Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38066030   odwiedzin

Kategoria: Zarządzenia z 2003 r.

ZARZĄDZENIE NR 158/03
Data utworzenia:  30.03.2004 00:00:00
Data publikacji:  30.03.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  13.05.2004 00:00:00
Autorzy: Puchalska Anna
Publikator: Puchalska Anna
ZARZĄDZENIE NR 158/03 WOJEWODY PODLASKIEGO z dnia 22 grudnia 2003r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.
ZARZĄDZENIE NR 158/03

ZARZĄDZENIE NR 158/03

WOJEWODY PODLASKIEGO

z dnia 22 grudnia 2003r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu

Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.

Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688 oraz z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302 i Nr 149, poz. 1452) zarządza się, co następuje:

§ 1. W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r. i Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., wprowadza się następujące zmiany:

1/ w § 3 :

a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3/ dwóch Zastępców Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego, z których jeden pełni obowiązki Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego,”,

b) pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„ 9/ Zastępcy Dyrektora Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi,”;

2/ § 7 otrzymuje brzmienie:

„§ 7. Wydział Rozwoju Regionalnego

1. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „RR”.

2. W Wydziale tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1/ Oddział Nadzoru Geodezyjno-Kartograficznego, w tym zamiejscowe stanowisko pracy w Suwałkach, któremu nadaje się symbol „RR.I.”,

2/ Oddział Katastru i Nieruchomości, któremu nadaje się symbol „RR.II.”,

3/ Oddział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami w Łomży, któremu nadaje się symbol „RR.III.”,

4/ Oddział Gospodarki Nieruchomościami, któremu nadaje się symbol „RR.IV.”,

5/ Oddział Administracji Architektoniczno - Budowlanej - I instancja, któremu

nadaje się symbol „RR.V.”,

6/ Oddział Administracji Architektoniczno - Budowlanej - II instancja, któremu

nadaje się symbol „RR.VI.”,

7/ Oddział Administracji Architektoniczno -Budowlanej w Łomży, któremu

nadaje się symbol „RR.VII.”,

8/ Oddział do Spraw Dróg i Komunikacji, któremu nadaje się symbol „RR.VIII.”,

9/ Oddział do Spraw Inwestycji, któremu nadaje się symbol „RR.IX.”,

10/ Oddział Zagospodarowania Przestrzennego, któremu nadaje się symbol

„RR.X.”,

11/ stanowisko pracy do spraw turystyki, któremu nadaje się symbol „RR.XI.”,

12/ stanowisko pracy do spraw organizacyjnych, któremu nadaje się symbol „RR.XII.”.”;

3/ § 13 otrzymuje brzmienie:

„§ 13. Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi

1. Biuro przy znakowaniu spraw używa symbolu „BZF”.

2. W Biurze tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1/ Oddział do Spraw Współpracy z Zagranicą, któremu nadaje się symbol „BZF.I.”,

2/ Oddział do Spraw Informacji, Promocji i Szkoleń, któremu nadaje się symbol „BZF.II.”,

3/ Oddział Monitoringu i Raportowania, któremu nadaje się symbol „BZF.III.”,

4/ Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności, któremu nadaje się symbol „BZF.IV.”,

5/ Oddział do Spraw Realizacji i Kontroli Projektów, któremu nadaje się symbol „BZF.V.”,

6/ Oddział do Spraw Analiz Społeczno-Gospodarczych, któremu nadaje się symbol „BZF.VI”,

7/ stanowisko pracy do spraw organizacyjnych, któremu nadaje się symbol „BZF.VII.”.”;

4/ w § 16 po pkt 26 dodaje się pkt 27 -28 w brzmieniu:

„27/ współdziałanie z Biurem Zarządzania Funduszami Europejskimi w zakresie dotacji celowej z Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej, a w szczególności:

a) inicjowanie oraz wspieranie jednostek samorządu terytorialnego i innych beneficjentów do występowania z wnioskami o uruchomienie dotacji z rezerwy celowej UKIE,

b) współudział w przygotowaniu (opracowaniu) wniosków o dotacje z rezerwy celowej UKIE,

c) udział w kontrolach przeprowadzanych przez Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi w zakresie wykorzystania i rozliczenia dotacji z rezerwy celowej UKIE.,

28/ przestrzeganie i realizowanie Polityki Jakości ustanowionej w Urzędzie.”;

5/ § 20 otrzymuje brzmienie:

„ § 20.1.Do zadań Wydziału Rozwoju Regionalnego należy prowadzenie spraw:

