| ZARZĄDZENIE NR 158/03 
  
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu
  
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.
  
	Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688 oraz z 2003 r.     Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302 i Nr 149, poz. 1452) zarządza się, co następuje:
  
	§ 1. W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r.,    Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r. i Nr 147/03 z dnia            21 listopada 2003 r., wprowadza się następujące zmiany:
  
a)	pkt 3 otrzymuje brzmienie:
  
„3/ dwóch Zastępców Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego, z których jeden pełni obowiązki Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego,”,
  
b)	pkt 9 otrzymuje brzmienie:
  
„ 9/ Zastępcy Dyrektora Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi,”;
  
2/   § 7 otrzymuje brzmienie:
  
„§ 7. Wydział Rozwoju Regionalnego
  
1.	Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „RR”.
  
2.	W Wydziale tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
  
1/	Oddział Nadzoru Geodezyjno-Kartograficznego, w tym zamiejscowe stanowisko pracy w Suwałkach, któremu nadaje się symbol „RR.I.”,
  
2/  Oddział Katastru i Nieruchomości, któremu nadaje się symbol „RR.II.”,
  
3/  Oddział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami w Łomży, któremu nadaje się  symbol „RR.III.”,
  
4/  Oddział Gospodarki Nieruchomościami, któremu nadaje się symbol „RR.IV.”,
  
5/  Oddział Administracji  Architektoniczno - Budowlanej - I instancja,   któremu  
  
     nadaje się symbol „RR.V.”,
  
6/  Oddział Administracji Architektoniczno - Budowlanej - II instancja,   któremu 
  
     nadaje  się symbol „RR.VI.”,
  
7/  Oddział   Administracji   Architektoniczno -Budowlanej  w  Łomży,   któremu 
  
      nadaje  się symbol „RR.VII.”,
  
8/   Oddział do Spraw Dróg i Komunikacji, któremu nadaje się symbol „RR.VIII.”,
  
9/   Oddział do Spraw Inwestycji, któremu nadaje  się symbol „RR.IX.”,
  
10/ Oddział  Zagospodarowania   Przestrzennego,   któremu   nadaje   się   symbol 
  
11/ stanowisko  pracy  do  spraw  turystyki,  któremu  nadaje się symbol „RR.XI.”,
  
12/ stanowisko pracy do spraw organizacyjnych, któremu nadaje się symbol „RR.XII.”.”;
  
3/   § 13 otrzymuje brzmienie:
  
„§ 13. Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi
  
1.	Biuro przy znakowaniu spraw używa symbolu  „BZF”.
  
2.	W Biurze tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
  
1/	Oddział do  Spraw  Współpracy  z   Zagranicą,  któremu  nadaje  się symbol „BZF.I.”,
  
2/	Oddział do Spraw Informacji, Promocji i Szkoleń, któremu nadaje się   symbol „BZF.II.”, 
  
3/	Oddział Monitoringu i Raportowania, któremu nadaje się symbol „BZF.III.”,
  
4/	Oddział Weryfikacji i Potwierdzania  Płatności, któremu nadaje się symbol „BZF.IV.”,
  
5/	Oddział do Spraw Realizacji i Kontroli Projektów, któremu nadaje się symbol „BZF.V.”,
  
6/ Oddział do Spraw Analiz Społeczno-Gospodarczych, któremu nadaje się symbol  „BZF.VI”,
  
 7/  stanowisko  pracy  do  spraw  organizacyjnych,  któremu  nadaje  się symbol „BZF.VII.”.”;
  
4/   w § 16 po pkt 26 dodaje się pkt 27 -28 w brzmieniu:
  
„27/	współdziałanie z Biurem Zarządzania Funduszami Europejskimi w zakresie dotacji celowej z Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej, a w szczególności:
  
a)	inicjowanie oraz wspieranie jednostek samorządu terytorialnego i innych beneficjentów do występowania z wnioskami o uruchomienie dotacji z rezerwy celowej UKIE,
  
b)	współudział w przygotowaniu (opracowaniu) wniosków o dotacje z rezerwy celowej UKIE,
  
c)	udział w kontrolach przeprowadzanych przez Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi w zakresie wykorzystania i rozliczenia dotacji z rezerwy celowej UKIE.,
  
    	28/	przestrzeganie i realizowanie Polityki Jakości ustanowionej w Urzędzie.”;
  
5/   § 20 otrzymuje brzmienie:
  
    „ § 20.1.Do zadań Wydziału Rozwoju Regionalnego należy prowadzenie spraw: 
  
1/ w zakresie realizacji programów rządowych:
  
a/	prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wojewody wynikających z programu rządowego „Przedsiębiorczość -Rozwój-Praca”, w części dotyczącej polityki regionalnej, 
  
b/      monitorowanie i analiza przebiegu realizacji w województwie podlaskim sektorowych programów operacyjnych „Wzrost konkurencyjności gospodarki” i „Transport - gospodarka morska”,
  
c/      przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do projektów nowych programów, inicjowanych w ramach sektorowych programów operacyjnych,
  
d/	wykonywanie zadań z zakresu statystyki publicznej, a w szczególności przedstawianie propozycji do rocznych programów badań statystycznych opracowanych przez Główny Urząd Statystyczny oraz zapewnienie współdziałania Wojewody z Urzędem Statystycznym w Białymstoku w prowadzeniu badań statystycznych, 
  
e/	wykonywanie nadzoru nad ewidencją działalności gospodarczej w gminach; 
  
