Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38090233   odwiedzin

Kategoria: Zarządzenia z 2005 r.

ZARZĄDZENIE Nr 142 /05
Data utworzenia:  08.07.2005 10:12:44
Data publikacji:  08.07.2005 10:12:44
Data modyfikacji:  08.07.2005 10:12:44
Autorzy: Misiuk Ewa
Publikator: Koczta Bożena
ZARZĄDZENIE Nr 142 /05 WOJEWODY PODLASKIEGO z dnia 7 lipca 2005 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku

ZARZĄDZENIE Nr 142 /05

WOJEWODY PODLASKIEGO

z dnia 7 lipca 2005 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu

Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz.1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302 i Nr 149, poz. 1452, z 2004 r. Nr 33, poz. 287 oraz z 2005 r. Nr 33, poz.288 i Nr 90, poz. 757) zarządza się, co następuje:

§ 1.W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r., Nr 27/04 z dnia 15 kwietnia 2004 r., Nr 98/04 z dnia 16 sierpnia 2004 r., Nr 124/04 z dnia 12 października 2004 r., Nr 144/04 z dnia 26 listopada 2004 r. i Nr 13/05 z dnia 28 stycznia 2005 r., wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 16 w pkt 29 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 30 w brzmieniu:

„30/ realizacja zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w wydziale, poprzez identyfikację i ocenę ryzyka zagrażającego określonym celom i zadaniom, ustalenie metod przeciwdziałania ryzyku oraz monitorowanie procesów.”;

2) w § 19 pkt 2:

a) lit. f otrzymuje brzmienie:

„f/ prowadzenie spraw związanych z ewidencją i rozliczaniem płatności środków z budżetu Unii Europejskiej, w szczególności dotyczących realizacji Programu Phare ESC, ZPORR i Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A,”,

b) lit. n otrzymuje brzmienie:

„n/ obsługa przepływu środków na wybrane do finansowania projekty oraz dokonywanie wypłat tych środków na konta beneficjentów końcowych w ramach realizacji ZPORR i Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A,”,

c) po lit. n dodaje się litery o i p w brzmieniu:

o/ weryfikacja pod względem finansowym wniosków o płatność, dotyczących programów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych, a w szczególności ZPORR i Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A,

p/ obsługa Systemu Informatycznego Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych (SIMIK) w zakresie wprowadzania i agregacji danych dotyczących płatności w ramach realizowanych projektów,”;

3) w § 20 ust. 1:

a) w pkt 5 uchyla się lit. l,

b) w pkt 9 lit. i otrzymuje brzmienie:

„i/ uzgadnianie programu i finansowanie prac geodezyjno-urządzeniowych wykonywanych w ramach dotacji budżetowych przyznawanych na rzecz rolnictwa oraz nadzór nad ich wykonywaniem,”;

4) w § 21 ust.1:

a) w pkt 1 po lit. s dodaje się lit. t w brzmieniu:

„ t/ opiniowanie pod względem formalnym wniosków o przyznanie nagród specjalnych w zakresie pomocy społecznej oraz przekazywanie ich do Rady Pomocy Społecznej, działającej przy Ministrze Polityki Społecznej,”,

b) w pkt 2 po lit. s dodaje się lit. t w brzmieniu:

„t/ wyrażanie zgody na wykonywanie przez organizacje pozarządowe zadań dotyczących: opiniowania wniosków uczestnictwa w centrum integracji społecznej, opracowywania indywidualnych programów zatrudnienia socjalnego, przedłużenia okresu uczestnictwa w centrum,”,

c) w pkt 6:

- w lit.n po tiret dwudziestym pierwszym dodaje się tiret dwudzieste drugie i dwudzieste trzecie w brzmieniu:

„- prowadzenia postępowań restrukturyzacyjnych dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego,

- przedkładania ministrowi właściwemu do spraw zdrowia informacji dotyczących liczby wydanych postanowień o wszczęciu postępowań restrukturyzacyjnych, wydanych decyzji o warunkach restrukturyzacji, wydanych decyzji o umorzeniu postępowań restrukturyzacyjnych oraz przyczynach ich wydania,”,

- po lit. za dodaje się lit. zb w brzmieniu:

„zb/ prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem co najmniej raz na 6 miesięcy w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski B” listy publicznych zakładów opieki zdrowotnej, w stosunku do których Wojewoda wydał decyzję o zakończeniu postępowania restrukturyzacyjnego,”,

d) w pkt 7:

- uchyla się lit.a i g,

- po lit. l dodaje się lit. m-r w brzmieniu:

