Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34030079   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - Starostwo Powiatowe w Zambrowie ewidencja gruntów i budynków . Zobacz inne informacje z tej kategorii.

 

PROTOKÓŁ
z  kontroli  problemowej

 

w  zakresie ewidencji gruntów i budynków przeprowadzonej w Starostwie Powiatowym w Zambrowie   przez zespól kontrolny Wydziału Geodezji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, Oddziału Katastru i Nieruchomości w składzie :

 

Jerzy Palusiak - Kierownik Oddziału - upoważnienie nr WG.V.JGSK.0939-8/07 z dnia 29.03.2007 r.

Joanna Sienkiewicz-Krasicka - Inspektor Wojewódzki - upoważnienie nr WG.V.0939-9/07 z dnia 29.03.2007 r.

Lech Klewiec - Starszy Inspektor Wojewódzki - upoważnienie nr WG.V.0939- 11/07 z dnia 29.03.2007 r.

 

Kontrolę przeprowadzono w dniach : 30 marca, 23 kwietnia  i  11 maja 2007 r.

 

Podstawa kontroli : plan kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na 2007 r. i imienne upoważnienia wystawione w dniu 29 marca 2007 r. przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego .

 

Temat kontroli :  prowadzenie ewidencji gruntów i budynków .

 

 

W trakcie kontroli zbadano :

 

 

Realizowanie      przez       Starostę     Zambrowskiego     prowadzącego      ewidencję      gruntów i  budynków   obowiązujących   przepisów   prawnych,  a   zwłaszcza   niżej   wymienionych zagadnień :

 

1/    rejestrowanie   przez   organ   prowadzący   ewidencję   gruntów  i  budynków,  zgodnie

       z przepisami instrukcji kancelaryjnej : aktów notarialnych, orzeczeń sądowych , decyzji 

       administracyjnych i aktów normatywnych ,

2/   terminowość   wprowadzania  do  operatu  ewidencji  gruntów  i  budynków  zmian   na

      podstawie aktów notarialnych, orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych  i  aktów

      normatywnych ,

3/   przepływ   informacji   i   dokumentów  pomiędzy  ewidencją  gruntów  i  budynków,

      a poszczególnymi komórkami organizacyjnymi starostwa oraz gminami i pozostałymi

      stronami ,

4/   prawidłowość wpisów w operacie ewidencji gruntów i budynków w zakresie : własności,

      wieczystego    użytkowania ,    zarządu    oraz     zakwalifikowania    nieruchomości   do

      właściwych grup rejestrowych, a w szczególności do nieruchomości Skarbu Państwa

5/   prawidłowość sporządzania dokumentów do celów prawnych,

6/   prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,

7/   plany modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków ,

8/   wykorzystanie dotacji budżetowych na zadania związane z modernizacją i odnowieniem 

      ewidencji gruntów i budynków.

 

 

Kontrolą objęto wykonywanie zadań w okresie od 1 stycznia 2005 r.  do dnia kontroli .

 

Sprawy z zakresu ewidencji gruntów i budynków prowadzi starosta - zgodnie
z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. , art. 22 pkt 1 - Prawo geodezyjne i kartograficzne .

 

            Obowiązki kierownika jednostki kontrolowanej pełni  Starosta - mgr inż. Stanisław Rykaczewski, powołany na stanowisko uchwałą Rady Powiatu z dnia 07.12.2006 r., Nr II/7/06 .

 

            Obowiązki Geodety Powiatowego pełni mgr inż. Zenon Kaczmarczyk na podstawie umowy o pracę z dnia 12.05.1999 r.

 Zenon Kaczmarczyk posiada :

- wykształcenie wyższe magisterskie - Politechnika Warszawska  - kierunek - geodezyjne urządzenia rolne

- ukończone studium podyplomowe z zakresu szacowania nieruchomości , oraz zaliczoną praktykę
   zawodową

- uprawnienia zawodowe z zakresu nr nr 1, 2 i 3

- upoważnienie Wojewody do wykonywania i sprawdzania gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

 

            Zastępcą Geodety Powiatowego jest Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - inż. Zdzisław Owczarek.

 

Zdzisław Owczarek posiada :

- wykształcenie wyższe :  Akademia Rolniczo - Techniczna w Olsztynie

- uprawnienia zawodowe z zakresu : 1, 2, 3 i 4.