2/	w zakresie inwestycji finansowanych z budżetu Wojewody: 
  
a/	współpraca z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie opracowywania projektu budżetu Wojewody, w części dotyczącej wydatków majątkowych,
  
b/	opracowywanie i bieżąca aktualizacja spisu zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu Wojewody, 
  
c/	wykonywanie nadzoru nad sposobem wykorzystania środków przyznanych z budżetu Wojewody na realizację inwestycji, 
  
d/	opracowywanie okresowych analiz, ocen i informacji z realizacji budżetu Wojewody w zakresie wydatków majątkowych; 
  
3/	w zakresie planowania, finansowania i utrzymania drogowych przejść granicznych: 
  
a/	przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej pod budowę i rozbudowę drogowych przejść granicznych, 
  
b/	prowadzenie spraw w zakresie planowania i przygotowywania zadań inwestycyjnych od strony formalno-prawnej, 
  
c/	przygotowywanie i realizacja działań związanych z wykupem gruntu pod planowane zadania i inwestycje, 
  
d/	uzyskiwanie pozwoleń związanych z realizacją i oddaniem do użytku inwestycji, 
  
e/	planowanie i gospodarowanie środkami budżetowymi na realizację drogowych przejść granicznych, 
  
f/	planowanie oraz sprawowanie nadzoru nad wykorzystaniem środków budżetowych przeznaczonych na utrzymanie drogowych przejść granicznych, 
  
g/	bieżąca ocena i analiza oraz sporządzanie sprawozdań z  realizacji inwestycji na drogowych przejściach granicznych, 
  
h/	zlecanie wykonawstwa realizacji inwestycji w zakresie budowy i rozbudowy przejść granicznych, 
  
i/	udział w pracach komisji odbiorczych z ramienia inwestora, 
  
j/	przygotowanie dokumentacji do przetargów międzynarodowych w celu wyłonienia wykonawcy robót współfinansowanych ze środków pomocowych, 
  
k/	sprawozdawczość i monitoring wykorzystania środków pomocowych i postępu robót, 
  
l/	prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub zmianą statusu drogowych przejść granicznych, 
  
m/	współpraca ze służbami granicznymi w zakresie zapewniającym skuteczną kontrolę graniczną w drogowych przejściach granicznych, 
  
n/	przygotowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych w zakresie ustalania zasięgu terytorialnego drogowych przejść granicznych, 
  
o/	opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie tworzenia międzynarodowych przejść granicznych, 
  
p/	współpraca ze stroną litewską i białoruską w sprawach dotyczących uzgodnień projektowo-realizacyjnych w zakresie budowy i rozbudowy przejść, 
  
r/	współpraca ze stroną litewską i białoruską w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć mających na celu udrożnienie ruchu granicznego, 
  
s/	współpraca z Władzą Wdrażającą Program Współpracy Przygranicznej Phare w zakresie realizacji inwestycji drogowych przejść granicznych współfinansowanych ze środków pomocowych;
  
4/	w zakresie gospodarki komunalnej i energetyki: 
  
a/	prowadzenie spraw związanych z planowaniem i udzielaniem gminom dotacji celowej na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych oraz rozliczaniem tych dotacji, 
  
b/	sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu gospodarki mieszkaniowej, wynikających z przepisów ustawy o dodatkach mieszkaniowych oraz ustaw: o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie ustawy Kodeks cywilny,
  
c/	wykonywanie zadań związanych z ustaleniem wskaźnika przeliczeniowego     1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla poszczególnych powiatów województwa podlaskiego,
  
d/	realizacja zadań w zakresie gospodarki energetycznej na terenie województwa, stosownie do przepisów Prawa energetycznego i aktów wykonawczych, w tym: 
  
-	badanie zgodności planów zaopatrzenia w energię i paliwa z polityką energetyczną państwa oraz z obowiązującymi przepisami, a także opracowywanie opinii w tym zakresie, 
  
-	opiniowanie projektów założeń do planów zaopatrzenia w ciepło sporządzonych przez gminy, 
  
-	sprawowanie kontroli przestrzegania wprowadzonych ograniczeń w odniesieniu do paliw stałych i ciekłych oraz wynikających z przepisów szczególnych, 
  
e/	współdziałanie z gminami i Urzędem Regulacji Energetyki przy wdrażaniu założeń polityki energetycznej państwa i realizacji zadań w zakresie racjonalizacji użytkowania energii w sektorze komunalno - bytowym, 
  
f/	prowadzenie spraw związanych z planowaniem i rozliczaniem środków przekazywanych na finansowanie oświetlenia dróg publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą oraz na finansowanie oświetlenia dróg publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w granicach miast na prawach powiatu, 
  
g/	wykonywanie zadań związanych z rozliczaniem wydatków na budowę nowych punktów świetlnych przy drogach publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą oraz przy drogach publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w granicach miast na prawach powiatu; 
  
