoku z dnia 31 marca 2006 r.,
skierowanych do Burmistrza Suchowoli i Kierownika Miejsko-Gminnego
Orodka Pomocy Spoecznej w Suchowoli.
Wyniki kontroli zostay ujte w protokole kontroli, podpisanym
przez kierownika Orodka, do ktrego nie wniesiono uwag, ani zastrzee.
W zaczeniu przekazuj wystpienie pokontrolne skierowane
do Kierownika Orodka zawierajce ocen przeprowadzonej kontroli.
Przedstawiajc
powysz ocen i uwagi prosz Pana o zapewnienie nadzoru nad wykonaniem
powyszych zalece.
Ponadto wnosz
o:
- uregulowanie sprawy zatrudnienia na stanowisku Kierownika Orodka
osoby speniajcej wymagania kwalifikacyjne okrelone w art. 122 ust. 1
ustawy o pomocy spoecznej - i
poinformowania Dyrektora Wydziau Polityki Spoecznej PUW w Biaymstoku o
sposobie realizacji zalecenia (naley doczy potwierdzone za zgodno z
oryginaem dokumenty potwierdzajce spenianie wymaga kwalifikacyjnych, o
ktrych mowa wyej przez Kierownika Orodka) - w terminie do dnia 15 lipca
2007 r.
Jednoczenie informuj, e zgodnie z art. 128 ust.2, 4
ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy spoecznej oraz 28 Zarzdzenia
Wewntrznego Nr 80/05 Wojewody Podlaskiego z dnia 11.05.2005r. w sprawie
szczegowych zasad wykonywania kontroli kierownik jednostki kontrolowanej ma
prawo zgoszenia na pimie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od daty
otrzymania wystpienia pokontrolnego umotywowanych zastrzee w sprawie ocen,
uwag i wnioskw zawartych w tym wystpieniu.
W przypadku nie skorzystania z powyszego prawa naley w
terminie 30 dni zawiadomi Wojewod Podlaskiego o realizacji zalece, uwag i
wnioskw.
Z
up. WOJEWODY PODLASKIEGO
Andrzej Kozowski
Dyrektor Wydziau Polityki Spoecznej
Otrzymuj:
1. adresat,
2. a/a
WYSTPIENIE
POKONTROLNE
Biaystok, 2007.04.04
PS.I.JP.0933-1/07
Pani
Honorata widerska
Kierownik Miejsko-Gminnego Orodka
Pomocy
Spoecznej w Suchowoli
Uprzejmie informuj, e w wyniku kontroli sprawdzajcej
(zadania pomocy spoecznej)
przeprowadzonej przez pracownikw Wydziau Polityki Spoecznej
Podlaskiego Urzdu Wojewdzkiego w Biaymstoku w dniu 7 marca 2007 r. w
Miejsko-Gminnym Orodku Pomocy Spoecznej w Suchowoli w zakresie realizacji
zalece pokontrolnych, sformuowanych w wystpieniach Dyrektora Wydziau
Polityki Spoecznej PUW w Biaymstoku z dnia 31 marca 2006 r., skierowanych do Burmistrza
Suchowoli i Kierownika Miejsko-Gminnego Orodka Pomocy Spoecznej w Suchowoli, dokonano
nastpujcych ustale.
Wyniki kontroli sprawdzajcej zostay ujte w protokole
kontroli, podpisanym przez Kierownika Miejsko-Gminnego Orodka Pomocy
Spoecznej w Suchowoli w dniu 30.3.2007 r. , do ktrego nie wniesiono uwag, ani
zastrzee.
Celem
kontroli, byo dokonanie oceny prawidowoci wykonania nastpujcych zalece:
1. Zatrudnienie na stanowisku Kierownika Orodka osoby speniajcej wymagania
kwalifikacyjne okrelone w art. 122 ust. 1 ustawy o pomocy spoecznej.
2. Zapewnienie stanu zatrudnienia w Orodku, zgodnego z art. 110 ust. 11 ustawy
o pomocy spoecznej.
