|  | 
                
                    |                         
                
                
                
                
                Menu tematyczne 
                    
                 Linki Opiekunowie |  | 
 
    
        Kategoria: Zarządzenia z 2004 r.
        
        
        
    
         
     
     
        
                
                
                
        
         
                    Brak załączników.
                        | ZARZĄDZENIE Nr 124 /04 | 
                                
                                    | Data utworzenia: | 12.10.2004 00:00:00 |  
                                    | Data publikacji: | 12.10.2004 00:00:00 |  
                                    | Data modyfikacji: | 12.10.2004 00:00:00 |  |  
                        | Autorzy: 
                                
                                        
                                        Misiuk Ewa |  
                        | Publikator: 
                                Koczta Bożena |  
                        
                     
                        | ZARZĄDZENIE Nr  98  /04 
  
z dnia 12 października 2004 r.
  
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu
  
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
  
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz.1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302, Nr 149, poz. 1452 oraz z 2004 r. Nr 33, poz. 287) zarządza się co następuje:
  
	§ 1.W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r., Nr 27/04 z dnia 15 kwietnia 2004 r. i Nr 98/04 z dnia              16 sierpnia 2004 r. wprowadza się następujące zmiany:
  
b) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
  
„12/ w zakresie prowadzenia spraw dotyczących usług turystycznych, w tym:
 
 
prowadzenie rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,
 
dokonywanie wpisów do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru,
 
wydawanie decyzji o wykreśleniu wpisu z rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,
 
występowanie na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia na zasadach określonych w treści tych umów,
 
wydawanie decyzji o stwierdzeniu wykonywania działalności gospodarczej, o której mowa w art. 4 ust.1 ustawy o usługach turystycznych, bez wymaganego wpisu do rejestru oraz o zakazie wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem do rejestru przez okres 3 lat,
 
dokonywanie kontroli prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej w zakresie określonym w art. 9 ust.1 ustawy o usługach turystycznych,
 
wydawanie upoważnień do przeprowadzania szkoleń przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,
 
wykonywanie kontroli organizatorów szkoleń dla kandydatów na przewodników turystycznych i pilotów wycieczek  w zakresie określonym w art. 24a ust.1,
 
powoływanie komisji egzaminacyjnej dla przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz składu komisji egzaminacyjnej języków obcych z listy właściwego ministra,
 
pełnienie funkcji sekretarza komisji egzaminacyjnej dla przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,
 
wydawanie legitymacji i identyfikatorów przewodnikom turystycznym i pilotom wycieczek, 
 
prowadzenie ewidencji nadanych uprawnień przewodnikom turystycznym i pilotom wycieczek,
 
nadawanie, zawieszanie, cofanie, przywracanie uprawnień przewodnika turystycznego i pilota wycieczek  oraz zarządzanie egzaminu sprawdzającego,
 
dokonywanie kontroli przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,
 
zaszeregowywanie obiektów hotelarskich do rodzajów, o których mowa w art.36 ustawy o usługach turystycznych oraz nadawanie im kategorii,
 
prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich,
 
współpraca z wyspecjalizowanymi stowarzyszeniami w procesie kategoryzacji obiektów hotelarskich,
 
dokonywanie kontroli obiektów hotelarskich oraz innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, położonych na terenie województwa podlaskiego,”;
  
2) w § 21 ust.1 pkt 6 lit. j, k ,l otrzymują brzmienie:
  
    „j/ 		prowadzenie rejestru lekarzy uprawnionych do badań lekarskich kierowców i osób 	ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz wydawanie  	zaświadczeń o wpisie,
  
k/	prowadzenie ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań 	psychologicznych w zakresie psychologii transportu oraz wydawanie zaświadczeń o 	wpisie,
  
l/ prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną 	wykonującą badania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami 	oraz wydawanie zaświadczenia o wpisie,”;
  
     a) w pkt 6 po lit. zp dodaje się lit. zr w brzmieniu:
  
         „zr/ wydawanie zaświadczeń przez wojewódzkiego konserwatora przyrody o zgodności planu działalności rolnośrodowiskowej z planem ochrony dotyczącym danego obszaru,”,
  
     b) w pkt 7 po lit. ł dodaje się lit. m w brzmieniu:
  
          „m/ prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług turystycznych, obejmujących polowania wykonywane przez cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz polowania za granicą oraz wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu,”,
  
      c) w pkt 8 lit. f otrzymuje brzmienie:
  
          „ f/	wprowadzanie zakazów, ograniczeń albo warunków, od których spełnienia uzależnione jest stosowanie środków ochrony roślin oraz zakazów uprawy niektórych roślin,”;
  