5/	w zakresie komunikacji i dróg: 
  
a/	powoływanie komisji do przeprowadzania egzaminu kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi, 
  
b/	sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych, sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi, 
  
c/	udział przedstawiciela Wojewody w egzaminie praktycznym na wniosek osoby, która dwukrotnie uzyskała negatywny wynik egzaminu praktycznego, 
  
d/	prowadzenie ewidencji egzaminatorów sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi, 
  
e/	prowadzenie spraw związanych z odtwarzaniem akt egzaminacyjnych i uprawnień kierowcy,
  
f/	sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego kursów dokształcających dla kierowców wykonujących transport drogowy, 
  
g/	sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych oraz na drogach publicznych w miastach na prawach powiatu, 
  
h/	wydawanie nakazu w zakresie zmian organizacji ruchu na drogach objętych nadzorem, ze względu na ważny interes ogólnospołeczny lub konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego, 
  
i/	prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, 
  
j/	udostępnianie danych lub informacji zgromadzonych w ewidencji pojazdów, 
  
k/	wydawanie (odmawianie) i cofanie zezwoleń na produkcję tablic rejestracyjnych, 
  
l/	prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem składnic złomu, dokonujących skupu pojazdów przeznaczonych do kasacji, 
  
m/	współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej w sprawach z zakresu rozwoju infrastruktury drogowej;
  
6/	w zakresie administracji architektoniczno - budowlanej: 
  
a/	prowadzenie jako organ I instancji postępowań administracyjnych w sprawach udzielania pozwoleń na budowę i przyjmowania zgłoszeń zamiaru wykonania robót budowlanych dla obiektów i robót budowlanych: 
  
-	hydrotechnicznych piętrzących, upustowych, regulujących, melioracji podstawowych oraz kanałów i innych obiektów służących kształtowaniu zasobów wodnych i korzystaniu z nich, wraz z obiektami towarzyszącymi, 
  
-	dróg publicznych krajowych i wojewódzkich wraz z obiektami i urządzeniami służącymi do utrzymania tych dróg i transportu drogowego, a w odniesieniu do dróg ekspresowych i autostrad - wraz z obiektami i urządzeniami obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek, 
  
-	usytuowanych na obszarze kolejowym, 
  
-	lotnisk cywilnych wraz z obiektami i urządzeniami towarzyszącymi, 
  
-	usytuowanych na terenach zamkniętych, 
  
-	prowadzenie postępowania administracyjnego jako organ pierwszej instancji w sprawach dotyczących ustalenia lokalizacji drogi krajowej, 
  
b	prowadzenie postępowań nadzwyczajnych w sprawach stwierdzenia nieważności decyzji organów administracji architektoniczno - budowlanej         I instancji oraz prowadzenia postępowań sprawach odroczeń egzekucji niepieniężnych organów nadzoru budowlanego,
  
c/	prowadzenie, jako organ II instancji, postępowań administracyjnych w sprawach określonych ustawą prawo budowlane, a dotyczących: 
  
-	rozpatrywania odwołań od decyzji starostów,
  
-	wznowienia postępowania i zmiany decyzji ostatecznych wydawanych przez starostów,
  
-	kontrolowanie terminowości wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę,
  
-	nakładanie kar finansowych za przekroczenie terminu wydawania pozwoleń na budowę, w stosunku do administracji stopnia podstawowego,
  
d/	sprawowanie nadzoru instancyjnego w zakresie właściwego przestrzegania przepisów prawa budowlanego, a w szczególności: 
  
-	zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska, 
  
-	warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymaniu obiektów budowlanych, 
  
-	zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 
  
-	właściwym wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, 
  
-	wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 
  
e/	prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę obiektów i robót budowlanych, dla których Wojewoda jest organem I instancji i przekazywanie ich, z wyjątkiem rejestrów dotyczących terenów zamkniętych, do organu wyższego stopnia, 
  
f/	współudział w kontrolach przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego, 
  
g/      przekazywanie do organu nadzoru budowlanego (WINB) kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym oraz kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
  
7/	w zakresie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w dziedzinie transportu kolejowego: 
  
a/	prowadzenie postępowania kwalifikacyjnego i przeprowadzanie egzaminów kandydatów ubiegających się o uprawnienia budowlane, 
  
b/	przeprowadzanie postępowań w sprawie nadania tytułu rzeczoznawcy budowlanego, 
  
c/	nadawanie uprawnień budowlanych i tytułów rzeczoznawcy budowlanego, 
  
d/	prowadzenie postępowań w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie, 
  
e/	nakładanie kar z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie, 
  
f/	przesyłanie decyzji w sprawach uprawnień budowlanych do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego; 
  
