Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38069615   odwiedzin

Kategoria: Zarządzenia z 2004 r.

ZARZĄDZENIE Nr 124 /04
Data utworzenia:  12.10.2004 00:00:00
Data publikacji:  12.10.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  12.10.2004 00:00:00
Autorzy: Misiuk Ewa
Publikator: Koczta Bożena
ZARZĄDZENIE Nr 124 /04 WOJEWODY PODLASKIEGO z dnia 12 października 2004 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
ZARZĄDZENIE Nr 98 /04

ZARZĄDZENIE Nr 124 /04

WOJEWODY PODLASKIEGO

z dnia 12 października 2004 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu

Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz.1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302, Nr 149, poz. 1452 oraz z 2004 r. Nr 33, poz. 287) zarządza się co następuje:

§ 1.W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r., Nr 27/04 z dnia 15 kwietnia 2004 r. i Nr 98/04 z dnia 16 sierpnia 2004 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 20 ust.1:

a) uchyla się pkt 7,

b) pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12/ w zakresie prowadzenia spraw dotyczących usług turystycznych, w tym:

  1. prowadzenie rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

  2. dokonywanie wpisów do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru,

  3. wydawanie decyzji o wykreśleniu wpisu z rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

  4. występowanie na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia na zasadach określonych w treści tych umów,

  5. wydawanie decyzji o stwierdzeniu wykonywania działalności gospodarczej, o której mowa w art. 4 ust.1 ustawy o usługach turystycznych, bez wymaganego wpisu do rejestru oraz o zakazie wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem do rejestru przez okres 3 lat,

  6. dokonywanie kontroli prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej w zakresie określonym w art. 9 ust.1 ustawy o usługach turystycznych,

  7. wydawanie upoważnień do przeprowadzania szkoleń przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,

  8. wykonywanie kontroli organizatorów szkoleń dla kandydatów na przewodników turystycznych i pilotów wycieczek w zakresie określonym w art. 24a ust.1,

  9. powoływanie komisji egzaminacyjnej dla przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz składu komisji egzaminacyjnej języków obcych z listy właściwego ministra,

  10. pełnienie funkcji sekretarza komisji egzaminacyjnej dla przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,

  11. wydawanie legitymacji i identyfikatorów przewodnikom turystycznym i pilotom wycieczek,

  12. prowadzenie ewidencji nadanych uprawnień przewodnikom turystycznym i pilotom wycieczek,

  13. nadawanie, zawieszanie, cofanie, przywracanie uprawnień przewodnika turystycznego i pilota wycieczek oraz zarządzanie egzaminu sprawdzającego,

  14. dokonywanie kontroli przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,

  15. zaszeregowywanie obiektów hotelarskich do rodzajów, o których mowa w art.36 ustawy o usługach turystycznych oraz nadawanie im kategorii,

  16. prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich,

  17. współpraca z wyspecjalizowanymi stowarzyszeniami w procesie kategoryzacji obiektów hotelarskich,

  18. dokonywanie kontroli obiektów hotelarskich oraz innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, położonych na terenie województwa podlaskiego,”;

2) w § 21 ust.1 pkt 6 lit. j, k ,l otrzymują brzmienie:

„j/ prowadzenie rejestru lekarzy uprawnionych do badań lekarskich kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie,

k/ prowadzenie ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie,

l/ prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną wykonującą badania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz wydawanie zaświadczenia o wpisie,”;

3) w § 22 ust.1:

a) w pkt 6 po lit. zp dodaje się lit. zr w brzmieniu:

„zr/ wydawanie zaświadczeń przez wojewódzkiego konserwatora przyrody o zgodności planu działalności rolnośrodowiskowej z planem ochrony dotyczącym danego obszaru,”,

b) w pkt 7 po lit. ł dodaje się lit. m w brzmieniu:

„m/ prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług turystycznych, obejmujących polowania wykonywane przez cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz polowania za granicą oraz wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu,”,

c) w pkt 8 lit. f otrzymuje brzmienie:

„ f/ wprowadzanie zakazów, ograniczeń albo warunków, od których spełnienia uzależnione jest stosowanie środków ochrony roślin oraz zakazów uprawy niektórych roślin,”;

4) w § 24 ust. 1 pkt 3 po lit. e dodaje się lit. f w brzmieniu:

„f/ udzielanie zezwoleń na pobyt i na pobyt czasowy obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej oraz członkom ich rodzin na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,”;