3. Opracowanie gminnej strategii rozwizywania problemw spoecznych, ktra w
szczeglnoci powinna zawiera i okrela:
a) pene rozpoznanie gminy, jej rodowiska,
b) zdiagnozowanie potrzeb gminy - dostosowanie ich do charakteru, wielkoci
gminy, iloci mieszkacw ( zdrowych, modych, dzieci, rodowisk
patologicznych, osb w wieku poprodukcyjnym, chorych, niepenosprawnych, itp.),
c) rodki finansowe niezbdne do realizacji zada okrelonych w strategii.
4. Stworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodzin.
5. W zakresie prowadzenia postpowania administracyjnego w sprawach dot.
zasikw okresowych i celowych:
a) okrelanie daty wypaty zasikw w decyzjach administracyjnych,
b)przeanalizowanie wszystkich akt zasikobiorcw i w razie stwierdzenia brakw -
potwierdzenie otrzymania decyzji administracyjnych przyznajcych pomoc.
6. Ponowne dokonanie ustale w zakresie dochodu osoby ktrej przyznano prawo do
wiadcze opieki zdrowotnej finansowanych ze rodkw publicznych celem
ustalenia zasadnoci objcia pomoc w tej formie.
7. Koordynowania realizacji gminnej strategii rozwizywania problemw
spoecznych po jej uchwaleniu przez Rad Gminy.
8. Sporzdzania sprawozdawczoci oraz przekazywania jej wojewodzie, rwnie w
wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu informatycznego
9. Nawizanie cisej wsppracy z powiatowym urzdem pracy w zakresie
upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechniania
informacji o usugach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach.
W
trakcie kontroli stwierdzono, e:
1)
zalecenia okrelone w
pkt. 2, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 zostay wykonane w sposb prawidowy,
2)
zalecenia okrelone w
pkt. 1 - nie zostay wykonane (na stanowisku Kierownika Orodka nadal jest
zatrudniona osoba, ktra nie spenia wymaga okrelonych w art. 122 ust. 1
ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy spoecznej - Dz. U. Nr 64, poz. 593 z
pn. zm. - nie posiada ukoczonej specjalizacji z zakresu organizacji pomocy
spoecznej. Osoba ta, na dzie kontroli bya suchaczem kursu dot.
specjalizacji z zakresu organizacji pomocy spoecznej, planowane zakoczenie
kursu - czerwiec 2007 r.),
3)
zalecenie okrelone w
pkt. 2 - zostao co prawda wykonane (Gmina Suchowola opracowaa Gminn
Strategi Rozwizywania Problemw Spoecznych i zostaa ona przyjta przez Rad
Miejsk w Suchowoli, jednake strategia ta jest niepena i nie zawiera wszystkich elementw jakie taki
dokument zawiera powinien).
Przedstawiajc powysz ocen i uwagi
zobowizuj Kierownika Miejsko-Gminnego Orodka Pomocy Spoecznej w Suchowoli
do:
1.
Uzupenienia
gminnej strategii rozwizywania problemw spoecznych poprzez okrelenie terminw realizacji
planowanych zada oraz rde ich finansowania - w terminie do 31 maja 2007 r.,
Jednoczenie informuj, e zgodnie z art. 128 ust. 2, 4
ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy spoecznej oraz 28 Zarzdzenia
Wewntrznego Nr 80/05 Wojewody Podlaskiego z dnia 11.05.2005r. w sprawie
szczegowych zasad wykonywania kontroli kierownik jednostki kontrolowanej ma
prawo zgoszenia na pimie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od daty
otrzymania wystpienia pokontrolnego umotywowanych zastrzee w sprawie ocen,
uwag i wnioskw zawartych w tym wystpieniu.
W przypadku nie skorzystania z powyszego prawa naley w
terminie 30 dni zawiadomi Wojewod Podlaskiego o realizacji zalece, uwag i
wnioskw.
Z
up. WOJEWODY PODLASKIEGO
Andrzej Kozowski
Dyrektor Wydziau Polityki Spoecznej
Do wiadomoci:
- Burmistrz Suchowoli
- a/a