ZARZĄDZENIE Nr 142 /05
WOJEWODY PODLASKIEGO
z dnia 7 lipca 2005 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz.1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302 i Nr 149, poz. 1452, z 2004 r. Nr 33, poz. 287 oraz z 2005 r. Nr 33, poz.288 i Nr 90, poz. 757) zarządza się, co następuje:
§ 1.W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r., Nr 27/04 z dnia 15 kwietnia 2004 r., Nr 98/04 z dnia 16 sierpnia 2004 r., Nr 124/04 z dnia 12 października 2004 r., Nr 144/04 z dnia 26 listopada 2004 r. i Nr 13/05 z dnia 28 stycznia 2005 r., wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 16 w pkt 29 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 30 w brzmieniu:
„30/ realizacja zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w wydziale, poprzez identyfikację i ocenę ryzyka zagrażającego określonym celom i zadaniom, ustalenie metod przeciwdziałania ryzyku oraz monitorowanie procesów.”;
2) w § 19 pkt 2:
a) lit. f otrzymuje brzmienie:
„f/ prowadzenie spraw związanych z ewidencją i rozliczaniem płatności środków z budżetu Unii Europejskiej, w szczególności dotyczących realizacji Programu Phare ESC, ZPORR i Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A,”,
b) lit. n otrzymuje brzmienie:
„n/ obsługa przepływu środków na wybrane do finansowania projekty oraz dokonywanie wypłat tych środków na konta beneficjentów końcowych w ramach realizacji ZPORR i Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A,”,
c) po lit. n dodaje się litery o i p w brzmieniu:
„o/ weryfikacja pod względem finansowym wniosków o płatność, dotyczących programów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych, a w szczególności ZPORR i Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A,
p/ obsługa Systemu Informatycznego Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych (SIMIK) w zakresie wprowadzania i agregacji danych dotyczących płatności w ramach realizowanych projektów,”;
3) w § 20 ust. 1:
a) w pkt 5 uchyla się lit. l,
b) w pkt 9 lit. i otrzymuje brzmienie:
„i/ uzgadnianie programu i finansowanie prac geodezyjno-urządzeniowych wykonywanych w ramach dotacji budżetowych przyznawanych na rzecz rolnictwa oraz nadzór nad ich wykonywaniem,”;
4) w § 21 ust.1:
a) w pkt 1 po lit. s dodaje się lit. t w brzmieniu:
„ t/ opiniowanie pod względem formalnym wniosków o przyznanie nagród specjalnych w zakresie pomocy społecznej oraz przekazywanie ich do Rady Pomocy Społecznej, działającej przy Ministrze Polityki Społecznej,”,
b) w pkt 2 po lit. s dodaje się lit. t w brzmieniu:
„t/ wyrażanie zgody na wykonywanie przez organizacje pozarządowe zadań dotyczących: opiniowania wniosków uczestnictwa w centrum integracji społecznej, opracowywania indywidualnych programów zatrudnienia socjalnego, przedłużenia okresu uczestnictwa w centrum,”,
c) w pkt 6:
- w lit.n po tiret dwudziestym pierwszym dodaje się tiret dwudzieste drugie i dwudzieste trzecie w brzmieniu:
„- prowadzenia postępowań restrukturyzacyjnych dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego,
- przedkładania ministrowi właściwemu do spraw zdrowia informacji dotyczących liczby wydanych postanowień o wszczęciu postępowań restrukturyzacyjnych, wydanych decyzji o warunkach restrukturyzacji, wydanych decyzji o umorzeniu postępowań restrukturyzacyjnych oraz przyczynach ich wydania,”,
- po lit. za dodaje się lit. zb w brzmieniu:
„zb/ prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem co najmniej raz na 6 miesięcy w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski B” listy publicznych zakładów opieki zdrowotnej, w stosunku do których Wojewoda wydał decyzję o zakończeniu postępowania restrukturyzacyjnego,”,
d) w pkt 7:
- uchyla się lit.a i g,
- po lit. l dodaje się lit. m-r w brzmieniu:
„m/ prowadzenie spraw związanych z koordynowaniem na obszarze województwa działań organów administracji rządowej, realizujących zadania na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych,
n/ podejmowanie działań na rzecz respektowania praw mniejszości i przeciwdziałanie naruszaniu tych praw i dyskryminacji osób należących do mniejszości narodowych i etnicznych,
o/ podejmowanie działań na rzecz rozwiązywania problemów mniejszości narodowych i etnicznych oraz na rzecz respektowania praw osób posługujących się językiem regionalnym,
p/ współdziałanie z organami samorządu terytorialnego i organizacjami społecznymi, w szczególności z organizacjami mniejszości narodowych i etnicznych przy realizacji zadań , o których mowa w lit. m-o,
