ZARZĄDZENIE NR 27 /04
z dnia 15 kwietnia 2004r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688 oraz z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302, Nr 149, poz. 1452 oraz z 2004 r. Nr 33, poz. 287) zarządza się, co następuje:
§ 1. W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r. i Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r. wprowadza się następujące zmiany:
a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5/ stanowisko pracy do spraw organizacyjnych, któremu nadaje się symbol „PN.V.”.”
a) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9/ udzielanie odpowiedzi na skargi kierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i występowanie przed WSA,”,
b) po pkt 9 dodaje się pkt 9a w brzmieniu:
„9a/ współpraca z Wydziałem Prawnym i Nadzoru w zakresie skarg kasacyjnych do NSA,”,
c) w pkt 28 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 29 w brzmieniu:
„29/ przekazywanie rozporządzeń porządkowych Wojewody starostom, prezydentom miast, burmistrzom i wójtom, na których terenie rozporządzenie ma być stosowane.”;
- lit a otrzymuje brzmienie:
„a/ wykonywanie obsługi prawnej Wojewody i Dyrektora Generalnego, w tym opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów:
- aktów prawnych wydawanych przez Wojewodę i Dyrektora Generalnego,
- aktów prawnych wydawanych przez naczelne i centralne organy administracji państwowej,
- aktów prawnych organów administracji niezespolonej o charakterze przepisów prawa miejscowego oraz projektów innych aktów o ważnym znaczeniu dla realizacji polityki rządu,
- umów i porozumień zawieranych przez Wojewodę i Dyrektora Generalnego,
- umów zawieranych przez Wojewodę z beneficjentami ZPORR,”,
- lit. c otrzymuje brzmienie:
„c/ prowadzenie rejestrów i zbiorów rozporządzeń, rozporządzeń porządkowych, zarządzeń i decyzji gospodarczych Wojewody, a także zarządzeń Dyrektora Generalnego oraz ich aktualizacja,”,
- lit. j otrzymuje brzmienie:
„j/ wykonywanie zastępstwa prawnego przed sądami powszechnymi i administracyjnymi,”,
b) w pkt 2 lit. c otrzymuje brzmienie:
„c/ przygotowywanie skarg do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawach związanych z nadzorem wykonywanym przez Wojewodę,”;
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1/ w zakresie koordynacji planowania, analiz i realizacji budżetu Wojewody oraz środków pozabudżetowych:
a/ opracowywanie projektu dochodów i wydatków budżetu Wojewody,
b/ opracowywanie układu wykonawczego budżetu Wojewody,
c/ dokonywanie podziału na poszczególne jednostki kwot dochodów i wydatków wynikających z układu wykonawczego budżetu i zatwierdzanie planów finansowych jednostek organizacyjnych Urzędu,
d/ opracowywanie projektów decyzji Wojewody wprowadzających zmiany w budżecie Wojewody,
e/ opiniowanie projektów aktów normatywnych wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
f/ rozpatrywanie wniosków o dodatkowe środki finansowe,
g/ planowanie dotacji celowych przyznanych gminom, powiatom i samorządowi województwa,
h/ rozliczanie dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej przyznanych gminom, powiatom i samorządowi województwa,
i/ opracowywanie projektów decyzji Wojewody o blokowaniu planowanych wydatków budżetowych,
j/ opracowywanie nie rzadziej niż raz na kwartał okresowych ocen z przebiegu wykonania zadań oraz dochodów i wydatków przez podległe Wojewodzie jednostki organizacyjne oraz wykorzystania dotacji i realizacji innych zadań finansowanych z budżetu Wojewody,
k/ opracowywanie, w porozumieniu z Wydziałem Rozwoju Regionalnego, projektu budżetu Wojewody w zakresie wydatków majątkowych, oraz projektów zmian tych wydatków w trakcie roku budżetowego,
l/ nadzór nad przebiegiem realizacji dochodów i wydatków,”,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4/ w zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej Urzędu:
a/ obsługa finansowo-księgowa Urzędu i Państwowej Straży Rybackiej,
b/ prowadzenie egzekucji należności Skarbu Państwa,
c/ dokonywanie okresowych ocen przebiegu wykonania dochodów wydatków Urzędu,
d/ sporządzanie sprawozdawczości finansowej oraz GUS-owskiej,
e/ współudział w opracowywaniu projektu budżetu, układu wykonawczego oraz planów finansowych Urzędu,
f/ prowadzenie księgowości Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
