|       
 
 
 
 
 
 
 Projekt KIK/74 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli drogowego przejścia granicznego w Połowcach"
 Project KIK/74 „ Contribution to the improvement of the capacity and the control of the road border crossing in Połowce"
 
 Projekt współfinansowany przez Szwajcarię   w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej
 Całkowita wartość Projektu wynosi ogółem 61 267 000 PLN tj. 18 690 360 CHF,w tym kwota dofinansowania ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy wynosi 15 886 806 CHF (co stanowi 85%), współfinansowanie ze źródeł krajowych wyniesie           2 803 554 CHF (co stanowi 15%).
 
 Celem niniejszego Projektu jest ochrona interesów politycznych i ekonomicznych Polski oraz Unii Europejskiej poprzez dostosowanie zewnętrznej granicy Unii do wymogów z Schengen. Projekt przyczyni się do zwiększenia wydajności, przepustowości i kontroli przejścia granicznego, zabezpieczy obsługę ruchu granicznego tj. osób, środków komunikacji i przepływu towarów, stworzy właściwe warunki odpraw celno-paszportowych pasażerów i towarów oraz poprawi warunki pracy służb granicznych, pozwoli na uszczelnienie granicy (przemyt, nielegalni imigranci) oraz skróci czas odpraw granicznych. Zamierzenia projektu dokładnie wpisują się w Działanie 2. Środki ochrony granic. Celem niniejszego projektu jest bowiem zwiększenie efektywności infrastruktury i procedur granicznych oraz podniesienie bezpieczeństwa na granicy państwowej. Większa przepustowość granicy i jej bezpieczeństwo warunkują realizację pozostałych celów programu. Wykorzystanie i rozbudowa potencjału społecznego i gospodarczego obszaru objętego programem wymaga przede wszystkim usunięcia administracyjnych, instytucjonalnych i infrastrukturalnych przeszkód w przepływie towarów, usług i ludzi przez granice.
 
 Zakres rzeczowy projektu KIK/74 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli drogowego przejścia granicznego w Połowcach" obejmuje budowę obiektów kubaturowych (budynki Straży Granicznej, Izby Celnej, Administracji z zapleczem technicznym) w tym: budynek usługowy Nr 2, budynek administracyjny Nr 3, pawilony odpraw celnopaszportowych samochodów ciężarowych Nr 8A i 8B, budynek kontroli szczegółowej ruchu pieszego, wiaty Nr W6A i W6B. Budowę sieci zewnętrznych z obiektami towarzyszącymi tj. stację transformatorową, kablowe linie zasilające i oświetlenie terenu, budynek techniczny z kotłownią, sieć cieplną na terenie drogowego przejścia granicznego. Pierwsze wyposażenie budynku głównego Nr 1, budynku Nr 3, budynku kontroli samochodów Nr 4A i 4B, urządzenia RTG oraz wagi, ogrodzenie drogowego przejścia granicznego.
 
 Okres rzeczowej realizacji Projektu ustalony został na okres 33 miesięcy tj. rozpoczęcie realizacji: 01/07/2012, natomiast zakończenie realizacji: 31/03/2015.
 
 Wprowadzenie w Życie tego Projektu przyczyni się do zniwelowania różnic społecznoekonomicznych między Polską a innymi, bardziej rozwiniętymi państwami Unii Europejskiej, między województwem podlaskim, a innymi, bardziej rozwiniętymi regionami Polski. Zapewni również dodatkowe bezpieczeństwo dla państw wspólnoty oraz tych, których dotyczy porozumienia z Schengen, jak np. Szwajcaria. Biorąc pod uwagę mieszkańców terenów sąsiadujących z przejściem, wpłynie pozytywnie na: poczucie bezpieczeństwa, zatrudnienia i jakość wykonywanej pracy, poprawiając warunki i standard Życia.
 
 W dniu 1 czerwca 2012 r. została zawarta Umowa w sprawie Projektu pomiędzy Rzeczpospolitą Polską reprezentowaną przez Ministra Rozwoju Regionalnego działającego jako Krajowa Instytucja Koordynująca (KIK) a Szwajcarią, reprezentowaną przez Szwajcarską Agencję ds. Rozwoju i Współpracy, przyznającą dofinansowanie na rzecz Projektu.
 
 W dniu 27 czerwca 2012 r. Dyrektor Departamentu Programów Europejskich we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie wraz Wojewodą Podlaskim, na mocy Umowy w Sprawie Projektu zawartej 1 czerwca br., podpisali Porozumienie w sprawie Realizacji Projektu KIK/74 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli drogowego przejścia granicznego w Połowcach".
 
 W dniu 04 stycznia 2013 roku, w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, podpisana została umowa na pełnienie czynności inżyniera kontraktu prac związanych z budową infrastruktury drogowego przejścia granicznego w Połowcach w ramach realizacji Projektu KIK/74.
 
 Ponadto w ramach prowadzonych działań promocyjnych Projektu, po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, w dniu 18 lutego 2013 roku podpisane zostały umowy na wykonanie i dostawę materiałów promocyjnych.
 
 W dniu 07 maja 2013 roku z wykonawcą wyłonionym w trybie przetargu nieograniczonego podpisana została umowa na realizację robót budowlanych. W dniu 08 maja 2013 roku przekazano wykonawcy plac budowy.
 