1/ w zakresie realizacji programów rządowych:

a/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wojewody wynikających z programu rządowego „Przedsiębiorczość -Rozwój-Praca”, w części dotyczącej polityki regionalnej,

b/ monitorowanie i analiza przebiegu realizacji w województwie podlaskim sektorowych programów operacyjnych „Wzrost konkurencyjności gospodarki” i „Transport - gospodarka morska”,

c/ przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do projektów nowych programów, inicjowanych w ramach sektorowych programów operacyjnych,

d/ wykonywanie zadań z zakresu statystyki publicznej, a w szczególności przedstawianie propozycji do rocznych programów badań statystycznych opracowanych przez Główny Urząd Statystyczny oraz zapewnienie współdziałania Wojewody z Urzędem Statystycznym w Białymstoku w prowadzeniu badań statystycznych,

e/ wykonywanie nadzoru nad ewidencją działalności gospodarczej w gminach;

2/ w zakresie inwestycji finansowanych z budżetu Wojewody:

a/ współpraca z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie opracowywania projektu budżetu Wojewody, w części dotyczącej wydatków majątkowych,

b/ opracowywanie i bieżąca aktualizacja spisu zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu Wojewody,

c/ wykonywanie nadzoru nad sposobem wykorzystania środków przyznanych z budżetu Wojewody na realizację inwestycji,

d/ opracowywanie okresowych analiz, ocen i informacji z realizacji budżetu Wojewody w zakresie wydatków majątkowych;

3/ w zakresie planowania, finansowania i utrzymania drogowych przejść granicznych:

a/ przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej pod budowę i rozbudowę drogowych przejść granicznych,

b/ prowadzenie spraw w zakresie planowania i przygotowywania zadań inwestycyjnych od strony formalno-prawnej,

c/ przygotowywanie i realizacja działań związanych z wykupem gruntu pod planowane zadania i inwestycje,

d/ uzyskiwanie pozwoleń związanych z realizacją i oddaniem do użytku inwestycji,

e/ planowanie i gospodarowanie środkami budżetowymi na realizację drogowych przejść granicznych,

f/ planowanie oraz sprawowanie nadzoru nad wykorzystaniem środków budżetowych przeznaczonych na utrzymanie drogowych przejść granicznych,

g/ bieżąca ocena i analiza oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji inwestycji na drogowych przejściach granicznych,

h/ zlecanie wykonawstwa realizacji inwestycji w zakresie budowy i rozbudowy przejść granicznych,

i/ udział w pracach komisji odbiorczych z ramienia inwestora,

j/ przygotowanie dokumentacji do przetargów międzynarodowych w celu wyłonienia wykonawcy robót współfinansowanych ze środków pomocowych,

k/ sprawozdawczość i monitoring wykorzystania środków pomocowych i postępu robót,

l/ prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub zmianą statusu drogowych przejść granicznych,

m/ współpraca ze służbami granicznymi w zakresie zapewniającym skuteczną kontrolę graniczną w drogowych przejściach granicznych,

n/ przygotowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych w zakresie ustalania zasięgu terytorialnego drogowych przejść granicznych,

o/ opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie tworzenia międzynarodowych przejść granicznych,

p/ współpraca ze stroną litewską i białoruską w sprawach dotyczących uzgodnień projektowo-realizacyjnych w zakresie budowy i rozbudowy przejść,

r/ współpraca ze stroną litewską i białoruską w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć mających na celu udrożnienie ruchu granicznego,

s/ współpraca z Władzą Wdrażającą Program Współpracy Przygranicznej Phare w zakresie realizacji inwestycji drogowych przejść granicznych współfinansowanych ze środków pomocowych;

4/ w zakresie gospodarki komunalnej i energetyki:

a/ prowadzenie spraw związanych z planowaniem i udzielaniem gminom dotacji celowej na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych oraz rozliczaniem tych dotacji,

b/ sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu gospodarki mieszkaniowej, wynikających z przepisów ustawy o dodatkach mieszkaniowych oraz ustaw: o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie ustawy Kodeks cywilny,

c/ wykonywanie zadań związanych z ustaleniem wskaźnika przeliczeniowego 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla poszczególnych powiatów województwa podlaskiego,

d/ realizacja zadań w zakresie gospodarki energetycznej na terenie województwa, stosownie do przepisów Prawa energetycznego i aktów wykonawczych, w tym:

- badanie zgodności planów zaopatrzenia w energię i paliwa z polityką energetyczną państwa oraz z obowiązującymi przepisami, a także opracowywanie opinii w tym zakresie,

- opiniowanie projektów założeń do planów zaopatrzenia w ciepło sporządzonych przez gminy,