5) w § 27 ust.1 pkt 5 lit. d, e otrzymują brzmienie:

„d/ prowadzenie rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania oraz wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu,

e/ przeprowadzanie kontroli działalności przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania, wpisanych do rejestru o którym mowa w lit. d, w zakresie objętym wpisem,”;

6) rozdział XII otrzymuje brzmienie:

„ROZDZIAŁ XII

Tryb i zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

§ 73

1. Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o:

  1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.),

  2. wydziale wnioskującym - należy przez to rozumieć wydział (biuro) Urzędu, występujący z wnioskiem do Biura Dyrektora Generalnego o przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, wykonywanego w ramach regulaminowych zadań wydziału,

  3. kierowniku zamawiającego - należy przez to rozumieć Wojewodę Podlaskiego lub Dyrektora Generalnego Urzędu, z upoważnienia których działają dyrektorzy wydziałów wnioskujących, podejmujący czynności wynikające z obowiązków zamawiającego, określone przepisami ustawy i przepisami wykonawczymi do niej, w sprawach należących do zakresu działania wydziału wnioskującego, a w szczególności:

a/ stosowanie podstawowych trybów udzielenia zamówienia, o których mowa w art. 10 ustawy,

b/ zatwierdzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

c/ zatwierdzanie wniosku o wykluczenie wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty, wniosku o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,

d/ podpisywanie innych pism, dokumentów i umów w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu Wojewody, Wicewojewody i Dyrektora Generalnego Urzędu,

e/ pisemne poinformowanie Wojewody lub Dyrektora Generalnego Urzędu o przebiegu prac i wnioskach końcowych, przed ogłoszeniem wyboru najkorzystniejszej oferty,

f/ złożenie do Wojewody lub Dyrektora Generalnego Urzędu wniosku z uzasadnieniem o udzielenie lub odmowę udzielenia wykonawcy referencji,

g/ podanie do publicznej wiadomości - po akceptacji Wojewody lub Dyrektora Generalnego Urzędu - informacji o ogłoszonym postępowaniu przetargowym, o której mowa w § 80 ust. 1 pkt 2,

4/ terminie zakończenia postępowania - należy przez to rozumieć termin podpisania umowy;

5/ Oddziale - należy przez to rozumieć Oddział do Spraw Zamówień Publicznych,
o którym mowa w § 14 ust. 2 pkt 10 regulaminu Urzędu,

6/ zbiorczym planie zamówień publicznych zwanym dalej “Zbiorczym Planem”- należy przez to rozumieć zbiorcze zestawienie zamówień publicznych na dany rok budżetowy, planowanych do realizacji ze środków budżetu Wojewody Podlaskiego oraz budżetu Urzędu, sporządzane w trybie określonym w § 76,

7/ terminie rozpoczęcia postępowania - należy przez to rozumieć datę podania do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargu, zaproszenia do składania ofert, zaproszenia do negocjacji, wystosowania zapytania o cenę,

8/ zamawiającym - należy przez to rozumieć Wojewodę Podlaskiego lub Podlaski Urząd Wojewódzki, reprezentowanych przez dyrektorów wydziałów na podstawie udzielonych upoważnień.

2. Wszystkie czynności prowadzone w związku z postępowaniem wymagają formy pisemnej.

§ 74

  1. Koordynowanie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie odbywa się w oparciu
    o Zbiorczy Plan.

  2. Zbiorczy Plan obejmuje zamówienia publiczne udzielane według procedur określonych
    w ustawie, w tym również zamówienia, o których mowa w art. 4 ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem zakupów, które w oparciu o szacunek kosztów mogą przekroczyć kwotę 6 000 euro w skali roku.

§ 75

Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o szacunkowej wartości przekraczającej kwotę 6000 euro w skali roku przeprowadzane są w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, z zastrzeżeniem § 80 ust. 2.

§ 76

  1. Zbiorczy Plan opracowuje Biuro Dyrektora Generalnego na podstawie wniosków Wydziałów składanych przez nie w terminie dziesięciu dni od dnia wejścia
    w życie ustawy budżetowej na dany rok, którego Zbiorczy Plan dotyczy, z zastrzeżeniem § 78. W przypadku, w którym ustawa budżetowa nie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia kolejnego roku, Wydziały wnioskujące przekazują wnioski w oparciu o prowizorium budżetowe, zaś po wejściu w życie ustawy budżetowej wydziały wnioskujące przekazują korektę Zbiorczego Planu do Biura Dyrektora Generalnego.

  2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 zawierają wszystkie planowane wydatki wydziału wnioskującego w ramach środków przeznaczonych na realizację zamówień publicznych zgodnie z formularzem opracowanym przez Biuro Dyrektora Generalnego.

§ 77

      1. Biuro Dyrektora Generalnego przedkłada Zbiorczy Plan do zatwierdzenia w części dotyczącej budżetu Wojewody - Wojewodzie, zaś w części dotyczącej realizacji budżetu Urzędu - Dyrektorowi Generalnemu, w terminie 14 dni od upływu terminu do złożenia wniosków przez wydziały, o którym mowa w § 76 ust. 1.

      2. Po zatwierdzeniu Zbiorczego Planu Biuro Dyrektora Generalnego przekazuje go
        w terminie 5 dni wydziałom wnioskującym.

§ 78

  1. W przypadku zaistnienia potrzeby udzielenia zamówienia publicznego nieujętego
    w Zbiorczym Planie ustalonym na dany rok budżetowy, wydział wnioskujący najpóźniej na 21 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania przedkłada do Biura Dyrektora Generalnego informacje, o których mowa w § 76 ust. 2.

  2. Przepis ust. 1 stosuje się w sytuacji, gdy udzielenie zamówienia publicznego ma nastąpić przed zatwierdzeniem Zbiorczego Planu.

  3. Do zatwierdzenia zamówień publicznych, o których mowa w ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio § 77.

§ 79

  1. W uzasadnionych przypadkach Zbiorczy Plan może być zmieniony w trakcie roku budżetowego.

  2. Zmiana Zbiorczego Planu może polegać na wykreśleniu zamówienia publicznego w nim ujętego, dopisaniu nowego zamówienia bądź na zmianie samego przedmiotu zamówienia w ramach środków ujętych w Zbiorczym Planie.

  3. Z wnioskiem o zmiany w Zbiorczym Planie występuje do Biura Dyrektora Generalnego wydział wnioskujący, najpóźniej na 30 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania
    o udzielenie zamówienia, nie później jednak, niż do 31 października każdego roku.

  4. Biuro Dyrektora Generalnego przedkłada zmiany w Zbiorczym Planie do zatwierdzenia Wojewodzie lub Dyrektorowi Generalnemu.

§ 80

1. Zamawiający, najpóźniej na 21 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia przedkłada do Biura Dyrektora Generalnego wniosek zawierający:

1/ informacje zgodnie z art.29-34 ustawy,

2/ wniosek o ewentualne dodatkowe podanie do publicznej wiadomości informacji o ogłoszonym postępowaniu przetargowym, w inny sposób niż wynikający z ustawy, wraz z uzasadnieniem,

3/ proponowany termin realizacji zadania,

4/ proponowany termin rozpoczęcia i zakończenia postępowania,

5/ termin rozliczenia postępowania, tj. zwrotu wadium lub zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

6/ projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia z podaniem klasyfikacji CPV, projekt umowy oraz kserokopię pełnej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,

7/ wyznaczenie przewodniczącego i członków komisji wchodzących w jej skład, reprezentujących wydział wnioskujący.

2. Zamawiający, w przypadku wnioskowania zastosowania innego trybu niż przetarg nieograniczony lub ograniczony, a także skrócenia terminu ze względu na zaistnienie „pilnej potrzeby” przedkłada do akceptacji kierownikowi zamawiającego wniosek wraz z uzasadnieniem.

3. Dyrektor Wydziału wnioskującego, po złożeniu do Biura Dyrektora Generalnego dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 2 wchodzi w prawa i obowiązki kierownika zamawiającego, wynikające z ustawy.

4. W przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wynikającego z Planu Zamówień Dyrektora Generalnego wniosek, o którym mowa w ust. 1, przedstawia właściwy Oddział Biura Dyrektora Generalnego, Zakład Obsługi PUW lub Wojewódzki Ośrodek Informatyki - Terenowy Bank Danych.

§ 81

  1. Do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość przekracza równowartość 6 000 euro powołuje się komisję przetargową, zwaną dalej “komisją”.

  2. Komisja przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wniosek zamawiającego, złożony do Biura Dyrektora Generalnego.

§ 82

  1. Kierownik zamawiającego w drodze zarządzenia powołuje komisję, ustala regulamin pracy komisji oraz podejmuje decyzję o dodatkowym ogłoszeniu w prasie informacji o wszczęciu postępowania.

