SPRAWOZDANIE
z  kontroli  sprawdzającej
 
przeprowadzonej  w 
Powiatowym  Urzędzie  Pracy 
w  Wysokiem Mazowieckiem nr  REGON - 450709193,  zwanym  
dalej  "Urzędem",  podległym 
Staroście  Powiatu   Wysokomazowieckiego.
Dyrektorem  Urzędu  jest 
Pani  Maria Modrzejewska.
Kontrolę przeprowadzili  pracownicy  Wydziału 
Polityki Społecznej  Podlaskiego
Urzędu Wojewódzkiego :
       Pani  Elżbieta  Czurak                -  kierownik 
Oddziału Służb Zatrudnienia
       Pani  Małgorzata  Czerniawska  - 
inspektor wojewódzki
na podstawie upoważnienia do kontroli nr 176 z dnia  29.03.2005r.
wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Panią Krystynę Golubiewską - Z-cę  Dyrektora    Wydziału 
Polityki Społecznej  -  w 
dniu  31.03. 2005r. 
            
Kontrolujący wpisali się do książki kontroli  pod  poz. 1 /2005.
Wyjaśnień  w  trakcie  kontroli  
udzielała   Pani  Bogusława Jabłońska
- zatrudniona na stanowisku starszego inspektora w  Dziale 
Organizacyjnym. 
 
Celem  kontroli  było 
sprawdzenie   rzetelności   odpowiedzi   
na  wystąpienie  pokontrolne z 
dnia  5  listopada 
2004r.,  będące  wynikiem 
kontroli  przeprowadzonej  w 
Powiatowym  Urzędzie  Pracy 
w  Wysokiem Mazowieckiem w  dniach 
6-8.10.2004r.  w  zakresie:
Przestrzegania
przepisów ustawy  z  dnia 
14  grudnia 1994r. o zatrudnieniu  i 
przeciwdziałaniu  bezrobociu
(tekst jednolity Dz.U. z 2003r.  Nr 58, 
poz.514 z późn. zm.)
Poziomu  kwalifikacji 
kadr  w  Urzędzie.
 
Kontrolujące  ustosunkowały  się 
do  udzielonej  przez 
Panią  Marię Modrzejewską-
Dyrektora  Urzędu   odpowiedzi 
na  zalecenia  pokontrolne 
w  piśmie  z 
dnia  26.11.2004r.
 
Ustalenia 
z  kontroli.
 
Realizację  zaleceń 
pokontrolnych :
- zatrudnienie pracowników Urzędu nie spełniających
wymagań kwalifikacyjnych zgodnie z Tabelą stanowisk, zaszeregowań
i wymagań kwalifikacyjnych pracowników, stanowiącą  zał. Nr 4 do Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań
kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach
samorządu terytorialnego  (Dz.U. Nr 61 poz.708 z późn. zm.). 
sprawdzono w oparciu o analizę
dokumentów.
 
W  dniu 
przeprowadzenia  kontroli  sprawdzającej 
w  Urzędzie  zatrudnionych 
było  29  osób.  W  stosunku  do 
października ub.r.  liczba 
ta  zwiększyła  się  o  6  osób.
Badaniem objęto
akta osobowe 2 pracowników   Urzędu
nie spełniających w 2004r. wymagań kwalifikacyjnych. W wyniku analizy
dokumentów stwierdzono, iż w październiku i listopadzie 2004r. z tymi osobami.
zawarto nowe umowy o pracę dostosowując zajmowane stanowisko - podinspektora do
poziomu wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Tabelą stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników, stanowiącą  zał. Nr 4
do w/w rozporządzenia. 
Ponadto poddano
kontroli losowo wybrane akta osobowe jednego pracownika spośród 6 nowo
zatrudnionych, który z dniem 11.01.2005r. został
zatrudniony na stanowisku referenta w Dziale Rynku Pracy na okres próbny do
dnia 10 kwietnia 2005r.
W wyniku analizy
dokumentów nie stwierdzono 
niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i
wymaganego stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami
kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy pracowników samorządowych
zatrudnionych w jednostkach samorządu terytorialnego.           
                                                           Przeprowadzający  kontrolę:
                                                           Elżbieta  Czurak                      -  kierownik 
Oddziału
                                                           Małgorzata  Czerniawska         -  inspektor wojewódzki
 
Poinformowano  Dyrektora  jednostki 
kontrolowanej  o  dokonanych 
ustaleniach  w  dniu 
przeprowadzenia  kontroli.
 
Białystok,  6 
kwietnia   2005r.