4) w § 24 ust. 1 pkt 3 po lit. e dodaje się lit. f w brzmieniu:
  
 „f/	udzielanie zezwoleń na pobyt i na pobyt czasowy obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej oraz członkom ich rodzin na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,”;
  
5) w § 27 ust.1 pkt 5 lit. d, e otrzymują brzmienie:
  
     „d/	prowadzenie rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania oraz wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu,
  
       e/	przeprowadzanie kontroli działalności przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania, wpisanych do rejestru o którym mowa w lit. d, w zakresie objętym wpisem,”;
  
6) rozdział XII otrzymuje brzmienie:
  
Tryb i zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego 
  
1. Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o: 
 
 
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.),
 
wydziale wnioskującym - należy przez to rozumieć wydział (biuro) Urzędu, występujący z wnioskiem do Biura Dyrektora Generalnego o przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, wykonywanego w ramach regulaminowych zadań wydziału,
 
kierowniku zamawiającego - należy przez to rozumieć Wojewodę Podlaskiego lub Dyrektora Generalnego Urzędu, z upoważnienia których działają dyrektorzy wydziałów wnioskujących, podejmujący czynności wynikające z obowiązków zamawiającego, określone przepisami ustawy i przepisami wykonawczymi do niej, w sprawach należących do zakresu działania wydziału wnioskującego, a w szczególności: 
  
a/	stosowanie podstawowych trybów udzielenia zamówienia, o których mowa w art. 10 ustawy,
  
b/	zatwierdzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
  
c/	zatwierdzanie wniosku o wykluczenie wykonawcy, odrzucenia oferty, wyboru najkorzystniejszej oferty, wniosku o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
  
d/	podpisywanie innych pism, dokumentów i umów w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu Wojewody, Wicewojewody i Dyrektora Generalnego Urzędu,
  
e/	pisemne poinformowanie Wojewody lub Dyrektora Generalnego Urzędu o przebiegu prac i wnioskach końcowych, przed ogłoszeniem wyboru najkorzystniejszej oferty,  
f/	złożenie do Wojewody lub Dyrektora Generalnego Urzędu wniosku z uzasadnieniem o udzielenie lub odmowę udzielenia wykonawcy referencji,
  
g/	podanie do publicznej wiadomości - po akceptacji Wojewody lub Dyrektora Generalnego Urzędu - informacji o ogłoszonym postępowaniu przetargowym, o której mowa w § 80 ust. 1 pkt 2,
  
   4/	terminie zakończenia postępowania - należy przez to rozumieć termin podpisania umowy;
  
5/	Oddziale - należy przez to rozumieć Oddział do Spraw Zamówień Publicznych, o którym mowa w § 14 ust. 2 pkt 10 regulaminu Urzędu,
  
6/	zbiorczym planie zamówień publicznych zwanym dalej “Zbiorczym Planem”- należy przez to rozumieć zbiorcze zestawienie zamówień publicznych na dany rok budżetowy, planowanych do realizacji ze środków budżetu Wojewody Podlaskiego oraz budżetu Urzędu, sporządzane w trybie określonym w § 76,
  
7/	terminie rozpoczęcia postępowania - należy przez to rozumieć datę podania do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargu, zaproszenia do składania ofert, zaproszenia do negocjacji, wystosowania zapytania o cenę,
  
8/	zamawiającym - należy przez to rozumieć Wojewodę Podlaskiego lub Podlaski Urząd Wojewódzki, reprezentowanych przez dyrektorów wydziałów na podstawie udzielonych upoważnień.
  
2. Wszystkie czynności prowadzone w związku z postępowaniem wymagają formy pisemnej.
 
 
Koordynowanie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie odbywa się w oparciu o Zbiorczy Plan.
 
Zbiorczy Plan obejmuje zamówienia publiczne udzielane według procedur określonych w ustawie, w tym również zamówienia, o których mowa w art. 4 ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem zakupów, które w oparciu o szacunek kosztów mogą przekroczyć kwotę 6 000 euro w skali roku.
  
Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o szacunkowej wartości przekraczającej kwotę 6000 euro w skali roku przeprowadzane są w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, z zastrzeżeniem  § 80 ust. 2.
 
 
Zbiorczy Plan opracowuje Biuro Dyrektora Generalnego na podstawie wniosków Wydziałów składanych przez nie w terminie dziesięciu dni od dnia wejścia w życie ustawy budżetowej na dany rok, którego Zbiorczy Plan dotyczy, z zastrzeżeniem § 78. W przypadku, w którym ustawa budżetowa nie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia kolejnego roku, Wydziały wnioskujące przekazują wnioski w oparciu o prowizorium budżetowe, zaś po wejściu w życie ustawy budżetowej wydziały wnioskujące przekazują korektę Zbiorczego Planu do Biura Dyrektora Generalnego.
 
