Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38073524   odwiedzin

Kategoria: Zarządzenia z 2004 r.

Zarządzenie Nr 99/04 Wojewody Podlaskiego
Data utworzenia:  17.08.2004 00:00:00
Data publikacji:  17.08.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  17.08.2004 00:00:00
Autorzy: Prześniak Wioletta
Publikator: Prześniak Wioletta
ZARZĄDZENIE NR 99 /04 WOJEWODY PODLASKIEGO z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie nadania regulaminu Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 96, poz. 959) zarządza się, co następuje: § 1. Na wniosek z dnia 10 sierpnia 2004 r. Nr AD-012/18/04 Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku nadaje się regulamin Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku, stanowiący załącznik do niniejszego zrządzenia.
ZARZĄDZENIE NR 99 /04

ZARZĄDZENIE  NR   99    /04

WOJEWODY    PODLASKIEGO

z dnia    16  sierpnia   2004 r.

w sprawie nadania  regulaminu Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku

 

Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 96, poz. 959) zarządza się, co następuje:

§ 1. Na wniosek z dnia 10 sierpnia 2004 r. Nr AD-012/18/04 Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku nadaje się regulamin  Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku, stanowiący załącznik do niniejszego zrządzenia.

§ 2. Traci moc zarządzenie Nr 12/03 Wojewody Podlaskiego z dnia 30 stycznia 2003r. w  sprawie zatwierdzenia regulaminu Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków w Białymstoku.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                

                                                                                             Wojewoda Podlaski

                                                                                            /-/ Marek Strzaliński

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

   do zarządzenia Nr 99/04

             Wojewody Podlaskiego

             z dnia 16 sierpnia 2004r.

 

R E G U L A M I N    O R G A N I Z A C Y J N Y

WOJEWÓDZKIEGO URZĘDU OCHRONY ZABYTKÓW W BIAŁYMSTOKU

 

R O Z D Z I A Ł   I

Postanowienia  ogólne

 

§ 1. Wojewódzki  Urząd Ochrony Zabytków w Białymstoku działa na podstawie:

1) ustawy z dnia  23 lipca 2003 r. o ochronie  zabytków i opiece nad zabytkami  (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) oraz innych przepisów prawa obowiązujących w zakresie ochrony  zabytków i opieki nad zabytkami;

2) rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 kwietnia 2004 r. w sprawie organizacji wojewódzkich urzędów ochrony zabytków (Dz. U. z 2004 r. Nr 75, poz. 706);

3) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz. U. Nr 80, poz. 872 z późn. zm.);

4) Statutu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (Załącznik do zarządzenia Nr 157/01 Wojewody Podlaskiego z dnia 13 grudnia 2001 r. z późn. zm.);

5) niniejszego regulaminu.

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) Wojewodzie - należy przez to rozumieć Wojewodę Podlaskiego;

2) Konserwatorze - należy przez to rozumieć Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;

3) Zastępcy Konserwatora - należy przez to rozumieć Zastępcę Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;

4) Urzędzie - należy przez to rozumieć Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Białym-stoku;

5) delegaturze - należy przez to rozumieć delegaturę Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łomży i Suwałkach;

6) kierowniku delegatury - należy przez to rozumieć Kierownika Delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łomży i Suwałkach;

7) województwie - należy przez to rozumieć województwo podlaskie;

8) stanowisku - należy przez to rozumieć samodzielne jednoosobowe lub wieloosobowe stanowiska pracy do wykonywania zadań Urzędu;

9) Radzie - należy przez to rozumieć Wojewódzką Radę Ochrony Zabytków;

10) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.).

§ 3. 1. Siedzibą Urzędu jest miasto Białystok.

   2. Urząd działa na terenie województwa podlaskiego.

§ 4. 1. Urząd jest państwową jednostką budżetową, wchodzącą w skład zespolonej administracji rządowej w województwie.

2. Urząd jest aparatem pomocniczym Konserwatora realizującym zadania w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.

3. Rada jest organem opiniodawczym w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami działającym przy Konserwatorze. Rada działa na podstawie regulaminu nadanego w drodze zarządzenia, przez wojewodę, na wniosek Konserwatora.

