Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35097379   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Powiatowy Urząd Pracy w Hajnówce. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół

z kontroli problemowej przeprowadzonej w dniu 12 kwietnia 2007r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Hajnówce (REGON - 050869093, NIP 543-10-15-138), zwanym dalej ,,Urzędem", podległym Staroście Powiatu Hajnowskiego

Kierownikiem Urzędu od dnia 1 stycznia 1993r. jest Pani Irena Wróblewska.

Kontrolę przeprowadziły:

Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia

Pani Małgorzata Czerniawska - inspektor wojewódzki

na podstawie upoważnienia do kontroli nr 67 z dnia 10 kwietnia 2007r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej.

Kontrolujące wpisały się do książki kontroli pod poz. 22/2007.

Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała Pani Alla Miszczuk - starszy inspektor p.o. Kierownika Działu Organizacyjno - Administracyjnego Urzędu.

Temat kontroli: Spełnianie wymogów kwalifikacyjnych określonych dla pracowników urzędów pracy.

Podstawa prawna kontroli: art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004r. Nr 99, poz.1001 z późn. zm.).

Celem kontroli było sprawdzenie:

1. poziomu kwalifikacji kadr Urzędu odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabeli stanowiącej załącznik Nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 146, poz.1222 z późn. zm.)

2. wykonywania zadań w zakresie szkolenia pracowników Urzędu, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji w 2006r.

Badaniem objęto:

  • akta osobowe losowo wybranych pracowników Urzędu zatrudnionych wg stanu na dzień 31 grudnia 2006r. - dla sprawdzenia wymogów kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
  • dokumentację Urzędu dotyczącą szkolenia pracowników.

W dniu 31 grudnia 2006r. w Urzędzie:

  • obowiązywał Regulamin Organizacyjny wprowadzony na podstawie Uchwały Nr 71/219/05 Zarządu Powiatu Hajnowskiego z dnia 30. 06. 2005r.
  • zatrudnionych było 24 pracowników.

Ustalenia kontroli:

Szczegółowe wyniki badań zostały przedstawione w formie tabel stanowiących załączniki Nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

Ad.1 Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto 7 losowo wybranych akt pracowników Urzędu o numerach: 31, 7, 8, 4, 16, 3, 18. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i wymaganego stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy.

Ad.2 Dokumentacja dotycząca szkoleń pracowników przechowywana jest w oznakowanych teczkach o znaku: KO-1220/2006r. Ewidencja Szkoleń 2004r., 2005r., 2006r., OA-0719/2006r. Reprezentacja, OA-1220/2006r. Kursy, sympozja, kursokonferencje, szkolenia pracowników. Z przedstawionej dokumentacji oraz informacji uzyskanych od Pani Ally Miszczuk wynika, iż w 2006r. w 61 szkoleniach zewnętrznych wzięło udział 19 pracowników. Zorganizowano również dwa szkolenia wewnętrzne dla 7 osób zatrudnionych w Urzędzie.

Tematyka zorganizowanych szkoleń zewnętrznych obejmowała:

- Realizacja/ zarządzanie projektami społeczno - edukacyjnymi współfinansowanymi z funduszy europejskich w ramach ZPORR - priorytet II i EFS.

- Europejski Fundusz Społeczny.

- Fundusze Unijne, Projekt krok po kroku.

- Planowanie i organizacja szkoleń.

- Podatek dochodowy od osób fizycznych rozliczenie za 2005 r., zmiany na 2006r.

- Komunikacja interpersonalna w pracy indywidualnej i grupowej z klientem urzędu w ramach projektu. Rozwój kompetencji, instytucji na rynku pracy. (Działanie 1.1 SPORZL).

- Konkurs w ramach schematu Działań 1.2 oraz 1.3 SPORZL.

- Zasiłki ZUS chorobowe i rodzinne - nowe przepisy.

- Europejski Fundusz Społeczny. Zarządzanie cyklem projektu. Budowa projektu + wniosek.

- Specjalista do spraw rozwoju zawodowego.

- Kwalifikowalność wydatków w ramach EFS.

- Bezzwrotne dotacje dla mikroprzedsiębiorców w ramach programu ZPORR oraz źródła finansowania inwestycji.