8/	w zakresie zagospodarowania przestrzennego: 
  
a)	współudział w kształtowaniu polityki przestrzennej państwa w województwie podlaskim poprzez opracowywanie wniosków do planu zagospodarowania przestrzennego województwa, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów zadań rządowych,
  
b)	opiniowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa podlaskiego pod względem wymogów formalno-prawnych dotyczących niezbędnego zakresu i formy planu, określonych w przepisach wykonawczych do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  
c)	opracowywanie wniosków do studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów rządowych,
  
d)	uzgadnianie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, w zakresie zgodności z ustaleniami programów sporządzanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej, służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym,
  
e)	wzywanie gmin do uchwalenia lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w przypadkach, o których mowa w art. 12 ust.3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  
f)	sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wydawanie zarządzeń zastępczych w przypadku określonym w art.12 ust.3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  
g)	opracowywanie wniosków do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów zadań rządowych,
  
h)	uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zgodności z zadaniami rządowymi zawartymi w programach sporządzanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej, służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym,
  
i)	opiniowanie w zakresie zgodności z prawem, uchwał uchwalających studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i plan zagospodarowania przestrzennego województwa podlaskiego,
  
j)	wydawanie postanowień w sprawie stwierdzenia zgodności z prawem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu przedkładanych przez wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast w trybie art. 44 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym,
  
k)	wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy w odniesieniu do terenów zamkniętych,
  
l)	uzgadnianie, w zakresie zadań rządowych, decyzji o warunkach zabudowy wydawanych przez wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast w trybie     art. 60 ust.2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  
m)	wzywanie wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast do wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim w sytuacjach określonych w art. 51 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  
n)	wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim w sytuacjach określonych w art.51 ust.2 ustawy o  planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  
o)	prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenach zamkniętych,
  
p)	załatwianie, na podstawie art. 229 Kpa, skarg dotyczących zadań lub działalności rad gminnych, rad powiatów i sejmiku województwa w zakresie zagospodarowania przestrzennego;
  
9/	w zakresie nadzoru Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego nad działalnością służby geodezyjnej i kartograficznej: 
  
a/      kontrolowanie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy Prawo   geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności: 
  
-	zgodności wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych z przepisami prawa, 
  
-	posiadania uprawnień zawodowych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii, 
  
b/	kontrolowanie działania administracji geodezyjnej i kartograficznej, 
  
 c/	współdziałanie z Głównym Geodetą Kraju oraz organami kontroli państwowej w zakresie właściwości nadzoru geodezyjnego i kartograficznego, 
  
d/	ewidencjonowanie lokalnych systemów informacji o terenie oraz przechowywanie kopii zabezpieczających bazy danych, w tym w szczególności bazy danych ewidencji gruntów i budynków, 
  
e/	prowadzenie rejestru granic i powierzchni jednostek zasadniczego podziału terytorialnego państwa w zakresie dotyczącym województwa, 
  
f/	na wniosek starosty wyrażanie opinii o przygotowaniu gminy do przejęcia zadań w trybie art. 6a ust.4 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, 
  
g/	prowadzenie postępowania administracyjnego i orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach dotyczących ewidencji gruntów i budynków (katastru) oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów, 
  
h/	planowanie i wnioskowanie potrzeb finansowych na kompleksowe opracowania geodezyjne i kartograficzne oraz nadzór nad ich wykorzystaniem, 
  
i/	opracowywanie programu i finansowania prac geodezyjno-urządzeniowych wykonywanych w ramach dotacji budżetowych przyznawanych na rzecz rolnictwa oraz nadzór nad ich wykonywaniem, 
  
j/	współpraca z ośrodkami, instytucjami naukowymi, samorządami oraz stowarzyszeniami naukowo-technicznymi i zawodowymi w zakresie doskonalenia metod i technik geodezyjno-kartograficznych oraz tworzenia systemu informacji o terenie składającego się z systemów bazowych i podsystemów tematycznych, 
  
k/	wnioskowanie do Głównego Geodety Kraju o ukaranie osób, o których mowa w art. 42, winnych naruszenia przepisów art. 42 ust. 3 Prawa geodezyjnego i kartograficznego; 
  
10/	w zakresie gospodarki nieruchomościami: 
  
a/	orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach potwierdzenia prawa własności długoletnim dzierżawcom państwowych nieruchomości rolnych oraz samoistnym posiadaczom tych nieruchomości, 
  
b/	orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach własności działek gruntów pozostających w dożywotnim użytkowaniu emerytów i rencistów lub ich zstępnych, 
  
c/	orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach przekazywania w zarząd Lasom Państwowym gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia, 
  
d/	stwierdzanie nabycia mienia (nieruchomości) Skarbu Państwa z mocy prawa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, 
  
e/	orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach wywłaszczeń, odszkodowań i zwrotu nieruchomości byłym właścicielom z różnych tytułów prawnych, 
  
f/	orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości oraz na wejście na grunty przy realizacji inwestycji liniowych, 
  
