Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35096960   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Dom Pomocy Społecznej w Mońkach. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

PODLASKI URZD WOJEWDZKI

PROTOK?

 

z kontroli kompleksowej Domu Pomocy Spoecznej w Mokach, ul. PCK 15, 19-101 Moki, przeprowadzonej w dniach 4 i 11 kwietnia 2007 roku w zwizku z wnioskiem Starosty Powiatu w Mokach w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie Domu Pomocy Spoecznej na czas nieokrelony.

Dom Pomocy Spoecznej w Mokach prowadzony jest przez powiat moniecki. Adres Domu: 19-101 Moki, ul. PCK 15. Dom przeznaczony jest dla osb w podeszym wieku. Dyrektorem Domu Pomocy Spoecznej jest Pani Alicja Zawistowska.

Kontrol przeprowadziy - Ewa Feszler -, starszy inspektor oraz Mieczysawa Nartowicz- inspektor w Wydziale Polityki Spoecznej Podlaskiego Urzdu Wojewdzkiego w Biaymstoku, kierownik zespou, na podstawie upowanienia Nr 57 z dnia 03.04.2007r., (Nr PS.VI.EF/0939/57/07) wydanego z upowanienia Wojewody Podlaskiego przez Andrzeja Kozowskiego - dyrektora Wydziau Polityki Spoecznej Podlaskiego Urzdu Wojewdzkiego.

Przedmiot kontroli:

1) ocena warunkw ycia mieszkacw,

2) ocena organizacji dziaania domu pomocy spoecznej przy uwzgldnieniu typu domu i uzasadnionych potrzeb mieszkacw,

3) ocena poziomu i struktury zatrudnienia pracownikw dziau terapeutyczno-opiekuczego,

4) ocena przestrzegania praw mieszkacw oraz dostpnoci mieszkacw do informacji o swoich prawach.

Ustalenia kontroli

I Ocena warunkw ycia mieszkacw (Zacznik NR 1).

A) w zakresie usug bytowych:

Dom Pomocy Spoecznej w Mokach mieci si w budynku dwukondygnacyjnym. W 2006 roku zakoczono budow nowej czci Domu. Poczono j ze star, odremontowan czci Domu. Wykaz pomieszcze na poszczeglnych kondygnacjach stanowi za. Nr 2. Przed wejciem do budynku zniesione s bariery architektoniczne. Do Domu s trzy wejcia z podjazdami dla osb niepenosprawnych, w tym jeden podjazd umoliwiajcy wjazd na plac Domu. Teren wok Domu jest ogrodzony i zagospodarowany.

W budynku zamontowany jest dwig osobowy, ktry umoliwia przemieszczanie si mieszkacom na wszystkie kondygnacje Domu, tj. parter, pitro i II pitro.

W budynku zainstalowany jest system alarmowo-przeciwpoarowy i przyzywowo-alarmowy. Wczniki systemu przyzywowo-alarmowego umieszczone s w pokojach mieszkalnych i azienkach na wysokoci wcznika do wiata przy drzwiach wejciowych. W trakcie kontroli kilkakrotnie sprawdzano, czy po naciniciu przycisku pracownicy Domu stosownie zareaguj na sygna. Pracownicy bdcy na dyurze natychmiast przyszli do pokoju w ktrym zosta uruchomiony system.

B) w zakresie wymaganych pomieszcze:

NA PARTERZE znajduj si nastpujce pomieszczenia:

  1. pomieszczenie gospodarcze,
  2. palarnia,
  3. sala dziennego pobytu z TV poczona drzwiami rozsuwanymi z jadalni,
  4. kuchnia Domu,
  5. 2 toalety, wyposaone cznie w 2 sedesy, 2 umywalki, w tym jedna przystosowana jest do potrzeb osb niepenosprawnych,
  6. pokj gocinny z azienk,
  7. pokj mieszkalny 3-osobowy z azienk ( prysznic, sedes, umywalka) o pow. 18m2
  8. pokj pracownika socjalnego,
  9. toaleta personelu,
  10. biuro kancelarii ( pokj dyrektora, pokoje pracownikw administracyjnych ksigowoci).

