| ZARZĄDZENIE NR       /04 
  
PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO
  
w sprawie powołania Komisji Przetargowej
  
i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji
  
Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz.1207 i Nr 145, poz.1537) zarządza się, co następuje:
  
§ 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy dostawy samochodu osobowego na potrzeby Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku 
 
 
Henryk Kossakowski - Przewodniczący;
 
Izydor Skorupa - Członek;
 
Marcin Pajkert - Członek;
 
Katarzyna Oniszczuk - Sekretarz.
  
2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego. 
  
      § 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceni oferty i zaproponuje wybór najkorzystniejszej oferty (spośród złożonych) w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania. 
  
      § 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
  
      § 4. Biuro Dyrektora Generalnego zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
  
      § 5. Upoważnia się Przewodniczącego Komisji do zasięgania opinii biegłych (rzeczoznawców) w uzasadnionych wypadkach.
  
      § 6. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.
  
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
  
/-/ Andrzej Tadeusz Tanajewski
  
 Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
  
. Regulamin pracy Komisji
  
§ 1. 1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 2/05 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 16 lutego 2005 r. 
  
2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania.
  
3. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności: 
 
 
akceptacji projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
 
ogłoszeń wynikających z ustawy oraz ogłoszeń prasowych,
 
wyboru najkorzystniejszej oferty;
  
 wniosek o unieważnienie postępowania;
 
 ocenę spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
 
 wyniki badania i oceny ofert.
  
§  2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział ds. Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji. 
  
§ 3. 1. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.
  
2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, niezłożenia przez niego oświadczenia, albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje zamawiającemu, który w miejsce wyłączonego członka proponuje kierownikowi zamawiającego powołanie nowego członka komisji. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio zamawiający, wnioskując do kierownika zamawiającego o powołanie nowego przewodniczącego. 
  
3. Członek komisji, z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje przewodniczącego komisji. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. 
  
4. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 powtarza się z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania. 
  
5. Przepisy ust. 1 - 4 stosuje się odpowiednio do innych osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 
  
§ 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący. 
  
2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności: 
 
 
odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3;
 
wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie;
 
podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
 
wyznaczanie osoby uprawnionej do kontaktu z oferentami, a w czasie jej nieobecności wyznaczanie innej osoby, powiadamiając o tym fakcie wszystkich oferentów, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia;
 
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
 
informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
 
czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji;
 
przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia;
 
występowanie z wnioskiem do kierownika zamawiającego o powołanie biegłego rzeczoznawcy, jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalistycznych, przy czym:
  
a) biegły rzeczoznawca przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela wyjaśnień,
  
b) do biegłych stosuje się odpowiednio postanowienie § 3. 
  
3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia podpisanym przez wszystkich członków komisji, z zastrzeżeniem § 12, w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje przewodniczący. W przypadku, gdy treść ustaleń nie uzyskała zgody wszystkich członków komisji, przewodniczący zarządza głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 11.
  
§ 5. 1.Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez przewodniczącego, kierownik zamawiającego wskaże innego członka komisji do kierowania jej pracami. 
  
2. Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez członka komisji, kierownik zamawiającego wskaże innego przedstawiciela.
  
§ 6. 1. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, zgodnie z przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert, stosownie do zasad zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców. 
  
2. Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w ust. 1, sytuacji przewidzianej w § 3 ust. 2 oraz jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji. 
  
§ 7. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności: 
 
 
protokołowanie posiedzeń komisji;
 
obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez komisję projektów pism i dokumentów;
 
obsługa kancelaryjna prac komisji.
  
2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym. 
  
§ 8. Pisma dotyczące prowadzonego postępowania, przed podpisaniem przez zamawiającego, wymagają parafowania przez przewodniczącego, a w razie nieobecności przewodniczącego przez innego z członków komisji, będącego przedstawicielem zamawiającego, o którym mowa w § 5 ust.1 oraz przez sekretarza komisji, a w razie jego nieobecności przez innego z członków komisji będącego przedstawicielem Oddziału ds. Zamówień Publicznych.
  
§ 9. 1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne. 
  
2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych. 
  
§ 10. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza.   
2. Przewodniczący bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu.
  
§ 11. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów - decydujący jest głos przewodniczącego.
  
§ 12. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do decyzji (opinii) podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji.
  
§ 13. Przewodniczący przed otwarciem ofert przedstawia wykonawcom uczestniczącym w publicznym otwarciu ofert członków komisji, osoby upoważnione do udziału w postępowaniu oraz podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a po otwarciu ofert podaje nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 
  
§ 14. Komisja w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności: 
 
 
ocenia i ewentualnie weryfikuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektem umowy;
 
przygotowuje projekty ogłoszeń wymaganych ustawą oraz ogłoszeń prasowych;
 
przygotowuje projekt ogłoszenia o wyniku postępowania; 
 
upoważnia członka komisji na wniosek przewodniczącego do udzielania wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
 
ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskuje do zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą;
 
wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach określonych ustawą;
 
ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu, przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania;
 
przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest;
 
rozpatruje konieczność udzielenia wyjaśnień przez wykonawców (na podstawie art. 87 ustawy) oraz rozpatruje udzielone odpowiedzi;
 
poprawia oczywiste omyłki zgodnie z art. 88 ustawy; 
 
zapewnia nienaruszalność ofert, które wpłynęły w postępowaniu.
  
§ 15. 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji. 
  
2. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
  
§ 16. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej. 
  
§ 17. 1. W wypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie zamawiającego informując go o powyższym. 
  
2. Do czasu podjęcia decyzji przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu. 
  
3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych sprawę przedstawia kierownikowi zamawiającego, który podejmuje decyzję ostateczną. 
  
§ 18. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego lub w przypadku ostatecznego unieważnienia postępowania.
 |