  2. W skład komisji wchodzi:

  1. nie mniej niż dwóch przedstawicieli zamawiającego, z których jeden pełni funkcję przewodniczącego komisji,

  2. dwóch przedstawicieli Oddziału, z których jeden pełni funkcję sekretarza komisji.

  1. W skład komisji mogą być powoływani przedstawiciele innych wydziałów Urzędu.

  2. Przewodniczący kieruje pracami komisji. Sekretarz prowadzi dokumentację
    z posiedzeń komisji.

  3. Na wniosek przewodniczącego komisji Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru kieruje do prac komisji radcę prawnego, działającego w charakterze eksperta.

§ 83

  1. Do zadań komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

  2. Przewodniczący komisji przedkłada zamawiającemu przygotowane przez komisję projekty pism i dokumentów wymagające podpisu lub zatwierdzenia przez zamawiającego.

  3. Przeprowadzenie postępowania kończy się podpisaniem umowy.

§ 84

  1. Biuro Dyrektora Generalnego przy pomocy Oddziału czuwa nad zgodnością z ustawą prowadzonych w Urzędzie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, informując dyrektora wydziału wnioskującego o występujących nieprawidłowościach i zagrożeniach dotyczących toczącego się postępowania.

  2. Do zadań Oddziału należy w szczególności:

    1. przygotowanie projektu zarządzenia w sprawie powołania komisji, ustalenie regulaminu jej pracy i przedłożenie kierownikowi zamawiającego do podpisu wraz z wnioskiem zamawiającego uzasadniającym konieczność ewentualnego dodatkowego podania do publicznej wiadomości informacji o ogłoszeniu postępowania przetargowego, w inny sposób niż wynikający z ustawy,

    2. przygotowanie pierwszego posiedzenia komisji, w tym:

  1. przekazanie członkom podpisanego zarządzenia, o którym mowa w pkt 1,

  2. ustalenie terminu posiedzenia i powiadomienie członków,

  3. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia pierwszego posiedzenia,

    1. obsługa komisji oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do przygotowania przez komisję projektów pism i dokumentów, o których mowa w § 83 ust. 2,

    2. prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych w Urzędzie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,

    3. prowadzenie zbiorczego rejestru zamówień publicznych prowadzonych
      w Urzędzie,

    4. prowadzenie ewidencji umów zawartych w wyniku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz pozostałych umów zawieranych w Urzędzie niezależnie od ich wartości, po otrzymaniu kserokopii umów potwierdzonych za zgodność z oryginałem z wydziałów,

    5. udostępnianie dokumentacji, o której mowa w pkt 4 kierownikowi zamawiającego, Zamawiającemu, innym osobom lub organom uprawnionym zgodnie z ustawą do kontroli zamówień publicznych, za każdorazowym pokwitowaniem ich zawartości i określeniem okresu udostępnienia

3. Oddział nadzoruje udzielanie zamówień publicznych, o których mowa w art. 4 ustawy poprzez:

  1. prowadzenie ewidencji tych zamówień,

  2. opis faktur dotyczących zamówień zrealizowanych przez wydziały, pod kątem ich zgodności z ustawą, po uprzedniej akceptacji pod względem merytorycznym; Oddział nie opisuje faktur częściowych, które przekroczyły 6 000 euro i nie zostały objęte procedurą ustawy o zamówieniach publicznych, powiadamiając o tym dyrektora wydziału.

4. Wszystkie dokumenty, określone w art. 96 ust. 1 i 2 ustawy, zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy, są jawne i mogą być udostępniane po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania.

5. Oferty są jawne od chwili otwarcia, z zastrzeżeniem art. 96 ust. 4 ustawy. W trakcie trwania postępowania dokumenty określone w art. 96 pkt 1 i 2 znajdują się w dyspozycji komisji, zaś po zakończeniu postępowania przechowywane są w Oddziale.

6. Po podpisaniu umowy realizację zamówienia publicznego przejmuje Wydział wnioskujący. W przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wynikających z Planu Zamówień Dyrektora Generalnego po podpisaniu umowy realizację zamówienia publicznego przejmuje właściwy Oddział Biura Dyrektora Generalnego, Zakład Obsługi PUW lub Wojewódzki Ośrodek Informatyki - Terenowy Bank Danych.

7. Oddział przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.

§ 85

Oddział, w terminie do 1 marca następnego roku kalendarzowego przygotowuje i przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdanie z realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.”.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

WOJEWODA PODLASKI

/-/ Marek Strzaliński

8


Brak załączników.
.