- sprawowanie kontroli przestrzegania wprowadzonych ograniczeń w odniesieniu do paliw stałych i ciekłych oraz wynikających z przepisów szczególnych,

e/ współdziałanie z gminami i Urzędem Regulacji Energetyki przy wdrażaniu założeń polityki energetycznej państwa i realizacji zadań w zakresie racjonalizacji użytkowania energii w sektorze komunalno - bytowym,

f/ prowadzenie spraw związanych z planowaniem i rozliczaniem środków przekazywanych na finansowanie oświetlenia dróg publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą oraz na finansowanie oświetlenia dróg publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w granicach miast na prawach powiatu,

g/ wykonywanie zadań związanych z rozliczaniem wydatków na budowę nowych punktów świetlnych przy drogach publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą oraz przy drogach publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w granicach miast na prawach powiatu;

5/ w zakresie komunikacji i dróg:

a/ powoływanie komisji do przeprowadzania egzaminu kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi,

b/ sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych, sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi,

c/ udział przedstawiciela Wojewody w egzaminie praktycznym na wniosek osoby, która dwukrotnie uzyskała negatywny wynik egzaminu praktycznego,

d/ prowadzenie ewidencji egzaminatorów sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi,

e/ prowadzenie spraw związanych z odtwarzaniem akt egzaminacyjnych i uprawnień kierowcy,

f/ sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego kursów dokształcających dla kierowców wykonujących transport drogowy,

g/ sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych oraz na drogach publicznych w miastach na prawach powiatu,

h/ wydawanie nakazu w zakresie zmian organizacji ruchu na drogach objętych nadzorem, ze względu na ważny interes ogólnospołeczny lub konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego,

i/ prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,

j/ udostępnianie danych lub informacji zgromadzonych w ewidencji pojazdów,

k/ wydawanie (odmawianie) i cofanie zezwoleń na produkcję tablic rejestracyjnych,

l/ prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem składnic złomu, dokonujących skupu pojazdów przeznaczonych do kasacji,

m/ współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej w sprawach z zakresu rozwoju infrastruktury drogowej;

6/ w zakresie administracji architektoniczno - budowlanej:

a/ prowadzenie jako organ I instancji postępowań administracyjnych w sprawach udzielania pozwoleń na budowę i przyjmowania zgłoszeń zamiaru wykonania robót budowlanych dla obiektów i robót budowlanych:

- hydrotechnicznych piętrzących, upustowych, regulujących, melioracji podstawowych oraz kanałów i innych obiektów służących kształtowaniu zasobów wodnych i korzystaniu z nich, wraz z obiektami towarzyszącymi,

- dróg publicznych krajowych i wojewódzkich wraz z obiektami i urządzeniami służącymi do utrzymania tych dróg i transportu drogowego, a w odniesieniu do dróg ekspresowych i autostrad - wraz z obiektami i urządzeniami obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,

- usytuowanych na obszarze kolejowym,

- lotnisk cywilnych wraz z obiektami i urządzeniami towarzyszącymi,

- usytuowanych na terenach zamkniętych,

- prowadzenie postępowania administracyjnego jako organ pierwszej instancji w sprawach dotyczących ustalenia lokalizacji drogi krajowej,

b prowadzenie postępowań nadzwyczajnych w sprawach stwierdzenia nieważności decyzji organów administracji architektoniczno - budowlanej I instancji oraz prowadzenia postępowań sprawach odroczeń egzekucji niepieniężnych organów nadzoru budowlanego,

c/ prowadzenie, jako organ II instancji, postępowań administracyjnych w sprawach określonych ustawą prawo budowlane, a dotyczących:

- rozpatrywania odwołań od decyzji starostów,

- wznowienia postępowania i zmiany decyzji ostatecznych wydawanych przez starostów,

- kontrolowanie terminowości wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę,

- nakładanie kar finansowych za przekroczenie terminu wydawania pozwoleń na budowę, w stosunku do administracji stopnia podstawowego,

d/ sprawowanie nadzoru instancyjnego w zakresie właściwego przestrzegania przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:

- zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,

- warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymaniu obiektów budowlanych,

- zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej,

- właściwym wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,

- wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,

e/ prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę obiektów i robót budowlanych, dla których Wojewoda jest organem I instancji i przekazywanie ich, z wyjątkiem rejestrów dotyczących terenów zamkniętych, do organu wyższego stopnia,

f/ współudział w kontrolach przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego,

g/ przekazywanie do organu nadzoru budowlanego (WINB) kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym oraz kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;

7/ w zakresie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w dziedzinie transportu kolejowego:

a/ prowadzenie postępowania kwalifikacyjnego i przeprowadzanie egzaminów kandydatów ubiegających się o uprawnienia budowlane,

b/ przeprowadzanie postępowań w sprawie nadania tytułu rzeczoznawcy budowlanego,

c/ nadawanie uprawnień budowlanych i tytułów rzeczoznawcy budowlanego,

d/ prowadzenie postępowań w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,

e/ nakładanie kar z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,

f/ przesyłanie decyzji w sprawach uprawnień budowlanych do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