g/ wydawanie byłym pracownikom administracji publicznej, których akta przechowywane są w Archiwum Zakładowym, zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do celów emerytalnych, rentowych i ustalenia kapitału początkowego,
h/ wydawanie pracownikom Urzędu zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń do stypendiów, dodatków mieszkaniowych, celów kredytowych i zakupów ratalnych,
i/ rozliczanie środków finansowych Unii Europejskiej przyznawanych na zadania realizowane przez Urząd,”,
c) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5/ w zakresie postępowania mandatowego:
a/ wykonywanie kontroli i nadzoru organów upoważnionych do nakładania mandatów w zakresie dokumentacji mandatowej,
b/ wydawanie i rozliczanie bloczków mandatów karnych,
c/ prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatów karnych,
d/ ewidencjonowanie nałożonych mandatów i rozliczanie organów upoważnionych
z nałożonych mandatów oraz ewidencjonowanie wpłat z tytułu mandatów,
e/ podejmowanie czynności zmierzających do wszczęcia postępowania egzekucyjnego należności z tytułu mandatów karnych,
f/ analiza dochodów uzyskiwanych z tytułu grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego.”;
a) w pkt 1 uchyla się lit. d;
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4/ w zakresie gospodarki komunalnej i energetyki:
a/ współdziałanie z samorządami gmin w zakresie zadań związanych z gospodarką mieszkaniową - wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego oraz z ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
b/ wykonywanie zadań związanych z ustaleniem wysokości wskaźnika przeliczeniowego kosztu odtworzenia 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla poszczególnych powiatów województwa podlaskiego,
c/ realizacja zadań w zakresie gospodarki energetycznej na terenie województwa podlaskiego, wynikających z przepisów ustawy - Prawo energetyczne i aktów wykonawczych, w tym:
đ badanie zgodności planów zaopatrzenia w energię i paliwa z polityką energetyczną państwa oraz z obowiązującymi przepisami,
đ opiniowanie projektów założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe w zakresie zgodności z założeniami polityki energetycznej państwa,
đ stwierdzanie zgodności projektów planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe z zatwierdzonymi założeniami,
đ współudział w realizacji zadań kontrolnych związanych z wprowadzonymi ograniczeniami w sprzedaży paliw stałych lub ciekłych,
d/ współdziałanie z samorządami terytorialnymi oraz z ministrem właściwym do spraw gospodarki przy realizacji zadań związanych z wdrażaniem założeń polityki energetycznej państwa,”,
đ lit. g otrzymuje brzmienie:
„g/ sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych oraz na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, poprzez:
đ przeprowadzanie kontroli w organach zarządzających ruchem na drogach województwa podlaskiego,
đ dokonywanie oceny organizacji ruchu w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
đ rozstrzyganie w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu, biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego.”,
đ po lit. m dodaje się lit. n w brzmieniu:
„n/ analizowanie i bilansowanie danych wynikających z przedkładanych
Wojewodzie rocznych sprawozdań, sporządzanych przez doradców do
spraw bezpieczeństwa, z działalności przedsiębiorców oraz innych
podmiotów wykonujących przewóz drogowy towarów niebezpiecznych.”,
đ lit. j otrzymuje brzmienie:
„j/ orzekanie o uprawnieniach osób do ekwiwalentu zamiennego za nieruchomości, które pozostały poza granicami kraju w związku z wojną rozpoczętą w 1939 r.,”,
đ po lit. t dodaje się lit. u w brzmieniu:
„u/ założenie i prowadzenie wojewódzkiego rejestru decyzji i zaświadczeń potwierdzających prawo do zaliczenia wartości nieruchomości pozostawionych poza obecnymi granicami państwa polskiego osób , którym te prawa przysługują oraz stanu realizacji tych praw,”,
đ w lit. t kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. u w brzmieniu:
„u/ prowadzenie elektronicznego systemu dotyczącego usług turystycznych.”;
- lit. c i d otrzymują brzmienie:
„c/ nadzór nad działalnością samorządu gminnego, powiatowego województwa realizującego zadania przy pomocy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz podmiotów niepublicznych wykonujących zadania zlecone przez organy administracji samorządowej w zakresie:
đ zgodności ze standardami działań i usług świadczonych przez domy pomocy społecznej oraz w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
đ zgodności z obowiązującymi wymogami w zakresie: funkcjonowania domów pomocy społecznej, zasad doboru rodzin zastępczych i umieszczenia dzieci w tych rodzinach, trybu przygotowywania i szkolenia rodzin zastępczych, zasad działania i organizacji placówek opiekuńczo-wychowawczych, zasad i trybu kwalifikowania i kierowania dzieci do tych placówek oraz zasad działania ośrodków adopcyjno-opiekuńczych,
đ zgodności ze standardami opieki i wychowania w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
đ zgodności zatrudnienia z wymaganymi kwalifikacjami pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
d/ akceptacja programów naprawczych w jednostkach organizacyjnych pomocy
społecznej oraz ocena stopnia ich realizacji,”,
đ lit. k otrzymuje brzmienie:
„k/ realizacja rządowych i resortowych programów osłonowych,”;
đ po lit. n dodaje się lit. o w brzmieniu:
„o/ kontrola, w zakresie określonym w lit. c, podmiotów niepublicznych realizujących zadania zlecone przez organy administracji rządowej,”;
b) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 2/ w zakresie zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu:
a/ kontrola realizacji zadań wynikających z przestrzegania przepisów ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu, wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego,
b/ sprawowanie merytorycznego nadzoru nad wymaganym standardem usług świadczonych przez urzędy pracy oraz odpowiednim poziomem kwalifikacji kadr w urzędach pracy na terenie województwa,
c/ ustalanie, po zasięgnięciu opinii marszałka województwa, kryteriów wydawania przyrzeczeń i zezwoleń na pracę cudzoziemcom nieposiadającym zezwolenia na osiedlenie się, zgody na pobyt tolerowany, statusu uchodźcy nadanego w Rzeczypospolitej Polskiej ani niekorzystającym z ochrony czasowej na jej terytorium,
d/ wydawanie przyrzeczeń i zezwoleń na pracę cudzoziemców, o których mowa w lit.c,
e/ wykonywanie czynności organu wyższego stopnia w postępowaniu administracyjnym wobec starosty w sprawach związanych z wykonywaniem zadań i kompetencji w zakresie zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu,
f/ realizacja zadań wynikających z rządowych programów dotyczących zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich, w tym prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Wojewody wynikających z programu rządowego „Przedsiębiorczość-Rozwój-Praca” w części dotyczącej aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia,
g/ monitorowanie i analiza przebiegu realizacji w województwie podlaskim sektorowego programu operacyjnego „Rozwój zasobów ludzkich”,
h/ przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do projektów nowych programów inicjowanych w ramach sektorowych programów operacyjnych,
i/ wydawanie decyzji administracyjnych o nadaniu lub utracie statusu centrum integracji społecznej,
j/ prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych, którym nadano status centrum integracji społecznej,
k/ przekazywanie informacji do ministra właściwego do spraw pracy o realizacji zadań związanych ze służbą zastępczą,
l/ prowadzenie kontroli pracodawców i osób fizycznych w zakresie:
đ legalności zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności, a także wykonywania pracy przez cudzoziemca,
đ przestrzegania obowiązku informowania powiatowego urzędu pracy o zatrudnieniu osoby zarejestrowanej jako bezrobotnej lub powierzeniu jej innej pracy zarobkowej,
đ przestrzegania obowiązku opłacania składek na Fundusz Pracy,
đ przestrzegania warunków zawartych w certyfikatach agencji zatrudnienia,
m/ współdziałanie w zakresie kontroli pracodawców i osób fizycznych, w szczególności ze związkami zawodowymi, Państwową Inspekcją Pracy, Policją, ZUS, Strażą Graniczną, Urzędami Kontroli Skarbowej, organami celnymi,
n/ kierowanie, w przypadku stwierdzenia w toku kontroli naruszenia przepisów ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu, wniosków do sądu,
o/ opracowywanie i przekazywanie do ministra do spraw pracy informacji o wynikach kontroli oraz ocena przestrzegania przepisów ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,
p/ powiadamianie ministra właściwego do spraw pracy o stwierdzonych przypadkach prowadzenia agencji zatrudnienia bez wymaganego wpisu do rejestru agencji zatrudnienia oraz o przypadkach naruszenia warunków określonych w certyfikacie,
r/ powiadamianie właściwego starostę o stwierdzonych przypadkach naruszenia przepisów ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu przez bezrobotnego oraz przez pracodawcę,”;
đ w lit. a tiret trzecie i czwarte otrzymują brzmienie:
„ - przeprowadzanie kontroli w zakładach pracy chronionej i zakładach aktywności zawodowej pod kątem spełniania przez nie wymaganych warunków,
- przeprowadzanie okresowych (nie rzadziej niż co dwa lata) i doraźnych kontroli zakładów pracy chronionej i zakładów aktywności zawodowej w zakresie spełniania przez nie warunków i obowiązków wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz przedstawianie Pełnomocnikowi Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych informacji o ich wynikach,”,
đ lit. b otrzymuje brzmienie:
„ b/ prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o niepełnosprawności, w tym:
- wyrażanie zgody na powołanie i odwołanie przez starostę powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności,
- ustalanie, po zasięgnięciu opinii starostów, obszaru działania powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w przypadku objęcia zasięgiem więcej niż jednego powiatu oraz siedziby wyjazdowych składów orzekających w powiatach, w których nie powołano powiatowego zespołu,
- nadzór nad powiatowymi zespołami do spraw orzekania o niepełnosprawności poprzez: kontrolę orzeczeń co do ich zgodności z zebranymi dokumentami lub z przepisami dotyczącymi orzekania o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, kontrolę prawidłowości i jednolitości stosowania przepisów, standardów i procedur postępowania w sprawach dotyczących orzekania, udzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów regulujących postępowanie w sprawach dotyczących orzekania,
- szkolenie członków powiatowych zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności,”,
đ w lit. d pierwsze tiret otrzymuje brzmienie:
„- prowadzenie rejestru ośrodków oraz rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych,”,
e) w pkt 5 lit. a po tiret piątym dodaje się tiret szóste w brzmieniu:
f) w pkt 6 lit. j otrzymuje brzmienie:
„j/ prowadzenie rejestru lekarzy i ewidencji psychologów oraz wydawanie im zaświadczeń upoważniających do badania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,”;
g) pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7/ w zakresie spraw kultury, dziedzictwa narodowego i dialogu społecznego:
a) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem działalności jednostek kultury,
b) realizacja zadań związanych z utrzymaniem obiektów cmentarnictwa i grobownictwa wojennego, a w szczególności:
- podział środków budżetowych na remonty i utrzymanie cmentarzy, kwater i mogił wojennych oraz ocena ich wykorzystania,
- prowadzenie spraw dotyczących zawierania porozumień z organami gmin z zakresu cmentarnictwa i grobownictwa wojennego oraz rozliczanie jednostek samorządu terytorialnego z wykonywanych zadań,
c) ustalanie, we współpracy z Zarządem Głównym PCK, miejsc pochówku żołnierzy poległych w okresie działań wojennych,
d) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem ekshumacji i przeniesieniem szczątków i zwłok z cmentarza lub grobu wojennego na inny cmentarz lub do innego grobu wojennego, wydawanie zezwoleń na ekshumację,
e) udzielanie zezwoleń na remont lub budowę grobów na cmentarzach wojennych oraz na wznoszenie pomników na cmentarzach wojennych,
f) prowadzenie ewidencji grobów i cmentarzy wojennych istniejących na terenie województwa,
g) wspieranie i promowanie twórczości, edukacji i oświaty kulturalnej, działań i inicjatyw kulturalnych i współdziałanie w tym zakresie z organami samorządowymi i organizacjami mniejszości narodowych,
h) ustalanie sposobu wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej w zakresie pomocy kombatantom, realizowanych przez powiaty,
i) realizacja działań zmierzających do integracji środowisk kombatanckich i koordynacji ich działań,
j) współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych,
k) współdziałanie z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi, organizacjami pracodawców, związkami zawodowymi, działającymi na rzecz istotnych interesów społecznych oraz interesu publicznego, w zakresie realizacji dokumentu programowego Rządu “Zasady Dialogu Społecznego”,
l) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, współdziałanie z organizacjami pozarządowymi.”,
h) uchyla się pkt 8,9 i 10.
a) w pkt 1 lit. k otrzymuje brzmienie:
„k/ uzgadnianie w przypadku zamkniętego użycia organizmów genetycznie modyfikowanych zaliczonych do III i IV kategorii, planów postępowania na wypadek awarii powodującej niekontrolowane ich rozprzestrzenianie się,”,
b) w pkt 3 lit. h otrzymuje brzmienie:
„h/ prowadzenie rejestru rodzajów, ilości oraz miejsc występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,”,
c) w pkt 4 uchyla się lit. b,c,j,k,
d) w pkt 6 dodaje się lit. w w brzmieniu:
„w/ uzgadnianie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy w zakresie ochrony przyrody,”,
đ lit. d otrzymuje brzmienie:
„d/ dokonywanie zmian lasu na użytek rolny,”,
đ lit. i otrzymuje brzmienie:
„i/ nadzór nad gospodarką łowiecką, w tym przeprowadzanie kontroli kół łowieckich w zakresie polowań,”,
đ lit. p otrzymuje brzmienie:
„p/ ustalanie i uruchamianie wysokości dotacji przekazywanych podmiotom realizującym zadania z zakresu nadzorowanych działów,”,
đ w lit. q uchyla się tiret pierwsze i czwarte,
g) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9/ w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:
a/ orzekanie w trybie instancyjnym o przeznaczeniu gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
b/ opiniowanie wniosków zarządów gmin w sprawie:
- przeznaczenia na cele nierolnicze gruntów rolnych klasy I - III i przesyłanie tych wniosków z opinią Wojewody do właściwego ministra,
- przeznaczenia na cele nieleśne gruntów Skarbu Państwa i przekazywanie tych wniosków z opinią Wojewody do właściwego ministra,
c/ opracowywanie opinii o zgodności z prawem uchwał rad gmin dotyczących zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin oraz opracowań studialnych,
d/ uzgadnianie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych,
e/ kontrola wykonywania przez starostów przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych.”;
8) w § 24 ust. 1 pkt 3 po lit. d dodaje się lit. e w brzmieniu:
„e / prowadzenie postępowań wyjaśniających dotyczących kwestii udzielania zgody na pobyt tolerowany cudzoziemcom w przypadku procedur wydaleniowych, na podstawie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,”;
9) w § 25 w ust. 3 w pkt. 2 przecinek zastępuje się kropką i uchyla się pkt 3;
10) w § 26 pkt 4 po lit. m dodaje się lit. n w brzmieniu:
„n/ wykonywanie badań z zakresu statystyki publicznej, a w szczególności przedstawianie propozycji do rocznych programów badań statystycznych opracowanych przez Główny Urząd Statystyczny oraz zapewnienie współdziałania Wojewody z Urzędem Statystycznym w prowadzeniu badań statystycznych,”;
11) w § 27 ust. 1 pkt 4c otrzymuje brzmienie:
„4c. kontrola ex -ante zamówień publicznych projektów realizowanych w ramach ZPORR, wynikających z kompetencji przypisanych Wojewodzie w porozumieniu trójstronnym,”:
12) w § 34 uchyla się pkt 5;
13) w § 35 uchyla się ust. 2;
14) § 39 otrzymuje brzmienie:
1. Projekty rozporządzeń porządkowych, rozporządzeń, zarządzeń, zarządzeń zastępczych i decyzji gospodarczych powinny być przedłożone Wojewodzie do podpisu wraz z uzasadnieniem oraz wnioskiem podpisanym przez dyrektora wydziału.
2. Projekty aktów prawnych, o których mowa w ust. 1 przedkłada się Wojewodzie w odpowiedniej ilości egzemplarzy, z których dwa po podpisaniu otrzymuje Wydział Prawny i Nadzoru.
3. Uzasadnienie projektu aktu normatywnego powinno zawierać:
1/ przedstawienie istniejącego stanu rzeczy w dziedzinie, która ma być unormowana,
2/ wyjaśnienie potrzeby i celu wydania aktu,
3/ wykazanie różnic między dotychczasowym, a proponowanym stanem prawnym,
4/ charakterystykę i ocenę przewidywanych, związanych z wejściem w życie aktu skutków prawnych, w tym w szczególności dotyczących ograniczenia uznaniowości i uproszczenia stosowanych procedur.”;
15) § 40 otrzymuje brzmienie:
„Niezwłocznie po wydaniu aktu prawnego przez Wojewodę, Wydział Prawny i Nadzoru przesyła go:
1/ Prezesowi Rady Ministrów, marszałkowi województwa - rozporządzenia porządkowe,
2/ właściwemu ministrowi - rozporządzenia.”;
16) w § 43 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„1. Rozporządzenia porządkowe, rozporządzenia, zarządzenia i decyzje gospodarcze podlegają wpisowi do rejestrów prowadzonych dla poszczególnych rodzajów aktów prawnych w Wydziale Prawnym i Nadzoru.”;
17) w § 45 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Ewidencję porozumień zawartych w sprawach współpracy międzynarodowej prowadzi Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi.”;
18) § 48 otrzymuje brzmienie:
„ 1. Czynności związane z oceną uchwał organów samorządu terytorialnego pod względem ich zgodności z prawem wykonuje Wydział Prawny i Nadzoru.
2. Wydział Prawny i Nadzoru może zasięgnąć opinii lub w przypadkach wątpliwych uzgadniać projekty rozstrzygnięć nadzorczych z merytorycznie właściwymi
19) § 49 otrzymuje brzmienie:
„ Dyrektorzy wydziałów, w przypadku stwierdzenia w uchwale błędów lub uchybień, przekazują swoje stanowisko do Wydziału Prawnego i Nadzoru, w terminie 14 dni od jej otrzymania.”;
20) w § 50 pkt 2 lit. d otrzymuje brzmienie:
„d/ odpowiedzi do WSA na skargi organów samorządu terytorialnego, skarg kasacyjnych do NSA i odpowiedzi na skargi kasacyjne do NSA,”;
21) w § 72 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2/ decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, a także odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i inne pisma wynikające z postępowania administracyjnego, przewidziane w Kpa.”;
22) rozdział XII otrzymuje brzmienie:
Tryb i zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
1. Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o:
1/ ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177),
2/ wydziale wnioskującym - należy przez to rozumieć wydział (biuro) Urzędu, występujący z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, wykonywanego w ramach regulaminowych zadań wydziału,
3/ kierowniku zamawiającego - należy przez to rozumieć Wojewodę Podlaskiego lub Dyrektora Generalnego Urzędu, z upoważnienia których działają dyrektorzy wydziałów wnioskujących, podejmujący czynności wynikające z obowiązków Zamawiającego, określone przepisami ustawy i przepisami wykonawczymi do niej, w sprawach należących do zakresu działania wydziału wnioskującego, a w szczególności:
a/ zatwierdzanie wyboru trybu zamówienia publicznego,
b/ zatwierdzanie dokumentacji określającej warunki zamówienia, lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
c/ zatwierdzanie wyboru najkorzystniejszej oferty wyłonionej w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
d/ podpisywanie innych pism, dokumentów i umów w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu Wojewody, Wicewojewody i Dyrektora Generalnego Urzędu,
4/ terminie zakończenia postępowania - należy przez to rozumieć termin podpisania umowy;
5/ Oddziale - należy przez to rozumieć Oddział do Spraw Zamówień Publicznych,
o którym mowa w § 14 ust. 2 pkt 10 regulaminu Urzędu,
6/ zbiorczym planie zamówień publicznych zwanym dalej “Zbiorczym Planem”- należy przez to rozumieć zbiorcze zestawienie zamówień publicznych na dany rok budżetowy, planowanych do realizacji ze środków budżetu Wojewody Podlaskiego oraz budżetu Urzędu, sporządzane w trybie określonym w § 75,
7/ terminie rozpoczęcia postępowania - należy przez to rozumieć datę podania do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargu, zaproszenia do składania ofert, zaproszenia do negocjacji, wystosowania zapytania o cenę,
8/ zamawiającym - należy przez to rozumieć Wojewodę lub Podlaski Urząd Wojewódzki, reprezentowanych przez dyrektorów wydziałów na podstawie udzielonych upoważnień.
2. Wszystkie czynności prowadzone w związku z postępowaniem wymagają formy pisemnej.
1. Koordynowanie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie odbywa się w oparciu
2. Zbiorczy Plan obejmuje zamówienia publiczne udzielane według procedur określonych
w ustawie, w tym również zamówienia, o których mowa w art. 4 ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem zakupów, które w oparciu o szacunek kosztów mogą przekroczyć 6 000 euro w skali roku.
1. Zbiorczy Plan opracowuje Biuro Dyrektora Generalnego na podstawie wniosków wydziałów Urzędu składanych przez nie w terminie dziesięciu dni od dnia wejścia
w życie ustawy budżetowej na dany rok, którego Zbiorczy Plan dotyczy, z zastrzeżeniem § 77. W przypadku, w którym ustawa budżetowa nie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia kolejnego roku, Wydziały wnioskujące przekazują wnioski w oparciu o prowizorium budżetowe, zaś po wejściu w życie ustawy budżetowej Wydziały wnioskujące przekazują korektę Zbiorczego Planu do Biura Dyrektora Generalnego.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 zawierają wszystkie planowane wydatki wydziału wnioskującego w ramach środków przeznaczonych na realizację zamówień publicznych zgodnie z formularzem opracowanym przez Biuro Dyrektora Generalnego.
1. Biuro Dyrektora Generalnego przedkłada Zbiorczy Plan do zatwierdzenia w części dotyczącej budżetu Wojewody - Wojewodzie, zaś w części dotyczącej realizacji budżetu Urzędu - Dyrektorowi Generalnemu, w terminie 14 dni od upływu terminu do złożenia wniosków przez wydziały, o którym mowa w § 75 ust. 1.
2. Po zatwierdzeniu Zbiorczego Planu Biuro Dyrektora Generalnego przekazuje go
w terminie 5 dni wydziałom wnioskującym.
1. W przypadku zaistnienia potrzeby udzielenia zamówienia publicznego nieujętego
w Zbiorczym Planie ustalonym na dany rok budżetowy, wydział wnioskujący najpóźniej na 21 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania przedkłada do Biura Dyrektora Generalnego informacje, o których mowa w § 75 ust. 2.
2. Przepis ust. 1 stosuje się w sytuacji gdy udzielenie zamówienia publicznego ma nastąpić przed zatwierdzeniem Zbiorczego Planu.
3. Do zatwierdzenia zamówień publicznych, o których mowa w ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio § 76.
1. W uzasadnionych przypadkach Zbiorczy Plan może być zmieniony w trakcie roku budżetowego.
2. Zmiana Zbiorczego Planu może polegać na wykreśleniu zamówienia publicznego w nim ujętego, dopisaniu nowego zamówienia bądź na zmianie samego przedmiotu zamówienia w ramach środków ujętych w Zbiorczym Planie.
3. Z wnioskiem o zmiany w Zbiorczym Planie występuje do Biura Dyrektora Generalnego wydział wnioskujący, najpóźniej na 30 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania
o udzielenie zamówienia, nie później jednak, niż do 31 października każdego roku.
4. Biuro Dyrektora Generalnego przedkłada zmiany w Zbiorczym Planie do zatwierdzenia Wojewodzie lub Dyrektorowi Generalnemu.
1. Zamawiający najpóźniej na 21 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia przedkłada do Biura Dyrektora Generalnego wniosek, zawierający informacje
zgodnie z art.29-31 ustawy.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny być zgodne z art. 29 - 31 ustawy. We wnioskach należy zawrzeć informacje dotyczące:
1/ przedmiotu zamówienia w zakresie:
d/ koncesji na roboty budowlane,
2/ szacunkowej wartości zamówienia w złotych, bez podatku od towarów i usług (VAT), ustalonej z należytą starannością, zgodnie z art. 32 - 34 ustawy,
3/ proponowanego terminu realizacji zadania,
4/ proponowanego terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania,
5/ terminu rozliczenia postępowania, tj. zwrotu wadium lub zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
6/ Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia lub dokumentacji przetargowej wraz z projektem umowy.
3. Dyrektor wydziału wnioskującego po złożeniu do Biura Dyrektora Generalnego wniosku, o którym mowa w ust. 1 wchodzi w prawa i obowiązki Kierownika Zamawiającego, wynikające z ustawy.
1. Do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość przekracza równowartość 6000 euro powołuje się komisję przetargową, zwaną dalej “Komisją”.
2. Komisja przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wniosek Zamawiającego, złożony do Biura Dyrektora Generalnego.
1. Wojewoda lub Dyrektor Generalny w drodze zarządzenia powołuje Komisję oraz ustala regulamin pracy Komisji.
2. W skład Komisji wchodzi:
1/ nie mniej niż dwóch przedstawicieli Zamawiającego, z których jeden pełni funkcję przewodniczącego Komisji,
2/ dwóch przedstawicieli Oddziału, z których jeden pełni funkcję sekretarza Komisji.
3. W skład Komisji mogą być powoływani przedstawiciele innych wydziałów Urzędu.
4. Przewodniczący kieruje pracami Komisji. Sekretarz prowadzi dokumentację
5. Na wniosek przewodniczącego Komisji Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru kieruje do prac Komisji radcę prawnego, działającego w charakterze eksperta.
1. Do zadań Komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Przewodniczący Komisji przedkłada Zamawiającemu przygotowane przez Komisję projekty pism i dokumentów wymagające podpisu lub zatwierdzenia przez Zamawiającego.
3. Przeprowadzenie postępowania kończy się podpisaniem umowy.
1. Biuro Dyrektora Generalnego przy pomocy Oddziału czuwa nad zgodnością z ustawą prowadzonych w Urzędzie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, informując dyrektora wydziału wnioskującego o występujących nieprawidłowościach i zagrożeniach dotyczących toczącego się postępowania.
2. Do zadań Oddziału należy w szczególności:
1/ przygotowanie projektu zarządzenia w sprawie powołania Komisji, ustalenia regulaminu jej pracy i przedłożenie go Wojewodzie lub Dyrektorowi Generalnemu do podpisu,
2/ przygotowanie pierwszego posiedzenia Komisji, w tym:
a/ przekazanie członkom podpisanego zarządzenia, o którym mowa w pkt 1,
b/ ustalenie terminu posiedzenia i powiadomienie członków,
c/ przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia pierwszego posiedzenia, w tym informacji, o których mowa w § 79,
3/ obsługa Komisji oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do przygotowania przez Komisję projektów pism i dokumentów, o których mowa w § 82 ust. 2,
4/ prowadzenie dokumentacji dotyczącej prowadzonych w Urzędzie postępowań
o udzielenie zamówienia publicznego do momentu zakończenia postępowania,
5/ prowadzenie zbiorczego rejestru zamówień publicznych prowadzonych
6/ prowadzenie ewidencji umów zawartych w wyniku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz pozostałych umów zawieranych w Urzędzie niezależnie od ich wartości, po otrzymaniu kserokopii umów potwierdzonych za zgodność z oryginałem z wydziałów.
3. Oddział nadzoruje udzielanie zamówień publicznych, o których mowa w art. 4
1/ prowadzenie ewidencji tych zamówień,
2/ akceptację faktur dotyczących zamówień zrealizowanych przez wydziały, pod kątem ich zgodności z ustawą, po uprzedniej akceptacji pod względem merytorycznym,
3/ Oddział nie akceptuje faktur częściowych, które przekroczyły 6 000 euro i nie zostały objęte procedurą ustawy o zamówieniach publicznych, powiadamiając o tym dyrektora wydziału.
4. Wszystkie dokumenty, określone w art. 96 ust. 1 i 2 ustawy, zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy, są jawne i mogą być udostępniane po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania.
5. Oferty są jawne od chwili otwarcia, z zastrzeżeniem art. 96 ust. 4 ustawy. W trakcie trwania postępowania dokumenty określone w art. 96 pkt 1 i 2 znajdują się w dyspozycji komisji, zaś po zakończeniu postępowania znajdują się w Oddziale .
6. Po podpisaniu umowy wszystkie sprawy związane z realizacją zamówienia publicznego przejmuje wydział wnioskujący.
7. Oddział przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
Oddział, w terminie do 1 marca następnego roku kalendarzowego przygotowuje i przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdanie z realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.”
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|