Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38076247   odwiedzin

Kategoria: Kontrola sprawdzająca w Starostwie Powiatowym w Sokółce

Protokół kontroli Starostwa Powiatowego w Sokółce
Data utworzenia:  03.01.2005 00:00:00
Data publikacji:  03.01.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  03.01.2005 00:00:00
Autorzy: Liberadzki Marek
Publikator: Borowik Ludmiła
Celem kontroli było sprawdzenie: Realizacji przez starostę zadań w zakresie: opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych, świadczenia pomocy w przygotowaniu wniosków o przyznanie rent i emerytur kombatantom i represjonowanym, a także organizacja na terenie powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz analizy sytuacji życiowej kombatantów i innych osób uprawnionych wynikających z art. 73. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 1991r. o kombatantach oraz o niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 42, poz. 371 z
PROTOKÓŁ

 

PROTOKÓŁ

z kontroli sprawdzającej

 

przeprowadzonej w Starostwie Powiatowym w Sokółce

nr REGONU 050664988

 

Starostą Sokólskim jest Pan Franciszek Budrowski pełniący funkcję od dnia 19 listopada 2002r. na podstawie uchwały Rady Powiatu Sokólskiego Nr I/3/02 z dnia 19 listopada 2002r. w sprawie wyboru starosty.

 

Kontrolę przeprowadził w dniu 17 września 2004r. Pan Marek Liberadzki - starszy inspektor wojewódzki na podstawie upoważnienia Nr PS.VI.0939/256/04 z dnia 15.09.2004r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego Przez Pana Andrzeja Kozłowskiego  Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

Kontrolujący wpisał się do książki kontroli pod poz. 45.

 

Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała:

- Pani Lila Anna Micun - kierownik Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich. 

 

Celem kontroli było sprawdzenie:

 

Realizacji przez starostę zadań w zakresie: opieki zdrowotnej i usług  opiekuńczych,  świadczenia  pomocy  w  przygotowaniu  wniosków  o  przyznanie  rent i emerytur kombatantom i represjonowanym, a także organizacja na terenie  powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz analizy sytuacji życiowej kombatantów i innych osób uprawnionych wynikających  z  art. 73. 1   ustawy  z  dnia  24  stycznia  1991r.  o  kombatantach  oraz  o  niektórych  osobach  będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (tekst  jednolity Dz. U. z  2002r. Nr  42, poz. 371  z  późn.  zm.)

 

Przedmiotowy  i  podmiotowy  zakres  kontroli.

 

Zgodnie z  § 4 ust. 3 Statutu Powiatu Sokólskiego stanowiącego załącznik do Uchwały Nr V/15/98  Rady  Powiatu  Sokólskiego  z  dnia  30  grudnia  1998r.  powiat  wykonuje  zadania z zakresu administracji rządowej, jeżeli ustawy określają te sprawy jako należące do zakresu działania powiatu.

Regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Sokółce zatwierdzony uchwałą Nr V/16/98 Rady Powiatu w Sokółce z dnia 30.12.1998r. w § 18 określa zakres działania Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich, który realizuje m.in. zadanie organizacja na terenie  powiatu  obchodów  rocznic  związanych  z  walkami  o  niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego.

Brak natomiast w regulaminie organizacyjnym starostwa, jak i innych jednostek podległych, zapisów zobowiązujących do realizacji innych zadań wynikających z cytowanej ustawy.

 

 

Ustalenia z kontroli

 

W  toku  kontroli  ustalono,    zakres zadań w ust. I pkt 8 z 13 grudnia 1999r. inspektora w Wydziale Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich Pana Kazimierza Woronowicza obejmuje: realizację zadań powiatu z zakresu ustawy z dnia 24 stycznia 1991r. o kombatantach oraz o niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego. Wykonywanie tych zadań jest dokumentowane.

W prowadzonej w Wydziale teczce ZiSO 0718 zatytułowanej "współdziałanie z innymi instytucjami, związkami, organizacjami i samorządami znajdują się pisma dokumentujące podejmowane działania wynikające z ustawy o kombatantach oraz o niektórych osobach  będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego. Wydział dysponuje danymi osobowymi członków organizacji kombatanckich działających w powiecie, wystąpił też do Zakładu    Ubezpieczeń    Społecznych   i   Kasy   Rolniczego   Ubezpieczenia   Społecznego o informację o osobach zamieszkałych w powiecie sokólskim, a pobierających zasiłek kombatancki. Jest też w posiadaniu dokumentacji z przeprowadzonej w gminie Szudziałowo analizy sytuacji życiowej kombatantów i innych osób uprawnionych.

 

O ustaleniach zawartych w niniejszym protokóle poinformowano Panią Lilę Annę Micun.

 

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz po podpisaniu przez kierownika jednostki kontrolowanej pozostaje w aktach starostwa powiatowego w Sokółce, natomiast drugi w aktach Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. 

 

 Kierownikowi jednostki kontrolowanej przysługuje prawo do wniesienia uwag do ustaleń z kontroli zawartych w protokóle w terminie 7 dni od daty jego podpisania.

 

/podpis kierownika jednostki kontrolowanej/                             /podpis osoby kontrolującej/

          Franciszek Budrowski                                                             Marek Liberadzki

             Starosta Sokólski                                                            starszy inspektor wojewódzki

 

Białystok, 18 października 2004 r.


Brak załączników.
.