PROTOK?
z kontroli
kompleksowej Domu Pomocy Spoecznej w Mokach, ul. PCK 15, 19-101 Moki,
przeprowadzonej w dniach 4 i 11 kwietnia 2007 roku w zwizku z wnioskiem
Starosty Powiatu w Mokach w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie Domu
Pomocy Spoecznej na czas nieokrelony.
Dom Pomocy
Spoecznej w Mokach prowadzony jest przez powiat moniecki. Adres Domu: 19-101
Moki, ul. PCK 15. Dom przeznaczony jest dla osb w podeszym wieku. Dyrektorem
Domu Pomocy Spoecznej jest Pani Alicja Zawistowska.
Kontrol przeprowadziy - Ewa
Feszler -, starszy inspektor oraz Mieczysawa Nartowicz-
inspektor w Wydziale Polityki Spoecznej Podlaskiego Urzdu Wojewdzkiego w
Biaymstoku, kierownik zespou, na podstawie upowanienia Nr 57 z dnia 03.04.2007r.,
(Nr PS.VI.EF/0939/57/07) wydanego z upowanienia Wojewody Podlaskiego przez
Andrzeja Kozowskiego - dyrektora Wydziau Polityki Spoecznej Podlaskiego
Urzdu Wojewdzkiego.
Przedmiot
kontroli:
1) ocena warunkw ycia mieszkacw,
2) ocena organizacji dziaania domu pomocy
spoecznej przy uwzgldnieniu typu domu i uzasadnionych potrzeb mieszkacw,
3) ocena poziomu i struktury zatrudnienia
pracownikw dziau terapeutyczno-opiekuczego,
4) ocena przestrzegania praw mieszkacw oraz
dostpnoci mieszkacw do informacji o swoich prawach.
Ustalenia kontroli
I Ocena
warunkw ycia mieszkacw (Zacznik NR 1).
A) w zakresie usug bytowych:
Dom Pomocy Spoecznej w Mokach mieci si w budynku
dwukondygnacyjnym. W 2006 roku zakoczono budow nowej czci Domu. Poczono
j ze star, odremontowan czci Domu. Wykaz pomieszcze na poszczeglnych
kondygnacjach stanowi za. Nr 2. Przed wejciem do budynku zniesione s bariery
architektoniczne. Do Domu s trzy wejcia z podjazdami dla osb
niepenosprawnych, w tym jeden podjazd umoliwiajcy wjazd na plac Domu. Teren
wok Domu jest ogrodzony i zagospodarowany.
W budynku zamontowany jest dwig osobowy, ktry
umoliwia przemieszczanie si mieszkacom na wszystkie kondygnacje Domu, tj.
parter, pitro i II pitro.
W budynku zainstalowany jest system
alarmowo-przeciwpoarowy i przyzywowo-alarmowy. Wczniki systemu
przyzywowo-alarmowego umieszczone s w pokojach mieszkalnych i azienkach na
wysokoci wcznika do wiata przy drzwiach wejciowych. W trakcie kontroli
kilkakrotnie sprawdzano, czy po naciniciu przycisku pracownicy Domu stosownie
zareaguj na sygna. Pracownicy bdcy na dyurze natychmiast przyszli do
pokoju w ktrym zosta uruchomiony system.
B) w zakresie wymaganych pomieszcze:
NA
PARTERZE znajduj si nastpujce
pomieszczenia:
- pomieszczenie
gospodarcze,
- palarnia,
- sala dziennego
pobytu z TV poczona drzwiami rozsuwanymi z jadalni,
- kuchnia Domu,
- 2 toalety,
wyposaone cznie w 2 sedesy, 2 umywalki, w tym jedna przystosowana jest
do potrzeb osb niepenosprawnych,
- pokj gocinny z
azienk,
- pokj mieszkalny
3-osobowy z azienk ( prysznic, sedes, umywalka) o pow. 18m2
- pokj pracownika
socjalnego,
- toaleta personelu,
- biuro kancelarii (
pokj dyrektora, pokoje pracownikw administracyjnych ksigowoci).
NA
I PITRZE znajduj si nastpujce
pomieszczenia:
- pomieszczenie
gospodarcze,
- kuchenka pomocnicza
z wyjciem na taras,
- brudownik,
- gabinet medycznej
pomocy doranej, umiejscowiona jest w nim centrala systemu przyzywowo-
alarmowego i alarmowo - przeciwpoarowego,
- kaplica z zakrysti,
- pokoje mieszkalne:
- pokj jednoosobowy z azienk ( prysznic,
sedes, umywalka) o pow. 9,70m2,
- 3 pokoje trzyosobowe o pow. odpowiednio 18m2,
18,90m2, 18,50m2 , w tym 2 z azienk ( prysznic, sedes,
umywalka) a jeden pokj ma wspln azienk z pokojem dwuosobowym
- 2 pokoje dwuosobowe o pow. odpowiednio: 13,10m2,
15,90m2
NA
II PITRZE znajduj si nastpujce
pomieszczenia:
- sala do terapii i
rehabilitacji,
- sala dziennego
pobytu z biblioteczk,
- pomieszczenie
gospodarcze,
- pomieszczenie na archiwum,
- pokoje mieszkalne:
- 5 pokoi dwuosobowych o pow. odpowiednio: 13,70m2,
16,50m2, 13,40 m2,
17,30m2, 14,90m2, w tym 3 z azienk ( prysznic, sedes,
umywalka) a dwa pokoje maj wspln azienk.
- pokj jednoosobowy z azienk ( prysznic, sedes,
umywalka) o pow. 9m2,
f. pomieszczenie pomocnicze do prania i
suszenia, wyposaone w wann, umywalk, sedes, suszark, pralk.
W
PIWNICY znajduj si nastpujce
pomieszczenia:
- magiel,
- pralnia Domu,
- magazyn brudnej
bielizny,
- szatnia pracownikw
z azienk,
- wze cieplny.
Wszystkie pokoje mieszkalne maj wymagany ustaw
metra tj. pokj jednoosobowy o pow. nie mniejszej ni 9m2, pokj wieloosobowy
o powierzchni nie mniejszej ni 6
m2 na osob. Wyposaone s zgodnie z
obowizujcym standardem tj. w tapczan, szafy, st, krzesa, szafk nocn.
Ilo wyprowadze elektrycznych jest dostosowana do liczby osb przebywajcych
w pokojach.
C) w zakresie warunkw sanitarnych
Dom spenia wymagane
standardy w zakresie zapewnienia odpowiedniej liczby azienek i toalet, gdzie
zgodnie z obowizujcymi przepisami liczba azienek powinna zapewnia moliwo
korzystania z nich przez nie wicej ni pi osb, a w przypadku toalet - przez
nie wicej ni cztery osobowy. W czci azienek i toalet brak jest uchwytw
uatwiajcych osobom mniej sprawnym korzystanie z tych urzdze. Protokl
przyjcia ustnych wyjanie w sprawie dostosowania wszystkich azienek do
potrzeb osb niepenosprawnych stanowi Zacznik nr 3)
Pomieszczenia mieszkalne Domu s czyste, sprztane w
miar potrzeby, nie rzadziej ni raz dzienne, estetyczne, wolne od
nieprzyjemnych zapachw.
D) w zakresie wyywienia i organizacji
posikw
Dom zapewnia mieszkacom zgodnie z obowizujcymi
przepisami 3 posiki dziennie, wydawane w ustawowych przedziaach czasowych,
zgodnie z informacj wywieszon na tablicach ogosze na kadym pitrze, tj.
-
niadanie - 730-930
-
obiad - 1230-1430
-
kolacja 1800-2000
Zapewniony jest wybr zestawu posikw lub otrzymanie
posiku dodatkowego oraz posiku dietetycznego. Na dzie kontroli, zgodnie ze
wskazaniami lekarza, zleconych byo 6 diet, w tym 3 diety lekkostrawne, 2 diety
cukrzycowe i 1 dieta miksowana.