- Działanie 1,4 Integracja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych.

- Kwestionariusz Zainteresowań zawodowych (KZZ).

- EFS -"Zarządzanie Cyklem Projektu- wdrażanie, monitoring i ewaluacja".

- Podsystem obiegu dokumentów. Podsystem internetowych formularzy.

- Pomocna dłoń - szkolenie dla pracowników PUP i PCPR z PFRON.

- Szkolenie instruktażowe dla personelu projektu, partnerów i instytucji współpracujących w ramach projektu "Daj sobie szansę- Tobie też się uda".

- Obsługa programów i osób w ramach projektów EFS.

- Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz podpisu elektronicznego.

- Nowy program "Płatnik" z systemem dwustronnej wymiany informacji obowiązujący od 01.05.2006r.

- EURES.

- Elastyczny pracownik - Partnerska rodzina.

- Przygotowanie systemów teleinformatycznych.

- Rozliczenie wniosku o płatność w projektach SPORZL- najnowsze wytyczne.

- Nowelizacja prawa zamówień publicznych - jak prawidłowo stosować ustawę w 2006r.

- Księgowanie środków europejskich i refinansowania w WUP i PUP.

- Przygotowanie systemów teleinformatycznych.

- Zarządzanie finansowe projektem - płynność finansowa w trakcie realizacji projektu.

- Rekrutacja i selekcja pracowników.

- Zasady udzielania pomocy publicznej przez Powiatowe Urzędy pracy po akcesji Polski do Unii Europejskiej.

- Stosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych.

- Stosowanie norm prawnych wynikających z ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

- Zasady naboru urzędników w administracji samorządowej.

- Warsztaty szkoleniowo - doradcze w zakresie praktycznego stosowania przepisów znowelizowanego Prawa zamówień publicznych.

- Praktyka w projektach współfinansowanych z EFS.

- Kwestionariusz Zainteresowań Zawodowych - nowoczesne narzędzie pracy doradcy zawodowego.

- Podpis elektroniczny.

- Podsumowanie projektu ,,Profesjonalizm usług urzędu pracy".

- ZFŚS .

- Prawo pracy.

- ZUS 2007r. z uwzględnieniem zmian.

- Bilans 2006r. zamkniecie ksiąg rachunkowych w jednostkach i zakładach budżetowych wg nowych zasad.

- EURES, zatrudnianie cudzoziemców, kontrola legalności zatrudnienia, sprawy emerytalno - rentowe związane z praca w UE.

- Projekt "Urząd Pracy 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę".

- Rozwój zasobów ludzkich w kontekście programów współfinansowanych z EFS - wymiana dobrych praktyk.

- Szkolenie z zakresu ustawy promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy EURES oraz agencji zatrudnienia.

- Poszukiwanie zatrudnienia na otwartych rynkach w wymiarze krajowym i europejskim.

- Asertywność w zarządzaniu ludźmi.

- Rozwój Zasobów Ludzkich -doświadczenia wdrażania EFS w Polsce.

- Projekt "Zawodowe Drogowskazy -Wsparcie dla modernizacji ofert szkół o profilu zawodowym".

- Kierunki rozwoju powiatu hajnowskiego.

- Wymiana doświadczeń w ramach projektu "JOB -wsparcie dla bezrobotnych" współfinansowanego programu edukacyjnego UE Leonarda da Vinci w Irlandii.

- Neurolingwistyczny rozwój osobowości.

- Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013.

- Sąsiedztwa Polska-Białoruś - Ukraina Inferreg IIIA/z działania 2.1.Wzmocnienie instytucjonalnej współpracy transgranicznej oraz podniesienie jakości kapitału ludzkiego.

- Rola regionalnego Ośrodka Szkoleniowego EFS w budowaniu partnerstw lokalnych.

- Sytuacja na rynku pracy w woj. podlaskim z wykorzystaniem projektu TELMI.

- Regionalny system Monitorowania Rynku Pracy.

- ,,Coaching" w ramach projektu "Profesjonalizm usług rynku pracy" .

- Projekt budżetu powiatu na 2007r.

Tematyka zorganizowanych szkoleń wewnętrznych obejmowała:

- Poprawność merytoryczna i finansowa projektów SPO RZZ działanie 1.2 i 1.3.