 

 Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej jest Oddziałem w Wydziale Geodezji, Kartografii i  Katastru w którym jest prowadzona ewidencja gruntów i budynków, zgodnie
z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego.

 

 

            Pracownikami Starostwa Powiatowego w Zambrowie, prowadzącymi ewidencję gruntów
 i budynków  są :      


            1. mgr inż. Dorota Żychowska - główny specjalista.

 

                        Posiada :

              - wykształcenie wyższe, ukończoną  Akademię Rolniczo - Techniczna w Olsztynie;
              - uprawnienia zawodowe z zakresu nr 2,

              - upoważnienie. Wojewody do wykonywania i sprawdzania gleboznawczej  klasyfikacji
                gruntów.

 

               Prowadzi:

              -   ewidencję gruntów i budynków  m. Zambrów

             - przygotowuje decyzje z zakresu ewidencji, gleboznawczej klasyfikacji gruntów
                   i ustawy o zagospodarowaniu wspólnot   gruntowych,
              - przygotowuje do wydania wyrysy i wpisy.

 

                 2. Ogórkowska Teresa  - inspektor  

 

                        Posiada :

              -   wykształcenie średnie - technik geodeta

              -  uprawnienia zawodowe zakresu 2   
             Prowadzi ewidencję gruntów i budynków gminy Kołaki Kościelne i gminy Rutki,
             przygotowuje do wydania wyrysy i wypisy.


            3. Orłowska Hanna- inspektor

                    Posiada:
              - wykształcenie średnie - technik geodeta,

               - bez uprawnień zawodowych

 

           -  prowadzi ewidencję gruntów i budynków gminy Zambrów i  gminy Szumowo,

          - przygotowuje do wydania wyrysy i wypisy


     4. Mielnicka Aneta pracuje na umowę zlecenie do 31.08.2007r.

          -  technik geodeta,

          - bez uprawnień   zawodowych 


       
  • Przyjmuje zamówienia na wyrysy i wypisy z operatu ewidencji gruntów

              i  budynków z gmin Zambrów, Szumowo, Kołaki Kościelne, Rutki,

 

       •    nalicza opłaty  z tego tytułu,

       •    przygotowuje do wydania wyrysy i wypisy.


      5.  mgr inż. Andrzej Kowalczyk- gł. specjalista w PODGiK,

 

           Posiada :

       - wykształcenie wyższe - ukończone  Akademię Rolniczo - Techniczną w Olsztynie,   
       -  uprawnienia zawodowe - zakresy 1,2.


       
  • Wprowadza zmiany w części graficznej operatu ewidencji gruntów i budynków w bazie

       numerycznej mapy  ewidencji gruntów i budynków z terenu całego powiatu zambrowskiego.

 

 

 Część opisowa ewidencji gruntów i budynków prowadzona jest w systemie informatycznym
     EGB V win,ver.5.95,   natomiast część graficzna w systemie Ewmapa FB 7.0.    

Powiat Zambrowski  składa się z gmin :   ( 1  miasto   i   4  gminy )

 

•   m. Zambrów                          -    1902 ha    -   1  obręb

•  gm. Zambrów                         -   29940 ha   -  70 obrębów

•  gm. Kołaki Kościelne             -    7365 ha    -  25 obrębów

•  gm. Rutki                                -  19999 ha    -  46 obrębów

•  gm. Szumowo                         -  54104 ha    -  19 obrębów

 

Powierzchnia powiatu wynosi 73310 ha. Cały powiat posiada pokrycie numeryczną mapą ,
 w 100% .  
Wyploty z tej mapy są   wprowadzone jako mapy dyżurne ewidencji gruntów i budynków.

            Ewidencja budynków jest prowadzona w obrębach :  m. Zambrów i Rutki, co  stanowi 3.74% w odniesieniu do powierzchni powiatu. Ponadto w bazie numerycznej  części graficznej, ujawnionych jest ok. 95%  budynków  całego powiatu.