Wnioski, o których mowa w ust. 1 zawierają wszystkie planowane wydatki wydziału wnioskującego w ramach środków przeznaczonych na realizację zamówień publicznych zgodnie z formularzem opracowanym przez Biuro Dyrektora Generalnego. 
 
 
Biuro Dyrektora Generalnego przedkłada Zbiorczy Plan do zatwierdzenia w części dotyczącej budżetu Wojewody - Wojewodzie, zaś w części dotyczącej realizacji budżetu Urzędu - Dyrektorowi Generalnemu, w terminie 14 dni od upływu terminu do złożenia wniosków przez wydziały, o którym mowa w § 76 ust. 1. 
 
Po zatwierdzeniu Zbiorczego Planu Biuro Dyrektora Generalnego przekazuje go w terminie 5 dni wydziałom wnioskującym.
 
 
W przypadku zaistnienia potrzeby udzielenia zamówienia publicznego nieujętego w Zbiorczym Planie ustalonym na dany rok budżetowy, wydział wnioskujący najpóźniej na 21 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania przedkłada do Biura Dyrektora Generalnego informacje, o których mowa w § 76 ust. 2.
 
Przepis ust. 1 stosuje się w sytuacji, gdy udzielenie zamówienia publicznego ma nastąpić przed zatwierdzeniem Zbiorczego Planu. 
 
Do zatwierdzenia zamówień publicznych, o których mowa w ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio § 77. 
 
 
W uzasadnionych przypadkach Zbiorczy Plan może być zmieniony w trakcie roku budżetowego. 
 
Zmiana Zbiorczego Planu może polegać na wykreśleniu zamówienia publicznego w nim ujętego, dopisaniu nowego zamówienia bądź na zmianie samego przedmiotu zamówienia w ramach środków ujętych w Zbiorczym Planie. 
 
Z wnioskiem o zmiany w Zbiorczym Planie występuje do Biura Dyrektora Generalnego wydział wnioskujący, najpóźniej na 30 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, nie później jednak, niż do 31 października każdego roku.
 
Biuro Dyrektora Generalnego przedkłada zmiany w Zbiorczym Planie do zatwierdzenia Wojewodzie lub Dyrektorowi Generalnemu. 
  
1.	Zamawiający, najpóźniej na 21 dni przed terminem rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia przedkłada do Biura Dyrektora Generalnego wniosek zawierający:
  
1/	informacje zgodnie z art.29-34 ustawy,
  
2/	wniosek o ewentualne dodatkowe podanie do publicznej wiadomości informacji o ogłoszonym postępowaniu przetargowym, w inny sposób niż wynikający z ustawy, wraz z uzasadnieniem, 
  
3/	proponowany termin realizacji zadania,
  
4/	proponowany termin rozpoczęcia i zakończenia postępowania,
  
5/	termin rozliczenia postępowania, tj. zwrotu wadium lub zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  
6/ projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia z podaniem klasyfikacji CPV, projekt umowy oraz kserokopię pełnej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,   
  
7/	wyznaczenie przewodniczącego i członków komisji wchodzących w jej skład, reprezentujących wydział wnioskujący.
  
2. 	Zamawiający, w przypadku wnioskowania zastosowania innego trybu niż przetarg nieograniczony lub ograniczony, a także skrócenia terminu ze względu na zaistnienie „pilnej potrzeby” przedkłada do akceptacji kierownikowi zamawiającego wniosek wraz z uzasadnieniem.
  
3.	Dyrektor Wydziału wnioskującego, po złożeniu do Biura Dyrektora Generalnego dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 2 wchodzi w prawa i obowiązki kierownika zamawiającego, wynikające z ustawy. 
  
4.	W przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wynikającego z Planu Zamówień Dyrektora Generalnego wniosek, o którym mowa w ust. 1, przedstawia właściwy Oddział Biura Dyrektora Generalnego, Zakład Obsługi PUW lub Wojewódzki Ośrodek Informatyki - Terenowy Bank Danych. 
 
 
Do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość przekracza równowartość 6 000 euro powołuje się komisję przetargową, zwaną dalej “komisją”. 
 
Komisja przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wniosek zamawiającego, złożony do Biura Dyrektora Generalnego. 
 