- Archiwizacja dokumentacji. Promocja programów SPO RZZ działanie1.2 i 1.3.

***

Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Hajnówce.

Kontrolujące poinformowały o :

- przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,

- przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy.

Dyrektor

Przeprowadzający kontrolę:

Powiatowego Urzędu Pracy
w Hajnówce

Elżbieta Czurak
Kierownik Oddziału

Pani Irena Wróblewska

Małgorzata Czerniawska
inspektor wojewódzki

Hajnówka, dnia 16. 05. 2007r.

Załącznik Nr 1

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Hajnówce

wg STANOWISK PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu 31.12.2006r

Lp.

Stanowisko pracy

Liczba zatrudnionych - w osobach

Ogółem

W y k s z t a ł c e n i e

wyższe

policealne

średn. ogólne

średn. zawod

zasadnicze

inne

1.

Dyrektor PUP

1

1

2.

Z-ca Dyrektora PUP

1

1

3.

Gł. Księgowy

4.

Radca prawny

5.

Kierownik działu/wydziału

2

2

6.

Kierownik oddziału/referatu

7.

Starszy inspektor powiatowy

2

2

8.

Starszy informatyk,specjalista

9.

Starszy inspektor

5

2

1

1

1

10.

Starszy księgowy

11.

Inspektor powiatowy

4

2

2

12.

Starszy pośrednik pracy

13.

Starszy doradca zawodowy

14.

Pośrednik pracy I stopnia

15.

Doradca zawodowy I stopnia

16.

Pośrednik pracy

1

1

17.

Doradca zawodowy

1

1

18.

Pośrednik pracy-stażysta

1

1

19.

Doradca zawodowy-stażysta

1

1

20.

Samodzielny specjalista ds. programów

21.

Specjalista ds. programów

22.

Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego

23.

Specjalista ds. rozwoju zawodowego

24.

Lider klubu pracy

25.

Doradca EURES

26.

Asystent EURES

27.

Podinspektor

28.

Inspektor

29.

Informatyk

30.

Starszy referent, księgowy

1

1

31.

Referent

2

1

1

32.

Pracownik I stopnia

RAZEM /1-32/

22

12

7

1

2

33.

Obsługa

2

1

1

OGÓŁEM PUP

24

13

8

1

2

Załącznik Nr 2

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Hajnówce

wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu 31.12.2006r.

Lp.

Stanowisko pracy

Liczba zatrudnionych - w osobach

Ogółem

Liczba lat pracy

6

i więcej

5

4

3

2

1

0

1.

Dyrektor PUP

1

1

2.

Z-ca Dyrektora PUP

1

1

3.

Gł. Księgowy

4.

Radca prawny

5.

Kierownik działu/wydziału

2

2

6.

Kierownik oddziału/referatu

7.

Starszy inspektor powiatowy

2

2

8.

Starszy informatyk,specjalista

9.

Starszy inspektor

5

5

10.

Starszy księgowy

11.

Inspektor powiatowy

4

4

12.

Starszy pośrednik pracy

13.

Starszy doradca zawodowy

14.

Pośrednik pracy I stopnia

15.

Doradca zawodowy I stopnia

16.

Pośrednik pracy

1

1

17.

Doradca zawodowy

1

1

18.

Pośrednik pracy-stażysta

1

1

19.

Doradca zawodowy-stażysta

1

1

20.

Samodzielny specjalista ds. programów

21.

Specjalista ds. programów

22.

Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego

23.

Specjalista ds. rozwoju zawodowego

24.

Lider klubu pracy

25.

Doradca EURES

26.

Asystent EURES

27.

Podinspektor

28.

Inspektor

29.

Informatyk

30.

Starszy referent, księgowy

1

1

31.

Referent

2

1

1

32.

Pracownik I stopnia

RAZEM /1-32/

22

18

2

2

33.

Obsługa

2

1

1

OGÓŁEM PUP

24

19

2

3


Publikator: Joanna Katarzyna Hołubowicz Data utworzenia:  05.06.2007 09:37:00
Data publikacji:  05.06.2007 09:37:00
Data modyfikacji:  05.06.2007 09:39:58 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl