Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38076516   odwiedzin

Kategoria: Kontrola Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Krasnem

Protokół kontroli sprawdzającej z dnia 27 kwietnia 2006 r.
Data utworzenia:  02.06.2006 13:24:36
Data publikacji:  02.06.2006 13:24:36
Data modyfikacji:  02.06.2006 13:34:21
Autorzy: Kościuk Nina
Publikator: Borowik Ludmiła
Podczas kontroli sprawdzono realizację zaleceń pokontrolnych wystosowanych w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 27.05. 2005r., które dotyczyły: 1. Podjęcia działań mających na celu zatrudnienie specjalistów, o których mowa w etapowym planie działań dochodzenia do standardów. 2. Do opieki nocnej nad wychowankami wprowadzić na stałe wychowawcę. 3. Zabezpieczenia stałych miejsc do spania wychowankom przyjeżdżającym do placówki w dni wolne od nauki szkolnej. 4. Dążyć do zabezpieczenia pomieszczeń do wypoczynku oraz aneksów kuchennych wg przelicznika wskazanego w rozporządzeniu w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.
P r o t o k ó ł

P r o t o k ó ł
kontroli Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Krasnem, Regon - 000206411

przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku:

Małgorzatę Osipowicz - starszego inspektora

Krystynę Pasiuk - starszego inspektora

Kontrolę przeprowadzono w dniu 27 kwietnia 2006r. na podstawie upoważnienia Nr 74 z dnia 26.04.2006r., które w imieniu Wojewody wydał Z-ca Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Pani Krystyna Golubiewska.

Kontrolujący wpisali się do książki kontroli pod pozycją 36.

Kontrolą objęto realizację zaleceń pokontrolnych wydanych w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 27.05.2005r.

Wyjaśnień w toku kontroli udzielała

Anna Zieniewicz - dyrektor

Ustalenia kontroli

Podczas kontroli sprawdzono realizację zaleceń pokontrolnych wystosowanych w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 27.05. 2005r., które dotyczyły:

Podjęcia działań mających na celu zatrudnienie specjalistów, o których mowa w etapowym planie działań dochodzenia do standardów.

Do opieki nocnej nad wychowankami wprowadzić na stałe wychowawcę.

Zabezpieczenia stałych miejsc do spania wychowankom przyjeżdżającym do placówki w dni wolne od nauki szkolnej.

Dążyć do zabezpieczenia pomieszczeń do wypoczynku oraz aneksów kuchennych wg przelicznika wskazanego w rozporządzeniu w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Ad. 1.

Z wyjaśnień dyrektora wynika, że pozostaje on w stałym kontakcie z Rejonowym Urzędem Pracy w Białymstoku, Uniwersytetem Białostockim, przeprowadza rozmowy z kandydatami w celu zatrudnienia psychologa. Jednak położenie placówki utrudnia zatrudnienie psychologa z wysokimi kwalifikacjami. Do chwili zatrudnienia ww. specjalisty dyrektor korzysta z usług psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, Rodzinnego Ośrodka Konsultacyjno-Diagnostycznego. W trakcie kontroli, dyrektor zobowiązał się zatrudnić do końca 2006r. psychologa, co jest również zgodne z opracowanym programem naprawczym.

W placówce został zatrudniony pracownik socjalny.

Ad. 2.

Na podstawie grafików pracy stwierdzono, że zalecenie zostało zrealizowane. Opiekę nocną w godzinach 22.00 - 6.00 sprawują dwie lub trzy osoby, w tym jeden wychowawca. Grafik dostosowany jest do potrzeb placówki (np. ferie świąteczne, dni wolne od nauki) i uwzględnia stan ilościowy dzieci w niej przebywających.

Ad. 3. i Ad. 4

W wyniku przeprowadzonych czynności kontrolnych ustalono, że zalecenia zostały zrealizowane. Wychowankom przyjeżdżającym do placówki w dni wolne od nauki szkolnej zabezpieczono stałe miejsca do spania. Było to możliwe dzięki staraniom dyrektora Domu Dziecka, który dąży do zmniejszenia liczby podopiecznych.

W dniu kontroli w ewidencji placówki figurowało 71 dzieci (o 8 mniej niż podczas kontroli przeprowadzonej w dniu 30.05.2005r.), w tym: 1 wychowanek przebywa na stypendium rocznym w Niemczech, 2 wychowanków nie doprowadzono do placówki, 1 wychowanek przebywa w rodzinie zastępczej, 1 wychowanek na kontakcie u rodziny preadopcyjnej. Do końca 2006r. zostanie usamodzielnionych 3 wychowanków. W czasie kontroli w placówce przebywało 66 wychowanków, w tym 21 dzieci - w wieku do lat 7.

Dyrektor placówki dąży do zabezpieczenia odpowiedniej liczby pomieszczeń do wypoczynku i aneksów kuchennych wg przelicznika wskazanego w rozporządzeniu w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych. Jak wynika z ustaleń kontroli Dom Dziecka dysponuje 6 aneksami kuchennymi, wyposażonych we wszystkie niezbędne sprzęty (meble kuchenne, lodówki, płytki gazowa, naczynia) i pokojami do wypoczynku. W stosunku do liczby dzieci przebywających w placówce, ilość ta jest wystarczająca.

Kontrola Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Krasnem została dokonana w oparciu o analizę dokumentów dotyczących placówki, oraz wyjaśnień dyrektora.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje dyrektor Placówki.

W przypadku, gdy dyrektor nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w protokole, może złożyć do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia jego podpisania pisemne wyjaśnienia.

 

Dyrektor Domu Dziecka                                                    Podpisy kontrolujących:

Im. Janusza Korczaka                                                        

 w Krasnem                                                                       1. /-/ Małgorzata Osipowicz

/-/ Anna Zieniewicz                                                            2. /-/ Krystyna Pasiuk


Załączniki do informacji:

.