NA I PITRZE znajduj si nastpujce pomieszczenia:

  1. pomieszczenie gospodarcze,
  2. kuchenka pomocnicza z wyjciem na taras,
  3. brudownik,
  4. gabinet medycznej pomocy doranej, umiejscowiona jest w nim centrala systemu przyzywowo- alarmowego i alarmowo - przeciwpoarowego,
  5. kaplica z zakrysti,
  6. pokoje mieszkalne:

- pokj jednoosobowy z azienk ( prysznic, sedes, umywalka) o pow. 9,70m2,

- 3 pokoje trzyosobowe o pow. odpowiednio 18m2, 18,90m2, 18,50m2 , w tym 2 z azienk ( prysznic, sedes, umywalka) a jeden pokj ma wspln azienk z pokojem dwuosobowym

- 2 pokoje dwuosobowe o pow. odpowiednio: 13,10m2, 15,90m2

NA II PITRZE znajduj si nastpujce pomieszczenia:

  1. sala do terapii i rehabilitacji,
  2. sala dziennego pobytu z biblioteczk,
  3. pomieszczenie gospodarcze,
  4. pomieszczenie na archiwum,
  5. pokoje mieszkalne:

- 5 pokoi dwuosobowych o pow. odpowiednio: 13,70m2, 16,50m2, 13,40 m2, 17,30m2, 14,90m2, w tym 3 z azienk ( prysznic, sedes, umywalka) a dwa pokoje maj wspln azienk.

- pokj jednoosobowy z azienk ( prysznic, sedes, umywalka) o pow. 9m2,

f. pomieszczenie pomocnicze do prania i suszenia, wyposaone w wann, umywalk, sedes, suszark, pralk.

W PIWNICY znajduj si nastpujce pomieszczenia:

  1. magiel,
  2. pralnia Domu,
  3. magazyn brudnej bielizny,
  4. szatnia pracownikw z azienk,
  5. wze cieplny.

Wszystkie pokoje mieszkalne maj wymagany ustaw metra tj. pokj jednoosobowy o pow. nie mniejszej ni 9m2, pokj wieloosobowy o powierzchni nie mniejszej ni 6 m2 na osob. Wyposaone s zgodnie z obowizujcym standardem tj. w tapczan, szafy, st, krzesa, szafk nocn. Ilo wyprowadze elektrycznych jest dostosowana do liczby osb przebywajcych w pokojach.

C) w zakresie warunkw sanitarnych

Dom spenia wymagane standardy w zakresie zapewnienia odpowiedniej liczby azienek i toalet, gdzie zgodnie z obowizujcymi przepisami liczba azienek powinna zapewnia moliwo korzystania z nich przez nie wicej ni pi osb, a w przypadku toalet - przez nie wicej ni cztery osobowy. W czci azienek i toalet brak jest uchwytw uatwiajcych osobom mniej sprawnym korzystanie z tych urzdze. Protokl przyjcia ustnych wyjanie w sprawie dostosowania wszystkich azienek do potrzeb osb niepenosprawnych stanowi Zacznik nr 3)

Pomieszczenia mieszkalne Domu s czyste, sprztane w miar potrzeby, nie rzadziej ni raz dzienne, estetyczne, wolne od nieprzyjemnych zapachw.

D) w zakresie wyywienia i organizacji posikw

Dom zapewnia mieszkacom zgodnie z obowizujcymi przepisami 3 posiki dziennie, wydawane w ustawowych przedziaach czasowych, zgodnie z informacj wywieszon na tablicach ogosze na kadym pitrze, tj.

