|  | 
                
                    |                         
                
                
                
                
                Menu tematyczne 
                    
                 Linki Opiekunowie |  | 
 
    
        Kategoria: Kontrola problemowa - Hotel*** "Warszawa", Augustów, ul. Zdrojowa 1
        
        
        
    
         
     
     
        
                
                
                
        
         
                    Brak załączników.
                        | Kontrola problemowa - Hotel*** "Wrszawa", Augustów, ul. Zdrojowa 1 | 
                                
                                    | Data utworzenia: | 13.06.2005 00:00:00 |  
                                    | Data publikacji: | 13.06.2005 00:00:00 |  
                                    | Data modyfikacji: | 13.06.2005 00:00:00 |  |  
                        | Autorzy: 
                                
                                        
                                        Filipowicz Hubert |  
                        | Publikator: 
                                Filipowicz Hubert |  
                        
                     
                        | PROTOKÓŁ 
  
Podlaski Urząd Wojewódzki
  
15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3
  
z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu*** „WARSZAWA”, położonym w Augustowie, ul. Zdrojowa 1.
  
Kontrola przeprowadzona została w dniu 16.05.2005r. przez:
 
 
Małgorzatę Luto - starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 43/05 z                                                      dnia 13 maja 2005r. Pani Ewy Welc - Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,
 
Wiktora Żmieńka - starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 42/05 z                                                      dnia 13 maja 2005r. Pani Ewy Welc - Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,
  
Przedsiębiorca świadczący usługi w hotelu: Hotel „Warszawa” sp. z o.o w Augustowie, ul. Zdrojowa 1.
  
NIP: 846-14-17-593 , REGON: 790659632.
  
Dyrektorem Hotelu***  „WARSZAWA” w Augustowie był Pan Andrzej Burkiewicz. 
  
Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pani Urszuli Bagińskiej - Kierownik  Administracji. W części kontroli uczestniczył Pan Andrzej Burkiewicz - dyrektor hotelu.
  
Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.
  
Zbadano spełnianie przez Hotel *** „WARSZAWA” położony w Augustowie, ul. Zdrojowa 1:
 
 
wymagań, określonych w art.35 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004r. Nr 223, poz.2268) oraz w § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 188, poz.1945);
 
wymagań co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług, określonych w art.35 ust.1 pkt.1 ustawy oraz w załączniku nr 1 powyższego rozporządzenia, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 w/w rozporządzenia.
  
W toku kontroli ustalono, co następuje:
  
Spełnianie przez Hotel*** „WARSZAWA” w Augustowie wymagań określonych w art.35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:
 
 
 
protokołem kontroli sanitarnej (doraźnej) Nr HK-12/2005 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie z dnia 21.01.2005r. przeprowadzonej w Hotelu*** „WARSZAWA” w Augustowie, w którym stwierdzono m.in. że „w dniu kontroli stan sanitarno-techniczny obiektu jest dobry” (naruszeń nie stwierdzono).
 
 
 
protokołem ustaleń z czynności kontrolno-rozpoznawczych w zakresie ochrony przeciwpożarowej z dnia 4.03.2005r. Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie (kontrola sprawdzająca wykonanie zaleceń decyzji nr 92-5580/1/4/05 z dnia 20.01.2005r.), stwierdzającym wykonanie zaleceń zawartych w ww. decyzji 
  
opinią znak: PZ-5581/1/4/05 z dnia 10 marca 2005r. Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie stwierdzającej, że obiekt spełnia wymagania ochrony przeciwpożarowej.
 
 
decyzją znak: Nr OA.VII.2-7351.b/8/98 z dnia 12.08.1998r. udzielającą pozwolenia na użytkowanie 
 
książką obiektu budowlanego z wpisami potwierdzającymi przeprowadzenie następujących kontroli okresowych, wymaganych przepisami prawa budowlanego:
 
 
kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpis dokonany na podstawie opinii kominiarskiej nr 43/04 z okresowej sprawności przewodów kominowych-wentylacyjnych z dnia 05.10.2004r. (nie stwierdzono naruszeń);
 
kontroli instalacji piorunochronnej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpisu dokonano na podstawie protokołu nr 1/2004 technicznego badania urządzeń uziemiających z dnia 30.04.2004r.;
 