 

Ad. pktu  nr 1

 

 

                Wpływające do Starostwa Powiatowego w Zambrowie dokumenty, takie jak: akty notarialne, orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne i akty notarialne , skutkujące zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków są ewidencjonowane ręcznie w rejestrze kancelaryjnym
 w sekretariacie Starostwa .  Starosta przekazuję wg właściwości korespondencję Geodecie Powiatowemu. Geodeta Powiatowy przekazuje korespondencję do P. Żychowskiej , nadając
 nr kolejny wpływającej zmiany  w dzienniku zgłoszonych zmian + numer korespondencji zaewidencjonowanej w kancelarii starostwa.  Pani Żychowska wszystkie dokumenty  dekretuje elektronicznie do  poszczególnych pracowników . Fakt dekretacji do poszczególnych pracowników jest rejestrowany w programie EGB V. win , w którym można odczytać dokładny czas dekretacji ( rrrr. mm. dd. gg .ss )  oraz dane osoby dekretującej .

 

             Ilość zmian wprowadzonych do operatu ewidencji gruntów i budynków w latach:  

 

                                        2005 r.- 1597,

                                        2006 r.- 1969,

                                        2007 r.  - 376  ( do dnia kontroli ) .

 

            Ilość decyzji administracyjnych wydanych latach:

 

                                        2005 r.  -       52,

                                        2006 r.      - 135,

                                        2007 r. -         22  ( do dnia kontroli ) .

 

 

Ad. pktu  nr 2

 

 

            W trakcie przeprowadzonej kontroli problemowej w zakresie wprowadzenia  zmian w części opisowej oraz kartograficznej operatu ewidencji gruntów i budynków sprawdzono terminowość, prawidłowość i  zgodność wprowadzonych zmian z dokumentami prawnymi w niżej wymienionych obrębach.

 

m. Zambrów 

 

- zm. nr 150/05 - data wpływu     -      06.06.2005 r.,

                                                     wprowadzono   -      09.06.2005 r.    -  prawidłowo

 

                        - zm. nr  162/05   -  data wpływu     -   17.06.2005 r.

                                                     wprowadzono      -   20.06.2005 r.  -  prawidłowo

 

                      -  zm. nr  163/05    - data wpływu     -   15.06.2005 r.

                                                       wprowadzono    -   20.06.2005 r.  - prawidłowo

 

                       - zm. nr 169/05   -  data wpływu     -    21.06.2005 r.

                                                      wprowadzono    -   24.06.2005 r.  -  prawidłowo

 

                       - zm. nr  171/05  -  data wpływu      -    21.06.2005 r.

                                                     wprowadzono    -        ..... 07. 2005 r.  - prawidłowo

 

                     -  zm. nr  180/05     - data wpływu     -    29.06.2005 r.

                                                 wprowadzono    -     06.07.2005 r.     - prawidłowo

 

                       - zm. nr   90/06     - data wpływu     -   24.03.2006 r. 

                                                  wprowadzono    -   10.04.2006 r.    - prawidłowo

 

                      - zm. nr  128/06     -  data wpływu    -   19.05.2006 r.

                                                        wprowadzono  -    9.06.2006 r.     - prawidłowo

 

                      - zm.  nr  119/07   -  data wpływu   -     15.03.2007 r.

                                                       wprowadzono  -     10.04.2007 r.   -  prawidłowo

 

                      - zm. nr  125/07    - data wpływu    -     10.04.2007 r.

                                                     wprowadzono    -     13.04.2007 r.   -  prawidłowo

 

                     -  zm. nr  138/07    - data  wpływu    -    17.04.2007 r.

                                                      wprowadzono    -    19.04.2007 r. -   prawidłowo

 

                     - zm. nr  144/07    - data wpływu     -     06.04.2007 r.

                                                    wprowadzono    -      20.04.2007 r.   - prawidłowo

 

Obręb : Czochanie Góra

Gmina : Rutki

 

                  - zm.  nr   1/05    -   wprowadzono  prawidłowo  i  w terminie

 

                  - zm.  nr   4/05    -   data wpływu    -    07.04. 2005 r.

                                              wprowadzono   -    11.04.2005 r.  - prawidłowo

 

                  - zm.  nr   1/06   -    data wpływu    -    03.03.2006 r.

                                                  wprowadzono   -    25.04.2006 r.  -  prawidłowo

 

                  - zm. nr   6/06    -      data wpływu   -    17.08.2006 r.

                                              wprowadzono   -     19.09.2006 r.   - prawidłowo

 

 

Obręb : Szczodruchy

Gmina : Kołaki Kościelne

 

                    - zm. nr   2/06    -  data wpływu    -    26.04.2006 r.

                                             wprowadzono    -    05.05.2006 r.  -  prawidłowo

 

                   -  zm. nr  2/07     -   data wpływu   -    10.01.2007 r.