Mieszkacy posiki spoywaj w jadalni lub w pokojach
mieszkalnych. Na dzie kontroli 10 osb wymagao karmienia, a 4 osoby pomocy w
trakcie spoywania posikw.
Dom zapewnia mieszkacom caodobowy dostp do
podstawowych produktw ywnociowych oraz napoi, ktre znajduj si w kuchence
pomocniczej na I pitrze.
E) odzie i obuwie
Mieszkacom nieposiadajacym wasnej odziey i obuwia
oraz moliwoci ich zakupienia z wasnych rodkw Dom zapewnia odzie i obuwie
odpowiedniego rozmiaru, w iloci okrelonej rozporzdzeniem, dostosowane do
potrzeb mieszkaca oraz pory roku, w tym: odzie caodzienn - co najmniej dwa
zestawy, odzie zewntrzn: paszcz lub kurtk - co najmniej jeden zestaw,
bielizn dzienn - co najmniej 4 komplety, co najmniej jedna par obuwia oraz
kapcie.
Ubrania mieszkacw prane s w pralni Domu, przed
oddaniem do prania s znakowane. Po upraniu wracaj do waciciela.
W Domu s osoby lece, odzie i obuwie dla tych osb
dostosowane jest do potrzeb wynikajcych z ich stanu zdrowia.
F) rodki czystoci
Mieszkacy maj zapewnion pomoc w utrzymaniu higieny
osobistej. Na dzie kontroli 3 osoby wymagay cakowitej pomocy przy wykonywaniu
czynnoci codziennych, 8 osb wymagao czciowej pomocy, 8 osb samodzielnie
wykonywao czynnoci przy codziennej higienie osobistej. Na wzkach poruszaj
si 2 osoby, 3 przy pomocy innego sprztu ortopedycznego.
Ponadto, Dom zapewnia mieszkacom:
- w
miar potrzeby: mydo, past i szczoteczk do zbw oraz rodki piorce,
szampon do mycia wosw a dla mczyzn - przybory do golenia.
-
rczniki - dwie sztuki, zmieniane w miar potrzeby, nie rzadziej ni raz na
tydzie,
-
pociel, zmienian w miar potrzeby, nie rzadziej ni raz na dwa tygodnie.
Pociel i rczniki prane s w pralni Domu.
G) w zakresie
usug opiekuczych:
Na dzie kontroli w Domu
przebywao 21 mieszkacw w wieku 45 do 97 lat. Gwne schorzenia mieszkacw
to cukrzyca, choroba Alzheimera, stwardnienie rozsiane, nadcinienie oraz
zesp psychoorganiczny. Wrd mieszkacw 2 osoby s ubezwasnowolnione
cakowicie. Opiekunami prawnymi dla tych osb s czonkowie rodziny.
Usugi opiekucze i pielgnacyjne na rzecz mieszkacw
wiadczy 5 opiekunek i starsza pokojowa. Pokojowa pracuje w godzinach od 700-1500.
Opiekunki pracuj w systemie trzyzmianowym tj. 700-1900,
1500-1900, 1900-700. Kadego
dnia na dyurze dziennym i nocnym jest jedna opiekunka. Na dyurze
popoudniowym jest take jedna osoba, lecz nie kadego dnia (Za. Nr 4 -
Grafik pracy).
Ponadto z mieszkacami pracuj: pracownik socjalny (zatrudniony na 3/4
etatu) w godz. 730-1300, instruktor terapii zajciowej w
godzinach od 700-1500, technik fizjoterapii (zatrudniony
na ½ etatu) w godzinach 1300 -1700 oraz dwie
opiekunki odbywajce sta i sanitariusz w ramach zastpczej suby wojskowej.
