| ZARZĄDZENIE NR       /04 
  
z dnia 6 września 2004 r.
  
w sprawie powołania Komisji Przetargowej
  
i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji
  
	Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz.1207 i Nr 145, poz.1537) zarządza się, co następuje:
  
	§ 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie dostawcy syren elektronicznych na potrzeby Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, w następującym składzie:
 
 
Andrzej Pędzich- Przewodniczący;
 
Wiesław Miciński - Członek;
 
Mirosław Skalski - Członek;
 
Katarzyna Oniszczuk - Sekretarz.
  
	     2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego. 
  
	§ 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceni oferty i zaproponuje wybór najkorzystniejszej oferty (spośród złożonych) w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania. 
  
	§ 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
  
	§ 4. Biuro Dyrektora Generalnego zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
  
	§ 5. Upoważnia się Przewodniczącego Komisji do zasięgania opinii biegłych (rzeczoznawców) w uzasadnionych wypadkach.
  
	§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
  
z dnia 6 września 2004 r.
  
§ 1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 108/04 Wojewody Podlaskiego z dnia 6 września 2004 r.
  
§ 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Przewodniczącego. 
  
§ 3. 1. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”. 
  
2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, niezłożenia przez niego oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje kierownikowi zamawiającego, który w miejsce wyłączonego członka może powołać nowego członka komisji. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio kierownik zamawiającego. 
  
3. Członek komisji, z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje przewodniczącego komisji. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. 
  
4. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 powtarza się z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania. 
  
5. Przepisy ust. 1 - 4 stosuje się odpowiednio do innych osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 
  
§ 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący. 
  
2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności: 
 
 
odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3, 
 
wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie,
 
podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym, 
 
wyznaczanie osoby uprawnionej do kontaktu z oferentami, a w czasie jej nieobecności wyznaczanie innej osoby, powiadamiając o tym fakcie wszystkich oferentów, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia
 
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 
 
informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
 
czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji.
  
§ 5. 1. Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez przewodniczącego komisji, kierownik zamawiającego wskaże innego członka komisji do kierowania jej pracami. 
  
§ 6. 1. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, kierując się przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert oraz zajmowanie stanowiska w zakresie oceny ofert zgodnie z zasadami zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców. 
  
2. Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w ust. 1, sytuacji o której mowa w § 3 ust. 2 oraz jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji. 
  
§ 7. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności: 
 
 
protokołowanie posiedzeń komisji, 
 
obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do przygotowania przez komisję projektów pism i dokumentów. 
  
2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym. 
  
§ 8. 1. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący komisji może zasięgnąć opinii biegłych (rzeczoznawców). 
  
2. Biegły przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela wyjaśnień. 
  
3. Do biegłych stosuje się odpowiednio przepis § 3. 
  
§ 9. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne. 
  
§ 10. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza i podpisywane przez wszystkich uczestniczących w posiedzeniu członków.
  
§ 11. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów - decydujący jest głos przewodniczącego komisji.
  
§ 12. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do opinii i decyzji podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji.
  
§ 13. Przewodniczący przedstawia oferentom uczestniczącym w publicznym otwarciu ofert członków komisji, osoby upoważnione do udziału w postępowaniu oraz podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowania zamówienia.
  
§ 14. Komisja w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności: 
 
 
udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
 
ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskuje do kierownika zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą, 
 
wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach określonych ustawą, 
 
ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu, przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania, 
 
przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest. 
  
§ 15. 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji. 
  
2. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
  
§ 16. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do kierownika zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej. 
  
§ 17. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
 |