ZARZĄDZENIE Nr 98 /04
WOJEWODY PODLASKIEGO
z dnia 16 sierpnia 2004 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia
regulaminu
Podlaskiego
Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
Na podstawie
art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w
województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr
128, poz.1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr
89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302,
Nr 149, poz. 1452 oraz z 2004 r. Nr 33, poz. 287) zarządza się co następuje:
§
1. W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym
załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r.
w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002
r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr
147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r. i Nr
27/04 z dnia 15 kwietnia 2004 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w
§ 8 ust.2:
a) pkt 1 otrzymuje
brzmienie:
"1/ Oddział
Pomocy Społecznej,
któremu nadaje się symbol "PS.I.",",
b)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4/ Oddział Planowania i Analiz, w
tym zamiejscowe stanowisko pracy w Łomży, któremu nadaje się symbol "PS.IV"," ,
c)
po pkt 9 dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
"10/ zamiejscowe stanowisko pracy w
Łomży do spraw utrzymania i rozwoju systemu informatycznego w jednostkach organizacyjnych
pomocy społecznej, któremu nadaje się symbol "PS.X.,";
2) w § 21 ust. 1:
a)
pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1/ w zakresie pomocy społecznej i
świadczeń rodzinnych:
a/ ustalanie sposobu wykonywania zadań z zakresu
administracji rządowej
realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego,
b/ stwierdzanie zgodności programów naprawczych w
zakresie osiągania standardów w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej
oraz ocena stopnia
ich realizacji,
c/ wydawanie
i cofanie zezwoleń lub zezwoleń warunkowych na prowadzenie domów pomocy
społecznej oraz wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie placówek
zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub
osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o
działalności gospodarczej,
d/ prowadzenie
rejestru domów pomocy społecznej, placówek zapewniających całodobową opiekę
osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym
prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, placówek opiekuńczo-wychowawczych
i ośrodków adopcyjno- opiekuńczych,
e/ koordynowanie
działań w zakresie integracji osób posiadających status uchodźcy, w
szczególności w zakresie wskazania miejsca zamieszkania uchodźcy,
f/ wyznaczanie
w uzgodnieniu ze starostami powiatów prowadzących ośrodki adopcyjno-opiekuńcze
ośrodka prowadzącego bank danych o dzieciach oczekujących na przysposobienie i
kandydatach zakwalifikowanych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej oraz o
rodzinach zgłaszających gotowość przysposobienia dziecka,
g/ realizacja
lub zlecanie jednostkom samorządu terytorialnego lub podmiotom niepublicznym
zadań wynikających z programów rządowych,
h/ nadzór nad realizacją zadań samorządu
gminnego, powiatowego i
województwa, w tym nad jakością działalności jednostek
organizacyjnych pomocy społecznej oraz
nad jakością usług, dla których minister właściwy do spraw zabezpieczenia
społecznego określił standardy, w tym standardy opieki i wychowania, a także
nad zgodnością zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych pomocy
społecznej z wymaganymi kwalifikacjami,
i/ kontrola
jakości usług, o których mowa w lit h, wykonywanych przez podmioty niepubliczne
na podstawie umowy z organami administracji rządowej i samorządowej,
j/ kontrola
placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle
chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów
o działalności gospodarczej, w zakresie standardów usług socjalno-bytowych i
przestrzegania praw tych osób,
k/ ocena
stanu i efektywności pomocy społecznej, z uwzględnieniem bilansu potrzeb
sporządzonego przez samorząd województwa,
l/ sporządzanie
sprawozdawczości oraz przekazywanie jej ministrowi właściwemu do spraw
zabezpieczenia społecznego, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem
systemu informatycznego;
m/ współdziałanie na
zasadzie partnerstwa z organizacjami społecznymi, pozarządowymi, Kościołem
Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz z osobami fizycznymi
i prawnymi w zakresie realizacji zadań pomocy społecznej,
n/ sprawowanie nadzoru
nad realizacją zadań powierzonych do wykonywania Podlaskiemu Kuratorowi
Oświaty,
o/ realizacja zadań
dotyczących dokonywania oceny pracy pracowników pedagogicznych w placówkach
opiekuńczo-wychowawczych i ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych,
p/ realizacja zadań
wynikających z Narodowego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych,
r/ nadzór nad
prawidłowością realizacji świadczeń rodzinnych przez gminy i samorząd
województwa,",
b) pkt.