§ 5. Do zadań Urzędu należy w szczególności:

1) prowadzenie rejestru i wojewódzkiej  ewidencji zabytków oraz gromadzenie dokumentacji w tym zakresie;

2) sporządzanie w ramach przyznanych środków budżetowych, planów finansowania  ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

3) wydawanie, zgodnie z właściwością, decyzji, postanowień i zaświadczeń w sprawach określonych w ustawie oraz przepisach odrębnych;

4) sprawowanie nadzoru nad prawidłowością prowadzonych badań konserwatorskich, architektonicznych, prac konserwatorskich; restauratorskich, robót budowlanych i innych działań przy zabytkach oraz badań archeologicznych;

6) organizowanie i prowadzenie kontroli w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, zgodnie z opracowanym planem oraz doraźnie;

7) opracowywanie wojewódzkich planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych oraz koordynacja działań przy realizacji tych planów;

8) uzgadnianie projektów oraz zmian w planach zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

9) upowszechniane wiedzy o zabytkach;

10)współpraca z innymi organami administracji publicznej w sprawach ochrony zabytków;

11)weryfikacja wniosków składanych przez użytkowników i właścicieli o dotacje i refundacje z budżetu państwa;

12) realizacja zadań wynikających z krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

13)prowadzenie archiwum dokumentacji obiektów zabytkowych z terenu województwa;

R O Z D Z I A Ł   II

Struktura Urzędu i zasady wykonywania funkcji kierowniczej

§ 6. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące stanowiska:

1) inspekcji zabytków nieruchomych, w tym zamiejscowe stanowiska pracy w  delegaturach;

2) inspekcji zabytków ruchomych, w tym zamiejscowe stanowiska pracy w delegaturach;

3) inspekcji zabytków archeologicznych, w tym zamiejscowe stanowiska pracy w delegaturach;

4) rejestru zabytków i dokumentacji zabytków;

5) do spraw budżetu i finansów;

6) do spraw administracyjno - kadrowych w tym zamiejscowe stanowiska pracy do spraw administracyjnych w delegaturach;

7) do spraw prawnych;

8) ochrony zabytków na wypadek  konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.

2.W urzędzie mogą być tworzone nowe stanowiska, jeżeli będą wymagać tego potrzeby Urzędu.

3. Schemat struktury organizacyjnej Urzędu stanowi załącznik do regulaminu.

4. Bezpośredniemu nadzorowi Konserwatora podlegają stanowiska:

1) ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;

2) do spraw prawnych;

3) rejestru zabytków i dokumentacji zabytków;

4) budżetu i finansów;

5) do spraw administracyjno- kadrowych.

5. Zastępca Konserwatora kieruje i koordynuje pracę stanowisk:

1) inspekcji zabytków nieruchomych;

2) inspekcji zabytków ruchomych;

3) inspekcji zabytków archeologicznych;

oraz sprawuje nadzór nad delegaturami.

§ 7. 1. Delegatura w Łomży obejmuje swoim zasięgiem działania : miasto Łomża oraz powiaty - łomżyński, grajewski, kolneński, zambrowski, wysoko-mazowiecki.

2. Delegatura w Suwałkach obejmuje swoim zasięgiem działania: miasto Suwałki oraz powiaty - suwalski, augustowski, sejneński.

3. Delegaturą kieruje Kierownik Delegatury.

4. Do zakresu działania Delegatur należy w szczególności:

1) sporządzanie projektów rocznych planów finansowania ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

2) sprawowanie kontroli prawidłowości prowadzonych badań konserwatorskich, architektonicznych, prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych i innych działań przy zabytkach oraz badań archeologicznych;

3) organizowanie i prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami zgodnie z opracowanym planem oraz doraźnie;

4) wydawanie decyzji dotyczących badań architektonicznych, konserwatorskich, prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych i innych działań przy zabytkach, robót budowlanych w otoczeniu zabytku, oraz badań archeologicznych;

5) wydawanie decyzji dotyczących realizacji projektów nowych inwestycji w strefach ochrony konserwatorskiej;

6) prowadzenie ewidencji zabytków z terenu delegatury oraz gromadzenie dokumentacji w tym zakresie;

7) prowadzenie archiwum dokumentacji obiektów zabytkowych z terenu delegatury;

8) współpraca z innymi organami administracji publicznej w sprawach ochrony zabytków;

9) uzgadnianie projektów i zmian w planach zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

10) weryfikacja wniosków składanych przez użytkowników i właścicieli o dotacje i refundacje z budżetu państwa;

11) wydawanie pozwoleń na czasowy wywóz zabytków za granicę oraz zaświadczeń na wywóz za granicę zabytków lub przedmiotów o cechach zabytków, które nie wymagają pozwolenia;

12) upowszechniane wiedzy o zabytkach;

13) realizacja zadań wynikających z krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.