r/ opiniowanie programów realizowanych na terenie województwa na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych, a także zachowania i rozwoju języka mniejszości,”;
5) w § 22:
a) w ust.1:
– w pkt 3 po lit. h dodaje się lit. i-m w brzmieniu:
„i/ wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
j/ uzgadnianie, wydawanych przez starostę zezwoleń na prowadzenie działalności na zbieranie odpadów, przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania pojazdów,
k/ prowadzenie wykazu przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu oraz punkty zbierania pojazdów,
l/ przekazywanie do centralnej ewidencji pojazdów informacji o umieszczeniu lub usunięciu z wykazu przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu i punkty zbierania pojazdów,
m/przyjmowanie rocznych sprawozdań od przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu,”,
– w pkt 7 po lit. m dodaje się lit. n w brzmieniu:
„n/ wydawanie zaświadczeń o zgodności rolnośrodowiskowej z planem ochrony i celami ochrony obszaru chronionego,”,
– w pkt 9 po lit. e dodaje się lit. f w brzmieniu:
„f/ uzgadnianie, przed zatwierdzeniem przez Marszałka Województwa, zdjęcia z ewidencji urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych,”,
b) ust.2 otrzymuje brzmienie:
„2. Dyrektor Wydziału sprawuje, z upoważnienia Wojewody, nadzór nad:
1/ Państwową Strażą Rybacką;
2/ Podlaskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Szepietowie w zakresie wynikającym z ustawy o jednostkach doradztwa rolniczego, w tym przeprowadzanie kontroli i oceny działalności jednostki oraz pracy jej dyrektora i Rady Społecznej Doradztwa Rolniczego.”;
6) w § 23 ust.1 pkt 2 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a/ inicjowanie komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych, w tym:”;
7) w § 26:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1/ w zakresie zarządzania wojewódzkim komponentem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR), jako Instytucji Pośredniczącej, w tym:
a/ monitoring i raportowanie:
– sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji ZPORR w województwie oraz przekazywanie ich po zatwierdzeniu przez Podlaski Komitet monitorujący Kontrakt Wojewódzki do Instytucji Zarządzającej ZPORR,
– obsługa Sekretariatu Podlaskiego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki,
– prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w Regionalnym Komitecie Sterującym do spraw Rozwoju Regionu,
– współdziałanie z Wydziałem Finansów i Budżetu, właściwymi ministerstwami, Instytucjami Wdrażającymi ZPORR w województwie,
– prowadzenie spraw związanych z udziałem Wojewody w pracach Międzyresortowego Zespołu Oceniającego do spraw informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,
– przygotowywanie uaktualnionej prognozy wydatków na bieżący rok oraz prognozy na następny rok i przekazywanie do Instytucji Zarządzającej ZPORR,
– współpraca z wyznaczonymi ewaluatorami zewnętrznymi przy ocenie ex-post programu,
– zbieranie i weryfikacja sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie projektu/działania z realizacji ZPORR współfinansowanych z EFRR/EFS przekazywanych przez Beneficjentów Końcowych oraz Instytucje Wdrażające,
– prowadzenie monitoringu w oparciu o ilościowe i jakościowe wskaźniki realizacji programu zdefiniowane w ZPORR i jego Uzupełnieniu, w przekroju programu/priorytetu/działania, a także projektu,
– przygotowywanie informacji miesięcznej dotyczącej monitoringu ZPORR w województwie podlaskim i przekazywanie do Instytucji Zarządzającej ZPORR,
– sporządzanie notatek o nieprawidłowościach stwierdzonych podczas czynności służbowych związanych z monitoringiem Programu,
b/ weryfikacja i potwierdzanie płatności:
- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków o płatność przedkładanych przez beneficjentów i Instytucje Wdrażające,
- sporządzanie zestawień wydatków oraz wniosków o płatność od Instytucji Pośredniczącej do Instytucji Zarządzającej,
– poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach beneficjentów i Instytucji Wdrażających,
– sporządzanie wniosków o zaliczkę od Instytucji Pośredniczącej do Instytucji Płatniczej,
– sporządzanie notatek o nieprawidłowościach, stwierdzonych podczas wykonywania czynności służbowych związanych z weryfikacją i potwierdzaniem płatności,
c/ realizacja i kontrola projektów:
