Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38066563   odwiedzin

Kategoria: Szwajcarsko-Polski Program Współpracy

Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”
Data utworzenia:  15.11.2012 08:53:49
Data publikacji:  15.11.2012 08:53:49
Data modyfikacji:  15.11.2012 09:18:52
Autorzy: Dawidziuk Anna
Publikator: Breczko Marcin
Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”. Dostosowanie kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce do standardów Unii Europejskiej dla jej zewnętrznych granic oraz wymogów porozumienia z S

 swiss contribution

Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce"

Project KIK/20 „ Contribution to the imrovement of the capacity and the control of the train border crossing on the Siemianówka"

Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej


Całkowita wartość Projektu wynosi  ogółem  17.427.243,97 PLN, tj. 5.873.692 CHF,  w tym kwota  dofinansowania ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy wynosi  4.992.638 CHF (co stanowi 85%), natomiast pozostała kwota  881.054 CHF ( co stanowi 15%) sfinansowana zostanie  ze środków krajowych.

Celem niniejszego Projektu jest dostosowanie kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce do standardów Unii Europejskiej dla jej zewnętrznych granic oraz wymogów porozumienia z Schengen. Podejmowane  działania przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa, a także uszczelnienia granicy Unii Europejskiej, poprawy funkcjonowania kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce w zakresie ruchu towarowego,  skrócenia czasu  odprawy celnej dla składów pociągów, poprawy warunków pracy służb granicznych. Wymieszany ruch pociągów (krajowych i międzynarodowych) na stacji, niewystarczające do kontroli i odprawy granicznej pomieszczenia oraz słabe wyposażenie w urządzenia techniczne powodują zagrożenie skuteczności kontroli i co się z tym wiąże szczelności granicy.
Realizacja projektu ułatwi pracę służbom granicznym, zapewniając  skuteczniejszą ochronę granicy oraz  pozwoli na zintegrowane zarządzanie aspektami  bezpieczeństwa, w kontekście przewozu dóbr z Białorusi oraz innych państw. Projekt ma również newralgiczne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorczości na tym terenie, szczególnie związanej z przewozem i obrotem drewna.

Zakres rzeczowy projektu KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce"  obejmuje budowę podstawowych obiektów kubaturowych: a mianowicie: budynków Straży Granicznej, budynków Służby Celnej, budynku kontroli fitosanitarnej, wiaty, rampy przeładunkowej, dróg i ogrodzenia, instalacji wewnętrznych i zewnętrznych (elektryczne, sanitarne, centralnego ogrzewania), instalacji teletechnicznych: system kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu, zasilania gwarantowanego, telewizji dozorowej, sygnalizacji pożaru, łączności radiowej.  Obiekty przejścia wyposażone zostaną w sprzęt i urządzenia niezbędne do prowadzenia skutecznej kontroli granicznej. Po wybudowaniu infrastruktury kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce uzyskane zostanie pozwolenie na użytkowanie.

Okres rzeczowej realizacji Projektu ustalony został na okres 24 miesięcy, tj. rozpoczęcie realizacji: 01/11/2011, natomiast zakończenie realizacji: 30/11/2013.

Wprowadzenie w życie tego Projektu przyczyni się do zniwelowania różnic społeczno-ekonomicznych między Polską a innymi, bardziej rozwiniętymi państwami Unii Europejskiej, między województwem podlaskim, a innymi, bardziej rozwiniętymi regionami Polski. Zapewni również dodatkowe bezpieczeństwo dla państw wspólnoty oraz tych, których dotyczy porozumienie z Schengen, jak np. Szwajcaria. Pod względem bezpieczeństwa publicznego na przejściu granicznym oraz bezpieczeństwa kolejowego ruchu granicznego w kontekście importu towarów z Białorusi - istnieje dalece rozwinięta współpraca między instytucjami szczebla  lokalnego i wojewódzkiego. Biorąc pod uwagę mieszkańców tych terenów, wpłynie  pozytywnie na: poczucie bezpieczeństwa, zatrudnienia i jakość wykonywanej pracy, poprawiając warunki i standard życia.

W dniu 25 października 2011 r. została zawarta Umowa ws. Projektu pomiędzy Ambasadą Szwajcarii w Warszawie a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego dla niniejszego Projektu, pełniącym funkcję  Krajowej Instytucji Koordynującej.

W dniu 22 listopada 2011 r. Dyrektor Władzy Wdrażającej Programy Europejskie w Warszawie (Instytucja Pośrednicząca Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy) wraz  z  Wojewodą Podlaskim, na mocy Umowy w Sprawie Projektu zawartej 25 października br.,  podpisali Porozumienie w Sprawie Realizacji Projektu „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce".

W dniu 24 kwietnia 2012 roku, w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego,  podpisana została umowa na pełnienie czynności  inżyniera kontraktu prac związanych z budową infrastruktury kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce w ramach realizacji Projektu KIK/20.  

Ponadto w ramach prowadzonych działań promocyjnych Projektu, po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, w dniu 6 sierpnia 2012 roku podpisane zostały umowy na wykonanie i dostawę  materiałów promocyjnych.

W dniu 23 sierpnia 2012 roku z wykonawcą wyłonionym w trybie przetargu nieograniczonego podpisana została umowa na realizację robót budowlanych. W dniu 28 sierpnia 2012 roku przekazano wykonawcy plac budowy, natomiast w dniu 5 września 2012 roku wykonawca przystąpił do rozpoczęcia robót budowlanych. Obecnie są prowadzone prace na placu budowy związane z murowaniem ścian fundamentowych wszystkich budynków ujętych w projekcie oraz roboty zewnętrzne sanitarne. Prace przebiegają zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem.

Plac budowy (1)
Plac budowy (2)
Plac budowy (3)
Plac budowy (4)
Plac budowy (5)

Brak załączników.