8/ w zakresie zagospodarowania przestrzennego:

a) współudział w kształtowaniu polityki przestrzennej państwa w województwie podlaskim poprzez opracowywanie wniosków do planu zagospodarowania przestrzennego województwa, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów zadań rządowych,

b) opiniowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa podlaskiego pod względem wymogów formalno-prawnych dotyczących niezbędnego zakresu i formy planu, określonych w przepisach wykonawczych do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

c) opracowywanie wniosków do studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów rządowych,

d) uzgadnianie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, w zakresie zgodności z ustaleniami programów sporządzanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej, służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym,

e) wzywanie gmin do uchwalenia lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w przypadkach, o których mowa w art. 12 ust.3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

f) sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wydawanie zarządzeń zastępczych w przypadku określonym w art.12 ust.3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

g) opracowywanie wniosków do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów zadań rządowych,

h) uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zgodności z zadaniami rządowymi zawartymi w programach sporządzanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej, służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym,

i) opiniowanie w zakresie zgodności z prawem, uchwał uchwalających studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i plan zagospodarowania przestrzennego województwa podlaskiego,

j) wydawanie postanowień w sprawie stwierdzenia zgodności z prawem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu przedkładanych przez wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast w trybie art. 44 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym,

k) wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy w odniesieniu do terenów zamkniętych,

l) uzgadnianie, w zakresie zadań rządowych, decyzji o warunkach zabudowy wydawanych przez wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast w trybie art. 60 ust.2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

m) wzywanie wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast do wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim w sytuacjach określonych w art. 51 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

n) wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim w sytuacjach określonych w art.51 ust.2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

o) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenach zamkniętych,

p) załatwianie, na podstawie art. 229 Kpa, skarg dotyczących zadań lub działalności rad gminnych, rad powiatów i sejmiku województwa w zakresie zagospodarowania przestrzennego;

9/ w zakresie nadzoru Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego nad działalnością służby geodezyjnej i kartograficznej:

a/ kontrolowanie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności:

- zgodności wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych z przepisami prawa,

- posiadania uprawnień zawodowych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii,

b/ kontrolowanie działania administracji geodezyjnej i kartograficznej,

c/ współdziałanie z Głównym Geodetą Kraju oraz organami kontroli państwowej w zakresie właściwości nadzoru geodezyjnego i kartograficznego,

d/ ewidencjonowanie lokalnych systemów informacji o terenie oraz przechowywanie kopii zabezpieczających bazy danych, w tym w szczególności bazy danych ewidencji gruntów i budynków,

e/ prowadzenie rejestru granic i powierzchni jednostek zasadniczego podziału terytorialnego państwa w zakresie dotyczącym województwa,

f/ na wniosek starosty wyrażanie opinii o przygotowaniu gminy do przejęcia zadań w trybie art. 6a ust.4 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,

g/ prowadzenie postępowania administracyjnego i orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach dotyczących ewidencji gruntów i budynków (katastru) oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,

h/ planowanie i wnioskowanie potrzeb finansowych na kompleksowe opracowania geodezyjne i kartograficzne oraz nadzór nad ich wykorzystaniem,

i/ opracowywanie programu i finansowania prac geodezyjno-urządzeniowych wykonywanych w ramach dotacji budżetowych przyznawanych na rzecz rolnictwa oraz nadzór nad ich wykonywaniem,

j/ współpraca z ośrodkami, instytucjami naukowymi, samorządami oraz stowarzyszeniami naukowo-technicznymi i zawodowymi w zakresie doskonalenia metod i technik geodezyjno-kartograficznych oraz tworzenia systemu informacji o terenie składającego się z systemów bazowych i podsystemów tematycznych,

k/ wnioskowanie do Głównego Geodety Kraju o ukaranie osób, o których mowa w art. 42, winnych naruszenia przepisów art. 42 ust. 3 Prawa geodezyjnego i kartograficznego;

10/ w zakresie gospodarki nieruchomościami:

a/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach potwierdzenia prawa własności długoletnim dzierżawcom państwowych nieruchomości rolnych oraz samoistnym posiadaczom tych nieruchomości,

b/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach własności działek gruntów pozostających w dożywotnim użytkowaniu emerytów i rencistów lub ich zstępnych,

c/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach przekazywania w zarząd Lasom Państwowym gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia,

d/ stwierdzanie nabycia mienia (nieruchomości) Skarbu Państwa z mocy prawa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego,

e/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach wywłaszczeń, odszkodowań i zwrotu nieruchomości byłym właścicielom z różnych tytułów prawnych,

f/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości oraz na wejście na grunty przy realizacji inwestycji liniowych,

g/ potwierdzanie nabycia przez państwowe osoby prawne prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz prawa własności budynków i budowli,