Prac socjaln na rzecz mieszkacw wiadczy pracownik
socjalny. Do jego obowizkw naley midzy innymi pomoc mieszkacom w
zaatwianiu spraw osobistych. W ich imieniu prowadzi korespondencj, sprawy
urzdowe oraz kontaktuje si z rodzinami mieszkacw.
Zapewnienie mieszkacom
moliwoci korzystania ze wiadcze zdrowotnych
Opiek medyczn zapewnia
mieszkacom lekarz rodzinny z Przychodni Rejonowej w Mokach. Lekarz ten, gdy
zachodzi taka potrzeba, przychodzi na wizyty domowe do mieszkacw lub mieszkacy
s woeni do poradni oraz kieruje mieszkacw do poradni specjalistycznych.
Dom zawar umow zlecenie
z psychologiem na p roku. Mieszkaniec, ktry chce skorzysta z porady
psychologa, zgasza pracownikowi socjalnemu tak potrzeb i on umawia
mieszkaca na spotkanie z psychologiem.
Mieszkacy, jak wynika z
wyjanie Dyrektora, nie uczestnicz w turnusach rehabilitacyjnych.
H) w zakresie usug wspomagajcych
Wszyscy mieszkacy uczestnicz w sposb bierny lub
czynny w zorganizowanej terapii zajciowej. Dla kadego mieszkaca instruktor
terapii zajciowej opracowa plan indywidualnej terapii, w ktrym zawar m.in.
cele i do pracy i ocen stopnia ich zrealizowania.
W Domu prowadzona jest terapia przykowa dla osb nieopuszczajcych
ek oraz terapia w formie zaj muzycznych, plastycznych i manualnych. Zajcia
prowadzi instruktor terapii zajciowej. Gwnym celem prowadzonej terapii jest
podnoszenie sprawnoci mieszkacw poprzez ich manualne usprawnianie.
W ramach prowadzonych oddziaywa majcych na celu
aktywizowanie mieszkacw uczestnicz oni w imprezach kulturalno-owiatowych
organizowanych na terenie Moniek oraz w ramach wsppracy z innymi dps z wojewdztwa.
Moliwo zaspokajania potrzeb kulturalnych zapewnia si poprzez organizacj w
Domu rnego rodzaju imprez okolicznociowych tj. Dnia Seniora, Dnia Babci i
Dziadka. Uroczycie obchodzone s wita Boego Narodzenia lub Wielkanocy.
W sali dziennego pobytu na I pitrze oraz w sali
terapii znajduje si podrczna biblioteczka. Tam rwnie wyoona jest
codzienna prasa. Na potrzeby mieszkacw kupowana jest Gazeta Wspczesna oraz
Przyjacika. Przepisy prawne dotyczce domw pomocy spoecznej znajduj si w
gabinecie dyrektora. Dyrektor zapoznaje i udostpnia przepisy dla rodzin
odwiedzajcych mieszkacw oraz opiekunw prawnych.
W Domu funkcjonuje samorzd mieszkacw. Z posiedze
samorzdu sporzdzane s protokoy. Zebrania samorzdu odbywaj si w
zalenoci od potrzeb. Osob koordynujc prace samorzdu jest pracownik
socjalny. W skad samorzdu wchodzi przewodniczcy, z-ca przewodniczcego oraz
sekretarz. Ostatnie wybory uzupeniajce do samorzdu odbyy si 02.01.2007 r.
Skad samorzdu wywieszony jest na tablicach ogosze.
Dom zapewnia mieszkacom, zgodnie z ich wyznaniem, moliwo
kontaktu z kapanem i udzia w praktykach religijnych. Kapelan zatrudniony jest
na ¼ etatu. Odprawia dla mieszkacw msz w. w kaplicy Domu w kad niedziel
o godz. 1030. Ponadto, przychodzi do mieszkacw z posug
duszpastersk w soboty i na kade wezwanie. W 2006 roku nie byo adnych
zgonw, natomiast od 01.01.2007 do dnia kontroli byy dwa zgony osb, ich
pogrzebem zajmowaa si rodzina. W przypadku organizowania pochwku przez Dom
mieszkacy chowani s na cmentarzu w Mokach.