kontroli instalacji elektrycznej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonany na podstawie protokołu Nr 1/2003 z dnia 28.04.2003r. z pomiaru rezystancji izolacji w obwodach instalacji elektrycznej o napięciu znamionowym 400/230V., protokołu Nr 2/2003 z dnia 1.05.2003r. z pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej przed dotykiem pośrednim przez samoczynne wyłączenie zasilania w sieci o układzie TN-S i napięciu znamionowym 400/230V z urządzeniem nadprądowym i z wyłącznikiem różnicowoprądowym, protokołem Nr 3/2003 z pomiarów ochrony przeciwporażeniowej przed dotykiem pośrednim przez samoczynne wyłączenie zasilania w sieci o układzie TN-C z zabezpieczeniem przetężeniowym i napięciu znamionowym 380/220V;
 
z kontroli okresowej w sprawdzającej stan techniczny instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku)  -  protokół z kontroli przeprowadzonej w dniach: 7.06.-9.06.2004r. (stanowiący część protokołu dotyczącego stanu technicznego budynku) w zakresie stanu instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (nie stwierdzono nieprawidłowości);
 
kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonany na podstawie protokołu z okresowej kontroli stanu technicznego elementów budynku narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące wpływy występujące podczas użytkowania obiektu, przeprowadzonej w dniach: 7.06.-9.06.2004r.
  
Książka obiektu nie zawierała kontroli sprawdzającej stan techniczny i sprawność instalacji gazowej, ponieważ w hotelu nie było instalacji gazowej.
 
 
Spełnianie przez hotel wymagań, co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do w/w rozporządzenia przedstawiało się następująco:
 
 
Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.
 
 
obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku, lub zespół budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą - wymaganie było spełnione
 
 
Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:
 
 
Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza z zewnątrz - wymaganie było spełnione
 
Górna osłona nad głównym wejściem, usytuowanie wejścia we wnęce lub zapewnienie drzwi automatycznie otwieranych - wymaganie było spełnione
 
Wydzielona droga dostaw - nie dotyczy hoteli*** w zwartej zabudowie miejskiej- wymaganie było spełnione
 
Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości - wymaganie było spełnione
 
Strzeżone garaże lub strzeżone parkingi- wymaganie było spełnione
  
2) Instalacje i urządzenia techniczne:
 
 
W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:
 
Wentylacja mechaniczna (w salach konferencyjnych wymagana jest klimatyzacja) - wymaganie było spełnione
 
 
W części pobytowej - j.m. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna (nie dotyczy hoteli, w odniesieniu do których obowiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały spełnienia ww. wymagań (potwierdza się następującymi dokumentami: decyzją o pozwoleniu na użytkowanie obiektu lub decyzją o pozwoleniu na zmianę sposobu użytkowania obiektu, a w przypadku obiektów wzniesionych przed 1.04.1995r., które utraciły wymienione dokumenty, także opinią rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu) - nie dotyczy (przedłożono decyzję udzielającą pozwolenia na użytkowanie )
 
Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s - wymaganie było spełnione
 
Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej - wymaganie było spełnione
 
Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę - wymaganie było spełnione
 
Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą - - wymaganie było spełnione (przedłożono sprawozdanie nr 3/LŚP/ZL/2005 z pomiarów hałasu w pomieszczeniach przeznaczonych do przebywania ludzi z dnia 26.01.2005r. przeprowadzonych przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, w którym stwierdza się m.in. co następuje: „w dniu wykonywania pomiarów we wszystkich pokojach hotelowych, w których wykonano pomiary różnica pomiędzy dopuszczalnym i obliczonym poziomem dźwięku A była większa od 0 i odpowiadała wymaganiom normy PN-87/B-02156.”
 
Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń- wymaganie było spełnione
 
Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji - wymaganie było spełnione
 
Dostęp do internetu w pokojach lub na odrębnych stanowiskach- wymaganie było spełnione (była możliwość dostępu do internetu w hallu recepcyjnym i w pokojach poprzez łącze telefoniczne)
 
Instalacja radiowo-telewizyjna przystosowana do odbioru programów lokalnych i satelitarnych - wymaganie było spełnione
 
Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ w obiektach powyżej 3 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości - wymaganie było spełnione
 
Dwustronne zasilanie energetyczne lub awaryjny agregat prądotwórczy w obiektach powyżej: 300 j.m. - nie dotyczy (obiekt w dniu kontroli posiadał 64 j.m.)
 