h/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach oddawania nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd oraz naliczanie opłat z tego tytułu i przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

i/ rozpatrywanie spraw roszczeniowych osób ubiegających się o zwrot gospodarstw rolnych przejętych na własność Skarbu Państwa z różnych tytułów prawnych,

j/ sprawowanie nadzoru w sprawach przyznawania ekwiwalentów za mienie pozostawione za granicą i rozpatrywanie odwołań od decyzji wydanych w I instancji,

k/ sprawowanie nadzoru nad sposobem gospodarowania przez starostów zasobem nieruchomości Skarbu Państwa,

l/ planowanie i wnioskowanie potrzeb finansowych na gospodarkę nieruchomościami Skarbu Państwa,

m/ stwierdzenie nabycia w drodze decyzji przez Skarb Państwa własności nieruchomości, stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego, położonych w pasie drogowym i przeznaczonych na drogi krajowe oraz ustalenie odszkodowania,

n/ orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, położonych w pasie dróg krajowych i wydawanie zezwoleń na niezwłoczne zajęcie nieruchomości przeznaczonych na pasy drogowe oraz ustalanie odszkodowania,

o/ orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu nieruchomości położonych w pasach drogowych dróg krajowych,

p/ stwierdzanie, w drodze decyzji, nabycia przez PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych,

r/ orzekanie o odszkodowaniu z tytułu nabycia własności przez Skarb Państwa nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych,

s/ prowadzenie postępowania administracyjnego i orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach scalania i wymiany gruntów,

t/ orzekanie w trybie instancyjnym w sprawach dotyczących wspólnot gruntowych;

11/ w zakresie gospodarowania mieniem Skarbu Państwa:

a/ zwalnianie z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe lub inne cele publiczne,

b/ udzielanie zgody na dokonanie darowizny nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,

c/ przyznawanie pierwszeństwa w nabyciu lokali stanowiących własność Skarbu Państwa ich najemcom lub dzierżawcom,

d/ wyrażanie zgody na udzielenie bonifikaty od ceny zbycia nieruchomości ,

e/ ustalanie szczegółowych warunków korzystania z nieruchomości oddawanych w trwały zarząd państwowym jednostkom organizacyjnym,

f/ udzielanie zgody na wygaszenie trwałego zarządu jednostkom organizacyjnym wymienionym w art. 46 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami,

g/ przekazywanie we władanie Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe gruntów leśnych z zasobu Państwowego Funduszu Ziemi,

h/ udzielanie zgody na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa wchodzących w skład zasobu;

12/ w zakresie prowadzenia spraw dotyczących usług turystycznych, w tym:

a/ wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie organizacji imprez turystycznych i pośrednictwa turystycznego,

b/ kontrola organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

c/ wydawanie upoważnień do przeprowadzania szkoleń przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,

d/ powoływanie komisji egzaminacyjnej dla przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz powoływanie składu komisji egzaminacyjnej języków obcych z listy właściwego ministra,

e/ wykonywanie kontroli jednostek prowadzących szkolenia pilotów wycieczek i przewodników turystycznych,

f/ organizowanie egzaminów z języków obcych dla pilotów wycieczek i przewodników,

g/ wydawanie legitymacji i identyfikatorów pilotom wycieczek i przewodnikom,

h/ kontrolowanie przewodników i pilotów wycieczek, na podstawie upoważnienia wydanego przez Wojewodę,

i/ nadawanie, zawieszanie, cofanie, przywracanie uprawnień przewodnika i pilota oraz zarządzanie egzaminu sprawdzającego,

j/ prowadzenie ewidencji nadanych uprawnień przewodników i pilotów,

k/ zaszeregowanie obiektów hotelarskich do poszczególnych rodzajów i kategorii,

l/ sprawowanie nadzoru nad ewidencją pól biwakowych oraz innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie,

m/ współpraca z wyspecjalizowanymi stowarzyszeniami w procesie kategoryzacji,

n/ kontrolowanie obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie województwa podlaskiego,

o/ rozpatrywanie odwołań od decyzji wójta (burmistrza, prezydenta) w sprawie nakazu zaprzestania świadczonych usług w obiektach pozostających w jego ewidencji,

p/ prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich,

r/ występowanie na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia na zasadach określonych w treści tych umów,

s/ prowadzenie ewidencji wydanych na terenie województwa podlaskiego zezwoleń i związanych z nimi umów gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych oraz udzielanie informacji o wydanych zezwoleniach na zasadach ustalonych dla rejestru,

t/ kontrolowanie działalności agentów turystycznych.