Dom podejmuje dziaania na rzecz podtrzymania
kontaktw z rodzin i spoecznoci lokaln. Wrd mieszkacw jedna osoba jest
samotna, pozostae utrzymuj kontakt z rodzin. Piciu mieszkacw utrzymuje stay
kontakt ze swoimi najbliszymi czonkami rodziny, pozostali mieszkacy -
sporadyczny, ograniczajcy si do telefonowania. Mieszkacy maj moliwo
dzwonienia do swoich rodzin i nie ponosz kosztw za przeprowadzone rozmowy.
Osoby odwiedzajce spotykaj si z mieszkacami w
pokojach mieszkalnych lub w pokoju gocinnym. Ze wzgldu na wiek i stan
psychofizyczny osb przebywajcych w Domu nie s podejmowane dziaania
zmierzajce do ich usamodzielnienia.
Korespondencj do mieszkacw listonosz przynosi bezporednio
do mieszkaca w pokoju mieszkalnym. Korespondencj urzdow lub do osb bez
kontaktu listonosz przekazuje pracownikowi socjalnemu. Mieszkacy mog
codziennie wysa listy przekazujc je listonoszowi lub pracownikowi pierwszego
kontaktu.
Wszyscy mieszkacy maj wasne rodki finansowe. Dom
zapewnia bezpieczne ich przechowywanie. Zasady postpowania z depozytami
wartociowymi okrela Instrukcja w sprawie trybu postpowania z depozytami
wartociowymi i rodkami pieninymi w Domu Pomocy Spoecznej w Mokach,
zatwierdzona przez Dyrektora w dniu 01.12.2006r. ( Za. Nr 5). Dziesiciu
mieszkacw ma zdeponowane swoje oszczdnoci na koncie depozytowym, 5 osb
swoje oszczdnoci trzyma w kasie pancernej Domu. Pozostali mieszkacy sami dysponuj
swoimi oszczdnociami. Osob odpowiedzialn za depozyty jest ksigowa. rodki
finansowe ze swego konta lub z kasy mieszkaniec moe pobra kadego dnia. Dla
mieszkacw mniej sprawnych zakupy z ich rodkw robi pracownik socjalny i rozlicza
si na podstawie paragonw. Mieszkacy nie maj zdeponowanych adnych rzeczy
wartociowych.
Mieszkacy maj zapewniony regularny kontakt z
Dyrektorem Domu. Zgodnie z informacj wywieszon na tablicy ogosze w sprawie
skarg i wnioskw Dyrektor przyjmuje w kady wtorek i czwartek w godzinach 900
- 1100. W okresie objtym kontrol nie zarejestrowano adnych skarg.
W przypadku wpywu skargi bdzie ona rozpatrywana w trybie kodeksu postpowania
administracyjnego.
Wszyscy mieszkacy maj wyrobione dowody osobiste. W
Domu meldowani s na pobyt stay lub na pobyt czasowy. Osoby, ktre nie wyraaj
zgody na meldunek na pobyt stays meldowani czasowo. Dom zapewnia osobom uprawnionym czynny udzia w wyborach.
Mieszkacy dowoeni s do lokalu komisji wyborczej.
II. Ocena
poziomu i struktury zatrudnienia pracownikw dziau terapeutyczno-opiekuczego.
Dom
osign wymagany wskanik zatrudnienia pracownikw zespou
terapeutyczno-opiekuczego, ktry dla tego typu domu wynosi nie mniej ni 0,4
na jednego mieszkaca. Na dzie kontroli w Domu zatrudnionych byo 19 osb w
tym 10 w dziale terapeutyczno-opiekuczym ( Za. Nr 6) (tj. 5 opiekunw,
pracownik socjalny na ¾ etatu, instruktor terapii zajciowej, technik
fizjoterapii na ½ etatu, starsza pokojowa, kapelan na ¼ etatu) w
przeliczeniu na pene etaty 8,5. Ponadto,
w Domu usugi na rzecz mieszkacw wiadczy 2 opiekunw w ramach stau oraz
sanitariusz w ramach zastpczej suby wojskowej.