                                                  wprowadzono   -    22.02.2007 r.

 

                    - zm.  nr  4/07     -  data wpływu    -   13.03.2007 r.

                                                 wprowadzono     -   30.03.2007 r.  - prawidłowo

 

            Potwierdzenie dostarczenia zawiadomienia o zmianach do organu podatkowego  Urzędu Miasta jest uwidocznione na zawiadomieniach o zmianach , załączonych do dowodów zmian.                                        

 

            Wyrywkowo sprawdzono zgodność zapisu w ewidencji gruntów działek faktycznie zaliczonych do terenów mieszkaniowych oznaczonych symbolem „ B " . W wyniku kontroli stwierdzono, że w niektórych wypadkach nie doprowadzono do zgodności zapisu , zgodnie
z  rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 r.  w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( Dz. U. z 2001 r. , Nr 38, poz. 454 ) ,  np.   w obrębie  Grądy Woniecko,  gm. Rutki  , w jed. rej. nr nr 504, 631 i 801.

 

Ad. pktu  nr 3

           

  Zawiadomienia  o  dokonanych   zmianach   wysyłane są zgodnie z zasadami  § 49 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. do   jednostek  organizacyjnych i podmiotów  będących stronami zgodnie z przepisami rozporządzenia
o ewidencji gruntów i budynków  tj.  do:

 

1.  Organu podatkowego - Urzędu Miasta ( Gminy ) miejscowo właściwego

2.  Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego

3.  Jednostki Statystyki Publicznej

4.  Osoby związanej z dokonaną zmianą.

 

 Ad. pktu  nr 4 

 

                Dokonano wyrywkowej kontroli prawidłowości wpisów w operacie ewidencji gruntów
i budynków w zakresie : własności , wieczystego użytkowania, zarządu jednostek przekształconych lub zlikwidowanych. W wyniku wyrywkowej kontroli  obrębu m. Zambrowa, stwierdzono, że wpisy w jednostkach rejestrowych  nr nr   1, 12, 14, 15, 17, 21, 22, 23, 609, 1900, 1906, 2351, 2425 i 2521 są prawidłowe.  

 

                Prace geodezyjne dotyczące doprowadzenia do zgodności zapisu w ewidencji gruntów            w zakresie oznaczeń użytków gruntowych     B,  B-R, Ls, Lz  i W     wykonano na terenie gmin:  Kołaki Kościelne, Rutki, Szumowo oraz w 13 obrębach gminy Zambrów. Prace zostały zrealizowane w wyniku przeprowadzenia  kompleksowej aktualizacji użytków gruntowych i gleboznawczej klasyfikacji  gruntów. Powstałe zmiany, zostały  wprowadzone decyzją klasyfikacyjną dla każdego obrębu.

            W trakcie opracowania znajduje się 40 obrębów gminy Zambrów .  Zakończenie  prac
 ( zgodnie z umową )  planowane jest na koniec listopada 2007 r.  Do zakończenia tego typu prac   pozostaje 18 obrębów gminy Zambrów.

 

 

Ad. pktu nr 5

 

       

Wyrysy wydawane są odpłatnie na żądanie właścicieli lub osób fizycznych
 i prawnych, w których władaniu znajduje się grunt, budynek lub lokal, osób fizycznych
i prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej , które mają interes prawny w tym zakresie , a także na żądanie zainteresowanych organów administracji rządowej
i jednostek samorządu terytorialnego , na podstawie złożonego wniosku ( zamówienia ) na wydanie wypisu, lub wyrysu .

 

           

            Na wypisach do celów notarialnych umieszcza się informacje o  następującej treści :
 „ Dokument niniejszy jest wypisem z opisowych danych ewidencji gruntów i budynków i jest przeznaczony do dokonywania wpisu w księdze wieczystej ( treść wydruku ).  

 

           

            Na wyrysach do celów notarialnych umieszcza się informację następującej treści :
„ Dokument niniejszy jest wyrysem z mapy ewidencyjnej i jest przeznaczony do dokonania wpisu
w księgach wieczystych „ ( treść wydruku ) .

           

 

            Ponadto, na wypisie i wyrycie stawia się pieczęcie o treści :

1.  „ Wyszczególnione w niniejszym wypisie - wyrycie działki nr nr ......, przed odnowieniem
           operatu ewidencji gruntów wykonanym ...........roku , posiadały nr nr , ...... , o pow. ......... .

2.      „ Zgodność z operatem ewidencji gruntów i budynków   ( nazwa obrębu )  Stwierdzam ( podpis )

            Zambrów, dnia ..........  ."

 

 

Na dzień wydania wyrysu treść mapy ewidencyjnej pod względem zabudowy obiektami

kubaturowymi ( budynkami )  jest sprawdzana z treścią oświadczenia składanego na druku zamówienia wyrysu . Jeżeli są rozbieżności , to w pierwszej kolejności następuje sprawdzenie z treścią mapy zasadniczej . Jeżeli nadal są rozbieżności, to strona jest zobowiązana do dostarczenia dokumentacji pozwalającej na aktualizację mapy ewidencyjnej. Wizja terenowa nie jest wykonywana .

 

 

           

Ad. pktu nr   6.

 

            Wraz z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa
z dnia 29 marca 2001 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków  ( Dz. U. Nr 38 poz. 454 ), Starosta   Zambrowski    został   zobowiązany   do   prowadzenia    rejestru   cen    i   wartości nieruchomości, określonych przez rzeczoznawców majątkowych w operatach szacunkowych, których wyciągi przekazywane są do ewidencji gruntów i budynków na mocy odrębnych przepisów.

 

            Zgodnie z § 74.2, rejestracji podlegają ceny oraz wartości, o których mowa powyżej, a także:

  • 1) adres położenia nieruchomości,
  • 2) numery działek ewidencyjnych wchodzących w skład nieruchomości
  • 3) rodzaj nieruchomości , z wyróżnieniem:
  • a) niezabudowanych nieruchomości rolnych,
  • b) zabudowanych nieruchomości rolnych,
  • c) niezabudowanych nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę inną niż zagrodowa
  • d) nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi,
  • e) nieruchomości zabudowanych budynkami pełniącymi inne funkcje niż zagrodowa i mieszkaniowa,
  • f) nieruchomości budynkowej,
  • g) nieruchomości lokalowej,
  • 4) pole powierzchni nieruchomości gruntowej,
  • 5) data zawarcia aktu notarialnego lub określenia wartości,
  • 6) inne dostępne dane o nieruchomościach i ich częściach składowych.

 

 

Z informacji pisemnej sporządzonej przez  Geodetę Powiatowego, Zenona Kaczmarczyka wynika, że od dnia 1.01.2004 roku  rejestr cen i wartości nieruchomości  prowadzony jest w systemie informatycznym łącznie z ewidencją gruntów, jako moduł oprogramowania EGB Vin-RCI WN Wer.1.72.

 

 

Ad. pktu  nr   7.

 

Zgodnie z § 80. 1   w/w  rozporządzenia  w  sprawie  ewidencji  gruntów  i  budynków Prezydenci ( Starostowie )  zostali zobowiązani przeprowadzić modernizację ewidencji
w sposób planowy, w określonych terminach, zapewniającą:

 

1)  zastąpienie rejestrów gruntów prowadzonych na papierze w technice ręcznej  odpowiednimi  

     zbiorami komputerowymi - w terminie do 31 grudnia 2001 r.

      2)  uruchomienie informatycznego systemu umożliwiającego prowadzenie ewidencji  

           obejmującej pełny zakres danych ewidencyjnych - w terminie do 31 grudnia 2003 r.

     3)  założenie komputerowych baz danych ewidencyjnych, umożliwiających tworzenie

          raportów, o których nowa w § 22 rozporządzenia :

 

     -   dla obszarów miast w§ terminie do 31 grudnia 2005 r.

     -   dla terenów wiejskich w terminie do 31 grudnia 2010 r.

 

            Z   informacji   pisemnej  i  ustnej  przedstawionej  przez  Geodetę  Powiatowego,   Zenona

 Kaczmarczyka wynika  że:

 

         W związku z realizacją wektoryzacji map katastralnych w Polsce przez Agencję  Restrukturyzacji i  Modernizacji  Rolnictwa  w  ramach  projektu ,,Modernizacja i budowa  baz  danych  do Systemu Identyfikacji Działek Rolnych -LPIS-,który objął min. obszar powiatu  zambrowskiego,  zaszła konieczność wstrzymania i dokonania zmian w planach i w  realizacji projektów modernizacji operatu ewidencji  gruntów i budynków na terenie powiatu.