2. Wydział zapewnia obsługę:

1/ Komisji egzaminacyjnej sprawdzającej kwalifikacje kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi,

2/ Komisji egzaminacyjnej dla sprawdzenia znajomości przepisów prawnych i norm obowiązujących w budownictwie w dziedzinie transportu kolejowego,

3/ Zespołu kwalifikacyjnego do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w dziedzinie transportu kolejowego,

4/ Komisji Egzaminacyjnej dla Pilotów Wycieczek,

5/ Komisji Egzaminacyjnej dla Przewodników Turystycznych,

6/ Doradczego Zespołu Oceniającego do Spraw Rodzajów i Kategorii Obiektów Hotelarskich.

3. Dyrektor Generalny Urzędu, za pośrednictwem Dyrektora Wydziału, sprawuje nadzór nad Zarządem Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku.”;

6/ w § 21 ust.1:

a) w pkt 2:

- lit. f otrzymuje brzmienie:

„f/ wydawanie przyrzeczeń i zezwoleń na pracę cudzoziemców nie posiadających zezwolenia na osiedlanie się, zgody na pobyt tolerowany, statusu uchodźcy nadanego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz nie korzystających z ochrony czasowej na jej terytorium,”;

- po lit. h dodaje się lit. i-j w brzmieniu:

„i/ monitorowanie i analiza przebiegu realizacji w województwie podlaskim sektorowego programu operacyjnego „Rozwój zasobów ludzkich ”,

j/ przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do projektów nowych programów inicjowanych w ramach sektorowych programów operacyjnych,”;

b) po pkt 9 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:

„10/ realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.”;

7/ w § 22 :

a) w ust.1 po pkt.9 dodaje się pkt 10 -11 w brzmieniu:

„10/ monitorowanie i analiza przebiegu realizacji w województwie podlaskim sektorowych programów operacyjnych „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” oraz „Rybołówstwo i przetwórstwo ryb”,

11/ przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do projektów nowych programów inicjowanych w ramach sektorowych programów operacyjnych.”;

b) w ust.4 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4/ Zespołu Doradczego do Spraw Rozwiązywania Problemów Wsi.”;

8/ § 26 otrzymuje brzmienie:

„§ 26.1.Do zadań Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi należy prowadzenie

spraw:

1/ w zakresie zarządzania wojewódzkim komponentem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) i Programem Phare ESC , w tym:

a/ monitoring i raportowanie:

- weryfikacja raportów miesięcznych, kwartalnych i rocznych, określonych w Systemach monitorowania programu Phare ESC, przedkładanych przez jednostki zaangażowane w jego realizację,

- przygotowywanie, we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, raportów kwartalnych, rocznych i na zakończenie realizacji komponentu wojewódzkiego ZPORR, przekazywanie raportów do Instytucji Zarządzającej ZPORR,

- przygotowywanie rocznych raportów o zaistniałych nieprawidłowościach w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR i przekazywanie ich do Instytucji Zarządzającej,

- prowadzenie Sekretariatu Regionalnego Komitetu Monitorującego Phare 2000 ESC oraz Sekretariatu Podkomitetu Monitorującego komponent regionalny ZPORR, organizacja posiedzeń i obsługa prac Komitetów,

- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w Regionalnym Komitecie Sterującym programu Phare,

- przygotowywanie na potrzeby PAO Regionalnego informacji na temat aktualnego stanu realizacji programu Phare w województwie podlaskim,

- współdziałanie z Wydziałem Finansów i Budżetu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Władzą Wdrażającą Programy Współpracy Przygranicznej Phare, właściwymi ministerstwami, instytucjami wdrażającymi komponent wojewódzki ZPORR i instytucjami regionalnymi w zakresie wdrażania i monitorowania programu Phare i komponentu wojewódzkiego ZPORR,

- prowadzenie spraw związanych z udziałem Wojewody w pracach Międzyresortowego Zespołu Oceniającego do spraw informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,

- formułowanie wniosków o potrzebie realokacji środków w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR,

- przygotowywanie rocznych prognoz wydatków w komponencie wojewódzkim ZPORR,

- współpraca z wyznaczonymi ewaluatorami zewnętrznymi przy ocenie ex-post programu,

- przygotowanie, pod względem prawnym (po ocenie zgodności wniosków wydanej przez Instytucję Zarządzającą), umów na finansowanie wyselekcjonowanych projektów z beneficjentami końcowymi;

b/ weryfikacja i potwierdzanie płatności:

- merytoryczno - finansowe sprawdzanie wniosków o płatność ze środków Phare oraz dokumentacji towarzyszącej, sporządzanie kwalifikacji wniosków o płatność ze środków Phare,

- weryfikacja dokumentów finansowych przedkładanych przez beneficjentów końcowych, przygotowywanie zleceń wypłaty środków w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR,

- przygotowywanie i potwierdzanie zestawień wydatków w komponencie wojewódzkim ZPORR, przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej ZPORR,

