| WOJEWODA PODLASKI ul.
  Mickiewicza 3, 15-213 Białystok BZF.V.0930-13/04 | Białystok,
  2004 - 10 -23  | 
        
            
         
 
 
  | Szanowny Pan Leszek Cieślik Burmistrz Miasta Augustów | 
 
 
 
 
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
 
            Na podstawie zapisów "Systemu
wdrażania Programu Spójności Społecznej i Gospodarczej Phare
2000 (Phare 2000 ESC), zatwierdzonego 22 listopada
2002 roku przez Zespół Przygotowawczy Komitetu Integracji Europejskiej, w dniu
20 lipca 2004 roku została przeprowadzona przez pracowników Biura Zarządzania
Funduszami Europejskimi Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego kontrola Gminy Miasta
Augustów.
            W toku czynności kontrolnych zbadano
prawidłowość wykorzystania środków z Unii Europejskiej oraz poprawność
realizacji inwestycji PL0008.02.05 "Unowocześnienie i marketing Kanału
Augustowskiego".
            Wyniki kontroli zostały
przedstawione w protokole kontroli podpisanym przez Pana Burmistrza oraz Panią
Skarbnik Miasta w dniu 14 września 2004 roku.
            W trakcie kontroli ustalono, że
środki pozyskane przez Gminę Miasto Augustów z programu Phare
2000 ESC zostały wykorzystane właściwie, a inwestycja została zrealizowana
zgodnie z dokumentacją techniczną, warunkami przetargu i sztuką budowlaną.
 Jednocześnie kontrolujący stwierdzili
wystąpienie następujących nieprawidłowości:
 - Prace budowlane związane z realizacją podprojektów
     PL0008.02.05.001, PL0008.02.05.002 rozpoczęto na podstawie pozwoleń na
     budowę, które nie zawierały adnotacji na temat uprawomocnienia się, co
     jest niezbędnym wymogiem rozpoczęcia prac budowlanych;
- Realizację podprojektu PL0008.02.05.002 rozpoczęto
     bez uzyskania niezbędnego pozwolenia wodnoprawnego
     na wstępną eksploatację urządzenia oczyszczającego wody opadowe;
- W ramach realizacji podprojektu PL0008.02.05.004,
     partia 1 (dostawa samochodu osobowego) Dostawca nie wywiązał się z
     obowiązku wniesienia gwarancji pełnego i prawidłowego wykonania kontraktu
     w terminie przewidzianym zapisami art. 11 Warunków Szczególnych i Warunków
     Ogólnych kontraktu, tj. w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o
     przyznaniu kontraktu. Gwarancja została zawarta dopiero po interwencji
     Beneficjenta;
- Kontrakt na realizację podprojektu
     PL0008.02.05.004, partia 1 został zawarty z uwzględnieniem podatku
     akcyzowego, co nie jest zgodne z zapisem DIS mówiącym, iż wartość
     kontraktu powinna być określona bez VAT i innych podatków lub obciążeń
     fiskalnych. 
- Dostawca partii 3 podprojektu PL0008.02.05.004
     (dostawa i instalacja sprzętu elektronicznego i AGD) nie wywiązał się z
     obowiązku terminowego wniesienia gwarancji pełnego i prawidłowego
     wykonania kontraktu w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o
     przyznaniu kontraktu, do czego zobowiązywały go zapisy art. 11 Warunków
     Szczególnych i Warunków Ogólnych i zawarł ją z dwumiesięcznym opóźnieniem;
- Dostawca partii 4 podprojektu PL0008.02.05.004
     (dostawa i instalacja tablic informacyjnych) nie wywiązał się z obowiązku
     terminowego wniesienia gwarancji pełnego i prawidłowego wykonania
     kontraktu w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o przyznaniu
     kontraktu, do czego zobowiązywały go zapisy art. 11 Warunków Szczególnych
     i Warunków Ogólnych i zawarł ją z trzymiesięcznym opóźnieniem.
            Ponadto zalecam umieszczenie na
zakupionym sprzęcie większych i lepiej wyeksponowanych tabliczek pamiątkowych,
co zapewni lepszą czytelność i spotęguje efekty promocyjne i informacyjne o
udziale finansowym Unii Europejskiej w ich finansowaniu.
            W związku z powyższym w terminie 30
dni od daty otrzymania niniejszego pisma, proszę o poinformowanie mnie o
podjętych działaniach w celu wyeliminowania zaistniałych nieprawidłowości.
            Powyższe ustalenia przekazuję do
wykorzystania zarówno w bieżącej, jak i przyszłej działalności jednostki.
            
 
  | w.z.
  WOJEWODY PODLASKIEGO Jerzy
  Półjanowicz WICEWOJEWODA |