- niadanie - 730-930

- obiad - 1230-1430

- kolacja 1800-2000

Zapewniony jest wybr zestawu posikw lub otrzymanie posiku dodatkowego oraz posiku dietetycznego. Na dzie kontroli, zgodnie ze wskazaniami lekarza, zleconych byo 6 diet, w tym 3 diety lekkostrawne, 2 diety cukrzycowe i 1 dieta miksowana.

Mieszkacy posiki spoywaj w jadalni lub w pokojach mieszkalnych. Na dzie kontroli 10 osb wymagao karmienia, a 4 osoby pomocy w trakcie spoywania posikw.

Dom zapewnia mieszkacom caodobowy dostp do podstawowych produktw ywnociowych oraz napoi, ktre znajduj si w kuchence pomocniczej na I pitrze.

E) odzie i obuwie

Mieszkacom nieposiadajacym wasnej odziey i obuwia oraz moliwoci ich zakupienia z wasnych rodkw Dom zapewnia odzie i obuwie odpowiedniego rozmiaru, w iloci okrelonej rozporzdzeniem, dostosowane do potrzeb mieszkaca oraz pory roku, w tym: odzie caodzienn - co najmniej dwa zestawy, odzie zewntrzn: paszcz lub kurtk - co najmniej jeden zestaw, bielizn dzienn - co najmniej 4 komplety, co najmniej jedna par obuwia oraz kapcie.

Ubrania mieszkacw prane s w pralni Domu, przed oddaniem do prania s znakowane. Po upraniu wracaj do waciciela.

W Domu s osoby lece, odzie i obuwie dla tych osb dostosowane jest do potrzeb wynikajcych z ich stanu zdrowia.

F) rodki czystoci

Mieszkacy maj zapewnion pomoc w utrzymaniu higieny osobistej. Na dzie kontroli 3 osoby wymagay cakowitej pomocy przy wykonywaniu czynnoci codziennych, 8 osb wymagao czciowej pomocy, 8 osb samodzielnie wykonywao czynnoci przy codziennej higienie osobistej. Na wzkach poruszaj si 2 osoby, 3 przy pomocy innego sprztu ortopedycznego.

Ponadto, Dom zapewnia mieszkacom:

- w miar potrzeby: mydo, past i szczoteczk do zbw oraz rodki piorce, szampon do mycia wosw a dla mczyzn - przybory do golenia.

- rczniki - dwie sztuki, zmieniane w miar potrzeby, nie rzadziej ni raz na tydzie,

- pociel, zmienian w miar potrzeby, nie rzadziej ni raz na dwa tygodnie.

Pociel i rczniki prane s w pralni Domu.

G) w zakresie usug opiekuczych:

Na dzie kontroli w Domu przebywao 21 mieszkacw w wieku 45 do 97 lat. Gwne schorzenia mieszkacw to cukrzyca, choroba Alzheimera, stwardnienie rozsiane, nadcinienie oraz zesp psychoorganiczny. Wrd mieszkacw 2 osoby s ubezwasnowolnione cakowicie. Opiekunami prawnymi dla tych osb s czonkowie rodziny.

Usugi opiekucze i pielgnacyjne na rzecz mieszkacw wiadczy 5 opiekunek i starsza pokojowa. Pokojowa pracuje w godzinach od 700-1500. Opiekunki pracuj w systemie trzyzmianowym tj. 700-1900, 1500-1900, 1900-700. Kadego dnia na dyurze dziennym i nocnym jest jedna opiekunka. Na dyurze popoudniowym jest take jedna osoba, lecz nie kadego dnia (Za. Nr 4 - Grafik pracy).

Ponadto z mieszkacami pracuj: pracownik socjalny (zatrudniony na 3/4 etatu) w godz. 730-1300, instruktor terapii zajciowej w godzinach od 700-1500, technik fizjoterapii (zatrudniony na ½ etatu) w godzinach 1300 -1700 oraz dwie opiekunki odbywajce sta i sanitariusz w ramach zastpczej suby wojskowej.