 
Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:
 
 
o powierzchni minimum 20 m  do 50 j.m. oraz o powierzchni dodatkowej 0,3 m  dla każdej j.m. powyżej 50 - wymaganie było spełnione 
 
 
Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej:
 
 
umywalki (z blatem lub półką) - wymaganie było spełnione
 
lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem- wymaganie było spełnione
 
dozownik do płynnego mydła- wymaganie było spełnione
 
suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku- wymaganie było spełnione
 
pojemnik na papier i odpady- wymaganie było spełnione
 
wieszaki ścienne- wymaganie było spełnione
 
wc (oddzielne dla kobiet i mężczyzn)- wymaganie było spełnione
 
pisuar w wc męskim - wymaganie było spełnione
  
	W dniu kontroli hotel*** „WARSZAWA” w Augustowie posiadał 64 pokoje. Ogółem obiekt hotelarski dysponował 134 miejscami noclegowymi.
 
 
Dokonano oględzin następujących pokoi:
 
 
jednoosobowych: 101, 113 (dla osób niepełnosprawnych),
 
dwuosobowych: 109, 217, 211, 310, 309,
 
 
powierzchnia mieszkalna w m  (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):
 
pokój 1-osobowy -10 m - wymaganie było spełnione 
 
pokój 2-osobowy-14 m - wymaganie było spełnione 
 
pokój 3-osobowy-16 m - wymaganie było spełnione
  
W w/w pokojach stwierdzono, co następuje:
 
 
wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:
 
 
zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach ***-***** jednolity komplet):
 
łóżko jednoosobowe o wymiarach min. 90x200 cm - wymaganie było spełnione
 
 
nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania - wymaganie było spełnione 
 
szafa lub zabudowana wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę: wymaganie było spełnione
 
biurko lub stół - wymaganie było spełnione 
 
bagażnik- wymaganie było spełnione 
 
krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój)- wymaganie było spełnione 
 
lustro - wymaganie było spełnione
 
wieszak ścienny na wierzchnią odzież: wymaganie było spełnione
 
 
lampka nocna przy każdym miejscu do spania umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej- wymaganie było spełnione
 
lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) - wymaganie było spełnione
 
oświetlenie ogólne - wymaganie było spełnione 
 
 
wyposażenie uzupełniające każdej j.m.: 
 
telefon - wymaganie było spełnione 
 
telewizor- wymaganie było spełnione 
 
radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego- wymaganie było spełnione
 
dywan lub wykładzina dywanowa - wymaganie było spełnione (wykładzina dywanowa)
 
firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione
 
zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione
 
elementy dekoracyjne- wymaganie było spełnione
 
materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze- wymaganie było spełnione
 
popielniczka w pokojach dla palących- wymaganie było spełnione
 
zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik - wymaganie było spełnione 
 
torba na bieliznę gościa zleconą do prania- wymaganie było spełnione
 
szklanki - wymaganie było spełnione 
 
 
Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych
 
 
wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa - wymaganie było spełnione
 
umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem- wymaganie było spełnione
 
WC- wymaganie było spełnione
 
 
wyposażenie uzupełniające:
 
osłona wanny lub natrysku- wymaganie było spełnione
 
 
dywanik przy wannie (kabinie natryskowej) - wymaganie było spełnione
 
 
mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku- wymaganie było spełnione
 
 
lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione
 
uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną- wymaganie było spełnione
 
pojemnik na śmieci (niepalny lub trudno palny) - wymaganie było spełnione
 
 
zestaw minimum dla jednej osoby:
 
mydełko toaletowe lub dozownik mydła- wymaganie było spełnione
 
ręcznik- wymaganie było spełnione
 
ręcznik kąpielowy- wymaganie było spełnione 
 
szklanka lub kubeczek jednorazowy- wymaganie było spełnione
 
torba higieniczna - wymaganie było spełnione
 
Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym - 100%- wymaganie było spełnione (wszystkie pokoje były z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym)
  
