Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38073642   odwiedzin

Kategoria: Zarządzenia z 2006 r.

ZARZĄDZENIE Nr 17/06 WOJWEWODY PODLASKIEGO
Data utworzenia:  16.02.2006 11:41:50
Data publikacji:  16.02.2006 11:41:50
Data modyfikacji:  16.02.2006 11:41:50
Autorzy: Misiuk Ewa
Publikator: Koczta Bożena
ZARZĄDZENIE Nr 17/06 WOJWEWODY PODLASKIEGO z dnia 15 lutego 2006 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.

ZARZĄDZENIE Nr 17/06 WOJWEWODY PODLASKIEGO

z dnia 15 lutego 2006 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu

Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302 i Nr 149, poz. 1452, z 2004 r. Nr 33, poz. 287 oraz z 2005 r. Nr 33, poz. 288, Nr 90, poz. 757 i Nr 175, poz.1462) zarządza się, co następuje:

§ 1. W regulaminie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 22/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 15 lutego 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku zmienionego zarządzeniem Wojewody Podlaskiego Nr 109/02 z dnia 20 września 2002 r., Nr 9/03 z dnia 24 stycznia 2003 r., Nr 76/03 z dnia 3 lipca 2003 r., Nr 147/03 z dnia 21 listopada 2003 r., Nr 158/03 z dnia 22 grudnia 2003 r., Nr 27/04 z dnia 15 kwietnia 2004 r., Nr 98/04 z dnia 16 sierpnia 2004 r., Nr 124/04 z dnia 12 października 2004 r., Nr 144/04 z dnia 26 listopada 2004 r., Nr 13/05 z dnia 28 stycznia 2005 r. , Nr 142/05 z dnia 7 lipca 2005 r. i Nr 207 z dnia 2 listopada 2005 r., wprowadza się następujące zmiany:

1) 1) w § 3 pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:

„4/ dwóch Zastępców Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej,

5/ Zastępcy Dyrektora Wydziału Środowiska i Rolnictwa oraz Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody,”;

2) 2) w § 7 ust. 2 uchyla się pkt 11;

3)

4) 3) w § 11 ust. 2 pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:

„4/ Oddział Paszportów, w tym zamiejscowe stanowiska pracy do spraw paszportowych w Hajnówce, Łomży, Siemiatyczach, Sokółce i Suwałkach, któremu nadaje się symbol „OB.IV.”,

5/ stanowisko pracy do spraw wyznaniowych i stowarzyszeń, któremu nadaje się symbol „OB.V.”,”;

5) 4) w § 13 ust. 2 pkt 5 i 6 otrzymują brzmienie:

„5/ Oddział Kontroli Działań i Projektów, któremu nadaje się symbol „BZF.V.”,

6/ Oddział do Spraw Analiz Społeczno-Gospodarczych i Kontraktów, któremu nadaje się symbol „BZF.VI.”,”;

6) 5) w § 18 ust. 1:

a) w pkt 1:

- lit. c otrzymuje brzmienie:

„c/ prowadzenie rejestrów i zbiorów rozporządzeń, rozporządzeń porządkowych, zarządzeń i decyzji gospodarczych Wojewody, a także zarządzeń i innych aktów prawnych Dyrektora Generalnego oraz ich aktualizacja,”,

- po lit. j dodaje się lit. k i l w brzmieniu:

„k/ obsługa Komisji do sporządzania protokołów zdawczo-odbiorczych i dokumentów w związku z przekazywaniem jednostkom samorządu terytorialnego spraw i dokumentów związanych z toczącymi się postępowaniami sądowymi i administracyjnymi,

l/ współpraca z Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa w zakresie przekazywania Prokuratorii spraw, w których reprezentacja Skarbu Państwa należy do Prokuratorii oraz występowania z wnioskami o wydanie przez Prokuratorię opinii prawnych,”,

b) w pkt 2 uchyla się lit. e i f;

7) 6) w § 19:

a)w pkt 2:

- uchyla się lit.ł,

- po lit. p dodaje się lit. r w brzmieniu:

