Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38073973   odwiedzin

Kategoria: kontrola problemowa - SP Sokółka

wystąpienie pokontrolne - SP Sokółka
Data utworzenia:  08.06.2006 09:59:52
Data publikacji:  19.06.2006 09:59:52
Data modyfikacji:  19.06.2006 09:59:52
Autorzy: Walewski Wincenty Wacław
Publikator: Kondratowicz Monika
Kontrola problemowa w zakresie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli oraz udostępniania informacji publicznej

PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w Białymstoku

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

-10-

Białystok, 08 czerwca 2006 roku

PN.III.WWW.0932/19/06

P a n

Franciszek BUDROWSKI

Starosta Sokólski

Na podstawie art. 76, 77 i 77a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806 oraz z 2003 r. Nr 162, poz. 1568) i art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 41, poz. 365, Nr 62, poz. 558, Nr 89, poz. 804 i Nr 200, poz. 1688, z 2003 r. Nr 52, poz. 450, Nr 137, poz. 1302 i Nr 149, poz. 1452, z 2004 r. Nr 33, poz. 287 oraz z 2005 r. Nr 33, poz. 288, Nr 90, poz. 757 i Nr 175, poz. 1462) w dniach 10 – 12 i 15 maja 2006 roku Wydział Prawny i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadził w podległym Panu Starostwie Powiatowym kontrolę w zakresie załatwiania skarg i wniosków obywateli oraz udostępniania informacji publicznej.

Kontrolą objęto rok 2005 i 2006 do dnia kontroli.

W czasie kontroli zbadano sposób przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli oraz przestrzeganie przepisów prawa w zakresie udostępniania informacji publicznej i danych zgromadzonych w rejestrach publicznych.

Ustalenia kontroli zostały opisane w protokole kontroli podpisanym przez Pana w dniu 30 maja 2006 roku.

Wykonywanie zadań w kontrolowanym zakresie oceniam pozytywnie, pomimo występowania uchybień wynikających z nieprzestrzegania przepisów prawa, a mianowicie:

1) Rada Powiatu nie ustaliła terminów przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków, należących do jej kompetencji, w myśl postanowień art. 253 K.p.a.,

2) na „podmiotowej” stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego nie udostępniono niektórych informacji, wymaganych art. 8 ust. 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej, tj.: o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych; dokumentacji przebiegu i efektów kontroli przeprowadzanych przez Starostwo Powiatowe; o organizacji i trybie działania powiatowych jednostek organizacyjnych.

Informując o powyższych ustaleniach proszę o podjęcie stosownych działań zmierzających do wyeliminowania stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości.

Jednocześnie informuję, że w ciągu 7 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia może Pan zgłosić na piśmie umotywowane zastrzeżenia w sprawie zawartych w nim ocen, uwag i wniosków. W przypadku nieskorzystania z tej możliwości, proszę o poinformowanie mnie w ciągu 30 dni o sposobie wykorzystania uwag i wniosków pokontrolnych i podjętych działaniach w celu usunięcia uchybień i nieprawidłowości lub o przyczynach niepodjęcia takich działań.

Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO

/-/ Lidia Stupak

Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru


Brak załączników.
.