Prac socjaln na rzecz mieszkacw wiadczy pracownik socjalny. Do jego obowizkw naley midzy innymi pomoc mieszkacom w zaatwianiu spraw osobistych. W ich imieniu prowadzi korespondencj, sprawy urzdowe oraz kontaktuje si z rodzinami mieszkacw.

Zapewnienie mieszkacom moliwoci korzystania ze wiadcze zdrowotnych

Opiek medyczn zapewnia mieszkacom lekarz rodzinny z Przychodni Rejonowej w Mokach. Lekarz ten, gdy zachodzi taka potrzeba, przychodzi na wizyty domowe do mieszkacw lub mieszkacy s woeni do poradni oraz kieruje mieszkacw do poradni specjalistycznych.

Dom zawar umow zlecenie z psychologiem na p roku. Mieszkaniec, ktry chce skorzysta z porady psychologa, zgasza pracownikowi socjalnemu tak potrzeb i on umawia mieszkaca na spotkanie z psychologiem.

Mieszkacy, jak wynika z wyjanie Dyrektora, nie uczestnicz w turnusach rehabilitacyjnych.

H) w zakresie usug wspomagajcych

Wszyscy mieszkacy uczestnicz w sposb bierny lub czynny w zorganizowanej terapii zajciowej. Dla kadego mieszkaca instruktor terapii zajciowej opracowa plan indywidualnej terapii, w ktrym zawar m.in. cele i do pracy i ocen stopnia ich zrealizowania.

W Domu prowadzona jest terapia przykowa dla osb nieopuszczajcych ek oraz terapia w formie zaj muzycznych, plastycznych i manualnych. Zajcia prowadzi instruktor terapii zajciowej. Gwnym celem prowadzonej terapii jest podnoszenie sprawnoci mieszkacw poprzez ich manualne usprawnianie.

W ramach prowadzonych oddziaywa majcych na celu aktywizowanie mieszkacw uczestnicz oni w imprezach kulturalno-owiatowych organizowanych na terenie Moniek oraz w ramach wsppracy z innymi dps z wojewdztwa. Moliwo zaspokajania potrzeb kulturalnych zapewnia si poprzez organizacj w Domu rnego rodzaju imprez okolicznociowych tj. Dnia Seniora, Dnia Babci i Dziadka. Uroczycie obchodzone s wita Boego Narodzenia lub Wielkanocy.

W sali dziennego pobytu na I pitrze oraz w sali terapii znajduje si podrczna biblioteczka. Tam rwnie wyoona jest codzienna prasa. Na potrzeby mieszkacw kupowana jest Gazeta Wspczesna oraz Przyjacika. Przepisy prawne dotyczce domw pomocy spoecznej znajduj si w gabinecie dyrektora. Dyrektor zapoznaje i udostpnia przepisy dla rodzin odwiedzajcych mieszkacw oraz opiekunw prawnych.

W Domu funkcjonuje samorzd mieszkacw. Z posiedze samorzdu sporzdzane s protokoy. Zebrania samorzdu odbywaj si w zalenoci od potrzeb. Osob koordynujc prace samorzdu jest pracownik socjalny. W skad samorzdu wchodzi przewodniczcy, z-ca przewodniczcego oraz sekretarz. Ostatnie wybory uzupeniajce do samorzdu odbyy si 02.01.2007 r. Skad samorzdu wywieszony jest na tablicach ogosze.

Dom zapewnia mieszkacom, zgodnie z ich wyznaniem, moliwo kontaktu z kapanem i udzia w praktykach religijnych. Kapelan zatrudniony jest na ¼ etatu. Odprawia dla mieszkacw msz w. w kaplicy Domu w kad niedziel o godz. 1030. Ponadto, przychodzi do mieszkacw z posug duszpastersk w soboty i na kade wezwanie. W 2006 roku nie byo adnych zgonw, natomiast od 01.01.2007 do dnia kontroli byy dwa zgony osb, ich pogrzebem zajmowaa si rodzina. W przypadku organizowania pochwku przez Dom mieszkacy chowani s na cmentarzu w Mokach.