„r/ obsługa „Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR”,”,

b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

4/ w zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej Urzędu:

a/ obsługa finansowo-księgowa Urzędu w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, dochodów własnych, refinansowania, sum depozytowych, środków finansowych Unii Europejskiej, a także obsługa funduszu płac i świadczeń z ubezpieczenia społecznego pracowników Urzędu,

b/ prowadzenie egzekucji należności Skarbu Państwa,

c/ obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,

d/ dokonywanie okresowych ocen przebiegu wykonania dochodów i wydatków Urzędu,

e/ sporządzanie bilansu rocznego, sprawozdawczości budżetowej oraz sprawozdań GUS,

f/ współudział w opracowywaniu projektów i planów finansowych Urzędu,

g/ prowadzenie księgowości i obsługi kasowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,

h/ wydawanie byłym pracownikom administracji publicznej, których akta przechowywane są w Archiwum Zakładowym oraz pracownikom Urzędu zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do celów emerytalno-rentowych , kredytowych,”;

8) 7) w § 20 :

a) w ust. 1:

- pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3/ w zakresie planowania, finansowania i utrzymania rzecznych, drogowych i kolejowych przejść granicznych:

a/ przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej pod budowę i rozbudowę przejść granicznych,

b/ prowadzenie spraw w zakresie planowania i przygotowywania zadań inwestycyjnych od strony formalno-prawnej,

c/ przygotowywanie i realizacja działań związanych z wykupem gruntu pod planowane zadania i inwestycje,

d/ uzyskiwanie pozwoleń związanych z realizacją i oddaniem do użytku inwestycji,

e/ planowanie i gospodarowanie środkami budżetowymi na realizację przejść granicznych,

f/ planowanie oraz sprawowanie nadzoru nad wykorzystaniem środków budżetowych przeznaczonych na utrzymanie przejść granicznych,

g/ bieżąca ocena i analiza oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji inwestycji na przejściach granicznych,

h/ zlecanie wykonawstwa realizacji inwestycji w zakresie budowy, rozbudowy i modernizacji przejść granicznych oraz w celu utrzymania przejść granicznych w stanie umożliwiającym przeprowadzenie sprawnej i skutecznej kontroli bezpieczeństwa, granicznej, celnej, sanitarnej, weterynaryjnej, fitosanitarnej i radiometrycznej oraz jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych,

i/ udział w pracach komisji odbiorczych z ramienia inwestora,

j/ przygotowanie dokumentacji do przetargów międzynarodowych w celu wyłonienia wykonawcy robót współfinansowanych ze środków pomocowych,

k/ sprawozdawczość i monitoring wykorzystania środków pomocowych i postępu robót,

l/ prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub zmianą statusu przejść granicznych,

m/ współpraca ze służbami granicznymi w zakresie zapewniającym skuteczną kontrolę graniczną w przejściach granicznych,

n/ przygotowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych w zakresie ustalania zasięgu terytorialnego przejść granicznych,

o/ opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie tworzenia międzynarodowych przejść granicznych,

p/ współpraca ze stroną litewską i białoruską w sprawach dotyczących uzgodnień projektowo-realizacyjnych w zakresie budowy i rozbudowy przejść,

r/ współpraca ze stroną litewską i białoruską w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć mających na celu udrożnienie ruchu granicznego,

s/ współpraca z Władzą Wdrażającą Program Współpracy Przygranicznej Phare w zakresie realizacji inwestycji przejść granicznych współfinansowanych ze środków pomocowych,

t/ budowa, rozbudowa, modernizacja lądowisk,

u/ prowadzenie uzgodnień ze służbami granicznymi, w celu umożliwienia organom kontrolnym zainstalowania w przejściach granicznych urządzeń i sprzętu technicznego, finansowanego i utrzymywanego ze środków własnych wnioskującego organu kontroli,

w/ finansowanie i utrzymanie przejść granicznych na szlakach turystycznych przecinających granicę państwową, miejsc przekraczania granicy na szlakach turystycznych oraz przejść turystycznych, w zakresie:

- ustawiania, konserwacji oraz wymiany tablic informacyjnych o przejściu granicznym oraz o miejscu przekraczania granicy,

- ustawiania, konserwacji oraz wymiany tablic zawierających informacje o warunkach przekraczania granicy państwowej i pobytu na szlakach turystycznych drugiego państwa,

x/ finansowanie i utrzymywanie punktów nocnego postoju na rzekach granicznych,

y/ finansowanie i utrzymanie przejść granicznych znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w których kontrole wykonują funkcjonariusze właściwych organów Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej,

z/ współpraca z samorządem terytorialnym oraz organami kontroli działającymi w przejściach granicznych w zakresie funkcjonowania przedsięwzięć mogących usprawnić ruch graniczny, ze srodków pochodzących z pomocy finansowej jednostki samorządu terytorialnego lub pomocy zagranicznej,”,

- w pkt 4 lit c otrzymuje brzmienie:

„c/ realizacja zadań w zakresie gospodarki energetycznej na terenie województwa podlaskiego, wynikających z przepisów ustawy –Prawo energetyczne i aktów wykonawczych w zakresie:

- uzgadnianie planów wprowadzenia ograniczeń w dostarczaniu ciepła,

- realizacja zadań kontrolnych związanych z wprowadzonymi ograniczeniami – w odniesieniu do paliw stałych i ciekłych oraz ciepła,”,

- pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5/ w zakresie komunikacji i dróg:

a/ powoływanie komisji do przeprowadzania egzaminu kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi,

b/ prowadzenie spraw związanych z odtwarzaniem akt egzaminacyjnych i uprawnień kierowcy,

c/ sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego kursów dokształcających dla kierowców wykonujących transport drogowy,

d/ sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych oraz na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, poprzez:

- przeprowadzanie kontroli w organach zarządzających ruchem na drogach województwa podlaskiego,

- dokonywanie oceny organizacji ruchu w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,

- rozstrzyganie w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu, biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego,

e/ współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej w sprawach z zakresu rozwoju infrastruktury drogowej,

f/ analizowanie i bilansowanie danych wynikających z przedkładanych Wojewodzie rocznych sprawozdań, sporządzanych przez doradców do spraw bezpieczeństwa, z działalności przedsiębiorców oraz innych podmiotów wykonujących przewóz drogowy towarów niebezpiecznych,”,

- pkt. 10 otrzymuje brzmienie:

„10/ w zakresie gospodarki nieruchomościami:

a/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach potwierdzenia prawa własności długoletnim dzierżawcom państwowych nieruchomości rolnych oraz samoistnym posiadaczom tych nieruchomości,

b/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach przekazywania w zarząd Lasom Państwowym gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia,

c/ stwierdzanie nabycia mienia (nieruchomości) Skarbu Państwa z mocy prawa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego,

d/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach wywłaszczeń, odszkodowań i zwrotu nieruchomości byłym właścicielom z różnych tytułów prawnych,

e/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości oraz na wejście na grunty przy realizacji inwestycji liniowych,

f/ potwierdzanie nabycia przez państwowe osoby prawne prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz prawa własności budynków i budowli,

g/ orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach oddawania nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd oraz naliczanie opłat z tego tytułu i przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

h/ rozpatrywanie spraw roszczeniowych osób ubiegających się o zwrot gospodarstw rolnych przejętych na własność Skarbu Państwa z różnych tytułów prawnych,

i/ orzekanie w pierwszej instancji o przedmiocie realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej,

j/ sprawowanie nadzoru nad sposobem gospodarowania przez starostów zasobem nieruchomości Skarbu Państwa,

k/ planowanie i wnioskowanie potrzeb finansowych na gospodarkę nieruchomościami Skarbu Państwa,

l/ stwierdzenie nabycia w drodze decyzji przez Skarb Państwa własności nieruchomości, stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego, położonych w pasie drogowym i przeznaczonych na drogi krajowe oraz ustalenie odszkodowania,

m/ orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, położonych w pasie dróg krajowych i wydawanie zezwoleń na niezwłoczne zajęcie nieruchomości przeznaczonych na pasy drogowe oraz ustalanie odszkodowania,

n/ orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu nieruchomości położonych w pasach drogowych dróg krajowych,

o/ stwierdzanie, w drodze decyzji, nabycia przez PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych,

p/ orzekanie o odszkodowaniu z tytułu nabycia własności przez Skarb Państwa nieruchomości wchodzących w skład linii kolejowych,

r/ prowadzenie postępowania administracyjnego i orzekanie w trybie odwoławczym w sprawach scalania i wymiany gruntów,

s/ orzekanie w trybie instancyjnym w sprawach dotyczących wspólnot gruntowych,

t/ założenie i prowadzenie wojewódzkiego rejestru zawierającego dane dotyczące realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej,

u/ orzekanie w pierwszej instancji w przedmiocie nabycia z mocy prawa przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne,

w/ orzekanie w pierwszej instancji w przedmiocie nabycia prawa własności gruntów Skarbu Państwa przez uczelnie publiczne,”,

- uchyla się pkt 12,

b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Wydział zapewnia obsługę Komisji egzaminacyjnej sprawdzającej kwalifikacje kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi.”,

c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Dyrektor Generalny Urzędu, za pośrednictwem Dyrektora Wydziału, sprawuje nadzór nad Zarządem Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku.”;

9) 8) w § 21 ust. 1:

a) w pkt 1 po lit. x dodaje się litery y - zc w brzmieniu:

„y/ realizacja programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania, w tym:

- dokonywanie podziału środków budżetu państwa przeznaczonych na realizację programu na poszczególne gminy w województwie,

- monitorowanie realizacji programu na terenie województwa i przekazywanie kwartalnych informacji w tej sprawie do ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego,

z/ opracowywanie materiałów instruktażowych, zaleceń, procedur postepowania interwancyjnego w sytuacjach kryzysowych związanych z przemocą w rodzinie dla osób realizujacych te zadania,

za/ monitorowanie zjawiska przemocy w rodzinie,

zb/ sprawowanie nadzoru nad realizacją przez powiat zadań w zakresie tworzenia i prowadzenia specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie oraz opracowywania i realizacji programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie,

zc/ współdziałanie z organizacjami pozarządowymi oraz kościołami i związkami wyznaniowymi w zakresie udzielania pomocy osobom dotkniętym przemocą, oddziaływania na osoby stosujące przemoc oraz podnoszenia świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków przemocy w rodzinie,”,

b) w pkt. 2:

- uchyla się lit. j, k i t,

- po lit. u dodaje się lit. w w brzmieniu:

„w/ wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez psychologów prywatnej praktyki psychologicznej w formie indywidualnej działalności gospodarczej albo w formie spółki partnerskiej,”,

c) w pkt 5 :

- lit.a otrzymuje brzmienie:

„a/ opracowywanie projektu dochodów i wydatków budżetu Wojewody w zakresie pomocy społecznej, ochrony zdrowia, służby zastępczej, orzekania o niepełnosprawności,”,

- w lit. c tiret czwarte otrzymuje brzmienie:

„- przygotowywanie wniosków w sprawie uruchomienia środków na realizację nadzorowanych zadań finansowanych z budżetu Wojewody,”,

d) w pkt 6:

- uchyla się lit. g, r, x, y, zb i zc,

- lit. n otrzymuje brzmienie:

„n/ sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań wykonywanych, na podstawie porozumień, przez Podlaskie Centrum Zdrowia Publicznego w Białymstoku,”,

- lit. p otrzymuje brzmienie:

„p/ realizacja zadań określonych w ustawie o zawodzie lekarza i lekarza dentysty,”,

- po lit. zc dodaje się lit. zd- ze w brzmieniu:

„zd/ prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem odwołań lekarzy od decyzji Państwowych Komisji Specjalizacyjnych,

ze/ prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem naczelnego lekarza uzdrowiska,”,

e) w pkt 7:

- lit. b i c uchyla się,

- lit.d i e otrzymują brzmienie:

„d/prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na:

- prowadzenie robót ziemnych, wznoszenie pomników i innych urzadzeń na cmentarzach i grobach wojennych,

- dokonywanie zdjęć fotograficznych i planów sytuacyjnych cmentarzy wojennych oraz tych grobów wojennych, które są położone poza obszarem cmentarzy wyznaniowych i gminnych,

e/ prowadzenie spraw dotyczących ogólnego zarządu cmentarzy wojennych, w szczególności spraw związanych z ewidencją grobów i cmentarzy oraz z uregulowanie własności gruntów zajętych pod cmentarze,”;

10) 9) w § 22 ust. 1:

11)

12) a) w pkt. 1:

13)

- uchyla się lit. m,

- lit. b - d otrzymują brzmienie:

„b/ opiniowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie ochrony środowiska, polityk, strategii i programów,

c/ stwierdzenie potrzeby opracowania i zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,

d/ uzgadnianie warunków przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,”,

- lit.g otrzymuje brzmienie:

„g/ prowadzenie postępowania w sprawie ocen oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których wojewoda wydaje decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,”,

- po lit. m dodaje się lit. n-w w brzmieniu:

„n/ opracowywanie projektu statutu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i wnioskowanie do ministra właściwego do spraw środowiska o jego nadanie,

o/ wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć, dla których sporządzanie raportu jest obligatoryjne, tj: dróg, linii kolejowych, napowietrznych linii elektroenergetycznych, instalacji do przesyłu ropy naftowej i gazu, sztucznych zbiorników wodnych,

p/ wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko na terenach zamkniętych,

r/ wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, zmiany lasu niestanowiącego własności Skarbu Państwa na użytek rolny,

s/ udzielanie pozwoleń zintegrowanych,

t/ prowadzenie spraw związanych z działalnością wojewódzkiej komisji do spraw ocen oddziaływania na środowisko i komisji negocjacji o ustalenie treści programu dostosowawczego,

u/ opiniowanie wniosków o dofinansowanie środkami ekologicznymi w zakresie celowości realizacji przedsięwzięć należących do właściwości Wojewody,

w/ ustanawianie w drodze rozporządzenia stref przemysłowych w przypadku niedotrzymania standardów środowiska na terenach określonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego jako tereny przeznaczone do działalności produkcyjnej, składowej i magazynowej, w przypadku ich użytkowania zgodnie z przeznaczeniem,”,

b) w pkt 2:

- w lit a tiret trzecie otrzymuje brzmienie:

„- przerzuty wody i wykonanie niezbędnych urządzeń wodnych,”,

- lit.c i d otrzymują brzmienie:

„c/ ustalanie na żądanie poszkodowanego, odszkodowań związanych z pozwoleniami wodnoprawnymi wydanymi dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzanie raportu oddziaływania na środowisko jest obligatoryjne oraz w przypadkach, gdy szkoda ta nie jest następstwem wydanego pozwolenia wodnoprawnego,

d/ dokonywanie okresowych przeglądów wydanych pozwoleń wodnoprawnych,”,

- lit. h otrzymuje brzmienie:

„h/ ustanawianie w pozwoleniach na pobór wód strefy ochrony bezpośredniej ujęć wody (jeżeli wymagana jest tylko strefa ochrony bezpośredniej),”,

- uchyla się lit. l i ł ,

- po lit. m dodaje się lit. n w brzmieniu:

„n/ podawanie do publicznej wiadomości informacji o toczącym się postępowaniu wodnoprawnym,”,

c) w pkt. 4:

- pkt. g otrzymuje brzmienie:

„g/ wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu dla inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obligatoryjne,”,

- po lit. k dodaje się lit. l i m w brzmieniu:

„l/ wydawanie zezwoleń, upoważniających do uczestnictwa we wspólnotowym lub krajowym systemie handlu uprawnieniami do emisji,

m/ przyjmowanie zgłoszeń dla instalacji w zakresie emitowania zanieczyszczeń do powietrza i pól elektromagnetycznych,”,

- uchyla się lit. i,

d) uchyla się pkt. 5;

e) w pkt 6 po lit. zr dodaje się lit. zs i zt w brzmieniu:

„zs/ wydawanie zaświadczeń o zgodności rolnośrodowiskowej z planem ochrony i celami ochrony obszaru chronionego,

zt/ opracowywanie opinii o zgodności z prawem uchwał rad gmin dotyczących zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin oraz opracowań studialnych,”,

f) pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7/ w zakresie łowiectwa:

a/ prowadzenie spraw dotyczących Państwowej Straży Łowieckiej,

b/ współpraca z Polskim Związkiem Łowieckim i Policją,”,

g) w pkt.8:

- uchyla się lit. c,i, k – m,

- lit. d otrzymuje brzmienie:

„d/ udział w pracach zespołu do spraw doboru odmian zbóż do doświadczalnictwa,”,

- po lit zc dodaje się lit. zd w brzmieniu:

„zd/ uzgadnianie, przed zatwierdzeniem przez Marszałka Województwa, zdjęcia z ewidencji urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, wykonanych przy udziale środków publicznych,”,

h) uchyla się pkt. 9,

i) w ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2/ Wojewódzkiej Komisji do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko,”;

14) 10) w § 24 ust.1:

a) w pkt. 1 lit. d otrzymuje brzmienie:

„d/ prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji w trybie odwoławczym od orzeczeń wydanych przez organy gmin na podstawie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych w sprawach meldunkowych, odmowy wydania dowodu osobistego oraz odmowy udostępnienia danych,”,

b) w pkt 2 lit. c otrzymuje brzmienie:

„c/ wydawanie decyzji w postępowaniu odwoławczym w sprawach konieczności sprawowania przez poborowych i żołnierzy bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, uznawania ich za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny lub za żołnierzy samotnych,”,

c) w pkt 3 lit. a:

- tiret drugie otrzymuje brzmienie:

„ wydawanie zezwoleń na zamieszkanie na czas oznaczony, na osiedlenie się i na pobyt rezydenta długoterminowego WE w Rzeczypospolitej Polskiej,”

- po tiret piątym dodaje się tiret szóste w brzmieniu:

„- potwierdzanie list podróżujących dla wycieczek w Unii Europejskiej – cudzoziemców uczniów szkół pochodzących z państw trzecich, uczestniczących w wycieczce szkolnej do innego państwa członkowskiego UE,”,

d) w pkt 4:

- lit a otrzymuje brzmienie:

„ a/ prowadzenie spraw związanych z:

- nabyciem bądź utratą obywatelstwa polskiego,

- przyjmowaniem oświadczeń o wyborze obywatelstwa,

- stwierdzaniem posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego,

- obsługą systemu „Pobyt” w ramach Krajowego Systemu Informatycznego (moduł Obywatelstwo),”,

- lit b otrzymuje brzmienie:

„b/ nadzór nad działalnością kierowników urzędów stanu cywilnego w zakresie realizacji zadań określonych w ustawie o zmianie imion i nazwisk i orzekanie w tych sprawach w trybie odwoławczym,”,

e) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5/ w zakresie spraw wyznaniowych i stowarzyszeń:

a/ realizacja zadań wynikających z ustaw o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w RP i innych kościołów i związków wyznaniowych oraz ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, w tym:

- prowadzenie spraw związanych ze sferą majątkową kościołów i związków wyznaniowych,

- prowadzenie spraw z zakresu nabycia osobowości prawnej przez jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych,

- wydawanie zaświadczeń potwierdzających osobowość prawna jednostkom kościelnym,

- prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania ustawy o gwarancjach wolności sumienia i wyznania,

b/ realizacja zadań wynikających z ustawy prawo o stowarzyszeniach,”,

f) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Wydział zapewnia obsługę Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej.”;

15) 11) w § 26 ust.1 pkt 1 lit c tiret czwarte otrzymuje brzmienie:

16) „- opracowywanie planów kontroli projektów współfinansowanych w ramach ZPORR oraz kontroli systemów zarządzania i kontroli w Instytucjach Wdrażających,”;

17)

18) 12) w § 27:

- w ust. 1 pkt 5 uchyla się lit. d i e,

- ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Biuro w sprawach szkolenia członków korpusu służby cywilnej współdziała z Podlaskim Ośrodkiem Doskonalenia Kadr Administracji Publicznej w Białymstoku.”.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu Urzędu oraz Dyrektorom Wydziałów, których dotyczy zmiana regulaminu.

§ 3. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.

Wojewoda Podlaski

/-/ Jan Dobrzyński


Brak załączników.
.