g/	potwierdzanie nabycia przez państwowe osoby prawne prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz prawa własności budynków i budowli, 
  
h/	orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach oddawania nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd oraz naliczanie opłat z tego tytułu i przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, 
  
i/	rozpatrywanie spraw roszczeniowych osób ubiegających się o zwrot gospodarstw rolnych przejętych na własność Skarbu Państwa z różnych tytułów prawnych, 
  
j/	sprawowanie nadzoru w sprawach przyznawania ekwiwalentów za mienie pozostawione za granicą i rozpatrywanie odwołań od decyzji wydanych w        I instancji, 
  
k/	sprawowanie nadzoru nad sposobem gospodarowania przez starostów zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, 
  
l/	planowanie i wnioskowanie potrzeb finansowych na gospodarkę nieruchomościami Skarbu Państwa, 
  
m/	stwierdzenie nabycia w drodze decyzji przez Skarb Państwa własności nieruchomości, stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego, położonych w pasie drogowym i przeznaczonych na drogi krajowe oraz ustalenie odszkodowania, 
  
n/	orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, położonych w pasie dróg krajowych i wydawanie zezwoleń na niezwłoczne zajęcie nieruchomości przeznaczonych na pasy drogowe oraz ustalanie odszkodowania, 
  
o/	orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu nieruchomości położonych w pasach drogowych dróg krajowych,
  
p/	stwierdzanie, w drodze decyzji, nabycia przez PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych,
  
r/	orzekanie o odszkodowaniu z tytułu nabycia własności przez Skarb Państwa nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych, 
  
s/	prowadzenie postępowania administracyjnego i orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach scalania i wymiany gruntów, 
  
t/	orzekanie w trybie instancyjnym w sprawach dotyczących wspólnot gruntowych; 
  
11/	w zakresie gospodarowania mieniem Skarbu Państwa:
  
a/	zwalnianie z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe lub inne cele publiczne, 
  
b/	udzielanie zgody na dokonanie darowizny nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, 
  
c/	przyznawanie pierwszeństwa w nabyciu lokali stanowiących własność Skarbu Państwa ich najemcom lub dzierżawcom, 
  
d/	wyrażanie zgody na udzielenie bonifikaty od ceny zbycia nieruchomości ,
  
e/	ustalanie szczegółowych warunków korzystania z nieruchomości oddawanych w trwały zarząd państwowym jednostkom organizacyjnym, 
  
f/	udzielanie zgody na wygaszenie trwałego zarządu jednostkom organizacyjnym wymienionym w art. 46 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, 
  
g/	przekazywanie we władanie Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe gruntów leśnych z zasobu Państwowego Funduszu Ziemi, 
  
h/	udzielanie zgody na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa wchodzących w skład zasobu; 
  
12/	w zakresie prowadzenia spraw dotyczących usług turystycznych, w tym:
  
a/	wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie organizacji imprez turystycznych i pośrednictwa turystycznego, 
  
b/	kontrola organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, 
  
c/	wydawanie upoważnień do przeprowadzania szkoleń przewodników turystycznych i pilotów wycieczek, 
  
d/	powoływanie komisji egzaminacyjnej dla przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz powoływanie składu komisji egzaminacyjnej języków obcych z listy właściwego ministra, 
  
e/	wykonywanie kontroli jednostek prowadzących szkolenia pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, 
  
f/	organizowanie egzaminów z języków obcych dla pilotów wycieczek i przewodników, 
  
g/	wydawanie legitymacji i identyfikatorów pilotom wycieczek i przewodnikom, 
  
 h/	kontrolowanie przewodników i pilotów wycieczek, na podstawie upoważnienia wydanego przez Wojewodę, 
  
i/	nadawanie, zawieszanie, cofanie, przywracanie uprawnień przewodnika i pilota oraz zarządzanie egzaminu sprawdzającego, 
  
j/	prowadzenie ewidencji nadanych uprawnień przewodników i pilotów, 
  
k/	zaszeregowanie obiektów hotelarskich do poszczególnych rodzajów i kategorii, 
  
l/	sprawowanie nadzoru nad ewidencją pól biwakowych oraz innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie, 
  
m/	współpraca z wyspecjalizowanymi stowarzyszeniami w procesie kategoryzacji, 
  
n/	kontrolowanie obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie województwa podlaskiego, 
  
o/	rozpatrywanie odwołań od decyzji wójta (burmistrza, prezydenta) w sprawie nakazu zaprzestania świadczonych usług w obiektach pozostających w jego ewidencji, 
  
p/	prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich, 
  
r/	występowanie na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia na zasadach określonych w treści tych umów, 
  
s/	prowadzenie ewidencji wydanych na terenie województwa podlaskiego zezwoleń i związanych z nimi umów gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych oraz udzielanie informacji o wydanych zezwoleniach na zasadach ustalonych dla rejestru, 
  
t/	kontrolowanie działalności agentów turystycznych.
  