 

Aktualnie opracowane są i zatwierdzone projekty modernizacji operatu ewidencji gruntów
 i  budynków   gminy  wiejskiej  Zambrów  ( 40 obrębów w trakcie modernizacji), obrębu  Rutki. Opracowano i przekazano do zatwierdzenia projekt modernizacji gminy Kołaki Kościelne.

            Miasto Zambrów ma prowadzoną ewidencję gruntów i budynków w pełnym zakresie
 w systemach  informatycznych

            Do opracowania  pozostały: projekt modernizacji  ewidencji gruntów i budynków na gminę Rutki bez miejscowości gminnej oraz na gminę Szumowo. Opracowanie ich planowane jest do końca bieżącego roku. W projektach    tych określone zostaną terminy realizacji  poszczególnych etapów oraz ich   przewidywany koszt. Czy plany te da się zrealizować uzależnione jest od wielu czynników. Są to : stopień w jakim da się  wykorzystać materiały, które przekaże ARiMR, sporządzane w ramach projektu "Modernizacja i budowa baz danych Systemu Identyfikacji Działek Rolnych(LPIS) w tym opracowanie postaci wektorowej danych graficznych z integracją z częścią opisową-część centralna-( obszar OB2) realizowanego przez konsorcjum firm: PPGK S.A. w Warszawie, „LEVEL" PG-P w Siedlcach i Polkart Sp. z o.o w Warszawie w ramach umowy nr 132/DEG/2005/2611 z 30.12.2005r., wysokość dotacji budżetowych na prace geodezyjne z dz.710, wysokość przychodów na PFGZGiK, koszt robót geodezyjnych w najbliższych 3 latach.

                      

            W pierwszej kolejności poczynione zostaną starania ,aby do końca 2010 r. zdążyć
z założeniem ewidencji budynków i lokali stosownie do terminów określonych  w § 80.1 ust. 3  rozporządzenia  Ministra Rozwoju Regionalnego  i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( Dz.U.Nr 38 poz.454 z 2 maja 2001 roku.).
      

 

Uzupełnienie bazy danych ewidencyjnych i utworzenie pełnego zakresu zbiorów danych ewidencyjnych następuje w ramach bieżącej aktualizacji operatu ewidencyjnego oraz planowane jest w sposób kompleksowy po zakończeniu realizacji projektu LPIS 2003 - realizowanych na zlecenie ARiMR.

Proces modernizacji, według zaleceń Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, miał być przeprowadzony z wykorzystaniem wyników prac i materiałów przekazanych do zasobu geodezyjnego i kartograficznego przez wykonawcę projektu. Potrzeba dokonania uzupełniających pomiarów geodezyjnych i gleboznawczej klasyfikacji oraz określenie zakresu ilościowego
 i rzeczowego tych prac ma zasadnicze znaczenie przy opracowaniu projektu modernizacji ewidencji gruntów i budynków i ustaleniu zakresu projektowych działań modernizacyjnych w ramach etapów modernizacji.

Mając na uwadze powyższe wymogi,  wynikające z rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków  należy pamiętać, że  dla obszarów miast   do końca 2005 roku  , powinno zostać wykonane  założenie komputerowych baz danych ewidencyjnych, umożliwiających tworzenie raportów, o których nowa w § 22 rozporządzenia, przy czym

uzupełnienie baz danych dotyczących budynków i lokali oraz aktualizacja użytków zgodnie z obowiązującymi przepisami może być przeprowadzone po uprzednim uzgodnieniu projektu modernizacji ewidencji z Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Geodezyjnego
i Kartograficznego.

 

 

Ad.  pktu  nr   8.

 

 

Zgodnie z art. 28 ustawy o finansach publicznych z 1998 r. ( Dz. U. Nr 155 poz.1014
z późń. zm. ) wydatki mogą być ponoszone na cele i w wysokościach ustalonych
w ustawie budżetowej w sposób celowy.