Dom podejmuje dziaania na rzecz podtrzymania kontaktw z rodzin i spoecznoci lokaln. Wrd mieszkacw jedna osoba jest samotna, pozostae utrzymuj kontakt z rodzin. Piciu mieszkacw utrzymuje stay kontakt ze swoimi najbliszymi czonkami rodziny, pozostali mieszkacy - sporadyczny, ograniczajcy si do telefonowania. Mieszkacy maj moliwo dzwonienia do swoich rodzin i nie ponosz kosztw za przeprowadzone rozmowy.

Osoby odwiedzajce spotykaj si z mieszkacami w pokojach mieszkalnych lub w pokoju gocinnym. Ze wzgldu na wiek i stan psychofizyczny osb przebywajcych w Domu nie s podejmowane dziaania zmierzajce do ich usamodzielnienia.

Korespondencj do mieszkacw listonosz przynosi bezporednio do mieszkaca w pokoju mieszkalnym. Korespondencj urzdow lub do osb bez kontaktu listonosz przekazuje pracownikowi socjalnemu. Mieszkacy mog codziennie wysa listy przekazujc je listonoszowi lub pracownikowi pierwszego kontaktu.

Wszyscy mieszkacy maj wasne rodki finansowe. Dom zapewnia bezpieczne ich przechowywanie. Zasady postpowania z depozytami wartociowymi okrela Instrukcja w sprawie trybu postpowania z depozytami wartociowymi i rodkami pieninymi w Domu Pomocy Spoecznej w Mokach, zatwierdzona przez Dyrektora w dniu 01.12.2006r. ( Za. Nr 5). Dziesiciu mieszkacw ma zdeponowane swoje oszczdnoci na koncie depozytowym, 5 osb swoje oszczdnoci trzyma w kasie pancernej Domu. Pozostali mieszkacy sami dysponuj swoimi oszczdnociami. Osob odpowiedzialn za depozyty jest ksigowa. rodki finansowe ze swego konta lub z kasy mieszkaniec moe pobra kadego dnia. Dla mieszkacw mniej sprawnych zakupy z ich rodkw robi pracownik socjalny i rozlicza si na podstawie paragonw. Mieszkacy nie maj zdeponowanych adnych rzeczy wartociowych.

Mieszkacy maj zapewniony regularny kontakt z Dyrektorem Domu. Zgodnie z informacj wywieszon na tablicy ogosze w sprawie skarg i wnioskw Dyrektor przyjmuje w kady wtorek i czwartek w godzinach 900 - 1100. W okresie objtym kontrol nie zarejestrowano adnych skarg. W przypadku wpywu skargi bdzie ona rozpatrywana w trybie kodeksu postpowania administracyjnego.

Wszyscy mieszkacy maj wyrobione dowody osobiste. W Domu meldowani s na pobyt stay lub na pobyt czasowy. Osoby, ktre nie wyraaj zgody na meldunek na pobyt stays meldowani czasowo. Dom zapewnia osobom uprawnionym czynny udzia w wyborach. Mieszkacy dowoeni s do lokalu komisji wyborczej.

II. Ocena poziomu i struktury zatrudnienia pracownikw dziau terapeutyczno-opiekuczego.

Dom osign wymagany wskanik zatrudnienia pracownikw zespou terapeutyczno-opiekuczego, ktry dla tego typu domu wynosi nie mniej ni 0,4 na jednego mieszkaca. Na dzie kontroli w Domu zatrudnionych byo 19 osb w tym 10 w dziale terapeutyczno-opiekuczym ( Za. Nr 6) (tj. 5 opiekunw, pracownik socjalny na ¾ etatu, instruktor terapii zajciowej, technik fizjoterapii na ½ etatu, starsza pokojowa, kapelan na ¼ etatu) w przeliczeniu na pene etaty 8,5. Ponadto, w Domu usugi na rzecz mieszkacw wiadczy 2 opiekunw w ramach stau oraz sanitariusz w ramach zastpczej suby wojskowej.