- przedstawianie wniosków o płatność z funduszy strukturalnych do Instytucji Zarządzającej,

- archiwizacja dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach programu Phare oraz komponentu wojewódzkiego ZPORR;

c/ realizacja i kontrola projektów:

- współdziałanie, w ramach kompetencji przypisanych Wojewodzie dokumentami programowymi, z samorządem województwa w celu koordynacji działań regionalnych finansowanych ze środków Unii Europejskiej,

- przygotowywanie, pod względem technicznym (po ocenie zgodności wniosków wydanej przez Instytucję Zarządzającą), umów na finansowanie wyselekcjonowanych projektów z beneficjentami końcowymi,

- przeprowadzanie okresowych wizyt na miejscu realizacji projektów wykonywanych w ramach programu Phare, kontroli na zakończenie realizacji projektów oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty,

- przeprowadzanie kontroli poprawności stosowanych przez beneficjentów końcowych procedur zarządzania finansowego i kontroli, wystawianie poświadczeń zakończenia realizacji projektów komponentu wojewódzkiego ZPORR,

- zbieranie informacji o zaistniałych nieprawidłowościach w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR, przekazywanych przez instytucje wdrażające oraz zidentyfikowanych podczas wizyt na miejscu realizacji projektów,

- przeprowadzanie ( projekty infrastrukturalne ) lub zlecanie instytucjom wdrażającym ( wsparcie MŚP, zasoby ludzkie ) kontroli prac, usług i dostaw opisanych fakturami oraz procedur przetargowych, w tym wizytacje projektów komponentu wojewódzkiego ZPORR na miejscu;

d/ obsługa informatycznego systemu monitorowania SIMIK w zakresie wprowadzania danych monitoringowych, przekazywanie danych Instytucji Zarządzającej ZPORR, Instytucji Płatniczej oraz Jednostkom monitorująco - kontrolnym poszczególnych funduszy strukturalnych,

e/ prowadzenie spraw w zakresie przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów oraz koszty operacyjne podmiotów wdrażających program Phare ESC i ZPORR;

2/ w zakresie wykonywania zadań dotyczących integracji europejskiej:

a/ współdziałanie z administracją rządową i samorządową w zakresie wykonywania na obszarze województwa podlaskiego zadań związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej,

b/ współdziałanie z innymi jednostkami w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej,

c/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Wojewody wynikających z programu rządu „Przedsiębiorczość-Rozwój-Praca” w części dotyczącej integracji europejskiej,

d/ prowadzenie spraw związanych z kontaktami Wojewody z przedstawicielami instytucji europejskich,

e/ współorganizacja seminariów, konferencji szkoleniowych z udziałem specjalistów z zakresu polityk i prawa wspólnotowego,

f/ gromadzenie i rozpowszechnianie materiałów, dokumentów, informacji dotyczących Unii Europejskiej, integracji Polski z Unią Europejską oraz państw członkowskich Unii Europejskiej,

g/ opracowywanie materiałów informacyjnych dotyczących dostosowania regionu do wymogów Unii Europejskiej,

h/ udostępnianie posiadanych zasobów dokumentacji europejskiej oraz pomoc w poszukiwaniu europejskich aktów prawnych i materiałów,

i/ koordynowanie działań w zakresie pozyskiwania środków z rezerwy celowej Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej (UKIE),

j/ przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania i rzetelności rozliczania dotacji celowych z rezerwy celowej UKIE, z udziałem przedstawicieli właściwych Wydziałów,

k/ przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania i rzetelności rozliczania dotacji celowych z rezerwy celowej UKIE, przeznaczonej na zadania związane z informacją europejską i promocją regionu w krajach Unii Europejskiej;

3/ w zakresie organizowania współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych, w tym:

a/ współpraca z MSZ w zakresie organizacji współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych,

b/ organizowanie współpracy z agendami rządowymi i organizacjami lokalnymi zajmującymi się współpracą z zagranicą,

c/ współdziałanie z samorządem województwa w zakresie określenia głównych kierunków współpracy zagranicznej województwa,

d/ współpraca z samorządem województwa w organizacji i realizacji zadań promocyjnych województwa na terenie kraju i za granicą,

e/ współpraca Wojewody z jednostkami samorządu terytorialnego i gospodarczego w zakresie prowadzonej współpracy z zagranicą,

f/ prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i rozwijaniem zagranicznych kontaktów Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji rządowych i pozarządowych, w ramach posiadanych kompetencji,

g/ przygotowywanie od strony techniczno-organizacyjnej wizyt delegacji obcych państw przyjmowanych przez Wojewodę oraz wyjazdów zagranicznych Wojewody,

h/ współdziałanie z wydziałami w sprawie opracowywania informacji merytorycznych, w związku z udziałem Wojewody w spotkaniach z przedstawicielami obcych państw,

i/ zapewnienie koordynacji realizacji porozumień zawartych przez Wojewodę z partnerami zagranicznymi,

j/ prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i wydawaniem materiałów promujących województwo podlaskie na potrzeby zagranicznych kontaktów międzyregionalnych Wojewody,

k/ koordynacja działań i przygotowywanie materiałów w związku z udziałem Wojewody w pracach:

