Protokół 
z kontroli problemowej przeprowadzonej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mońkach ul. Wyzwolenia 22 (REGON - 450709603, NIP - 5461208422) zwanym dalej "Urzędem", podległym Staroście Powiatu Monieckigo. 
P.o Dyrektora Urzędu od dnia 7 września 2004r. jest Pani Wiesława Tekień. 
Kontrolę przeprowadzili w dniu 27 czerwca 2005r. pracownicy Oddziału Służb Zatrudnienia w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego: 
Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia 
Pani Małgorzata Czerniawska - inspektor wojewódzki 
na podstawie upoważnienia do kontroli nr 239 z dnia 21 czerwca 2005r. wydanego z up. Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej. 
Kontrolujące wpisały się do książki kontroli pod poz. 2/2005. 
Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała Pani Wiesława Tekień p.o Dyrektora Urzędu. 
Temat kontroli: Poziom kwalifikacji kadr w Urzędzie za okres styczeń - do dnia kontroli 2005r. 
Podstawa prawna kontroli: art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004r. Nr 99, poz.1001 z późn. zm.). 
Celem kontroli było sprawdzenie: 
- poziomu kwalifikacji kadr Urzędu odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabelach stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr 61, poz.708 z późn. zm.), 
- wykonywania zadań w racowni szkolenia racowników Urzędu, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji w 2005r. 
Badaniem objęto: 
- akta osobowe losowo wybranych racowników Urzędu zatrudnionych wg. Stanu na dzień kontroli - dla sprawdzenia poziomu kwalifikacji kadr, 
- dokumentację Urzędu dotyczącą szkolenia racowników. 
Pracowników dniu 27 czerwca 2005r. w Urzędzie: 
- obowiązywał regulamin organizacyjny wprowadzony Uchwałą Nr 92/144/05 Zarządu z dnia 20 stycznia 2005r. w sprawie uchwalenia Regulaminu owiatowegoego owiatowego Urzędu Pracy w Mońkach. 
- zatrudnionych było 19 pracowników, w tym 3 osoby w ramach robót publicznych. 
Ustalenia kontroli: 
Szczegółowe wyniki badań zostały przedstawione w formie tabel stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokółu. 
Ad.1 Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto losowo wybranych 9 pracowników Urzędu. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i wymaganego stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy w stosunku do 18 pracowników. 
Stwierdzono, że jeden pracownik nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych określonych w załączniku Nr 4 - wprowadzonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. Dotyczy to: 
- p.o. Głównej Księgowej - wykształcenie średnie. 
W Urzędzie pracuje od 01. 03. 1993r., na zajmowanym stanowisku od 23. 03. 1993r. 
Dla stanowiska głównego ksiegowego wymagane jest wykształcenie wyższe. 
Na podstawie § 15 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. dopuszcza się możliwość zatrudniania na tych stanowiskach osób, które nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia. 
Ad.2. Dokumentacja dotycząca szkoleń zatrudnionych pracowników przechowywana jest w oznakowanej teczce o symbolu KO-1223 ,,Szkolenia, Sympozja, Kursokonferencje" 2005r. W I półroczu 2005r. pracownicy Urzędu wzięli udział w następujących szkoleniach zewnętrznych: 
- Kurs pracowników prowadzących archiwa zakładowe - 1 osoba 
- Obsługa programów EFS w systemie PULS - 2 osoby 
- Podstawy finansowania i zarządzanie projektami - 5 osób 
- Współpraca regionalna we wdrażaniu projektów- 1 osoba 
- Przestrzeganie przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - 2 osoby 
- Reorientacja szkolnictwa zawodowego- 1 osoba 
- Tworzenie indywidualnych planów działania- 1 osoba 
- Zasady finansowania oraz sprawozdawczość projektów realizowanych w ramach SPO RZL - 2 osoby 
- Audyt wewnętrzny - 1 osoba 
- Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - 2 osoby 
- Kpa i inne procedury administracyjne oraz BIP - 2 osoby 
W okresie objętym kontrolą w Urzędzie nie były przeprowadzane szkolenia wewnętrzne. 
*** 
Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mońkach. 
Kontrolujące poinformowały o : 
- przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu, 
- przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy. 
| P.o. Dyrektora 
Powiatowego Urzędu Pracy
 w Mońkach
 
 
 Pani Wiesława Tekień | Przeprowadzający kontrolę: 
 
 Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia 
Małgorzata Czerniawska inspektor wojewódzki
 
 
 | 
Mońki, dnia 18 lipca 2005r. 
Zał. Nr 1 
STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach 
wg STANOWISK PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu 27 czerwca 2005r. 
| 
 
 
 Lp. | 
 
 
 Stanowisko pracy 
 
 | Liczba zatrudnionych - w osobach | 
| 
 Ogó-łem | W y k s z t a ł c e n i e | 
| wyższe | police- 
 alne | średn. 
 ogólne | średn. zawod | zasad-nicze | inne | 
| 1. | Dyrektor PUP | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 2. | Z-ca Dyrektora PUP | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 3. | Gł. Księgowy | 1 | 
 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 4.  | Radca prawny | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 5. | Kierownik działu | 2 | 2 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 6.  | Kierownik oddziału, referatu, | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 7.  | Starszy inspektor powiatowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 8. | Programista, informatyk | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 9. | Starszy inspektor | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 10. | Starszy księgowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 11. | Inspektor powiatowy | 7 | 5 | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
| 12. | Starszy pośrednik pracy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 13. | Starszy doradca zawodowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 14. | Pośrednik pracy I stopnia | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 15. | Doradca zawodowy I stopnia | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 16. | Pośrednik pracy | 2 | 1 | 
 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
| 17. | Doradca zawodowy | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 18. | Pośrednik pracy-stażysta | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 19. | Doradca zawodowy-stażysta | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 20. | Samodzielny specjalista ds. programów | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 21. | Specjalista ds. programów | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 22. | Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 23. | Specjalista ds. rozwoju zawodowego | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 24. | Lider klubu pracy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 25. | Doradca EURES | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 26. | Asystent EURES | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 27. | Podinspektor | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 28. | Inspektor | 3 | 2 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 29. | Referent prawny | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 30. | Młodszy informatyk | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 31. | Starszy referent, księgowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 32. | Referent | 1 | 
 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| RAZEM /1-32/ | 18 | 12 | 4 | 2 | 
 | 
 | 
 | 
| 33. | Obsługa | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 1 | 
| OGÓŁEM PUP | 19 | 12 | 4 | 2 | 
 | 
 | 1 | 
STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach Zał. Nr 2 
wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu 27 czerwca 2005r. 
| 
 
 
 Lp. | 
 
 Stanowisko pracy 
 
 | Liczba zatrudnionych - w osobach | 
| 
 Ogó-łem | 
 Liczba lat pracy | 
| 6 
 i więcej | 
 5 | 
 4 | 
 3 | 
 2 | 
 1 | 
 0 | 
| 1. | Dyrektor PUP | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 2. | Z-ca Dyrektora PUP | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 3. | Gł. Księgowy | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 4.  | Radca prawny | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 5. | Kierownik działu | 2 | 2 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 6.  | Kierownik oddziału, referatu, | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 7.  | Starszy inspektor powiatowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 8. | Programista, informatyk | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 9. | Starszy inspektor | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 10. | Starszy księgowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 11. | Inspektor powiatowy | 7 | 5 | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 12. | Starszy pośrednik pracy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 13. | Starszy doradca zawodowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 14. | Pośrednik pracy I stopnia | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 15. | Doradca zawodowy I stopnia | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 16. | Pośrednik pracy | 2 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 1 | 
 | 
| 17. | Doradca zawodowy | 1 | 
 | 
 | 
 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
| 18. | Pośrednik pracy-stażysta | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 19. | Doradca zawodowy-stażysta | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 20. | Samodzielny specjalista ds. programów | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 21. | Specjalista ds. programów | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 22. | Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 23. | Specjalista ds. rozwoju zawodowego | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 24. | Lider klubu pracy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 25. | Doradca EURES | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 26. | Asystent EURES | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 27. | Podinspektor | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 28. | Inspektor | 3 | 1 | 1 | 
 | 
 | 1 | 
 | 
 | 
| 29. | Referent prawny | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 30. | Młodszy informatyk | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 31. | Starszy referent, księgowy | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 32. | Referent | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| RAZEM /1-32/ | 18 | 11 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 
 | 
| 33. | Obsługa | 1 | 1 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| OGÓŁEM PUP | 19 | 12 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 
 |