Wedug obowizujcych przepisw, przy ustalaniu wskanika zatrudnienia uwzgldnia si rwnie wolontariuszy, staystw, praktykantw oraz osoby odbywajce sub zastpcz w domu, jeeli pracuj bezporednio z mieszkacami, przy czym przy wyliczaniu wskanika udzia tych osb nie moe przekroczy w DPS - 30% oglnej liczby osb zatrudnionych w zespole terapeutyczno-opiekuczym. Z oglnej liczby 10 osb zatrudnionych w Domu w dziale terapeutyczno-opiekuczym 30% stanowi 3 osoby. W dniu kontroli byo 21 mieszkacw, natomiast Dom dysponuje 28 miejscami. Majc na uwadze zapewnienie standardu w przypadku docelowej liczby mieszkacw - wymagany wskanik zatrudnienia pracownikw zespou terapeutyczno-opiekuczego obliczono dla 28 mieszkacw, tj. (8,5etatu pracownikw zespou+2 staystw+ 1 osoba ze suby zastpczej): 28 = 0,41.

Kwalifikacje pracownikw Domu okrelone s w zaczniku nr 4 do Regulaminu wynagradzania pracownikw Domu Pomocy Spoecznej w Mokach, ktry obowizuje od 01.01.2006r.(Za. Nr 7). Zgodne s one z Rozporzdzeniem z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania i wymaga kwalifikacyjnych pracownikw samorzdowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorzdu terytorialnego (Dz. U. Nr 146, poz. 1222 z p. zm.).

W trakcie kontroli sprawdzono akta wszystkich pracownikw dziau terapeutyczno-opiekuczego. (zacznik nr 8). Na podstawie przeanalizowanych akt naley stwierdzi, e osoby te posiadaj wymagane kwalifikacje na zajmowanych stanowiskach.

Pracownicy Domu uczestnicz w szkoleniach, organizowanych przez Dyrektora Domu, dotyczcych praw mieszkacw i kierunkw prowadzonej terapii. Wykaz szkole w latach 2004-2007( do dnia kontroli) stanowi zacznik Nr 9 do protokou. W trakcie kontroli ustalono, e w szkoleniach tych nie uczestniczy kapelan, ktry w Domu zatrudniony zosta od 1.03.2007r. Zgodnie z planem szkole na rok 2007 ( zacznik nr 10) zostanie on przeszkolony w zakresie praw mieszkacw i kierunkw prowadzonej terapii.

III. Ocena przestrzegania praw mieszkacw oraz dostpnoci mieszkacw do informacji o swoich prawach.

Prawa i obowizki mieszkacw zawarte s w Regulaminie Domu, ktry wszed w ycie z dniem 22.03.2007r. Zawarte w nim prawa i obowizki gwarantuj mieszkacom w szczeglnoci wolno, godno i poczucie bezpieczestwa. Uwzgldniaj rozwj osobowoci, utrzymywanie i rozwijanie kontaktw z rodzin i rodowiskiem, korzystanie z wszelkich usug wiadczonych przez Dom. Gwarantuj bezpieczne przechowywanie rodkw pieninych i przedmiotw wartociowych w depozycie. Nowoprzybyego mieszkaca z Domem, wspmieszkacami oraz Regulaminem, w tym z prawami i obowizkami, zapoznaje Dyrektor wraz z pracownikiem socjalnym. Ponadto s one wywieszone na tablicach ogosze na wszystkich kondygnacjach Domu. W toku kontroli stwierdzono, e prawa mieszkacw s przestrzegane.