2.	Wydział zapewnia obsługę: 
  
1/	Komisji egzaminacyjnej sprawdzającej kwalifikacje kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi, 
  
2/	Komisji egzaminacyjnej dla sprawdzenia znajomości przepisów prawnych i norm obowiązujących w budownictwie w dziedzinie transportu kolejowego, 
  
3/	Zespołu kwalifikacyjnego do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w dziedzinie transportu kolejowego, 
  
4/	Komisji Egzaminacyjnej dla Pilotów Wycieczek,
  
5/	Komisji Egzaminacyjnej dla Przewodników Turystycznych,
  
6/	Doradczego Zespołu Oceniającego do Spraw Rodzajów i Kategorii Obiektów Hotelarskich. 
  
3.	Dyrektor Generalny Urzędu, za pośrednictwem Dyrektora Wydziału, sprawuje nadzór nad Zarządem Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku.”;
  
-	lit. f otrzymuje brzmienie:
  
„f/  wydawanie przyrzeczeń i zezwoleń na pracę cudzoziemców nie posiadających zezwolenia na osiedlanie się, zgody na pobyt tolerowany, statusu uchodźcy nadanego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz nie korzystających z ochrony czasowej na jej terytorium,”;
  
-  po lit. h dodaje się lit. i-j w brzmieniu:
  
„i/ monitorowanie i analiza przebiegu realizacji w województwie podlaskim sektorowego programu operacyjnego „Rozwój zasobów ludzkich  ”,
  
 j/  przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do projektów nowych programów inicjowanych w ramach sektorowych programów operacyjnych,”;
  
b)	po pkt 9 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
  
„10/	realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.”;
  
a)	w ust.1 po pkt.9 dodaje się pkt 10 -11 w brzmieniu:
  
„10/  monitorowanie i analiza przebiegu realizacji w województwie podlaskim sektorowych programów operacyjnych „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” oraz „Rybołówstwo i przetwórstwo ryb”,
  
 11/ przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do projektów nowych programów inicjowanych w ramach sektorowych programów operacyjnych.”;
  
b)	w ust.4 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
  
„4/ Zespołu Doradczego do Spraw Rozwiązywania Problemów Wsi.”;
  
8/   § 26 otrzymuje brzmienie:
  
„§ 26.1.Do zadań Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi należy prowadzenie
  
1/ w zakresie zarządzania wojewódzkim komponentem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) i Programem Phare ESC , w tym:
  
a/       monitoring i raportowanie:
  
-	 weryfikacja raportów miesięcznych, kwartalnych i rocznych, określonych w Systemach monitorowania programu Phare ESC, przedkładanych przez jednostki zaangażowane w jego realizację,
  
-	 przygotowywanie, we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, raportów kwartalnych, rocznych i na zakończenie realizacji komponentu wojewódzkiego ZPORR, przekazywanie raportów do Instytucji Zarządzającej ZPORR,
  
-	 przygotowywanie rocznych raportów o zaistniałych nieprawidłowościach w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR i przekazywanie ich do Instytucji Zarządzającej,
  
-	 prowadzenie Sekretariatu Regionalnego Komitetu Monitorującego Phare 2000 ESC oraz Sekretariatu Podkomitetu Monitorującego komponent regionalny ZPORR, organizacja posiedzeń i obsługa prac Komitetów,
  
-	prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w Regionalnym Komitecie Sterującym programu Phare,
  
-	przygotowywanie na potrzeby PAO Regionalnego informacji na temat aktualnego stanu realizacji programu Phare w województwie podlaskim,
  
-	współdziałanie z Wydziałem Finansów i Budżetu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Władzą Wdrażającą Programy Współpracy Przygranicznej Phare, właściwymi ministerstwami, instytucjami wdrażającymi komponent wojewódzki ZPORR i instytucjami regionalnymi w zakresie wdrażania i monitorowania programu Phare i komponentu wojewódzkiego ZPORR,
  
-	prowadzenie spraw związanych z udziałem Wojewody w pracach Międzyresortowego Zespołu Oceniającego do spraw informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,
  
-	formułowanie wniosków o potrzebie realokacji środków w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR,
  
-	przygotowywanie rocznych prognoz wydatków w komponencie wojewódzkim ZPORR,
  
-	współpraca z wyznaczonymi ewaluatorami zewnętrznymi przy ocenie ex-post programu,
  
-	przygotowanie, pod względem prawnym (po ocenie zgodności wniosków wydanej przez Instytucję Zarządzającą), umów na finansowanie wyselekcjonowanych projektów z beneficjentami końcowymi;
  
b/      weryfikacja i potwierdzanie płatności:
  
-	merytoryczno - finansowe sprawdzanie wniosków o płatność ze środków Phare oraz dokumentacji towarzyszącej, sporządzanie kwalifikacji wniosków o płatność ze środków Phare,
  
-	weryfikacja dokumentów finansowych przedkładanych przez beneficjentów końcowych, przygotowywanie zleceń wypłaty środków w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR,
  
-	przygotowywanie i potwierdzanie zestawień wydatków w komponencie wojewódzkim ZPORR, przekazywanie ich Instytucji Zarządzającej ZPORR,
  
-	przedstawianie wniosków o płatność z funduszy strukturalnych do Instytucji Zarządzającej,
  
-	archiwizacja dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach programu Phare oraz komponentu wojewódzkiego ZPORR;
  
c/      realizacja i kontrola projektów:
  
-	współdziałanie, w ramach kompetencji przypisanych Wojewodzie dokumentami programowymi, z samorządem województwa w celu koordynacji działań regionalnych finansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  
-	przygotowywanie, pod względem technicznym (po ocenie zgodności wniosków wydanej przez Instytucję Zarządzającą), umów na finansowanie wyselekcjonowanych projektów z beneficjentami końcowymi,
  
-	przeprowadzanie okresowych wizyt na miejscu realizacji projektów wykonywanych w ramach programu Phare, kontroli na zakończenie realizacji projektów oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty,
  
-	przeprowadzanie kontroli poprawności stosowanych przez beneficjentów końcowych procedur zarządzania finansowego i kontroli, wystawianie poświadczeń zakończenia realizacji projektów komponentu wojewódzkiego ZPORR,
  
-	zbieranie informacji o zaistniałych nieprawidłowościach w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR, przekazywanych przez instytucje wdrażające oraz zidentyfikowanych podczas wizyt na miejscu realizacji projektów,
  
-	przeprowadzanie ( projekty infrastrukturalne ) lub zlecanie instytucjom wdrażającym ( wsparcie MŚP, zasoby ludzkie ) kontroli prac, usług i dostaw opisanych fakturami oraz procedur przetargowych, w tym wizytacje projektów komponentu wojewódzkiego ZPORR na miejscu;
  
d/	obsługa informatycznego systemu monitorowania SIMIK w zakresie wprowadzania danych monitoringowych, przekazywanie danych Instytucji Zarządzającej ZPORR, Instytucji Płatniczej oraz Jednostkom monitorująco - kontrolnym poszczególnych funduszy strukturalnych,
  
e/	prowadzenie spraw w zakresie przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów oraz koszty operacyjne podmiotów wdrażających program Phare ESC i ZPORR;
  
     2/ w zakresie wykonywania zadań dotyczących integracji europejskiej: 
  
a/	współdziałanie z administracją rządową i samorządową w zakresie wykonywania na obszarze województwa podlaskiego zadań związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, 
  
b/	współdziałanie z innymi jednostkami w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, 
  
c/	prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Wojewody wynikających z programu rządu „Przedsiębiorczość-Rozwój-Praca” w części dotyczącej integracji europejskiej, 
  
d/	prowadzenie spraw związanych z kontaktami Wojewody z przedstawicielami instytucji europejskich,
  
e/	współorganizacja seminariów, konferencji szkoleniowych z udziałem specjalistów z zakresu polityk i prawa wspólnotowego,
  
f/	gromadzenie i rozpowszechnianie materiałów, dokumentów, informacji dotyczących Unii Europejskiej, integracji Polski z Unią Europejską oraz państw członkowskich Unii Europejskiej, 
  
g/	opracowywanie materiałów informacyjnych dotyczących dostosowania regionu do wymogów Unii Europejskiej, 
  
h/	udostępnianie posiadanych zasobów dokumentacji europejskiej oraz pomoc w poszukiwaniu europejskich aktów prawnych i materiałów, 
  
i/	koordynowanie działań w zakresie pozyskiwania środków z rezerwy celowej Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej (UKIE),
  
j/	przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania i rzetelności rozliczania dotacji celowych z rezerwy celowej UKIE, z udziałem przedstawicieli właściwych Wydziałów,
  
k/	przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania i rzetelności rozliczania dotacji celowych z rezerwy celowej UKIE, przeznaczonej na zadania związane z informacją europejską i promocją regionu w krajach Unii Europejskiej;
  
     3/	w zakresie organizowania współpracy Wojewody z właściwymi organami innych  państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych, w tym: 
  
a/	współpraca z MSZ w zakresie organizacji współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych, 
  
b/	organizowanie współpracy z agendami rządowymi i organizacjami lokalnymi zajmującymi się współpracą z zagranicą, 
  
c/	współdziałanie z samorządem województwa w zakresie określenia głównych kierunków współpracy zagranicznej województwa, 
  
d/	współpraca z samorządem województwa w organizacji i realizacji zadań promocyjnych województwa na terenie kraju i za granicą, 
  
e/	współpraca Wojewody z jednostkami samorządu terytorialnego i gospodarczego w zakresie prowadzonej współpracy z zagranicą, 
  
f/	prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i rozwijaniem zagranicznych kontaktów Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji rządowych i pozarządowych, w ramach posiadanych kompetencji, 
  
g/	przygotowywanie od strony techniczno-organizacyjnej wizyt delegacji obcych państw przyjmowanych przez Wojewodę oraz wyjazdów zagranicznych Wojewody, 
  
h/	współdziałanie z wydziałami w sprawie opracowywania informacji merytorycznych, w związku z udziałem Wojewody w spotkaniach z przedstawicielami obcych państw, 
  
i/	zapewnienie koordynacji realizacji porozumień zawartych przez Wojewodę z partnerami zagranicznymi, 
  
j/	prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i wydawaniem materiałów promujących województwo podlaskie na potrzeby zagranicznych kontaktów międzyregionalnych Wojewody, 
  
k/	koordynacja działań i przygotowywanie materiałów w związku z udziałem Wojewody w pracach: 
  
-	Polsko-Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej do Spraw Współpracy Transgranicznej, 
  
-	Polsko-Litewskiej Międzyrządowej Komisji do Spraw Współpracy Transgranicznej, 
  
-	Polsko-Białoruskiej Komisji Mieszanej do spraw Współpracy Gospodarczej i Handlowej, 
  
l/	organizacja prac i koordynacja działania grup roboczych działających pod przewodnictwem Wojewody, w ramach transgranicznych komisji międzyrządowych, 
  
m/	prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem uchwał jednostek samorządu terytorialnego o przystępowaniu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych, 
  
n/	opracowywanie projektów umów, porozumień, listów o współpracy międzyregionalnej i przekazywanie ich do akceptacji MSWiA oraz MSZ; 
  
     4/ w zakresie rozwoju społeczno - gospodarczego województwa: 
  
a/	współpraca z samorządem wojewódzkim w zakresie formułowania strategii rozwoju województwa podlaskiegoi strategii promocji województwa oraz realizacji polityki jego rozwoju,
  
b/	udział w pracach zespołów doradczych, działających przy Zarządzie Województwa, opiniujących programy rozwoju regionalnego,
  
c/	udział w pracach zespołu doradczego, działającego przy Zarządzie Województwa, opiniującego projekt studium rozwoju regionalnego,
  
d/	przygotowywanie informacji o rozwoju społeczno-gospodarczym województwa z analizą rozwoju społeczno - gospodarczego województwa, na potrzeby Wojewody, 
  
e/	prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem dokumentów w zakresie studiów rozwoju regionu i kraju, opracowywanych przez instytucje centralne,
  
f/	wykonywanie nadzoru nad sposobem wykorzystania dotacji i przebiegiem realizacji zadań, wynikających z kontraktu wojewódzkiego, na które dotacja została przyznana, z wyłączeniem inwestycji oświatowych, 
  
g/	współdziałanie z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie finansowania i rozliczania inwestycji objętych kontraktem wojewódzkim, 
  
h/	monitorowanie przebiegu oraz ocena efektywności i skuteczności realizacji kontraktu i realizowanych w jego ramach zadań, 
  
i/	koordynacja działań w zakresie przygotowania kwartalnych, rocznego i końcowego raportu na temat stanu realizacji kontraktu, 
  
j/	rekomendowanie podmiotom uprawnionym działań zmierzających do usunięcia ewentualnych przeszkód we wdrażaniu kontraktu wojewódzkiego, 
  
k/	przygotowywanie opinii, wniosków, analiz, projektów i ocen związanych z realizacją kontraktu, 
  
l/	zapewnienie komplementarności działań podejmowanych przez właściwe Wydziały w ramach sektorowych programów operacyjnych realizowanych w województwie podlaskim,
  
m/	obsługa prac Podlaskiego Regionalnego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki i Program Phare ESC;
  
5/	w zakresie informacji i promocji ZPORR :
  
a/	opracowanie pod względem merytorycznym strony internetowej zawierającej informacje o ZPORR,
  
b/	opracowywanie broszur, ulotek, itp. materiałów informacyjno - promocyjnych,
  
c/	organizowanie imprez promujących ZPORR,
  
d/	współpraca z samorządem województwa w zakresie informacji i promocji ZPORR,
  
e/	współpraca z samorządem województwa w zakresie przygotowywania i realizacji kampanii informacyjnej ZPORR,
  
f/	współpraca z Ministerstwem Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w zakresie informacji i promocji ZPORR,
  
g/	współpraca z punktami konsultacyjnymi,
  
h/	współpraca z mediami w zakresie informacji i promocji ZPORR,
  
i/	współpraca z samorządem województwa przy tworzeniu punktów informacyjno - doradczych;
  
6/	w zakresie szkoleń i pomocy technicznej:
  
a/	organizacja szkoleń i seminariów dla beneficjentów końcowych z zakresu wdrażania ZPORR,
  
b/	współpraca z samorządem województwa i samorządami gminnymi,
  
c/	monitorowanie potrzeb szkoleniowych beneficjentów końcowych,
  
d/	przygotowywanie planów szkoleń,
  
e/	przygotowywanie materiałów na potrzeby szkoleń,
  
f/	przygotowywanie wniosków o pozyskanie środków z Pomocy Technicznej zgodnie z wytycznymi określonymi w procedurze przyznawania środków z pomocy technicznej ZPORR;
  
       7/	realizacja zadań Wojewody wynikających z zatwierdzonych Dokumentów Programowych dla Inicjatywy Współnotowej INTERREG IIIA.”.
  
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.
  
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 |