Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38075933   odwiedzin

Kategoria: Zarządzenia z 2004 r.

ZARZĄDZENIE NR 86/04
Data utworzenia:  02.08.2004 00:00:00
Data publikacji:  02.08.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  02.08.2004 00:00:00
Autorzy: Pajkert Marcin
Publikator: Koczta Bożena
ZARZĄDZENIE NR 86/04 WOJEWODY PODLASKIEGO z dnia 26 lipca 2004 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji
ZARZĄDZENIE NR 86/04

ZARZĄDZENIE NR 86/04

WOJEWODY PODLASKIEGO

z dnia 26 lipca 2004 r.

w sprawie powołania Komisji Przetargowej

i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji

Na podstawie art. 19 ust. 1 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm. Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz. 1207 oraz Nr 145, poz. 1537) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy modernizacji międzynarodowego drogowego przejścia granicznego w Ogrodnikach, w następującym składzie:

  1. Maria Chwicewska - Przewodniczący;

  2. Helena Zdanowicz - Członek;

  3. Mirosław Skalski - Członek;

  4. Marcin Pajkert - Sekretarz.

2. Powołana Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego.

§ 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceni oferty i zaproponuje wybór najkorzystniejszej oferty (spośród złożonych) w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1 lub zaproponuje unieważnienie postępowania.

§ 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 4. Biuro Dyrektora Generalnego zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.

§ 5. Upoważnia się Przewodniczącego Komisji do zasięgania opinii biegłych (rzeczoznawców) w uzasadnionych wypadkach.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

w.z WOJEWODY PODLASKIEGO

/-/ Jerzy Półjanowicz

WICEWOJEWODA

Załącznik

do zarządzenia Nr 86/04

Wojewody Podlaskiego

z dnia.26 lipca 2004 r.

Regulamin pracy Komisji

§ 1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr.8604 Wojewody Podlaskiego z dnia.26 lipca 2004 r.

§ 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Przewodniczącego.

§ 3. 1. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.

2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, niezłożenia przez niego oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje kierownikowi zamawiającego, który w miejsce wyłączonego członka może powołać nowego członka komisji. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio kierownik zamawiającego.

3. Członek komisji, z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje przewodniczącego komisji. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

4. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 powtarza się z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.

5. Przepisy ust. 1 - 4 stosuje się odpowiednio do innych osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

§ 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący.

2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:

  1. odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3,

  2. wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie,

  3. podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,

  4. wyznaczanie osoby uprawnionej do kontaktu z oferentami, a w czasie jej nieobecności wyznaczanie innej osoby, powiadamiając o tym fakcie wszystkich oferentów, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia

  5. nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

  6. informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

  7. czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji.

§ 5. 1. Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez przewodniczącego komisji, kierownik zamawiającego wskaże innego członka komisji do kierowania jej pracami.

§ 6. 1. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, kierując się przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert oraz zajmowanie stanowiska w zakresie oceny ofert zgodnie z zasadami zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców.

2. Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w ust. 1, sytuacji o której mowa w § 3 ust. 2 oraz jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji.

§ 7. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:

  1. protokołowanie posiedzeń komisji,

  2. obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do przygotowania przez komisję projektów pism i dokumentów.

2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym.

§ 8. 1. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący komisji może zasięgnąć opinii biegłych (rzeczoznawców).

2. Biegły przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela wyjaśnień.

3. Do biegłych stosuje się odpowiednio przepis § 3.

§ 9. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne.

§ 10. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza i podpisywane przez wszystkich uczestniczących w posiedzeniu członków.

§ 11. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów - decydujący jest głos przewodniczącego komisji.

§ 12. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do opinii i decyzji podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji.

§ 13. Przewodniczący przedstawia oferentom uczestniczącym w publicznym otwarciu ofert członków komisji, osoby upoważnione do udziału w postępowaniu oraz podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowania zamówienia.

§ 14. Komisja w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności:

  1. udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

  2. dokonuje otwarcia ofert,

  3. ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskuje do kierownika zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą,

  4. wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach określonych ustawą,

  5. ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu, przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania,

  6. przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest.

§ 15. 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji.

2. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

§ 16. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do kierownika zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej.

§ 17. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego.


Brak załączników.
.