IV. Ocena stopnia i efektw realizacji indywidualnych planw wspierania mieszkacw.

Zarzdzeniem wewntrznym Nr 2 z dnia 03.01.2007r Dyrektor Domu dokona aktualizacji zespou terapeutyczno-opiekuczego. (Za. 11) W skad zespou weszli: pracownik socjalny, ktry jest jednoczenie przewodniczcy zespou, starsza pokojowa, 5 opiekunw, instruktor terapii zajciowej, technik fizjoterapii, kapelan, 2 opiekunki odbywajce sta oraz sanitariusz odbywajcy zastpcz sub wojskow. Omiu czonkw zespou jest jednoczenie pracownikami pierwszego kontaktu rednio dla 2 lub 3 mieszkacw (zacznik nr 12). Zgodnie z 2 ww. zarzdzenia przewodniczcy zespou skada roczne sprawozdanie z dziaalnoci zespou.

Z posiedze zespou terapeutyczno-opiekuczego prowadzona jest dokumentacja. W 2006 roku odbyo si 8 posiedze zespou, na ktrych byy omawiane m.in. indywidualne plany wsparcia mieszkaca, sposb przewiezienia mieszkacw i zamieszkania w nowym budynku Domu.

Indywidualne plany wspierania mieszkaca opracowane s dla wszystkich mieszkacw oprcz jednej mieszkanki, ktra jest w Domu od miesica. W oparciu o przeanalizowane plany naley stwierdzi, e plany opracowywane s na dany rok kalendarzowy i w cigu roku modyfikowane. Ocena efektw realizacji planw dokonywana jest raz w roku. Za realizacj planu odpowiadaj pracownicy pierwszego kontaktu i zesp terapeutyczno-opiekuczy. Mieszkacy zapoznali si z dziaaniami podejmowanymi w ramach indywidualnych oddziaywa. Potwierdzili to na pimie w planie. Skadow indywidualnych planw wsparcia mieszkacw jest opis: usug zdrowotnych i rehabilitacyjnych, terapii zajciowej, aktywnoci mieszkaca opisywanej na bieco ( kilka razy w tygodniu), kontaktw rodzinnych, usug religijnych oraz karta wicze rehabilitacyjnych. Zalenie od potrzeb, co dwa lub sze miesicy, dokonywana jest ocena realizacji wyznaczonych uprzednio celw. Ocena ta odnosi si do wszystkich zaoonych celw, a wyznaczane cele do realizacji s zgodne z potrzebami mieszkacw. Duo uwagi w planach powicono opisowi relacji mieszkaca z rodzin i ich wpywie na jego funkcjonowanie.

Mieszkacy wiedz, kto jest ich pracownikiem pierwszego kontaktu. Sami, o ile wybr taki jest moliwy ze wzgldu na stan zdrowia, dokonuj tego wyboru.

Dokonano wpisu do ksiki kontroli DPS pod pozycj 27.

 

Protok sporzdzono w dwch jednobrzmicych egzemplarzach, z ktrych jeden otrzymuje Dyrektor Domu Pomocy Spoecznej w Mokach.

W przypadku, gdy Dyrektor DPS nie zgadza si z ustaleniami zawartymi w protokole kontroli, moe odmwi jego podpisania, skadajc w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania, pisemne wyjanienia przyczyn tej odmowy.

Ponadto Dyrektorowi Domu Pomocy Spoecznej w Mokach przysuguje prawo zgoszenia do Dyrektora Wydziau Polityki Spoecznej Podlaskiego Urzdu Wojewdzkiego w Biaymstoku umotywowanych zastrzee dotyczcych ustale zawartych w protokole w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

 

 

Podpisy kontrolujcych

Alicja Zawistowska

1/ Ewa Feszler

(podpis dyrektora Domu)

2/ Mieczysawa Nartowicz

 


Publikator: Joanna Katarzyna Hołubowicz Data utworzenia:  17.05.2007 10:22:33
Data publikacji:  17.05.2007 10:22:33
Data modyfikacji:  17.05.2007 10:22:33 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl