| -  w  3 przypadkach miały miejsca wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej w drodze decyzji administracyjnej, bez zachowania wymaganych prawem terminów.  Organ ewidencyjny zgodnie z art. 7g ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. Prawo działalności gospodarczej ( Dz. U. Nr 101, poz. 1178  z późn. zm. ) jest obowiązany  przekazać w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja  stała się ostateczną, informację          o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji działalności gospodarczej urzędowi statystycznemu oraz urzędowi skarbowemu, właściwym ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania przedsiębiorcy;
 -  stwierdzono  niewłaściwy sposób prowadzenia dokumentacji związanej z ewidencją działalności gospodarczej ( dot: wpisu, zmian we wpisach, decyzji o wykreśleniu, zawieszeń i wznowień ). Segregatory, w których prowadzona jest ewidencja działalności gospodarczej nie posiadały właściwego oznakowania.Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów  z dnia 18 stycznia 2011r.  ( Dz. U.         z 2011r. Nr 14 poz. 67 ze zmianami) w sprawie instrukcji kancelaryjnej,  jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz  instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, załącznik Nr 2 jednolity rzeczowy wykaz akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki, ustalone zostały hasła klasyfikacji oraz kategorie archiwalne, które należy bezwzględnie stosować;
 - w  jednym  przypadku wydane zostało zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, gdzie niewłaściwie zostało określone miejsce wykonywania działalności gospodarczej.Zgodnie z art.7b ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej       ( Dz. U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 ) zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać miejsce zamieszkania i adres przedsiębiorcy, a jeżeli wykonywana działalność jest poza miejscem zamieszkania - należy podać adres, pod którym  przedsiębiorca przechowuje dokumenty związane z prowadzoną działalnością gospodarczą;
 -  zaświadczenia związane z wpisem do ewidencji działalności gospodarczej oraz ze  zmianą  we  wpisie, nie zachowały  przewidzianej prawem formy. W wydanych zaświadczeniach brak było pouczeń dotyczących metod postępowania              w przypadku  obowiązku  uzyskania koncesji,  zgłoszenia zmian w prowadzonej działalności gospodarczej, informacji o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
 Stosowana forma wydawanych zaświadczeń przez Urząd Gminy utrudnia prawidłowe prowadzenie ewidencji, a  przedsiębiorcy popełniają więcej błędów.
   Pełna treśc wystąpienia pokontrolnego znajduje się w pliku do pobrania poniżej. |