2 otrzymuje brzmienie:
"2/ w zakresie polityki rynku pracy, promocji zatrudnienia
i kontroli legalności zatrudnienia:
a/ sprawowanie nadzoru nad działalnością
samorządu powiatowego i wojewódzkiego, realizującego zadania przy pomocy
powiatowego i wojewódzkiego urzędu pracy, w zakresie:
-
wdrażania i stosowania
standardów usług rynku pracy,
-
spełniania wymogów
kwalifikacyjnych określonych dla pracowników urzędów pracy,
-
kontroli realizacji
zadań, wynikających z przestrzegania przepisów ustawy, wykonywanych przez jednostki
samorządu terytorialnego,
b/ ustalanie po zasięgnięciu opinii marszałka
województwa, kryteriów wydawania przyrzeczeń i zezwoleń na pracę cudzoziemców oraz ogłaszanie ich
w wojewódzkim dzienniku urzędowym,
c/ organizowanie i finansowanie szkoleń
pracowników urzędu wojewódzkiego i powiatowych urzędów pracy,
d/ wydawanie licencji pośrednikom pracy i
doradcom zawodowym,
e/ wydawanie
przyrzeczeń i zezwoleń na pracę cudzoziemców,
f/ realizacja zadań organu wyższego stopnia w
postępowaniu administracyjnym, w sprawach dotyczących świadczeń z tytułu
bezrobocia,
g/ realizacja zadań wynikających z rządowych
programów dotyczących zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich, w tym
prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Wojewody wynikających z
programu rządowego "Przedsiębiorczość-Rozwój-Praca" w części dotyczącej
aktywizacji zawodowej i promocji zatrudnienia,
h/ monitorowanie i analiza przebiegu realizacji
w województwie podlaskim sektorowego programu operacyjnego "Rozwój zasobów
ludzkich",
i/ przygotowywanie propozycji, opinii i uwag do
projektów nowych programów inicjowanych w ramach sektorowych programów
operacyjnych,
j/ wydawanie decyzji administracyjnych o
nadaniu lub utracie statusu centrum integracji społecznej,
k/ prowadzenie rejestru jednostek
organizacyjnych, którym nadano status centrum integracji społecznej,
l/ przekazywanie informacji do ministra
właściwego do spraw pracy o realizacji zadań związanych ze służbą zastępczą,
m/ sprawowanie kontroli w zakresie przestrzegania
przez pracodawców, jednoosobowych przedsiębiorców, inne instytucje oraz osoby
fizyczne:
-
legalności
zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, wykonywania działalności oraz wykonywania
pracy przez cudzoziemców,
-
obowiązku informowania
powiatowych urzędów pracy o zatrudnieniu bezrobotnego lub powierzeniu mu
wykonywania innej pracy zarobkowej,
-
obowiązku informowania
powiatowych urzędów pracy przez bezrobotnych o podjęciu zatrudnienia, innej
pracy zarobkowej lub działalności,
-
obowiązku opłacania
składek na Fundusz Pracy,
-
obowiązku dokonania
wpisu do rejestru agencji zatrudnienia w przypadku prowadzenia działalności,
której prowadzenie jest uzależnione od uzyskania wpisu do rejestru agencji
zatrudnienia,
-
obowiązku prowadzenia
agencji zatrudnienia zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 20.04.2004
r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
(Dz.U.Nr 99, poz.1001),
n/ współdziałanie w zakresie wykonywania kontroli,
o których mowa w lit. m, w szczególności ze związkami zawodowymi, organizacjami
pracodawców, Państwową Inspekcją Pracy, Policją, ZUS, Strażą Graniczną oraz
urzędami kontroli skarbowej, organami
celnymi,
o/ kierowanie wniosków do Sądu w przypadku
stwierdzenia w toku kontroli naruszenia przepisów ustawy o promocji
zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
p/ przekazywanie
ministrowi do spraw pracy informacji o wynikach kontroli przeprowadzonych w
roku poprzednim oraz ich oceny,
r/ powiadamianie
ministra właściwego do spraw pracy o stwierdzonych przypadkach prowadzenia
agencji zatrudnienia bez wymaganego wpisu do rejestru agencji zatrudnienia oraz
o przypadkach naruszenia zasad prowadzenia agencji zatrudnienia, określonych w
ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
s/ powiadamianie właściwego starosty o
stwierdzonych przypadkach naruszenia przepisów ustawy przez bezrobotnego oraz
przez pracodawcę,",
c)
pkt. 5 otrzymuje brzmienie:
"5/ w zakresie planowania i analiz:
a/ opracowywanie projektu dochodów i wydatków
budżetu Wojewody w działach: pomoc społeczna, ochrona zdrowia, cmentarze
wojenne, służba zastępcza, orzekanie o niepełnosprawności,
b/ ocena stanu i efektywności pomocy społecznej,
poprzez analizę realizacji
wydatków budżetowych i okresową ocenę stopnia wykorzystania
przekazywanych dotacji,
c/ dokonywanie podziału dotacji na poszczególne
jednostki samorządu terytorialnego i nadzór nad ich wykorzystaniem, w
szczególności:
-
opracowywanie kryteriów
podziału dotacji na poszczególne zadania,
-
dokonywanie weryfikacji
wniosków jednostek samorządu terytorialnego dotyczących zmian w budżecie tych
jednostek,
-
sporządzanie wniosków w
zakresie zmian w planach wydatków budżetowych w poszczególnych jednostkach,
-
przygotowywanie
wniosków w sprawie uruchomienia środków na realizację zadań dotyczących działów
wymienionych w lit. a,
d/ współpraca z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie:
-
opracowywania planów finansowych
dochodów i wydatków budżetowych w zakresie wymienionym w lit.a,
-
opracowywania układu
wykonawczego budżetu Wojewody w zakresie wymienionym w lit. a,
-
podziału kwot
wynikających z ustawy budżetowej w zakresie dochodów i wydatków budżetowych na
jednostki samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne pomocy społecznej,
e/ przyjmowanie i
rejestrowanie wniosków gmin i powiatów dotyczących zmian w ich budżetach,
f/ analiza realizacji wydatków i dochodów budżetowych w zakresie, o
którym mowa w lit. a,
g/ sporządzanie
okresowych sprawozdań i informacji z zakresu realizacji zadań Wydziału,
h/ opracowywanie
harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Wojewody w zakresie, o
którym mowa w lit. a,
i/ opracowywanie okresowych ocen z przebiegu
wykonania zadań oraz dochodów
i wydatków przez podległe Wojewodzie jednostki organizacyjne oraz z
wykorzystania dotacji i realizacji zadań finansowanych z budżetu Wojewody,
j/ prowadzenie spraw
związanych z wypłatą rent i odszkodowań osobom fizycznym,
k/ przygotowywanie
projektów ugód w sprawie ustalenia wysokości renty,",
d)
po pkt. 10 dodaje się pkt 11 w brzmieniu:
"11/ w zakresie utrzymania i rozwoju systemu
informatycznego w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej w województwie:
-
realizacja zadań
administracji publicznej w zakresie utrzymania i rozwoju systemu
informatycznego w województwie, określonych przez ministra właściwego do spraw
zabezpieczenia społecznego,
-
opracowywanie koncepcji
wdrażania i utrzymania systemu informatycznego w jednostkach pomocy społecznej
w województwie,
-
prowadzenie spraw
związanych ze współfinansowaniem systemu
informatycznego pomocy społecznej,
-
sprawowanie nadzoru nad
funkcjonowaniem systemu informatycznego w jednostkach organizacyjnych pomocy
społecznej w województwie.";
3)
w § 22 ust.1:
a)
w pkt. 1 lit.ł kropkę
zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. m w brzmieniu:
"m/ prowadzenie
rejestru wojewódzkiego jednostek organizacyjnych wdrażających system
ekozarządzania i audytu (EMAS),",
b)
w pkt. 2 po lit. ł dodaje się
lit. m w brzmieniu:
"m/ sporządzanie
sprawozdań z realizacji krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych w województwie,",
c) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6/ w
zakresie ochrony przyrody:
a/
wydawanie rozporządzeń w
sprawach uznania obszaru za rezerwat przyrody, zmiany granic rezerwatu przyrody
lub jego likwidacji,
b/
ustalanie w drodze
rozporządzenia stawek opłat za wstęp na obszar rezerwatu przyrody,
c/
wydawanie rozporządzeń dotyczących utworzenia,
zmiany granic, bądź likwidacji parku krajobrazowego ,
d/
nadawanie w drodze zarządzenia statutów parkom krajobrazowym lub
zespołom parków krajobrazowych,
e/
uzgadnianie projektów studiów
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz miejscowych
planów zagospodarowania przestrzennego, w części dotyczącej parku
krajobrazowego oraz obszaru chronionego krajobrazu,
f/
wydawanie rozporządzeń w
sprawie ustanowienia lub odmowy ustanowienia planów ochrony dla rezerwatu
przyrody i parku krajobrazowego ,
g/
ustanawianie w drodze zarządzenia zadań ochronnych dla rezerwatu przyrody,
h/
wydawanie rozporządzeń
dotyczących wyznaczania obszaru chronionego krajobrazu, zmiany jego granic lub
likwidacji,
i/
koordynowanie funkcjonowania
obszarów Natura 2000,
j/
wydawanie zezwoleń na
realizację planów lub projektów przedsięwzięć na obszarach Natura 2000 oraz
ustalanie i nadzorowanie wykonania kompensacji przyrodniczej,
k/
zawieranie umów z
właścicielami lub posiadaczami obszarów Natura 2000 na wykonanie niezbędnych
działań, a następnie rozliczanie należności za wykonane czynności i ustalanie
wartości rekompensaty za utracone dochody, jeżeli działalność gospodarcza,
rolna, leśna, łowiecka i rybacka wymaga dostosowania do wymogów ochrony obszaru
Natura 2000,
l/
wydawanie nakazów wstrzymania
działań i podjęcia czynności w celu przywrócenia poprzedniego stanu w stosunku
do działań podjętych na obszarze Natura 2000 bez zezwolenia,
m/
wydawanie rozporządzeń w
sprawie ustanowienia lub zniesienia pomnika przyrody, stanowiska
dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo-krajobrazowego,
n/
wydawanie w stosunku do gatunków
objętych częściową ochroną zezwoleń na pozyskiwanie lub zbiór roślin i grzybów,
ich części lub produktów pochodnych oraz pozyskiwanie, chwytanie i zabijanie
zwierząt,
o/
wydawanie zezwoleń na
zbieranie, przetrzymywanie i posiadanie martwych, w tym spreparowanych zwierząt
objętych ochroną ścisłą, ich części i produktów pochodnych, a także
fotografowanie i filmowanie mogące powodować niepokojenie lub płoszenie,
p/
wprowadzanie na czas określony
w drodze rozporządzeń ochrony gatunków roślin, grzybów i zwierząt nieobjętych
ochroną,
q/
przekazywanie do ministra
właściwego do spraw ochrony środowiska raportu w sprawie ilości wydanych
zezwoleń i sposobie ich wykorzystania oraz informacji w sprawie przypadkowego
schwytania lub zabicia zwierząt,
r/
ustalenie lub likwidowanie w drodze
decyzji administracyjnej stref ochrony ostoi, miejsc rozrodu i regularnego
przebywania zwierząt objętych ochroną gatunkową oraz stref ostoi i stanowisk
roślin i grzybów objętych ochrona gatunkową,
s/
prowadzenie rejestru stref
ochrony, o których mowa w lit. r,
t/
wydawanie zezwoleń na wycięcie
drzew lub krzewów w strefach ochronnych , o których mowa w lit. r,
u/
rozliczanie kosztów transportu
oraz utrzymania roślin i zwierząt należących do gatunków podlegających
ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej, przewożonych
przez granicę państwa i zatrzymanych przez organy celne,
v/
dokonywanie kontroli
aktualizacji katalogu i spełniania warunków przez instytucje naukowe uprawnione
do przewożenia w celach naukowych przez granicę państwa bez zezwolenia okazów
zielnikowych lub muzealnych i powiadamianie ministra właściwego do spraw
ochrony środowiska o wynikach przeprowadzonych kontroli,
w/
wydawanie opinii w sprawie
utworzenia i prowadzenia ogrodu botanicznego lub zoologicznego,
x/
przeprowadzanie, nie rzadziej
niż raz na 3 lata, kontroli ogrodów botanicznych i zoologicznych oraz ośrodków
rehabilitacji zwierząt,
y/
przekazywanie ośrodkom
rehabilitacji zwierząt środków na dofinansowanie leczenia i rehabilitacji
zwierząt,
z/
wydawanie zezwoleń na usuwanie
drzew lub krzewów w granicach rezerwatów przyrody,
za/ przygotowywanie projektu zarządzenia
w sprawie powołania członków wojewódzkiej
rady ochrony przyrody,
zb/ przygotowywanie projektu
zarządzenia w sprawie powołania członków rady parku
krajobrazowego lub rady zespołu parków
krajobrazowych,
zc/ powierzanie
w drodze decyzji administracyjnej dyrektorowi parku krajobrazowego wykonywania zadań poza granicami parku, w
zakresie związanym z
funkcjonowaniem i ochroną obszarów Natura 2000, odnośnie ochrony siedlisk
przyrodniczych, gatunków roślin i zwierząt oraz ustaleń planu ochrony,
zd/ gromadzenie dokumentacji dotyczącej zasobów tworów i składników
przyrody,
ze/ prowadzenie rejestru form ochrony
przyrody za wyjątkiem obszarów Natura 2000,
zf/ ustalanie w drodze decyzji administracyjnej warunków prowadzenia
robót polegających na regulacji
wód oraz innych robót ziemnych zmieniających stosunki
wodne na terenach o szczególnych wartościach przyrodniczych,
zg/ przekazywanie
do muzeum lub placówki naukowej odkrytych kopalnych szczątków roślin i zwierząt,
zh/ przeprowadzanie
kontroli przestrzegania przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania zasobów i
składników przyrody przez jednostki organizacyjne
oraz osoby fizyczne i prawne,
zi/ dokonywanie szacowania szkód,
ustalenia wysokości odszkodowania i jego wypłaty za szkody wyrządzone przez
żubry, wilki , rysie, niedźwiedzie i bobry,
zj/ współdziałanie z właścicielami
lub użytkownikami gospodarstw rolnych i leśnych w zakresie zabezpieczania
upraw, płodów rolnych, lasów oraz zwierząt gospodarskich przed szkodami
wyrządzonymi przez żubry, wilki, rysie, niedźwiedzie i bobry,
zk/ wydawanie zezwoleń posiadaczom
spreparowanych zwierząt lub ich części na ich przetrzymywanie
,
zl/ uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania
terenu dla inwestycji
realizującej cel publiczny na obszarze parku krajobrazowego lub obszarze chronionego krajobrazu,
zm/ uzgadnianie pozwoleń na budowę lub rozbudowę obiektów i urządzeń na
obszarach uznanych za rezerwat
przyrody,
zn/ współudział przy projektowaniu budżetu w Dziale 925 - Ogrody
botaniczne i zoologiczne oraz
naturalne obszary i obiekty chronionej przyrody, rozdział 92503 - Rezerwaty i pomniki przyrody, rozdział
92595 - Pozostała działalność i realizacja
wydatków budżetowych,",
zo/ nadzór nad realizacją budżetu w Dziale 925 -Ogrody botaniczne i
zoologiczne oraz naturalne obszary i
obiekty chronionej przyrody, rozdział 92502 -Parki krajobrazowe,
zp/ uzgadnianie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz
decyzji o warunkach zabudowy w zakresie
ochrony przyrody,",
d) w pkt. 8:
-
w lit.c
tiret czwarte kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się tiret piąte -
dziewiąte w brzmieniu:
" - uznawanie organizacji producentów i
ich zrzeszeń oraz ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,
-
wstępne uznawanie grupy
producentów owoców i warzyw oraz zatwierdzanie planu dochodzenia do uznania tej
grupy jako organizacji producentów, w tym: cofania wstępnego uznania grupy
producentów, uznania organizacji producentów i ich zrzeszeń,
-
wprowadzanie zmian do
zatwierdzonego planu dochodzenia do uznania wstępnie uznanej grupy producentów,
-
przeprowadzanie
kontroli w zakresie spełniania warunków przez grupy wstępnie uznane oraz uznane
organizacje producentów i ich zrzeszeń, w tym organizacji ponadnarodowych,
-
współpraca z właściwymi
władzami państw członkowskich Unii Europejskiej w zakresie uznawania i kontroli
ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,",
-
uchyla się lit. h, j,
-
po lit. za dodaje się
lit. zb, zc, w brzmieniu:
"zb/ uzgadnianie
decyzji wykonania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych na koszt Skarbu
Państwa,
zc/ współpraca z Wojewódzkim Inspektoratem Weterynarii, samorządem
terytorialnym i innymi podmiotami przy opracowywaniu i realizacji planów
gotowości zwalczania poszczególnych chorób zakaźnych zwierząt," ;
4) w § 24 ust. 1 lit. c otrzymuje brzmienie:
"c/ wydawanie decyzji w
sprawach konieczności sprawowania przez żołnierzy bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, uznawania ich za
posiadających na wyłącznym utrzymaniu
członków rodziny lub za żołnierzy samotnych,";
5) w § 26 pkt 1 :
a)
zdanie wstępne otrzymuje
brzmienie:
"w zakresie zarządzania wojewódzkim
komponentem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego
(ZPORR), jako Instytucji Pośredniczącej i programem Phare
ESC, w tym: ",
b)
w lit. b:
- tiret drugie i trzecie otrzymują
brzmienie:
"- weryfikacja
formalna i merytoryczna wyników
płatniczych przedkładanych przez beneficjentów końcowych w ramach komponentu
wojewódzkiego ZPORR,
-
sporządzanie wniosków
zbiorczych o refundację z funduszy strukturalnych w ramach komponentu
wojewódzkiego ZPORR od Instytucji Pośredniczącej do Instytucji Zarządzającej,",
- uchyla się tiret czwarte;
6) w § 30 ust. 1 pkt. 3 otrzymuje brzmienie:
"3/
zamiejscowe stanowiska pracy do spraw:
a/
nadzoru nad prawidłowością wykorzystania dotacji
celowych przekazywanych z budżetu Wojewody jednostkom samorządu
terytorialnego,
b/
utrzymania i rozwoju systemu
informatycznego w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
c/
kontroli legalności zatrudnienia,
jako części Wydziału Polityki
Społecznej,".
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się
Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy
zmiana regulaminu.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wojewoda Podlaski
/-/ Marek Strzaliński