5) Oferta usług podstawowych i uzupełniających
 
 
Zapewnienie gościom sprzedaży gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji - wymaganie było spełnione
 
Budzenie- wymaganie było spełnione (usługę realizowała recepcja)
 
Podawanie posiłków do j.m. - room-service czynny przez minimum 12 godzin- wymaganie było spełnione (w pokojach hotelowych znajdowała się szczegółowa informacja o usłudze)
 
Usługa bagażowa - wymaganie było spełnione (usługę realizował portier)
 
Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę- wymaganie było spełnione 
 
Akceptacja kart płatniczych - wymaganie było spełnione
 
Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej- wymaganie było spełnione
 
Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach - apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej -wymaganie było spełnione (była apteczka, personel recepcji został przeszkolony w udzielaniu pierwszej pomocy przedlekarskiej przez lekarza medycyny pracy)
 
 
restauracja (dopuszcza się w hotelu*** brak restauracji jeżeli w odległości max. 200m od obiektu znajduje się restauracja) - wymaganie było spełnione (była restauracja w hotelu)
 
aperitif bar lub bar kawowy - wymaganie było spełnione 
 
podawanie śniadań - wymaganie było spełnione
 
Sala klubowa z telewizorem. Nie dotyczy obiektów, które posiadają sale wielofunkcyjne - hotel posiadał sale konferencyjne 
 
Przechowywanie sprzętu rekreacyjnego w obiektach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowo-rekreacyjnych i rejonach o duzych walorach przyrodniczych- wymaganie było spełnione ( były rowery turystyczne, rowery wodne, łodzie żaglowe, kajaki)
 
Zespół odnowy biologicznej-minimum 2 rodzaje usług (w obiektach*** wymagane w miejscowościach wypoczynkowych) - wymaganie było spełnione (sauna, siłownia, gabinet masażu)
 
Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości - wymaganie było spełnione
 
Zmiana pościeli i ręczników, co trzy dni lub na życzenie gości- wymaganie było spełnione
 
Jednolity ubiór dla poszczególnych służb hotelowych - wymaganie było spełnione
 
 
Spełnianie przez Hotel*** „WARSZAWA” w Augustowie minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do w/w rozporządzenia, przedstawiało się następująco:
 
 
W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j.m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna - wymaganie było spełnione (hotel dysponował 1 jednostką mieszkalną dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych, ogółem posiadał 64 jednostki mieszkalne)
 
Jednostki mieszkalne powinny zostać wyposażone w poręcze i uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych- wymaganie było spełnione
 
Wyłączniki światła, sygnalizacja przywoławcza, telefon, i sterowanie telewizorem powinny być dostępne z łóżka- wymaganie było spełnione
 
W jednostkach należy zapewnić umeblowanie umożliwiające korzystanie osobom poruszającym się na wózkach, w tym wysokość podjazdu min. 67 cm pod płytę stołu, biurka i umywalki- wymaganie było spełnione 
 
 
Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie było spełnione
 
 
Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm., umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku- wymaganie było spełnione
 
Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm, z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach- wymaganie było spełnione (było wydzielone osobne stanowisko do obsługi osób poruszających się na wózkach)
 
W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach- wymaganie było spełnione
 
Przyciski sterujące windami powinny być opisane w sposób czytelny dla niewidzących, a windy wyposażone w sygnalizację dźwiękową - wymaganie było spełnione
  
Hotel posiadał węzeł higieniczno-sanitarny dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  
Dyrektorowi hotelu udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.
  
Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.
  
Fakt kontroli odnotowano w książce kontroli pod poz. nr  4.
  
Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.
 
|  
16.05.2005r. Prezes Zarządu Andrzej Burkiewicz
 |  |  |  |  |  |  |  |  
data i podpis kierownika obiektu hotelarskiego
 |  
podpisy osób kontrolujących
 |   
HOTEL „WARSZAWA” Sp. z o.o.
  
REGON 790659632 NIP: 846-14-17-593
 |  
        
        
                .
            
    
    
    
       
                
                 |