 

Starostwo  Powiatowe  w Zambrowie   w kontrolowanym  okresie,  korzystało  między  innymi z  dotacji  budżetowej Wojewody  Podlaskiego  z Działu  710  Działalność  usługowa i z Działu 010 Rolnictwo i Łowiectwo  w  następującym rozmiarze:

Rok 2005   Rozdział  71013 Prace geodezyjne i kartograficzne                  -  70 000  zł

 

                   Rozdział  71014 Opracowania geodezyjne i kartograficzne     -  10 000  zł

                   Rozdział  01005 Prace geodezyjno - urządzeniowe                 -  82 960 zł

 

Rok 2006   Rozdział  71013 Prace geodezyjne i kartograficzne                  -  75 tys. zł

                  Rozdział   01005 Prace geodezyjno - urządzeniowe                  - 14 981 zł

 

Środki  z Działu 710 Rozdział 71013 i 71014 w analizowanych latach  w łącznej wysokości 155 000  zł,  zostały  wykorzystane  zgodnie  z  ich  planowym przeznaczeniem, a  mianowicie.

 W  przeciągu  tych dwóch lat zmodernizowano z tych środków, operaty ewidencji gruntów 44 obrębów  powiatu zambrowskiego  o powierzchni 11427 ha i obejmujących 6503 działek  ewidencyjnych oraz zrealizowano prace wstępne I - go etapu dalszej modernizacji ewidencji gruntów dla 30 obrębów.

Z Działu 010 Rozdział  01005 Prace geodezyjno - urządzeniowe na potrzeby rolnictwa
w kontrolowanym okresie wydatkowano łącznie 111 981,00 zł, w tym na wykonanie scalenia gruntów o powierzchni  
94,21 ha    kosztem 36 932,04 zł i na aktualizację użytków gruntów i ich zmienionych klas gleboznawczych  o powierzchni 14 338 ha  kosztem  75 048,96 zł.

 

Na  rok  2007  przeznaczono dla  Starostwa  Zambrowskiego  dotację  w wysokości:

 

               Rozdział 71013  Prace geodezyjne i kartograficzne                     - 70 tys. zł,

 

Środki te, także  są  przeznaczone na  dalszą modernizację operatów ewidencji gruntów
 i budynków powiatu zambrowskiego w szczególności na założenie ewidencji budynków i lokali oraz kartotek budynków i lokali, jako  niezbędnych danych do utworzenia w przyszłości katastru gruntów

 i budynków. Do czasu kontroli środki te nie zostały  wykorzystane, jako że w tym czasie opracowywane są projekty i warunki modernizacji operatów ewidencji gruntów i budynków oraz przeprowadzana jest procedura przetargowa realizacji tych robot.

 

W Dziale 010 Rozdział 01005  przewidziano kwotę w wysokości 40 000,00 zł, na wykonanie  wymian gruntów i ponownej klasyfikacji gruntów zmeliorowanych.

 

Ponadto przeznaczono środki finansowe  z Państwowego  Funduszu  Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w:

 

2005r.  -  83 tys. zł.   na aktualizację i kontrolę terenową użytków gruntowych i

klasyfikację zmienionych użytków gruntowych na gminie  Szumowo,

aktualizację ewidencj  gruntów , budynków i lokali na obrębie  Rutki ( I etap ).

 

2006r.  - 64 tys. zł. na I etap  modernizacji ewidencji gruntów i budynków na gminę

Zambrów (15  obrębów) założenie operatu ewidencji gruntów i budynków na

gminie Rutki i aktualizacja użytków gruntowych.

 

2007r.  -83 tys. zł. na modernizację 40 obrębów gminy  Zambrów (prace w trakcie realizacji).

        Według zapewnień Naczelnika  Wydziału Pana Zenona  Kaczmarczyka   przyznane  środki  będą  wykorzystane  w  całości na  cele  zgodnie  z  ich  planowanym przeznaczeniem.  

 

Starosta został poinformowany o przysługującym mu  prawie odmowy podpisania protokołu
kontroli
i złożenia wyjaśnień przyczyn odmowy podpisania w terminie 3 dni oraz prawie złożenia pisemnych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole w ciągu 7 dni.

 

        Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach , z których jeden egzemplarz doręczono Staroście  Zambrowskiemu .

 

 

KONTROLOWANY

 

KONTROLUJĄCY

WICESTAROSTA

 

1. Jerzy Palusiak /-/

/-/

 

 

inż. Stanisław Krajewski

 

2. Joanna Sienkiewicz-Krasicka /-/

STAROSTWO POWIATOWE

 

 

w ZAMBROWIE

 

3. Lech Klewiec /-/

18-300 Zambrów

 

 

  • Zambrów, dnia 2007. 06. 22


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  06.08.2007 11:37:00
Data publikacji:  06.08.2007 11:37:00
Data modyfikacji:  06.08.2007 11:48:18 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl