| ZARZĄDZENIE Nr 17/06  WOJWEWODY PODLASKIEGO 
 z dnia 15 lutego 2006 r. 
 zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu 
 Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku. 
 
 Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302 i Nr 149, poz. 1452, z 2004 r. Nr 33, poz. 287 oraz z 2005 r. Nr 33, poz. 288, Nr 90, poz. 757 i Nr 175, poz.1462) zarządza się, co następuje: 
 
 § 1. W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r., Nr 27/04 z dnia 15 kwietnia 2004 r., Nr 98/04 z dnia 16 sierpnia 2004 r., Nr 124/04 z dnia 12 października 2004 r., Nr 144/04 z dnia 26 listopada 2004 r., Nr 13/05 z dnia 28 stycznia 2005 r. , Nr 142/05 z dnia 7 lipca 2005 r. i Nr 207 z dnia 2 listopada 2005 r., wprowadza się następujące zmiany: 
 
 1) 1) w § 3 pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie: 
 „4/ dwóch Zastępców Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej, 
 5/ Zastępcy Dyrektora Wydziału Środowiska i Rolnictwa oraz Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody,”; 
 
 2) 2) w § 7 ust. 2 uchyla się pkt 11; 
 3) 
 4) 3) w § 11 ust. 2 pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie: 
 „4/ Oddział Paszportów, w tym zamiejscowe stanowiska pracy do spraw paszportowych w Hajnówce, Łomży, Siemiatyczach, Sokółce i Suwałkach, któremu nadaje się symbol „OB.IV.”, 
 5/ stanowisko pracy do spraw wyznaniowych i stowarzyszeń, któremu nadaje się symbol „OB.V.”,”; 
 
 5) 4) w § 13 ust. 2 pkt 5 i 6 otrzymują brzmienie: 
 „5/ Oddział Kontroli Działań i Projektów, któremu nadaje się symbol „BZF.V.”, 
 6/ Oddział do Spraw Analiz Społeczno-Gospodarczych i Kontraktów, któremu nadaje się symbol „BZF.VI.”,”; 
 
 6) 5) w § 18 ust. 1: 
 a) w pkt 1: 
 - lit. c otrzymuje brzmienie: 
 „c/ prowadzenie rejestrów i zbiorów rozporządzeń, rozporządzeń porządkowych, zarządzeń i decyzji gospodarczych Wojewody, a także zarządzeń i innych aktów prawnych Dyrektora Generalnego oraz ich aktualizacja,”, 
 - po lit. j dodaje się lit. k i l w brzmieniu: 
 „k/ obsługa Komisji do sporządzania protokołów zdawczo-odbiorczych i dokumentów w związku z przekazywaniem jednostkom samorządu terytorialnego spraw i dokumentów związanych z toczącymi się postępowaniami sądowymi i administracyjnymi, 
 l/ współpraca z Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa w zakresie przekazywania Prokuratorii spraw, w których reprezentacja Skarbu Państwa należy do Prokuratorii oraz występowania z wnioskami o wydanie przez Prokuratorię opinii prawnych,”, 
 b) w pkt 2 uchyla się lit. e i f; 
 
 7) 6) w § 19: 
 a)w pkt 2: 
 - uchyla się lit.ł, 
 - po lit. p dodaje się lit. r w brzmieniu: 
 „r/ obsługa „Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR”,”, 
 
 b) pkt 4 otrzymuje brzmienie: 
 „4/ w zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej Urzędu: 
 a/ obsługa finansowo-księgowa Urzędu w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, dochodów własnych, refinansowania, sum depozytowych, środków finansowych Unii Europejskiej, a także obsługa funduszu płac i świadczeń z ubezpieczenia społecznego pracowników Urzędu, 
 b/ prowadzenie egzekucji należności Skarbu Państwa, 
 c/ obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, 
 d/ dokonywanie okresowych ocen przebiegu wykonania dochodów i wydatków Urzędu, 
 e/ sporządzanie bilansu rocznego, sprawozdawczości budżetowej oraz sprawozdań GUS, 
 f/ współudział w opracowywaniu projektów i planów finansowych Urzędu, 
 g/ prowadzenie księgowości i obsługi kasowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, 
 h/ wydawanie byłym pracownikom administracji publicznej, których akta przechowywane są w Archiwum Zakładowym oraz pracownikom Urzędu zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do celów emerytalno-rentowych , kredytowych,”; 
 
 
 8) 7) w § 20 : 
 a) w ust. 1: 
 - pkt 3 otrzymuje brzmienie: 
 „3/ w zakresie planowania, finansowania i utrzymania rzecznych, drogowych i kolejowych przejść granicznych: 
 a/ przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej pod budowę i rozbudowę przejść granicznych, 
 b/ prowadzenie spraw w zakresie planowania i przygotowywania zadań inwestycyjnych od strony formalno-prawnej, 
 c/ przygotowywanie i realizacja działań związanych z wykupem gruntu pod planowane zadania i inwestycje, 
 d/ uzyskiwanie pozwoleń związanych z realizacją i oddaniem do użytku inwestycji, 
 e/ planowanie i gospodarowanie środkami budżetowymi na realizację przejść granicznych, 
 f/ planowanie oraz sprawowanie nadzoru nad wykorzystaniem środków budżetowych przeznaczonych na utrzymanie przejść granicznych, 
 g/ bieżąca ocena i analiza oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji inwestycji na przejściach granicznych, 
 h/ zlecanie wykonawstwa realizacji inwestycji w zakresie budowy, rozbudowy i modernizacji przejść granicznych oraz w celu utrzymania przejść granicznych w stanie umożliwiającym przeprowadzenie sprawnej i skutecznej kontroli bezpieczeństwa, granicznej, celnej, sanitarnej, weterynaryjnej, fitosanitarnej i radiometrycznej oraz jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, 
 i/ udział w pracach komisji odbiorczych z ramienia inwestora, 
 j/ przygotowanie dokumentacji do przetargów międzynarodowych w celu wyłonienia wykonawcy robót współfinansowanych ze środków pomocowych, 
 k/ sprawozdawczość i monitoring wykorzystania środków pomocowych i postępu robót, 
 l/ prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub zmianą statusu przejść granicznych, 
 m/ współpraca ze służbami granicznymi w zakresie zapewniającym skuteczną kontrolę graniczną w przejściach granicznych, 
 n/ przygotowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych w zakresie ustalania zasięgu terytorialnego przejść granicznych, 
 o/ opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie tworzenia międzynarodowych przejść granicznych, 
 p/ współpraca ze stroną litewską i białoruską w sprawach dotyczących uzgodnień projektowo-realizacyjnych w zakresie budowy i rozbudowy przejść, 
 r/ współpraca ze stroną litewską i białoruską w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć mających na celu udrożnienie ruchu granicznego, 
 s/ współpraca z Władzą Wdrażającą Program Współpracy Przygranicznej Phare w zakresie realizacji inwestycji przejść granicznych współfinansowanych ze środków pomocowych, 
 t/ budowa, rozbudowa, modernizacja lądowisk, 
 u/ prowadzenie uzgodnień ze służbami granicznymi, w celu umożliwienia organom kontrolnym zainstalowania w przejściach granicznych urządzeń i sprzętu technicznego, finansowanego i utrzymywanego ze środków własnych wnioskującego organu kontroli, 
 w/ finansowanie i utrzymanie przejść granicznych na szlakach turystycznych przecinających granicę państwową, miejsc przekraczania granicy na szlakach turystycznych oraz przejść turystycznych, w zakresie: 
 - ustawiania, konserwacji oraz wymiany tablic informacyjnych o przejściu granicznym oraz o miejscu przekraczania granicy, 
 - ustawiania, konserwacji oraz wymiany tablic zawierających informacje o warunkach przekraczania granicy państwowej i pobytu na szlakach turystycznych drugiego państwa, 
 x/ finansowanie i utrzymywanie punktów nocnego postoju na rzekach granicznych, 
 y/ finansowanie i utrzymanie przejść granicznych znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w których kontrole wykonują funkcjonariusze właściwych organów Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej, 
 z/ współpraca z samorządem terytorialnym oraz organami kontroli działającymi w przejściach granicznych w zakresie funkcjonowania przedsięwzięć mogących usprawnić ruch graniczny, ze srodków pochodzących z pomocy finansowej jednostki samorządu terytorialnego lub pomocy zagranicznej,”, 
 
 - w pkt 4 lit c otrzymuje brzmienie: 
 „c/ realizacja zadań w zakresie gospodarki energetycznej na terenie województwa podlaskiego, wynikających z przepisów ustawy –Prawo energetyczne i aktów wykonawczych w zakresie: 
 - uzgadnianie planów wprowadzenia ograniczeń w dostarczaniu ciepła, 
 - realizacja zadań kontrolnych związanych z wprowadzonymi ograniczeniami – w odniesieniu do paliw stałych i ciekłych oraz ciepła,”, 
 
 - pkt 5 otrzymuje brzmienie: 
 „5/ w zakresie komunikacji i dróg: 
 a/ powoływanie komisji do przeprowadzania egzaminu kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi, 
 b/ prowadzenie spraw związanych z odtwarzaniem akt egzaminacyjnych i uprawnień kierowcy, 
 c/ sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego kursów dokształcających dla kierowców wykonujących transport drogowy, 
 d/ sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych oraz na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, poprzez: 
 - przeprowadzanie kontroli w organach zarządzających ruchem na drogach województwa podlaskiego, 
 - dokonywanie oceny organizacji ruchu w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego, 
 - rozstrzyganie w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu, biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego, 
 e/ współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej w sprawach z zakresu rozwoju infrastruktury drogowej, 
 f/ analizowanie i bilansowanie danych wynikających z przedkładanych Wojewodzie rocznych sprawozdań, sporządzanych przez doradców do spraw bezpieczeństwa, z działalności przedsiębiorców oraz innych podmiotów wykonujących przewóz drogowy towarów niebezpiecznych,”, 
 
 - pkt. 10 otrzymuje brzmienie: 
 „10/ w zakresie gospodarki nieruchomościami: 
 a/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach potwierdzenia prawa własności długoletnim dzierżawcom państwowych nieruchomości rolnych oraz samoistnym posiadaczom tych nieruchomości, 
 b/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach przekazywania w zarząd Lasom Państwowym gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia, 
 c/ stwierdzanie nabycia mienia (nieruchomości) Skarbu Państwa z mocy prawa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, 
 d/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach wywłaszczeń, odszkodowań i zwrotu nieruchomości byłym właścicielom z różnych tytułów prawnych, 
 e/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości oraz na wejście na grunty przy realizacji inwestycji liniowych, 
 f/ potwierdzanie nabycia przez państwowe osoby prawne prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz prawa własności budynków i budowli, 
 g/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach oddawania nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd oraz naliczanie opłat z tego tytułu i przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, 
 h/ rozpatrywanie spraw roszczeniowych osób ubiegających się o zwrot gospodarstw rolnych przejętych na własność Skarbu Państwa z różnych tytułów prawnych, 
 i/ orzekanie w pierwszej instancji o przedmiocie realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej, 
 j/ sprawowanie nadzoru nad sposobem gospodarowania przez starostów zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, 
 k/ planowanie i wnioskowanie potrzeb finansowych na gospodarkę nieruchomościami Skarbu Państwa, 
 l/ stwierdzenie nabycia w drodze decyzji przez Skarb Państwa własności nieruchomości, stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego, położonych w pasie drogowym i przeznaczonych na drogi krajowe oraz ustalenie odszkodowania, 
 m/ orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, położonych w pasie dróg krajowych i wydawanie zezwoleń na niezwłoczne zajęcie nieruchomości przeznaczonych na pasy drogowe oraz ustalanie odszkodowania, 
 n/ orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu nieruchomości położonych w pasach drogowych dróg krajowych, 
 o/ stwierdzanie, w drodze decyzji, nabycia przez PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych, 
 p/ orzekanie o odszkodowaniu z tytułu nabycia własności przez Skarb Państwa nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych, 
 r/ prowadzenie postępowania administracyjnego i orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach scalania i wymiany gruntów, 
 s/ orzekanie w trybie instancyjnym w sprawach dotyczących wspólnot gruntowych, 
 t/ założenie i prowadzenie wojewódzkiego rejestru zawierającego dane dotyczące realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej, 
 u/ orzekanie w pierwszej instancji w przedmiocie nabycia z mocy prawa przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne, 
 w/ orzekanie w pierwszej instancji w przedmiocie nabycia prawa własności gruntów Skarbu Państwa przez uczelnie publiczne,”, 
 - uchyla się pkt 12, 
 
 b) ust. 2 otrzymuje brzmienie: 
 „2. Wydział zapewnia obsługę Komisji egzaminacyjnej sprawdzającej kwalifikacje kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi.”, 
 c) ust. 3 otrzymuje brzmienie: 
 „3. Dyrektor Generalny Urzędu, za pośrednictwem Dyrektora Wydziału, sprawuje nadzór nad Zarządem Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku.”; 
 
 9) 8) w § 21 ust. 1: 
 a) w pkt 1 po lit. x dodaje się litery y - zc w brzmieniu: 
 „y/ realizacja programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania, w tym: 
 - dokonywanie podziału środków budżetu państwa przeznaczonych na realizację programu na poszczególne gminy w województwie, 
 - monitorowanie realizacji programu na terenie województwa i przekazywanie kwartalnych informacji w tej sprawie do ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego, 
 z/ opracowywanie materiałów instruktażowych, zaleceń, procedur postepowania interwancyjnego w sytuacjach kryzysowych związanych z przemocą w rodzinie dla osób realizujacych te zadania, 
 za/ monitorowanie zjawiska przemocy w rodzinie, 
 zb/ sprawowanie nadzoru nad realizacją przez powiat zadań w zakresie tworzenia i prowadzenia specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie oraz opracowywania i realizacji programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie, 
 zc/ współdziałanie z organizacjami pozarządowymi oraz kościołami i związkami wyznaniowymi w zakresie udzielania pomocy osobom dotkniętym przemocą, oddziaływania na osoby stosujące przemoc oraz podnoszenia świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków przemocy w rodzinie,”, 
 
 b) w pkt. 2: 
 - uchyla się lit. j, k i t, 
 - po lit. u dodaje się lit. w w brzmieniu: 
 „w/ wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez psychologów prywatnej praktyki psychologicznej w formie indywidualnej działalności gospodarczej albo w formie spółki partnerskiej,”, 
 
 c) w pkt 5 : 
 - lit.a otrzymuje brzmienie: 
 „a/ opracowywanie projektu dochodów i wydatków budżetu Wojewody w zakresie pomocy społecznej, ochrony zdrowia, służby zastępczej, orzekania o niepełnosprawności,”, 
 
 - w lit. c tiret czwarte otrzymuje brzmienie: 
 „- przygotowywanie wniosków w sprawie uruchomienia środków na realizację nadzorowanych zadań finansowanych z budżetu Wojewody,”, 
 
 d) w pkt 6: 
 - uchyla się lit. g, r, x, y, zb i zc, 
 
 - lit. n otrzymuje brzmienie: 
 „n/ sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych, na podstawie porozumień, przez Podlaskie Centrum Zdrowia Publicznego w Białymstoku,”, 
 
 - lit. p otrzymuje brzmienie: 
 „p/ realizacja zadań określonych w ustawie o zawodzie lekarza i lekarza dentysty,”, 
 
 - po lit. zc dodaje się lit. zd- ze w brzmieniu: 
 „zd/ prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem odwołań lekarzy od decyzji Państwowych Komisji Specjalizacyjnych, 
 ze/ prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem naczelnego lekarza uzdrowiska,”, 
 
 e) w pkt 7: 
 - lit. b i c uchyla się, 
 - lit.d i e otrzymują brzmienie: 
 „d/prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na: 
 - prowadzenie robót ziemnych, wznoszenie pomników i innych urzadzeń na cmentarzach i grobach wojennych, 
 - dokonywanie zdjęć fotograficznych i planów sytuacyjnych cmentarzy wojennych oraz tych grobów wojennych, które są położone poza obszarem cmentarzy wyznaniowych i gminnych, 
 e/ prowadzenie spraw dotyczących ogólnego zarządu cmentarzy wojennych, w szczególności spraw związanych z ewidencją grobów i cmentarzy oraz z uregulowanie własności gruntów zajętych pod cmentarze,”; 
 
 10) 9) w § 22 ust. 1: 
 11) 
 12) a) w pkt. 1: 
 13) 
 - uchyla się lit. m, 
 
 - lit. b - d otrzymują brzmienie: 
 „b/ opiniowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie ochrony środowiska, polityk, strategii i programów, 
 c/ stwierdzenie potrzeby opracowania i zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, 
 d/ uzgadnianie warunków przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,”, 
 
 - lit.g otrzymuje brzmienie: 
 „g/ prowadzenie postępowania w sprawie ocen oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których wojewoda wydaje decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,”, 
 
 
 - po lit. m dodaje się lit. n-w w brzmieniu: 
 „n/ opracowywanie projektu statutu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i wnioskowanie do ministra właściwego do spraw środowiska o jego nadanie, 
 o/ wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć, dla których sporządzanie raportu jest obligatoryjne, tj: dróg, linii kolejowych, napowietrznych linii elektroenergetycznych, instalacji do przesyłu ropy naftowej i gazu, sztucznych zbiorników wodnych, 
 p/ wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko na terenach zamkniętych, 
 r/ wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, zmiany lasu niestanowiącego własności Skarbu Państwa na użytek rolny, 
 s/ udzielanie pozwoleń zintegrowanych, 
 t/ prowadzenie spraw związanych z działalnością wojewódzkiej komisji do spraw ocen oddziaływania na środowisko i komisji negocjacji o ustalenie treści programu dostosowawczego, 
 u/ opiniowanie wniosków o dofinansowanie środkami ekologicznymi w zakresie celowości realizacji przedsięwzięć należących do właściwości Wojewody, 
 w/ ustanawianie w drodze rozporządzenia stref przemysłowych w przypadku niedotrzymania standardów środowiska na terenach określonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego jako tereny przeznaczone do działalności produkcyjnej, składowej i magazynowej, w przypadku ich użytkowania zgodnie z przeznaczeniem,”, 
 
 b) w pkt 2: 
 - w lit a tiret trzecie otrzymuje brzmienie: 
 „- przerzuty wody i wykonanie niezbędnych urządzeń wodnych,”, 
 
 - lit.c i d otrzymują brzmienie: 
 „c/ ustalanie na żądanie poszkodowanego, odszkodowań związanych z pozwoleniami wodnoprawnymi wydanymi dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzanie raportu oddziaływania na środowisko jest obligatoryjne oraz w przypadkach, gdy szkoda ta nie jest następstwem wydanego pozwolenia wodnoprawnego, 
 d/ dokonywanie okresowych przeglądów wydanych pozwoleń wodnoprawnych,”, 
 
 - lit. h otrzymuje brzmienie: 
 „h/ ustanawianie w pozwoleniach na pobór wód strefy ochrony bezpośredniej ujęć wody (jeżeli wymagana jest tylko strefa ochrony bezpośredniej),”, 
 
 - uchyla się lit. l i ł , 
 
 - po lit. m dodaje się lit. n w brzmieniu: 
 „n/ podawanie do publicznej wiadomości informacji o toczącym się postępowaniu wodnoprawnym,”, 
 
 c) w pkt. 4: 
 - pkt. g otrzymuje brzmienie: 
 „g/ wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu dla inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obligatoryjne,”, 
 
 - po lit. k dodaje się lit. l i m w brzmieniu: 
 „l/ wydawanie zezwoleń, upoważniających do uczestnictwa we wspólnotowym lub krajowym systemie handlu uprawnieniami do emisji, 
 m/ przyjmowanie zgłoszeń dla instalacji w zakresie emitowania zanieczyszczeń do powietrza i pól elektromagnetycznych,”, 
 
 - uchyla się lit. i, 
 
 d) uchyla się pkt. 5; 
 
 e) w pkt 6 po lit. zr dodaje się lit. zs i zt w brzmieniu: 
 „zs/ wydawanie zaświadczeń o zgodności rolnośrodowiskowej z planem ochrony i celami ochrony obszaru chronionego, 
 zt/ opracowywanie opinii o zgodności z prawem uchwał rad gmin dotyczących zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin oraz opracowań studialnych,”, 
 
 f) pkt 7 otrzymuje brzmienie: 
 „7/ w zakresie łowiectwa: 
 a/ prowadzenie spraw dotyczących Państwowej Straży Łowieckiej, 
 b/ współpraca z Polskim Związkiem Łowieckim i Policją,”, 
 
 g) w pkt.8: 
 - uchyla się lit. c,i, k – m, 
 - lit. d otrzymuje brzmienie: 
 „d/ udział w pracach zespołu do spraw doboru odmian zbóż do doświadczalnictwa,”, 
 
 - po lit zc dodaje się lit. zd w brzmieniu: 
 „zd/ uzgadnianie, przed zatwierdzeniem przez Marszałka Województwa, zdjęcia z ewidencji urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych,”, 
 h) uchyla się pkt. 9, 
 i) w ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie: 
 „2/ Wojewódzkiej Komisji do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko,”; 
 
 14) 10) w § 24 ust.1: 
 a) w pkt. 1 lit. d otrzymuje brzmienie: 
 „d/ prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji w trybie odwoławczym od orzeczeń wydanych przez organy gmin na podstawie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych w sprawach meldunkowych, odmowy wydania dowodu osobistego oraz odmowy udostępnienia danych,”, 
 
 b) w pkt 2 lit. c otrzymuje brzmienie: 
 „c/ wydawanie decyzji w postępowaniu odwoławczym w sprawach konieczności sprawowania przez poborowych i żołnierzy bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, uznawania ich za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny lub za żołnierzy samotnych,”, 
 
 c) w pkt 3 lit. a: 
 - tiret drugie otrzymuje brzmienie: 
 „ wydawanie zezwoleń na zamieszkanie na czas oznaczony, na osiedlenie się i na pobyt rezydenta długoterminowego WE w Rzeczypospolitej Polskiej,” 
 - po tiret piątym dodaje się tiret szóste w brzmieniu: 
 „- potwierdzanie list podróżujących dla wycieczek w Unii Europejskiej – cudzoziemców uczniów szkół pochodzących z państw trzecich, uczestniczących w wycieczce szkolnej do innego państwa członkowskiego UE,”, 
 
 d) w pkt 4: 
 - lit a otrzymuje brzmienie: 
 „ a/ prowadzenie spraw związanych z: 
 - nabyciem bądź utratą obywatelstwa polskiego, 
 - przyjmowaniem oświadczeń o wyborze obywatelstwa, 
 - stwierdzaniem posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego, 
 - obsługą systemu „Pobyt” w ramach Krajowego Systemu Informatycznego (moduł Obywatelstwo),”, 
 
 - lit b otrzymuje brzmienie: 
 „b/ nadzór nad działalnością kierowników urzędów stanu cywilnego w zakresie realizacji zadań określonych w ustawie o zmianie imion i nazwisk i orzekanie w tych sprawach w trybie odwoławczym,”, 
 
 e) pkt 5 otrzymuje brzmienie: 
 „5/ w zakresie spraw wyznaniowych i stowarzyszeń: 
 a/ realizacja zadań wynikających z ustaw o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w RP i innych kościołów i związków wyznaniowych oraz ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, w tym: 
 - prowadzenie spraw związanych ze sferą majątkową kościołów i związków wyznaniowych, 
 - prowadzenie spraw z zakresu nabycia osobowości prawnej przez jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych, 
 - wydawanie zaświadczeń potwierdzających osobowość prawna jednostkom kościelnym, 
 - prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, 
 b/ realizacja zadań wynikających z ustawy prawo o stowarzyszeniach,”, 
 
 f) ust. 2 otrzymuje brzmienie: 
 „2. Wydział zapewnia obsługę Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej.”; 
 
 15) 11) w § 26 ust.1 pkt 1 lit c tiret czwarte otrzymuje brzmienie: 
 16) „- opracowywanie planów kontroli projektów współfinansowanych w ramach ZPORR oraz kontroli systemów zarządzania i kontroli w Instytucjach Wdrażających,”; 
 17) 
 18) 12) w § 27: 
 - w ust. 1 pkt 5 uchyla się lit. d i e, 
 - ust. 2 otrzymuje brzmienie: 
 „2. Biuro w sprawach szkolenia członków korpusu służby cywilnej współdziała z Podlaskim Ośrodkiem Doskonalenia Kadr Administracji Publicznej w Białymstoku.”. 
 
 § 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu. 
 
 § 3. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania. 
 
 Wojewoda Podlaski 
 /-/ Jan Dobrzyński 
 
                         |