 
Kierownik zamawiającego w drodze zarządzenia powołuje komisję, ustala regulamin pracy komisji oraz podejmuje decyzję o dodatkowym ogłoszeniu w prasie informacji o wszczęciu postępowania. 
 
 
nie mniej niż dwóch przedstawicieli zamawiającego, z których jeden pełni funkcję przewodniczącego komisji, 
 
dwóch przedstawicieli Oddziału, z których jeden pełni funkcję sekretarza komisji. 
 
 
W skład komisji mogą być powoływani przedstawiciele innych wydziałów Urzędu. 
 
Przewodniczący kieruje pracami komisji. Sekretarz prowadzi dokumentację z posiedzeń komisji.
 
Na wniosek przewodniczącego komisji Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru kieruje do prac komisji radcę prawnego, działającego w charakterze eksperta.
 
 
Do zadań komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 
Przewodniczący komisji przedkłada zamawiającemu przygotowane przez komisję projekty pism i dokumentów wymagające podpisu lub zatwierdzenia przez zamawiającego.
 
Przeprowadzenie postępowania kończy się podpisaniem umowy.
 
 
Biuro Dyrektora Generalnego przy pomocy Oddziału czuwa nad zgodnością z ustawą prowadzonych w Urzędzie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, informując dyrektora wydziału wnioskującego o występujących nieprawidłowościach i zagrożeniach dotyczących toczącego się postępowania. 
 
Do zadań Oddziału należy w szczególności: 
 
przygotowanie projektu zarządzenia w sprawie powołania komisji, ustalenie regulaminu jej pracy i przedłożenie kierownikowi zamawiającego do podpisu wraz z wnioskiem zamawiającego uzasadniającym konieczność ewentualnego dodatkowego podania do publicznej wiadomości informacji o ogłoszeniu postępowania przetargowego, w inny sposób niż wynikający z ustawy,
 
przygotowanie pierwszego posiedzenia komisji, w tym: 
 
 
przekazanie członkom podpisanego zarządzenia, o którym mowa w pkt 1, 
 
ustalenie terminu posiedzenia i powiadomienie członków, 
 
przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia pierwszego posiedzenia, 
 
 
obsługa komisji oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do przygotowania przez komisję projektów pism i dokumentów, o których mowa w § 83 ust. 2, 
 
prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych w Urzędzie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
 
prowadzenie zbiorczego rejestru zamówień publicznych prowadzonych w Urzędzie,
 
prowadzenie ewidencji umów zawartych w wyniku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz pozostałych umów zawieranych w Urzędzie niezależnie od ich wartości, po otrzymaniu kserokopii umów potwierdzonych za zgodność z oryginałem z wydziałów,
 
udostępnianie dokumentacji, o której mowa w pkt 4 kierownikowi zamawiającego, Zamawiającemu, innym osobom lub organom uprawnionym zgodnie z ustawą do kontroli zamówień publicznych, za każdorazowym pokwitowaniem ich zawartości i określeniem okresu udostępnienia
  
3.	Oddział nadzoruje udzielanie zamówień publicznych, o których mowa w art. 4 ustawy poprzez:
 
 
prowadzenie ewidencji tych zamówień, 
 
opis faktur dotyczących zamówień zrealizowanych przez wydziały, pod kątem ich zgodności z ustawą, po uprzedniej akceptacji pod względem merytorycznym; Oddział nie opisuje faktur częściowych, które przekroczyły 6 000 euro i nie zostały objęte procedurą ustawy o zamówieniach publicznych, powiadamiając o tym dyrektora wydziału.
  
4.	Wszystkie dokumenty, określone w art. 96 ust. 1 i 2 ustawy, zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy, są jawne i mogą być udostępniane po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania.
  
5.	Oferty są jawne od chwili otwarcia, z zastrzeżeniem art. 96 ust. 4 ustawy. W trakcie trwania postępowania dokumenty określone w art. 96 pkt 1 i 2 znajdują się w dyspozycji komisji, zaś po zakończeniu postępowania przechowywane są w Oddziale.
  
6.	Po podpisaniu umowy realizację zamówienia publicznego przejmuje Wydział wnioskujący. W przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wynikających z Planu Zamówień Dyrektora Generalnego po podpisaniu umowy realizację zamówienia publicznego przejmuje właściwy Oddział Biura Dyrektora Generalnego, Zakład Obsługi PUW lub Wojewódzki Ośrodek Informatyki - Terenowy Bank Danych. 
  
7.	Oddział przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
  
Oddział, w terminie do 1 marca następnego roku kalendarzowego przygotowuje i przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych sprawozdanie z realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.”.
  
	§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.
  
	§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 |  
        
        
                .
            
    
    
    
       
                
                 |