- Polsko-Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej do Spraw Współpracy Transgranicznej,

- Polsko-Litewskiej Międzyrządowej Komisji do Spraw Współpracy Transgranicznej,

- Polsko-Białoruskiej Komisji Mieszanej do spraw Współpracy Gospodarczej i Handlowej,

l/ organizacja prac i koordynacja działania grup roboczych działających pod przewodnictwem Wojewody, w ramach transgranicznych komisji międzyrządowych,

m/ prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem uchwał jednostek samorządu terytorialnego o przystępowaniu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,

n/ opracowywanie projektów umów, porozumień, listów o współpracy międzyregionalnej i przekazywanie ich do akceptacji MSWiA oraz MSZ;

4/ w zakresie rozwoju społeczno - gospodarczego województwa:

a/ współpraca z samorządem wojewódzkim w zakresie formułowania strategii rozwoju województwa podlaskiegoi strategii promocji województwa oraz realizacji polityki jego rozwoju,

b/ udział w pracach zespołów doradczych, działających przy Zarządzie Województwa, opiniujących programy rozwoju regionalnego,

c/ udział w pracach zespołu doradczego, działającego przy Zarządzie Województwa, opiniującego projekt studium rozwoju regionalnego,

d/ przygotowywanie informacji o rozwoju społeczno-gospodarczym województwa z analizą rozwoju społeczno - gospodarczego województwa, na potrzeby Wojewody,

e/ prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem dokumentów w zakresie studiów rozwoju regionu i kraju, opracowywanych przez instytucje centralne,

f/ wykonywanie nadzoru nad sposobem wykorzystania dotacji i przebiegiem realizacji zadań, wynikających z kontraktu wojewódzkiego, na które dotacja została przyznana, z wyłączeniem inwestycji oświatowych,

g/ współdziałanie z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie finansowania i rozliczania inwestycji objętych kontraktem wojewódzkim,

h/ monitorowanie przebiegu oraz ocena efektywności i skuteczności realizacji kontraktu i realizowanych w jego ramach zadań,

i/ koordynacja działań w zakresie przygotowania kwartalnych, rocznego i końcowego raportu na temat stanu realizacji kontraktu,

j/ rekomendowanie podmiotom uprawnionym działań zmierzających do usunięcia ewentualnych przeszkód we wdrażaniu kontraktu wojewódzkiego,

k/ przygotowywanie opinii, wniosków, analiz, projektów i ocen związanych z realizacją kontraktu,

l/ zapewnienie komplementarności działań podejmowanych przez właściwe Wydziały w ramach sektorowych programów operacyjnych realizowanych w województwie podlaskim,

m/ obsługa prac Podlaskiego Regionalnego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki i Program Phare ESC;

5/ w zakresie informacji i promocji ZPORR :

a/ opracowanie pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o ZPORR,

b/ opracowywanie broszur, ulotek, itp. materiałów informacyjno - promocyjnych,

c/ organizowanie imprez promujących ZPORR,

d/ współpraca z samorządem województwa w zakresie informacji i promocji ZPORR,

e/ współpraca z samorządem województwa w zakresie przygotowywania i realizacji kampanii informacyjnej ZPORR,

f/ współpraca z Ministerstwem Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w zakresie informacji i promocji ZPORR,

g/ współpraca z punktami konsultacyjnymi,

h/ współpraca z mediami w zakresie informacji i promocji ZPORR,

i/ współpraca z samorządem województwa przy tworzeniu punktów informacyjno - doradczych;

6/ w zakresie szkoleń i pomocy technicznej:

a/ organizacja szkoleń i seminariów dla beneficjentów końcowych z zakresu wdrażania ZPORR,

b/ współpraca z samorządem województwa i samorządami gminnymi,

c/ monitorowanie potrzeb szkoleniowych beneficjentów końcowych,

d/ przygotowywanie planów szkoleń,

e/ przygotowywanie materiałów na potrzeby szkoleń,

f/ przygotowywanie wniosków o pozyskanie środków z Pomocy Technicznej zgodnie z wytycznymi określonymi w procedurze przyznawania środków z pomocy technicznej ZPORR;

7/ realizacja zadań Wojewody wynikających z zatwierdzonych Dokumentów Programowych dla Inicjatywy Współnotowej INTERREG IIIA.”.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

WOJEWODA PODLASKI

Marek Strzaliński


Brak załączników.
.