§ 8. 1. Pracą Urzędu kieruje Konserwator.

2. W czasie nieobecności Konserwatora jego obowiązki pełni Zastępca.

3. W przypadku nieobecności Konserwatora i jego Zastępcy obowiązki Konserwatora pełni wyznaczony przez niego pracownik.

4. W przypadku nieobecności Kierownika Delegatury jego obowiązki pełni wyznaczony  przez niego pracownik delegatury.

5. Konserwator może w formie pisemnej upoważnić pracowników Urzędu do załatwiania spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie.

 

R O Z D Z I A Ł   III

Zakres zadań stanowisk Urzędu

§ 9. 1. Wszystkie stanowiska pracy współdziałają ze sobą w wykonywaniu zadań Urzędu.

2. Do wspólnych zadań stanowisk należy:

1) współpraca z innymi organami administracji publicznej w sprawach ochrony zabytków;

2) pozyskiwanie informacji o zabytkach i przekazywanie stanowisku rejestru zabytków i dokumentacji zabytków;

3) przygotowywanie materiałów niezbędnych do dokonania wpisu do rejestru zabytków;

4) przedkładanie Konserwatorowi propozycji do rocznego planu rzeczowo - finansowego;

5) opracowywanie rocznych planów pracy oraz rocznych planów kontroli;

6) opracowywanie sprawozdań z realizacji wykonywanych zadań.

§ 10. 1. Do zadań stanowiska inspekcji zabytków nieruchomych należy w szczególności:               

1) przeprowadzanie kontroli dotyczących stanu zachowania, prawidłowości użytkowania, oraz zabezpieczenia zabytków nieruchomych w tym budownictwa drewnianego, dzieł sztuki obronnej lub ich wyodrębnionych części przestrzennych, zabytków techniki, zespołów dworsko i pałacowo - parkowych, zabytkowej zieleni, cmentarzy oraz stopnia uporządkowania ich stanu prawnego;

2) przeprowadzanie kontroli zgodności wszelkich działań podejmowanych przy zabytkach wpisanych do rejestru z zakresem lub warunkami określonymi w pozwoleniu i zatwierdzoną dokumentacją;

3) przygotowywanie projektu zaleceń pokontrolnych wynikających z przeprowadzonych kontroli;

4) przygotowywanie projektów decyzji wstrzymujących wykonywane bez pozwolenia lub w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniu prac konserwatorskich, restauratorskich, badań konserwatorskich lub architektonicznych, robót budowlanych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru lub w jego otoczeniu;

5) przygotowywanie projektów decyzji nakazujących przywrócenie zabytku do stanu przed rozpoczęciem prac konserwatorskich, restauratorskich, badań konserwatorskich lub architektonicznych, robót budowlanych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru lub w jego otoczeniu, wykonywanych bez pozwolenia lub prowadzonych niezgodnie z zakresem i warunkami określonymi w pozwoleniu;

6) przygotowywanie projektów decyzji nakazujących przeprowadzenie prac konserwatorskich lub robót budowlanych przy zabytku, jeżeli ich wykonanie jest niezbędne ze względu na zagrożenie zniszczeniem lub istotnym uszkodzeniem zabytku;

7) przygotowywanie projektów decyzji, postanowień i zaświadczeń w sprawach określonych w przepisach odrębnych dotyczących zabytków nieruchomych i techniki oraz zabytkowej zieleni;

8) prowadzanie komisyjnych inspekcji ustalających zakres prac konserwatorskich i budowlanych w zabytkach przed wydaniem pozwoleń;

9) przygotowywanie projektów decyzji dotyczących badań architektonicznych, konserwatorskich, prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych i innych działań przy zabytkach oraz robót budowlanych w otoczeniu zabytku i na terenach strefy ochrony konserwatorskiej;

10) dokonywanie oceny i weryfikacji wniosków składanych przez użytkowników lub właścicieli zabytków o udzielenie dotacji z budżetu Państwa na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru;

11) przedstawianie wniosków o wszczęcie postępowań administracyjnych w sprawach:

a) wpisu do rejestru zabytków,

b) regulacji stanów prawnych i własnościowych, w tym zmiany sposobu użytkowania;

12) prowadzenie analizy realizacji uzgodnionych planów zagospodarowania przestrzennego, przygotowywanie wniosków konserwatorskich w zakresie aktualizacji planów i ich zmiany;

13) przygotowywanie materiałów do uzgadniania projektów oraz zmian w planach zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

14) prowadzenie postępowań w sprawach wykonania remontu zastępczego przez Konserwatora;

15) uczestniczenie w odbiorach prac konserwatorskich i robót budowlanych prowadzonych przy zabytkach.

2. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem: ZN, stanowisko pracy w Delegaturze Łomży - ZNŁ, stanowisko pracy w Delegaturze Suwałkach - ZNS.

§ 11. 1. Do zadań stanowiska inspekcji zabytków ruchomych należy w szczególności:

1) przeprowadzanie kontroli dotyczących stanu zachowania warunków przechowywania i zabezpieczenia zabytków ruchomych, w tym techniki - będących własnością lub w posiadaniu osób fizycznych, prawnych lub jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej;

2) przeprowadzanie kontroli zgodności wszelkich działań podejmowanych przy zabytkach wpisanych do rejestru z zakresem lub warunkami określonymi w pozwoleniu i zatwierdzoną dokumentacją (programem prac);

3) przygotowywanie projektu zaleceń pokontrolnych wynikających z przeprowadzonych kontroli;

4) przygotowywanie projektów decyzji wstrzymujących wykonywane bez pozwolenia lub w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniu prac konserwatorskich, badań konserwatorskich i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru;

5) przygotowywanie projektów decyzji nakazujących zabezpieczenie zabytku w formie ustanowienia czasowego zajęcia do czasu usunięcia zagrożenia polegającego na możliwości jego zniszczenia, uszkodzenia, kradzieży, zaginięcia lub nielegalnego wywiezienia za granicę;

6) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem z budżetu państwa prac konserwatorskich przy zabytkach ruchomych;

7) prowadzenie komisyjnych inspekcji ustalających zakres prac konserwatorskich w zabytkach i zespołach zabytków ruchomych;

8) przygotowywanie projektów pozwoleń na prowadzenie prac przy zabytkach ruchomych;

9) przygotowywanie projektów pozwoleń na czasowy wywóz zabytków za granicę oraz zaświadczeń na wywóz za granicę zabytków lub przedmiotów o cechach zabytków, które nie wymagają pozwolenia;

10) przewodniczenie komisji odbioru prac konserwatorskich.

2. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem: ZR, stanowisko pracy w Delegaturze Łomży - ZRŁ, stanowisko pracy w Delegaturze Suwałkach - ZRS.

§ 12. 1. Do zadań stanowiska inspekcji zabytków archeologicznych należy w szczególności:

1) przeprowadzanie kontroli dotyczących stanu zachowania, prawidłowości użytkowania, oraz zabezpieczenia zabytków archeologicznych;

2) przeprowadzanie kontroli zgodności badań archeologicznych z zakresem lub warunkami określonymi w pozwoleniu i zatwierdzoną dokumentacją;

3) przygotowywanie projektu zaleceń pokontrolnych wynikających z przeprowadzonych kontroli;

4) przygotowywanie projektów decyzji wstrzymujących wykonywane bez pozwolenia lub w sposób odbiegający od zakresu i warunków określonych w pozwoleniu badań archeologicznych;

5) przygotowywanie projektów decyzji nakładających obowiązek podjęcia określonych czynności w celu doprowadzenia wykonanych badań archeologicznych do zgodności z zakresem i warunkami określonymi w pozwoleniu;

6) przygotowywanie projektów decyzji dotyczących prowadzenia badań archeologicznych lub poszukiwania ukrytych i porzuconych zabytków archeologicznych;

7) prowadzenie ewidencji i weryfikacji stanowisk archeologicznych;

8) prowadzenie inspekcji stanowisk archeologicznych oraz wszelkich prac archeologicznych przed wydaniem pozwolenia;

9) uczestnictwo w odbiorach wszelkich prac archeologicznych;

10) przygotowywanie materiałów do uzgadniania projektów i zmian w planach zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

11) odbiór dokumentacji z badań archeologicznych prowadzonych na terenie województwa.

2. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem : ZA, stanowisko pracy w Delegaturze Łomży - ZAŁ, stanowisko pracy w  Delegaturze Suwałkach - ZAS.

 

§ 13. 1. Do zadań stanowiska rejestru zabytków i dokumentacji zabytków należy w szczególności:

1)         prowadzenie wojewódzkiej ewidencji zabytków;

2)         prowadzenie zbiorów dokumentów zabytków;

3)         prowadzenie wojewódzkiego rejestru zabytków;

4)         udostępnianie właścicielom i użytkownikom zabytków informacji o zabytkach znajdujących się w rejestrze zabytków;

5)         prowadzenie archiwum zakładowego oraz współpraca z Archiwami Państwowymi;

6)         prowadzenie biblioteki zakładowej;

7)         przeprowadzanie terenowych inspekcji dotyczących aktualnego stanu zachowania obiektów zabytkowych oraz stopnia uporządkowania ich stanu prawnego;

8)         przeprowadzanie terenowych inspekcji dotyczących aktualnego stanu zachowania obiektów przed wpisaniem ich do rejestru zabytków;

9)         przygotowywanie opinii oraz projektów decyzji w sprawach dotyczących przeniesienia własności zabytków;

10)       wydawanie zaświadczeń o stanie zachowania zabytku dla potrzeb zwolnień od podatku od spadków i darowizn oraz podatku od nieruchomości.

2. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolami: RZ.

§ 14. 1. Do zadań dwuosobowego stanowiska do spraw budżetu i finansów należy w szczególności:

1)         opracowywanie rocznych planów finansowych;

2)         realizacja finansowania wydatków w zakresie funkcjonowania Urzędu oraz ochrony i konserwacji zabytków;

3)         sporządzanie list wynagrodzeń pracowników oraz dokonywanie związanych z tym rozliczeń;

4)         prowadzenie księgowości Urzędu;

5)         sporządzanie sprawozdań finansowych oraz bilansu Urzędu;

6)         analiza realizacji planów finansowych;

7)         prowadzenie spraw dotyczących przychodów wynikających z zarządu Pałacem Hasbacha ( siedziba Urzędu).

2. Odpowiedzialność za sprawy dotyczące budżetu i finansów ponosi Główny Księgowy.

3. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem: KS.

§ 15. 1. Do zadań stanowiska do spraw administracyjno - kadrowych należy w szczególności:

1)         prowadzenie spraw administracyjno - gospodarczych Urzędu;

2)         prowadzenie spraw kadrowych Urzędu;

3)         prowadzenie sekretariatu;

4)         prowadzenie rejestru udzielonych upoważnień pracownikom Urzędu oraz kierownikom delegatur;

5)         prowadzenie rejestru aktów wewnętrznych wydanych przez  Konserwatora;

6)         organizacja przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg, wniosków, petycji i listów, w tym prowadzenie rejestru skarg i wniosków;

7)         prowadzenie rejestru zawartych przez Konserwatora porozumień i uzgodnień zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami;

8)         opracowywanie rocznego planu pracy i kontroli  Urzędu na podstawie propozycji złożonych przez pracowników merytorycznych.

2. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem: AD, stanowisko pracy do spraw administracyjnych w Delegaturze Łomży - ADŁ, stanowisko pracy do spraw administracyjnych w Delegaturze w  Suwałkach - ADS.

 

 §16.1. Do zadań stanowiska do spraw prawnych należy w szczególności:

1)         opiniowanie pod względem formalno - prawnym decyzji i postanowień administracyjnych wydawanych przez Konserwatora;

2)         przygotowywanie opinii prawnych w sprawach związanych z funkcjonowaniem Urzędu;

3)         występowanie przed organami ścigania i sądami w sprawach, w których stroną postępowania jest Konserwator; 

4)         sprawowanie nadzoru nad terminowym i prawidłowym załatwianiem skarg i wniosków.

2. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem: RP.

  

§17.1. Do zadań stanowiska ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych należy w szczególności:

1) opracowywanie i uaktualnianie wojewódzkiego planu ochrony zabytków w razie sytuacji kryzysowych i na wypadek konfliktu zbrojnego oraz koordynacja realizacji zadań mających na celu zabezpieczenie zabytków przed skutkami zagrożeń wynikającymi z sytuacji kryzysowych;

2) nadzorowanie przygotowania planów ochrony zabytków w razie sytuacji

 kryzysowych i na wypadek konfliktu zbrojnego przez muzea, biblioteki, osoby

 prawne i fizyczne posiadające zabytki;

 3) sprawdzanie stanu technicznego obiektów i utrzymania sprawności urządzeń

 i instalacji mających wpływ na bezpieczeństwo zabytków;

 4) przygotowywanie i wdrażanie instrukcji zawierających w szczególności

 procedury postępowania na wypadek różnych nadzwyczajnych, realnych

 zagrożeń.

2. Stanowisko przy znakowaniu spraw posługuje się symbolem: OC.

 

 §18. Konserwator, ustala pracownikom Urzędu szczegółowe zakresy czynności określając w nich zadania, uprawnienia, odpowiedzialność oraz zasady zastępstwa w czasie nieobecności. Zakresy czynności pracowników Delegatur ustalane są na podstawie  wniosków Kierowników Delegatur.

 

R O Z D Z I A Ł  IV

Gospodarka finansowa

 

            §19.1. Działalność Urzędu jest finansowana z budżetu Wojewody.

2. Urząd jest dysponentem drugiego stopnia środków budżetu Wojewody.

3. Rachunkowość prowadzona jest w oparciu o obowiązujące przepisy prawne dotyczące rachunkowości i finansów publicznych.

 

R O Z D Z I A Ł  V

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg i wniosków obywateli

 

            §20.1. Obywatele przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Urzędu i delegatur.

2. Konserwator lub Zastępca Konserwatora oraz Kierownicy Delegatur przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki każdego tygodnia w godzinach 10 - 16.

3. W przypadku gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest ustawowo wolny od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.

4. Informacje o dniach i godzinach przyjęć w sprawie skarg i wniosków przez osoby wymienione w ust. 2 wywiesza się w siedzibie Urzędu oraz delegaturach w widocznym miejscu.

5. Skargi i wnioski kierowane do Konserwatora podlegają rejestracji w  rejestrze skarg i wniosków Urzędu prowadzonym przez stanowisko do spraw administracyjno - kadrowych.

6. Rejestracji podlegają skargi i wnioski wnoszone pisemnie, telegraficznie, pocztą elektroniczną, dalekopisem lub telefaksem, a także ustnie do protokołu.

7. Skargi, wnioski, petycje i listy kierowane do kierowników delegatur rejestrowane są w rejestrach skarg, wniosków, petycji i listów delegatury.

8. Skargi, wnioski, petycje i listy składane w Delegaturach wraz z wyjaśnieniem sprawy i propozycją jej załatwienia  przesyłane są niezwłocznie Konserwatorowi.

9. Rejestrowanie oraz kontrolę terminowego załatwiania skarg, wniosków oraz petycji i listów Konserwator lub Zastępca konserwatora oraz kierownicy delegatur powierzają imiennie wyznaczonym pracownikom.

 

§21. Załatwianie skarg , wniosków i petycji powinno polegać na dokładnym zbadaniu wszystkich okoliczności sprawy i  udokumentowaniu w postaci protokółu lub notatki służbowej oraz  wydaniu odpowiednich poleceń mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstania oraz zawiadomieniu osób zainteresowanych o sposobie załatwienia.

 

R O Z D Z I A Ł VI

Planowanie działalności Urzędu

 

§22.1.Podstawą działania Urzędu są ramowe roczne plany działania opracowywane na podstawie wytycznych Ministerstwa Kultury i Wojewody.

2. Integralną część rocznego planu działania powinien stanowić roczny plan kontroli.

3. Propozycje do planu działania powinny określać: treść zadania, sposób realizacji, termin realizacji, stanowiska współuczestniczące w realizacji, zamierzone efekty, skutki realizacji.

4. Plan działania Urzędu opracowuje stanowisko do spraw administracyjno- kadrowych na podstawie propozycji pracowników merytorycznych Urzędu , o których mowa w paragrafach 10-13, 17.

5. Plan działania Urzędu podlega zatwierdzeniu przez Konserwatora.

    

R O Z D Z I A Ł VII

Organizacja działalności inspekcyjno-kontrolnej

 

§23. System kontroli obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.

 

§24.1. Kontrolę wewnętrzną wykonuje Konserwator, Zastępca Konserwatora oraz Kierownicy Delegatur w odniesieniu do podległych pracowników.

2. Kontrola wewnętrzna wykonywana jest się na bieżąco. Kontrolujący umieszcza na kontrolowanym dokumencie swój podpis i datę, a w razie ujawnienia nieprawidłowości zwraca dokument i wydaje polecenie usunięcia uchybień.

 

§25.1. Kontrolę zewnętrzną wykonują pracownicy merytoryczni zatrudnieni na stanowiskach, o których mowa w paragrafach 10-13,17 - zgodnie z rocznym planem kontroli.

2. Plan kontroli na rok następny ustalają pracownicy wymienieni w ust. 1 i przedkładają je Konserwatorowi do 15 grudnia każdego roku kalendarzowego. 

3. Plan kontroli powinien określać temat i zakres kontroli, termin jej wykonania oraz wskazywać kontrolowaną osobę fizyczną lub jednostkę organizacyjną.

 

            §26.1. Kontrole wykonywane są na podstawie imiennych upoważnień wydanych przez Konserwatora i Kierowników Delegatur.

            2. Zasady i tryb prowadzenia kontroli oraz postępowanie pokontrolne określają art. 38, 39, 40, 41 ustawy.

 

R O Z D Z I A Ł VIII

Zasady podpisywania pism i decyzji

 

§27.1. Do podpisu Konserwatora zastrzeżone są:

1)         umowy dotyczące finansowania lub dofinansowania zadań ochrony dóbr kultury w ramach posiadanych środków budżetowych;

2) porozumienia;

3) pisma adresowane do naczelnych i centralnych organów władzy i administracji państwowej, Wojewody, parlamentarzystów i organów samorządu terytorialnego.

            2. Konserwator wydaje decyzje i postanowienia, zaświadczenia oraz zarządzenia

 wynikające z funkcji Kierownika Urzędu.

3. Konserwator może zastrzec do podpisu także dokumenty i pisma w sprawach innych niż określone w ust. 1.

4. W zastępstwie Konserwatora, w czasie jego nieobecności pisma podpisuje Zastępca.

5. Zastępca Konserwatora i kierownicy delegatur wydają decyzje i postanowienia oraz podpisują pisma w ramach udzielonych upoważnień.

6. Inni pracownicy podpisują pisma i dokumenty nie zastrzeżone do podpisu Konserwatora i Zastępcy w ramach udzielonych upoważnień.

R O Z D Z I A Ł IX

Postanowienia końcowe

 

§28.1. Organizację i zakres działania archiwum zakładowego określa instrukcja zatwierdzona przez Archiwum Państwowe w Białymstoku, wprowadzona zarządzeniem wewnętrznym Konserwatora.

2. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla zespolonej administracji rządowej w województwie (Dz. U. Nr 161, poz. 1109 ze zm.).

3. Ochronę informacji niejawnych w Urzędzie zapewnia Biuro do spraw Ochrony Informacji Niejawnych Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku według zasad określonych w planach Urzędu Wojewódzkiego.

4. Prawa i obowiązki Konserwatora jako pracodawcy i pracowników Urzędu oraz organizację i porządek pracy określa Regulamin Pracy wprowadzony zarządzeniem wewnętrznym Konserwatora.

 

§29. Zmiany w regulaminie mogą być wprowadzane w trybie przewidzianym dla jego nadania.

 

 30. Regulamin Urzędu udostępnia się do  powszechnego wglądu.

 

 

 

 


Brak załączników.
.