– współdziałanie, w ramach kompetencji przypisanych Wojewodzie dokumentami programowymi, z samorządem województwa w celu koordynacji działań regionalnych finansowanych ze środków Unii Europejskiej,
– prowadzenie kontroli systemów zarządzania i kontroli w Instytucjach Wdrażających,
– sporządzanie notatek o nieprawidłowościach stwierdzonych podczas czynności służbowych związanych z kontrolą realizacji projektów,
– opracowywanie planów kontroli projektów współfinansowanych w ramach ZPORR oraz kontroli systemów zarządzania i kontroli w Instytucjach Zarządzających,
– weryfikacja i akceptacja planów kontroli benificjentów na miejscu, opracowanych przez Instytucje Wdrażające,
– prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz analiza raportów kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty,
d/ obsługa informatycznego systemu monitorowania SIMIK w zakresie wprowadzania danych monitoringowych, przekazywanie danych Instytucji Zarzadzającej ZPORR, Instytucji Płatniczej oraz Jednostkom monitorująco-kontrolnym poszczególnych funduszy strukturalnych,
e/ prowadzenie spraw w zakresie przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów i działań ZPORR,
f/ obsługa projektów:
- przygotowywanie do podpisu Wojewody umów o dofinansowanie wyselekcjonowanych i zweryfikowanych projektów w ramach ZPORR oraz aneksów do tych umów,
- zawieranie, na podstawie przedłożonych przez Zarząd Województwa Ramowych Planów Realizacji Działania, umów finansowania działania oraz aneksów do tych umów,
- przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości i przesyłanie do Instytucji Zarządzającej ZPORR lub w szczególnych przypadkach do Biura Międzynarodowych Relacji Skarbowych,
- kontrola ex-ante zamówień publicznych projektów realizowanych w ramach ZPORR, wynikających z kompetencji przypisanych Wojewodzie w porozumieniu trójstronnym,
g/ przechowywanie i przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach ZPORR,”,
b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3/ w zakresie organizowania współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych, w tym:
a/ współpraca z MSZ w zakresie organizacji współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych,
b/ współpraca Wojewody z agendami rządowymi i organizacjami lokalnymi zajmującymi się współpracą z zagranicą, jednostkami samorządu terytorialnego i gospodarczego oraz z organami wojewódzkiej administracji zespolonej i niezespolonej w zakresie prowadzonej współpracy z zagranicą,
c/ prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i rozwijaniem zagranicznych kontaktów Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji rządowych i pozarządowych, w ramach posiadanych kompetencji,
d/ przygotowywanie od strony techniczno-organizacyjnej wizyt delegacji obcych państw przyjmowanych przez Wojewodę oraz wyjazdów zagranicznych Wojewody,
e/ współdziałanie z wydziałami w sprawie opracowywania informacji merytorycznych, w związku z udziałem Wojewody w spotkaniach z przedstawicielami obcych państw,
f/ zapewnienie koordynacji realizacji porozumień zawartych przez Wojewodę z partnerami zagranicznymi,
g/ prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i wydawaniem materiałów promujących województwo podlaskie na potrzeby zagranicznych kontaktów międzyregionalnych Wojewody,
h/ koordynacja działań i przygotowywanie materiałów w związku z udziałem Wojewody w pracach:
– Polsko-Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej do spraw Współpracy Transgranicznej,
– Polsko – Litewskiej Komisji Międzyrządowej do spraw Współpracy Transgranicznej
– Polsko-Białoruskiej Komisji Mieszanej do spraw Współpracy Gospodarczej i Handlowej,
i/ organizacja prac i koordynacja działania podkomisji grupy roboczej działających pod przewodnictwem Wojewody, w ramach transgranicznych komisji międzyrządowych,
j/ przygotowywanie materiałów i organizacja udziału Wojewody w posiedzeniach Prezydium i Rady Związku Transgranicznego Euroregion Niemen,
k/ prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem uchwał jednostek samorządu terytorialnego o przystępowaniu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
l/ opracowywanie projektów umów, porozumień, listów o współpracy międzyregionalnej i przekazywanie ich do akceptacji MSWiA oraz MSZ,”,
c) pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7/realizacja zadań w ramach Programu Sąsiedztwa Polska - Litwa – Obwód Kalingradzki INTERREG III A / TACIS CBC 2004-2006:
a/ płatności i weryfikacja:
- przygotowywanie umów z beneficjentami końcowymi,
- dokonywanie formalnej i merytorycznej weryfikacji wniosków o płatność przedstawionych przez beneficjentów końcowych,
b/ monitoring i sprawozdawczość:
- weryfikacja i zatwierdzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji projektów otrzymanych od beneficjentów końcowych,
- sporządzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji programu w
województwie i przekazywanie ich do Instytucji Krajowej,
- wprowadzanie danych do systemu SIMIK z chwilą jego uruchomienia oraz systemu informatycznego BAS 2000,
- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody we
Wspólnym Komitecie Monitorująco – Sterującym,
c/ przeprowadzanie kontroli realizacji projektów w trakcie oraz po zakończeniu realizacji projektów,
d/ prowadzenie spraw dotyczących przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów oraz koszty operacyjne podmiotów wdrażających program,
e/ archiwizacja dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach
programu,”,
d)po pkt 7 dodaje się pkt 8 i 9 w brzmieniu:
„8/ w ramach Programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś – Ukraina INTERREG III A/ TACIS CBC 2004-2006:
a/ płatności i weryfikacja:
- przygotowywanie umów z beneficjentami końcowymi,
- dokonywanie formalnej i merytorycznej weryfikacji wniosków przedstawionych przez beneficjentów końcowych,
b/ monitoring i sprawozdawczość:
- weryfikacja i zatwierdzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji
projektów,
- sporządzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji programu w
województwie i przekazywanie ich do Wspólnego Sekretariatu Technicznego,
- wprowadzanie danych do systemu SIMIK z chwilą jego uruchomienia,
- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w
Komitecie Sterującym i Komitecie Monitorującym Program,
c/ kontrola:
- przeprowadzanie kontroli realizacji projektów w trakcie oraz po zakończeniu realizacji projektów,
- przygotowywanie rocznych planów kontroli Programu w województwie oraz weryfikacja planów kontroli przedstawionych przez Euroregiony odpowiedzialne za wdrażanie mikroprojektów,
9/ w zakresie obsługi programu Phare ESC:
a) merytoryczno - finansowe sprawdzanie wniosków o płatność ze środków Phare ESC, dokumentacji towarzyszącej oraz sporządzanie kwalifikacji wniosków o płatność ze środków Phare,
b) monitoring i raportowanie:
- weryfikacja raportów miesięcznych, kwartalnych i rocznych, określonych w Systemach monitorowania programu Phare ESC, przedkładanych przez jednostki zaangażowane w jego realizację,
- prowadzenie Sekretariatu Regionalnego Komitetu Monitorującego Phare, organizacja posiedzeń i obsługa prac Komitetu,
- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w Regionalnym Komitecie Sterującym programu Phare,
- przygotowywanie na potrzeby PAO Regionalnego informacji na temat aktualnego stanu realizacji programu Phare w województwie,
c/ przeprowadzanie okresowych wizyt na miejscu realizacji projektów realizowanych w ramach programu Phare, kontroli na zakończenie realizacji projektów oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty,
d/ prowadzenie spraw w zakresie przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów oraz koszty operacyjne podmiotów wdrażających programy Phare,
e/ archiwizacja dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach programu Phare,
f/ współdziałanie z Wydziałem Finansów i Budżetu, Władzą Wdrażającą Programy Współpracy Przygranicznej Phare, właściwymi ministerstwami, instytucjami regionalnymi w zakresie wdrażania i monitorowania programu Phare.”;
8) w § 27 ust. 1:
a) w pkt 1 po lit.k dodaje się lit.l w brzmieniu:
„l/ nadzór i monitorowanie zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w Urzędzie,”,
b) w pkt 3 po lit. h dodaje się lit. i w brzmieniu:
„i/ prowadzenie spraw związanych z finansowaniem wydatków z tytułu przyłączenia jednostek uprawnionych do publicznej sieci telekomunikacyjnej, umożliwiającej korzystanie z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu,”;
9) w § 84 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Oddział przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat, a w przypadku zamówień realizowanych ze środków Funduszu Schengen przez okres 7 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.”.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.
§ 3. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.
Wojewoda Podlaski
/-/ Marek Strzaliński
|