Wedug obowizujcych przepisw, przy ustalaniu
wskanika zatrudnienia uwzgldnia si rwnie wolontariuszy, staystw,
praktykantw oraz osoby odbywajce sub zastpcz w domu, jeeli pracuj
bezporednio z mieszkacami, przy czym przy wyliczaniu wskanika udzia tych
osb nie moe przekroczy w DPS - 30% oglnej liczby osb zatrudnionych w
zespole terapeutyczno-opiekuczym. Z oglnej liczby 10 osb zatrudnionych w
Domu w dziale terapeutyczno-opiekuczym 30% stanowi 3 osoby. W dniu kontroli
byo 21 mieszkacw, natomiast Dom dysponuje 28 miejscami. Majc na uwadze zapewnienie standardu w przypadku docelowej
liczby mieszkacw - wymagany wskanik zatrudnienia pracownikw zespou
terapeutyczno-opiekuczego obliczono dla 28 mieszkacw, tj. (8,5etatu
pracownikw zespou+2 staystw+ 1 osoba ze suby zastpczej): 28 = 0,41.
Kwalifikacje pracownikw
Domu okrelone s w zaczniku nr 4 do Regulaminu wynagradzania pracownikw
Domu Pomocy Spoecznej w Mokach, ktry obowizuje od 01.01.2006r.(Za. Nr 7). Zgodne
s one z Rozporzdzeniem z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania
i wymaga kwalifikacyjnych pracownikw samorzdowych zatrudnionych w
jednostkach organizacyjnych jednostek samorzdu terytorialnego (Dz. U. Nr 146,
poz. 1222 z p. zm.).
W trakcie kontroli
sprawdzono akta wszystkich pracownikw dziau terapeutyczno-opiekuczego.
(zacznik nr 8). Na podstawie przeanalizowanych akt naley stwierdzi, e
osoby te posiadaj wymagane kwalifikacje na zajmowanych stanowiskach.
Pracownicy
Domu uczestnicz w szkoleniach, organizowanych przez Dyrektora Domu,
dotyczcych praw mieszkacw i kierunkw prowadzonej terapii. Wykaz szkole w
latach 2004-2007( do dnia kontroli) stanowi zacznik Nr 9 do protokou. W
trakcie kontroli ustalono, e w szkoleniach tych nie uczestniczy kapelan,
ktry w Domu zatrudniony zosta od 1.03.2007r. Zgodnie z planem szkole na rok
2007 ( zacznik nr 10) zostanie on przeszkolony w zakresie praw mieszkacw i
kierunkw prowadzonej terapii.
III. Ocena
przestrzegania praw mieszkacw oraz dostpnoci mieszkacw do informacji o
swoich prawach.
Prawa i obowizki
mieszkacw zawarte s w Regulaminie Domu, ktry wszed w ycie z dniem
22.03.2007r. Zawarte w nim prawa i obowizki gwarantuj mieszkacom w szczeglnoci wolno, godno i poczucie
bezpieczestwa. Uwzgldniaj rozwj osobowoci, utrzymywanie i rozwijanie
kontaktw z rodzin i rodowiskiem, korzystanie z wszelkich usug wiadczonych
przez Dom. Gwarantuj bezpieczne przechowywanie rodkw pieninych i
przedmiotw wartociowych w depozycie. Nowoprzybyego mieszkaca z Domem,
wspmieszkacami oraz Regulaminem, w tym z prawami i obowizkami, zapoznaje
Dyrektor wraz z pracownikiem socjalnym. Ponadto s one wywieszone na tablicach
ogosze na wszystkich kondygnacjach Domu. W toku kontroli stwierdzono, e
prawa mieszkacw s przestrzegane.