 Obecnie na placu budowy są prowadzone wszystkie prace objęte zamówieniem tj:
 
 - budynek usługowy nr 2 -  wykonano całość stanu surowego i konstrukcji dachu z przykryciem,  zainstalowano część stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej, ścianki działowe a także prowadzone są prace związane z kładzeniem tynków wewnętrznych. Trwały roboty wykończeniowe zewnętrzne w ramach których wykonano schody i podesty zewnętrzne.  Wykonano część licowań z klinkieru i część szalówką elewacji. W ramach instalacji wodno - kanalizacyjnej, c.c.  zakończono prace związane z przejściem przez ściany zewnętrzne do kanalizacji, rozpoczęto wykonywanie instalacji podposadzkowych. W ramach instalacji wentylacji   przygotowano podłoża do montażu przewodów wentylacyjnych. W ramach robót teletechnicznych i elektrycznych wykonano bruzdy i ułożono okablowanie podtynkowe w części budynku.
 
 - budynek administracyjny nr 3 -  zakończono stan surowy budynku, całość konstrukcji dachu i pokrycia, a także całość stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej. Wykonano również ścianki działowe, tynki wewnętrzne, osadzono parapety wewnętrzne, wykonano podłoża pod posadzki. W ramach prac związanych z elewacją budynku  wykonano całość licowań z klinkieru, licowań z szalówki. W ramach Instalacji wodno - kanalizacyjnej, c.o. zakończono prace związane z  instalacjami podposadzkowymi i pionami instalacyjnymi. Przygotowano podłoża do montażu przewodów wentylacyjnych. W ramach robót teletechnicznych i elektrycznych wykonano bruzdy i ułożono okablowanie podtynkowe.
 
 - Pawilon odpraw celno - paszportowych samochodów ciężarowych Nr 8A i 8B wykonano stan surowy wraz z konstrukcją dachu i pokryciem, elewację z klinkieru i z szalówki, ściany działowe, podłoża pod posadzki. W ramach robót sanitarnych  wykonano instalacje podposadzkowe i kanały podtynkowe klimatyzacji, a także bruzdy i ułożono okablowanie podtynkowe w związku z prowadzonymi robotami elektrycznymi.
 
 - budynek kontroli szczegółowej ruchu pieszego wykonano całość stanu surowego,  konstrukcję dachu i pokrycia, zainstalowano stolarkę okienną i drzwiową zewnętrzną. W ramach robót wykończeniowych wewnętrznych wykonano ścianki działowe, tynki wewnętrzne, osadzono parapety wewnętrzne, rozpoczęto licowania z glazury. W związku z prowadzonymi robotami wykończeniowymi zewnętrznymi wykonano schody i podesty zewnętrzne. Wykonano całość licowań z klinkieru, część licowań szalówką w ramach prac związanych z elewacją budynku. W związku z pracami dotyczącymi Instalacji wodno - kanalizacyjnej, c.o.  zakończono przejścia przez ściany zewnętrzne do kanalizacji, rozpoczęto wykonywanie instalacji podposadzkowych. Przygotowano podłoża do montażu przewodów wentylacyjnych, ułożono przewody podtynkowe w ramach prac związanych z instalacją wentylacji. W ramach prac związanych z robotami teletechnicznymi i elektrycznymi  wykonano bruzdy i ułożono okablowanie podtynkowe.
 
 - Budynek techniczny z kotłownią wykonano stan surowy, konstrukcję dachu i pokrycia, zainstalowano stolarkę okienną i drzwiową zewnętrzną. W ramach robót wykończeniowych wewnętrznych wykonano ścianki działowe, tynki wewnętrzne, osadzono parapety wewnętrzne, wykonano licowania z glazury, rozpoczęto roboty malarskie, natomiast w związku z  robotami wykończeniowymi zewnętrznymi wykonano schody i podesty zewnętrzne. Wykonano całość licowań z klinkieru, część licowań z szalówki w ramach prac związanych z elewacją budynku.  Wykonano przejścia przez ściany zewnętrzne do kanalizacji, instalacje podposadzkowe i podtynkowe, rozpoczęto biały montaż w związku z pracami związanymi z instalacją wodno - kanalizacyjną, c.o. Uruchomiono kotłownię. W związku z  robotami teletechnicznymi i elektrycznymi wykonano bruzdy i ułożono okablowanie podtynkowe. Roboty elektryczne.
 
 Zakończono prace związane z wylewaniem fundamentów pod wiatę i rampę W6B a także przy konstrukcji ściany oporowej rampy. Zakończono prace żelbetowe rampy W6B. Dostarczono i zamontowano stację trafo, natomiast w grudniu 2013 roku stacja została odebrana przez Zakład Energetyczny. Ułożono 8 km kabla zasilającego, dostarczono na budowę złącza kablowe do budynków. Zakończono układanie rur sieci cieplnej oraz wykonywanie płyt odciążających w miejscu przejazdów drogowych, uruchomiono sieć c.o.  a także trwało wykonywanie sieci kanalizacji teletechnicznej.
 
 Wszystkie prace przebiegają zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem.
 Zdjęcia dokumentujące realizację Projektu znajdują się w pliku do pobrania poniżej. |