Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38066030   odwiedzin

Kategoria: Kontrola Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach

Protokół kontroli problemowej z dnia 14 lipca 2005r.
Data utworzenia:  11.08.2005 10:31:08
Data publikacji:  11.08.2005 10:31:08
Data modyfikacji:  11.08.2005 10:32:56
Autorzy: Czurak Elżbieta
Publikator: Borowik Ludmiła
Temat kontroli: Spełnienie wymogów kwalifikacyjnych określonych dla pracowników powiatowych urzędów pracy.

Protokół

z kontroli problemowej przeprowadzonej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach ul. Łąkowa 26 (REGON - 790742853, NIP - 8441930513) zwanym dalej "Urzędem", podległym Staroście Powiatu Sejneńskiego.

Dyrektorem Urzędu od dnia 1 stycznia 2001r. jest Pan Jacek Kozakiewicz.

Kontrolę przeprowadzili w dniu 14 lipca 2005r. pracownicy Oddziału Służb Zatrudnienia w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego:

Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia

Pani Małgorzata Czerniawska - inspektor wojewódzki

na podstawie upoważnienia do kontroli nr 389 z dnia 11 lipca 2005r. wydanego z up. Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej.

Kontrolujące wpisały się do książki kontroli pod poz. 2/2005.

Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała Pani Justyna Kuklińska, zatrudniona w Urzędzie na stanowisku referenta.

Temat kontroli: Spełnienie wymogów kwalifikacyjnych określonych dla pracowników powiatowych urzędów pracy.

Podstawa prawna kontroli: art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004r. Nr 99, poz.1001 z późn. zm.).

Celem kontroli było sprawdzenie:

1. poziomu kwalifikacji kadr Urzędu odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabelach stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr 61, poz.708 z późn. zm.),

2. wykonywania zadań w zakresie szkolenia pracowników Urzędu, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji w 2005r.

Badaniem objęto:

1/ akta osobowe losowo wybranych pracowników Urzędu zatrudnionych wg. stanu na dzień kontroli - dla sprawdzenia poziomu kwalifikacji kadr,

2/ dokumentację Urzędu dotyczącą szkolenia pracowników za okres styczeń - do dnia kontroli.

W dniu 14 lipca 2005r. w Urzędzie:

1/ obowiązywał regulamin organizacyjny wprowadzony Uchwałą Nr 17/03 Zarządu Powiatu w Sejnach w dniu 25 czerwca 2005r.

2/ zatrudnionych było 25 pracowników, w tym 13 osób w ramach robót publicznych.

Ustalenia kontroli:

Szczegółowe wyniki badań zostały przedstawione w formie tabel stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokółu.

Ad.1 Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto losowo wybranych 11 pracowników Urzędu. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i wymaganego stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy w stosunku do 25 pracowników.

Ad.2 W I półroczu 2005r. pracownicy Urzędu wzięli udział w następujących szkoleniach zewnętrznych:

- Kurs pracowników prowadzących archiwa zakładowe - 1 osoba

- Obsługa programów w systemie PULS - 5 osób

- Postępowanie administracyjne w praktyce - 2 osoby

- Koordynacja zabezpieczeń na podstawie pierwszych doświadczeń - 1 osoba

- Przestrzeganie przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - 1 osoba

- Zasady udzielania pomocy publicznej przez PUP po akcesji Polski do UE- 1 osoba

- Szkolenie asystentów Eures- 1 osoba

- Zasady finansowania oraz sprawozdawczość projektów realizowanych w ramach SPO RZL - 2 osoby

- Kpa i inne procedury administracyjne oraz BIP - 2 osoby

W okresie objętym kontrolą w Urzędzie nie były przeprowadzane szkolenia wewnętrzne.

***

Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach.

Kontrolujące poinformowały o :

- przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,

- przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy.

Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy
w Sejnach
Pan Jacek Kozakiewicz
Sejny, dnia 27 lipca 2005r.

Przeprowadzający kontrolę:
Elżbieta Czurak -Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia
Małgorzata Czerniawska -inspektor wojewódzki

Zał. Nr 1

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach

wg STANOWISK PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu 27 czerwca 2005r.

Lp.

Stanowisko pracy

Liczba zatrudnionych - w osobach

Ogó-łem

W y k s z t a ł c e n i e

wyższe

police-

alne

średn.

ogólne

średn. zawod

zasad-nicze

inne

1.

Dyrektor PUP

1

1

2.

Z-ca Dyrektora PUP

3.

Gł. Księgowy

1

1

4.

Radca prawny

5.

Kierownik działu

6.

Kierownik oddziału, referatu,

7.

Starszy inspektor powiatowy

1

1

8.

Programista, informatyk

1

1

9.

Starszy inspektor

10.

Starszy księgowy

11.

Inspektor powiatowy

5

3

1

1

12.

Starszy pośrednik pracy

13.

Starszy doradca zawodowy

14.

Pośrednik pracy I stopnia

15.

Doradca zawodowy I stopnia

16.

Pośrednik pracy

17.

Doradca zawodowy

1

1

18.

Pośrednik pracy-stażysta

1

1

19.

Doradca zawodowy-stażysta

20.

Samodzielny specjalista ds. programów

21.

Specjalista ds. programów

22.

Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego

23.

Specjalista ds. rozwoju zawodowego

24.

Lider klubu pracy

25.

Doradca EURES

26.

Asystent EURES

27.

Podinspektor

28.

Inspektor

29.

Referent prawny

30.

Młodszy informatyk

31.

Starszy referent, księgowy

1

1

32.

Referent

9

5

3

1

RAZEM /1-32/

21

13

2

3

3

33.

Obsługa

4

1

1

2

OGÓŁEM PUP

25

13

2

4

3

1

2

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach Zał. Nr 2

wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu 27 czerwca 2005r.

Lp.

Stanowisko pracy

Liczba zatrudnionych - w osobach

Ogó-łem

Liczba lat pracy

6

i więcej

5

4

3

2

1

0

1.

Dyrektor PUP

1

1

2.

Z-ca Dyrektora PUP

3.

Gł. Księgowy

1

1

4.

Radca prawny

5.

Kierownik działu

6.

Kierownik oddziału, referatu,

7.

Starszy inspektor powiatowy

1

1

8.

Programista, informatyk

1

1

9.

Starszy inspektor

10.

Starszy księgowy

11.

Inspektor powiatowy

5

4

1

12.

Starszy pośrednik pracy

13.

Starszy doradca zawodowy

14.

Pośrednik pracy I stopnia

15.

Doradca zawodowy I stopnia

16.

Pośrednik pracy

17.

Doradca zawodowy

1

1

18.

Pośrednik pracy-stażysta

1

1

19.

Doradca zawodowy-stażysta

20.

Samodzielny specjalista ds. programów

21.

Specjalista ds. programów

22.

Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego

23.

Specjalista ds. rozwoju zawodowego

24.

Lider klubu pracy

25.

Doradca EURES

26.

Asystent EURES

27.

Podinspektor

28.

Inspektor

29.

Referent prawny

30.

Młodszy informatyk

31.

Starszy referent, księgowy

1

1

32.

Referent

9

1

3

3

2

RAZEM /1-32/

21

10

2

4

3

2

33.

Obsługa

4

3

1

OGÓŁEM PUP

25

13

2

4

3

3


Brak załączników.
.