„m/ prowadzenie spraw związanych z koordynowaniem na obszarze województwa działań organów administracji rządowej, realizujących zadania na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych,

n/ podejmowanie działań na rzecz respektowania praw mniejszości i przeciwdziałanie naruszaniu tych praw i dyskryminacji osób należących do mniejszości narodowych i etnicznych,

o/ podejmowanie działań na rzecz rozwiązywania problemów mniejszości narodowych i etnicznych oraz na rzecz respektowania praw osób posługujących się językiem regionalnym,

p/ współdziałanie z organami samorządu terytorialnego i organizacjami społecznymi, w szczególności z organizacjami mniejszości narodowych i etnicznych przy realizacji zadań , o których mowa w lit. m-o,

r/ opiniowanie programów realizowanych na terenie województwa na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych, a także zachowania i rozwoju języka mniejszości,”;

5) w § 22:

a) w ust.1:

– w pkt 3 po lit. h dodaje się lit. i-m w brzmieniu:

„i/ wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów,

j/ uzgadnianie, wydawanych przez starostę zezwoleń na prowadzenie działalności na zbieranie odpadów, przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania pojazdów,

k/ prowadzenie wykazu przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu oraz punkty zbierania pojazdów,

l/ przekazywanie do centralnej ewidencji pojazdów informacji o umieszczeniu lub usunięciu z wykazu przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu i punkty zbierania pojazdów,

m/przyjmowanie rocznych sprawozdań od przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu,”,

– w pkt 7 po lit. m dodaje się lit. n w brzmieniu:

„n/ wydawanie zaświadczeń o zgodności rolnośrodowiskowej z planem ochrony i celami ochrony obszaru chronionego,”,

– w pkt 9 po lit. e dodaje się lit. f w brzmieniu:

„f/ uzgadnianie, przed zatwierdzeniem przez Marszałka Województwa, zdjęcia z ewidencji urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych,”,

b) ust.2 otrzymuje brzmienie:

„2. Dyrektor Wydziału sprawuje, z upoważnienia Wojewody, nadzór nad:

1/ Państwową Strażą Rybacką;

2/ Podlaskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Szepietowie w zakresie wynikającym z ustawy o jednostkach doradztwa rolniczego, w tym przeprowadzanie kontroli i oceny działalności jednostki oraz pracy jej dyrektora i Rady Społecznej Doradztwa Rolniczego.”;

6) w § 23 ust.1 pkt 2 lit. a otrzymuje brzmienie:

„a/ inicjowanie komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych, w tym:”;

7) w § 26:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1/ w zakresie zarządzania wojewódzkim komponentem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR), jako Instytucji Pośredniczącej, w tym:

a/ monitoring i raportowanie:

– sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji ZPORR w województwie oraz przekazywanie ich po zatwierdzeniu przez Podlaski Komitet monitorujący Kontrakt Wojewódzki do Instytucji Zarządzającej ZPORR,

– obsługa Sekretariatu Podlaskiego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki,

– prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w Regionalnym Komitecie Sterującym do spraw Rozwoju Regionu,

– współdziałanie z Wydziałem Finansów i Budżetu, właściwymi ministerstwami, Instytucjami Wdrażającymi ZPORR w województwie,

– prowadzenie spraw związanych z udziałem Wojewody w pracach Międzyresortowego Zespołu Oceniającego do spraw informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,

– przygotowywanie uaktualnionej prognozy wydatków na bieżący rok oraz prognozy na następny rok i przekazywanie do Instytucji Zarządzającej ZPORR,

– współpraca z wyznaczonymi ewaluatorami zewnętrznymi przy ocenie ex-post programu,

– zbieranie i weryfikacja sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie projektu/działania z realizacji ZPORR współfinansowanych z EFRR/EFS przekazywanych przez Beneficjentów Końcowych oraz Instytucje Wdrażające,

– prowadzenie monitoringu w oparciu o ilościowe i jakościowe wskaźniki realizacji programu zdefiniowane w ZPORR i jego Uzupełnieniu, w przekroju programu/priorytetu/działania, a także projektu,

– przygotowywanie informacji miesięcznej dotyczącej monitoringu ZPORR w województwie podlaskim i przekazywanie do Instytucji Zarządzającej ZPORR,

– sporządzanie notatek o nieprawidłowościach stwierdzonych podczas czynności służbowych związanych z monitoringiem Programu,

b/ weryfikacja i potwierdzanie płatności:

- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków o płatność przedkładanych przez beneficjentów i Instytucje Wdrażające,

- sporządzanie zestawień wydatków oraz wniosków o płatność od Instytucji Pośredniczącej do Instytucji Zarządzającej,

– poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach beneficjentów i Instytucji Wdrażających,

– sporządzanie wniosków o zaliczkę od Instytucji Pośredniczącej do Instytucji Płatniczej,

– sporządzanie notatek o nieprawidłowościach, stwierdzonych podczas wykonywania czynności służbowych związanych z weryfikacją i potwierdzaniem płatności,

c/ realizacja i kontrola projektów:

– współdziałanie, w ramach kompetencji przypisanych Wojewodzie dokumentami programowymi, z samorządem województwa w celu koordynacji działań regionalnych finansowanych ze środków Unii Europejskiej,

– prowadzenie kontroli systemów zarządzania i kontroli w Instytucjach Wdrażających,

– sporządzanie notatek o nieprawidłowościach stwierdzonych podczas czynności służbowych związanych z kontrolą realizacji projektów,

– opracowywanie planów kontroli projektów współfinansowanych w ramach ZPORR oraz kontroli systemów zarządzania i kontroli w Instytucjach Zarządzających,

– weryfikacja i akceptacja planów kontroli benificjentów na miejscu, opracowanych przez Instytucje Wdrażające,

– prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz analiza raportów kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty,

d/ obsługa informatycznego systemu monitorowania SIMIK w zakresie wprowadzania danych monitoringowych, przekazywanie danych Instytucji Zarzadzającej ZPORR, Instytucji Płatniczej oraz Jednostkom monitorująco-kontrolnym poszczególnych funduszy strukturalnych,

e/ prowadzenie spraw w zakresie przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów i działań ZPORR,

f/ obsługa projektów:

- przygotowywanie do podpisu Wojewody umów o dofinansowanie wyselekcjonowanych i zweryfikowanych projektów w ramach ZPORR oraz aneksów do tych umów,

- zawieranie, na podstawie przedłożonych przez Zarząd Województwa Ramowych Planów Realizacji Działania, umów finansowania działania oraz aneksów do tych umów,

- przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości i przesyłanie do Instytucji Zarządzającej ZPORR lub w szczególnych przypadkach do Biura Międzynarodowych Relacji Skarbowych,

- kontrola ex-ante zamówień publicznych projektów realizowanych w ramach ZPORR, wynikających z kompetencji przypisanych Wojewodzie w porozumieniu trójstronnym,

g/ przechowywanie i przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach ZPORR,”,

b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3/ w zakresie organizowania współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych, w tym:

a/ współpraca z MSZ w zakresie organizacji współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych,

b/ współpraca Wojewody z agendami rządowymi i organizacjami lokalnymi zajmującymi się współpracą z zagranicą, jednostkami samorządu terytorialnego i gospodarczego oraz z organami wojewódzkiej administracji zespolonej i niezespolonej w zakresie prowadzonej współpracy z zagranicą,

c/ prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i rozwijaniem zagranicznych kontaktów Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji rządowych i pozarządowych, w ramach posiadanych kompetencji,

d/ przygotowywanie od strony techniczno-organizacyjnej wizyt delegacji obcych państw przyjmowanych przez Wojewodę oraz wyjazdów zagranicznych Wojewody,

e/ współdziałanie z wydziałami w sprawie opracowywania informacji merytorycznych, w związku z udziałem Wojewody w spotkaniach z przedstawicielami obcych państw,

f/ zapewnienie koordynacji realizacji porozumień zawartych przez Wojewodę z partnerami zagranicznymi,

g/ prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i wydawaniem materiałów promujących województwo podlaskie na potrzeby zagranicznych kontaktów międzyregionalnych Wojewody,

h/ koordynacja działań i przygotowywanie materiałów w związku z udziałem Wojewody w pracach:

– Polsko-Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej do spraw Współpracy Transgranicznej,

– Polsko – Litewskiej Komisji Międzyrządowej do spraw Współpracy Transgranicznej

– Polsko-Białoruskiej Komisji Mieszanej do spraw Współpracy Gospodarczej i Handlowej,

i/ organizacja prac i koordynacja działania podkomisji grupy roboczej działających pod przewodnictwem Wojewody, w ramach transgranicznych komisji międzyrządowych,

j/ przygotowywanie materiałów i organizacja udziału Wojewody w posiedzeniach Prezydium i Rady Związku Transgranicznego Euroregion Niemen,

k/ prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem uchwał jednostek samorządu terytorialnego o przystępowaniu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,

l/ opracowywanie projektów umów, porozumień, listów o współpracy międzyregionalnej i przekazywanie ich do akceptacji MSWiA oraz MSZ,”,

c) pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7/realizacja zadań w ramach Programu Sąsiedztwa Polska - Litwa – Obwód Kalingradzki INTERREG III A / TACIS CBC 2004-2006:

a/ płatności i weryfikacja:

- przygotowywanie umów z beneficjentami końcowymi,

- dokonywanie formalnej i merytorycznej weryfikacji wniosków o płatność przedstawionych przez beneficjentów końcowych,

b/ monitoring i sprawozdawczość:

- weryfikacja i zatwierdzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji projektów otrzymanych od beneficjentów końcowych,

- sporządzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji programu w

województwie i przekazywanie ich do Instytucji Krajowej,

- wprowadzanie danych do systemu SIMIK z chwilą jego uruchomienia oraz systemu informatycznego BAS 2000,

- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody we

Wspólnym Komitecie Monitorująco – Sterującym,

c/ przeprowadzanie kontroli realizacji projektów w trakcie oraz po zakończeniu realizacji projektów,

d/ prowadzenie spraw dotyczących przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów oraz koszty operacyjne podmiotów wdrażających program,

e/ archiwizacja dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach
programu,”,

d)po pkt 7 dodaje się pkt 8 i 9 w brzmieniu:

„8/ w ramach Programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś – Ukraina INTERREG III A/ TACIS CBC 2004-2006:

a/ płatności i weryfikacja:

- przygotowywanie umów z beneficjentami końcowymi,

- dokonywanie formalnej i merytorycznej weryfikacji wniosków przedstawionych przez beneficjentów końcowych,

b/ monitoring i sprawozdawczość:

- weryfikacja i zatwierdzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji

projektów,

- sporządzanie sprawozdań monitoringowych z realizacji programu w

województwie i przekazywanie ich do Wspólnego Sekretariatu Technicznego,

- wprowadzanie danych do systemu SIMIK z chwilą jego uruchomienia,

- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w

Komitecie Sterującym i Komitecie Monitorującym Program,

c/ kontrola:

- przeprowadzanie kontroli realizacji projektów w trakcie oraz po zakończeniu realizacji projektów,

- przygotowywanie rocznych planów kontroli Programu w województwie oraz weryfikacja planów kontroli przedstawionych przez Euroregiony odpowiedzialne za wdrażanie mikroprojektów,

9/ w zakresie obsługi programu Phare ESC:

a) merytoryczno - finansowe sprawdzanie wniosków o płatność ze środków Phare ESC, dokumentacji towarzyszącej oraz sporządzanie kwalifikacji wniosków o płatność ze środków Phare,

b) monitoring i raportowanie:

- weryfikacja raportów miesięcznych, kwartalnych i rocznych, określonych w Systemach monitorowania programu Phare ESC, przedkładanych przez jednostki zaangażowane w jego realizację,

- prowadzenie Sekretariatu Regionalnego Komitetu Monitorującego Phare, organizacja posiedzeń i obsługa prac Komitetu,

- prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawicieli Wojewody w Regionalnym Komitecie Sterującym programu Phare,

- przygotowywanie na potrzeby PAO Regionalnego informacji na temat aktualnego stanu realizacji programu Phare w województwie,

c/ przeprowadzanie okresowych wizyt na miejscu realizacji projektów realizowanych w ramach programu Phare, kontroli na zakończenie realizacji projektów oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty,

d/ prowadzenie spraw w zakresie przekazywania dotacji budżetowych przeznaczonych na współfinansowanie projektów oraz koszty operacyjne podmiotów wdrażających programy Phare,

e/ archiwizacja dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach programu Phare,

f/ współdziałanie z Wydziałem Finansów i Budżetu, Władzą Wdrażającą Programy Współpracy Przygranicznej Phare, właściwymi ministerstwami, instytucjami regionalnymi w zakresie wdrażania i monitorowania programu Phare.”;

8) w § 27 ust. 1:

a) w pkt 1 po lit.k dodaje się lit.l w brzmieniu:

„l/ nadzór i monitorowanie zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w Urzędzie,”,

b) w pkt 3 po lit. h dodaje się lit. i w brzmieniu:

„i/ prowadzenie spraw związanych z finansowaniem wydatków z tytułu przyłączenia jednostek uprawnionych do publicznej sieci telekomunikacyjnej, umożliwiającej korzystanie z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu,”;

9) w § 84 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„7. Oddział przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat, a w przypadku zamówień realizowanych ze środków Funduszu Schengen przez okres 7 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.”.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.

§ 3. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.

Wojewoda Podlaski
/-/ Marek Strzaliński


Brak załączników.
.