IV. Ocena stopnia i efektw realizacji indywidualnych planw wspierania mieszkacw.
Zarzdzeniem wewntrznym Nr 2 z dnia 03.01.2007r
Dyrektor Domu dokona aktualizacji zespou terapeutyczno-opiekuczego. (Za.
11) W skad zespou weszli: pracownik socjalny, ktry jest jednoczenie
przewodniczcy zespou, starsza pokojowa, 5 opiekunw, instruktor terapii
zajciowej, technik fizjoterapii, kapelan, 2 opiekunki odbywajce sta oraz
sanitariusz odbywajcy zastpcz sub wojskow. Omiu czonkw zespou jest
jednoczenie pracownikami pierwszego kontaktu rednio dla 2 lub 3 mieszkacw
(zacznik nr 12). Zgodnie z 2 ww. zarzdzenia przewodniczcy zespou skada
roczne sprawozdanie z dziaalnoci zespou.
Z posiedze zespou terapeutyczno-opiekuczego prowadzona
jest dokumentacja. W 2006 roku odbyo si 8 posiedze zespou, na ktrych byy
omawiane m.in. indywidualne plany wsparcia mieszkaca, sposb przewiezienia
mieszkacw i zamieszkania w nowym budynku Domu.
Indywidualne plany wspierania mieszkaca opracowane s
dla wszystkich mieszkacw oprcz jednej mieszkanki, ktra jest w Domu od
miesica. W oparciu o przeanalizowane plany naley stwierdzi, e plany
opracowywane s na dany rok kalendarzowy i w cigu roku modyfikowane. Ocena
efektw realizacji planw dokonywana jest raz w roku. Za realizacj planu odpowiadaj pracownicy pierwszego kontaktu i
zesp terapeutyczno-opiekuczy. Mieszkacy zapoznali si z dziaaniami
podejmowanymi w ramach indywidualnych oddziaywa. Potwierdzili to na pimie w
planie. Skadow indywidualnych planw wsparcia mieszkacw jest opis: usug
zdrowotnych i rehabilitacyjnych, terapii zajciowej, aktywnoci mieszkaca
opisywanej na bieco ( kilka razy w tygodniu), kontaktw rodzinnych, usug
religijnych oraz karta wicze rehabilitacyjnych. Zalenie od potrzeb, co dwa
lub sze miesicy, dokonywana jest ocena realizacji wyznaczonych uprzednio
celw. Ocena ta odnosi si do wszystkich zaoonych celw, a wyznaczane cele do
realizacji s zgodne z potrzebami mieszkacw. Duo uwagi w planach powicono
opisowi relacji mieszkaca z rodzin i ich wpywie na jego funkcjonowanie.
Mieszkacy wiedz, kto jest ich pracownikiem
pierwszego kontaktu. Sami, o ile wybr taki jest moliwy ze wzgldu na stan
zdrowia, dokonuj tego wyboru.
Dokonano wpisu do ksiki kontroli DPS pod pozycj 27.
Protok sporzdzono w dwch jednobrzmicych egzemplarzach, z ktrych jeden otrzymuje Dyrektor Domu
Pomocy Spoecznej w Mokach.
W przypadku, gdy Dyrektor DPS nie
zgadza si z ustaleniami zawartymi w protokole kontroli, moe odmwi jego
podpisania, skadajc w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania, pisemne
wyjanienia przyczyn tej odmowy.
Ponadto Dyrektorowi Domu Pomocy
Spoecznej w Mokach przysuguje prawo zgoszenia do Dyrektora Wydziau
Polityki Spoecznej Podlaskiego Urzdu Wojewdzkiego w Biaymstoku
umotywowanych zastrzee dotyczcych ustale zawartych w protokole w terminie 7
dni od dnia jego otrzymania.
|
Podpisy
kontrolujcych
|
Alicja
Zawistowska
|
1/
Ewa Feszler
|
(podpis
dyrektora Domu)
|
2/
Mieczysawa Nartowicz
|