ZARZĄDZENIE NR /05
w sprawie powołania Komisji Przetargowej
i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji
Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz.1207, Nr 145, poz.1537 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia uzupełniającego na dostawę jednego kompletu agregatu prądotwórczego o mocy 55-60 KVA(CPV 31121100-1 generator z silnikiem diesla), w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art.67 ust. 1 pkt 7 ustawy, w następującym składzie:
1) Adam Maliszewski - Przewodniczący;
2) Wiesław Miciński - Członek;
3) Katarzyna Oniszczuk - Członek;
4) Katarzyna Krahel-Frankowska -Sekretarz.
2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego.
§ 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawca spełnia wymagane warunki, oceni ofertę i zaproponuje wybór oferty w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania.
§ 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 4. Biuro Dyrektora Generalnego zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
§ 5. Upoważnia się Przewodniczącego Komisji do zasięgania opinii biegłych (rzeczoznawców) w uzasadnionych wypadkach.
§ 6. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.
§ 1. 1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 81 /05 Wojewody Podlaskiego z dnia 12 maja 2005 r.
2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny oferty, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania.
3. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) sporządzenie projektu zaproszenia do negocjacji;
2) sporządzenie projektu umowy;
3) negocjacje warunków umowy;
4) ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
5) badanie i ocena oferty;
4. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności:
1) wykluczenia wykonawcy;
4) wniosek o unieważnienie postępowania;
5) akceptację projektu umowy.
§ 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział ds. Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji.
§ 3. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawcę zaproszonego do negocjaci w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.
§ 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący.
2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3;
wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie;
podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji;
przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia podpisanym przez wszystkich członków komisji, z zastrzeżeniem § 10, w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje przewodniczący. W przypadku, gdy treść ustaleń nie uzyskała zgody wszystkich członków komisji, przewodniczący zarządza głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 9.
§ 5. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, zgodnie z przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert, stosownie do zasad zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców.
§ 6. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:
protokołowanie posiedzeń komisji;
obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez komisję projektów pism i dokumentów;
obsługa kancelaryjna prac komisji.
2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym.
§ 7. 1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne.
2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych.
§ 8. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza.
2. Przewodniczący bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu.
§ 9. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów - decydujący jest głos przewodniczącego.
§ 10. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do decyzji (opinii) podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji.
§ 11. Komisja proponuje wybór oferty na podstawie indywidualnej oceny oferty, dokonanej przez członków komisji.
§ 12. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej.
§ 13. 1. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie zamawiającego informując go o powyższym.
2. Do czasu podjęcia decyzji przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu.
3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych sprawę przedstawia kierownikowi zamawiającego, który podejmuje decyzję ostateczną.
§ 14. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego lub w przypadku ostatecznego unieważnienia postępowania.
|