| ZARZĄDZENIE NR 15/06 
 DYREKTORA GENERALNEGO 
 PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO 
 W BIAŁYMSTOKU 
 
 z dnia 30 czerwca 2006 r. 
 
 w sprawie powołania Komisji Przetargowej i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji 
 
 Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz.1207, Nr 145, poz.1537 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 i Nr 184, poz.1539 oraz z 2006 r. Nr 79, poz. 551) zarządza się, co następuje: 
 
 § 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy dostępu do sieci Internet i dzierżawy kanału logicznego na potrzeby PUW, w następującym składzie: 
 1) Mariusz Madejczyk – Przewodniczący; 
 2) Marcin Stupak – Członek; 
 3) Joanna Pawełko – Członek; 
 4) Katarzyna Oniszczuk - Członek; 
 5) Marcin Pajkert - Sekretarz. 
 
 2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego. 
 
 § 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceni oferty i zaproponuje wybór najkorzystniejszej oferty (spośród złożonych) 
w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1 ust. 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania.
 
 § 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. 
 
 § 4. Biuro Dyrektora Generalnego zapewni niezbędną obsługę prac Komisji. 
 
 § 5. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.
  
 p.o. DYREKTORA GENERALNEGO 
 Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 
 /-/ Ewa Wojewódko 
  
 
 
 Załącznik 
 do zarządzenia Nr 15/06 
 Dyrektora Generalnego 
 Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 
 w Białymstoku 
 z dnia 30 czerwca 2006 r. 
 
 Regulamin pracy Komisji 
 § 1.1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 15/06 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 30 czerwca 2006 r. 
 2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania. 
 3. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności: 
 1) propozycje w zakresie: 
 a) akceptacji projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
 b) ogłoszeń wynikających z ustawy oraz ogłoszeń prasowych, 
 c) wykluczenia wykonawcy, 
 d) odrzucenia oferty, 
 e) wyboru najkorzystniejszej oferty; 
 2) wniosek o unieważnienie postępowania; 
 3) ocenę spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu; 
 4) wyniki badania i oceny ofert. 
 § 2.Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział ds. Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji. 
 § 3.1. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy. 
 2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, niezłożenia przez niego oświadczenia, albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje zamawiającemu, który w miejsce wyłączonego członka proponuje kierownikowi zamawiającego powołanie nowego członka komisji. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio zamawiający, wnioskując do kierownika zamawiającego o powołanie nowego przewodniczącego. 
 3. Członek komisji, z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje przewodniczącego komisji. Postanowienie ust. 2 stosuje się odpowiednio. 
 4. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 powtarza się z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania. 
 5. Postanowienia ust. 1 – 4 stosuje się odpowiednio do innych osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 
 § 4.1. Pracami komisji kieruje przewodniczący. 
 2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności: 
 1) odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3; 
 2) wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie; 
 3) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym; 
 4) wyznaczanie osoby uprawnionej do kontaktu z wykonawcami, a w czasie jej nieobecności wyznaczanie innej osoby, powiadamiając o tym fakcie wszystkich wykonawców, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia; 
 5) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 
 6) informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 
 7) czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji; 
 8) przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia; 
 9) podpisywanie wniosku komisji do kierownika zamawiającego o powołanie biegłego rzeczoznawcy, jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalistycznych, przy czym: 
 a) biegły rzeczoznawca przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela wyjaśnień, 
 b) do biegłych stosuje się odpowiednio postanowienia § 3. 
 3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia podpisanym przez wszystkich członków komisji, z zastrzeżeniem § 12, w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje przewodniczący. W przypadku, gdy treść ustaleń nie uzyskała zgody wszystkich członków komisji, przewodniczący zarządza głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 11. 
 § 5.1.Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez przewodniczącego, kierownik zamawiającego wskaże innego członka komisji do kierowania jej pracami. 
 2. Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez członka komisji, kierownik zamawiającego wskaże innego przedstawiciela. 
 § 6.1. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, zgodnie z przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert, stosownie do zasad zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców. 
 2. Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w ust. 1, sytuacji przewidzianej w § 3 ust. 2 oraz jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji. 
 § 7. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności: 
 1) protokołowanie posiedzeń komisji; 
 2) obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez komisję projektów pism i dokumentów; 
 3) obsługa kancelaryjna prac komisji. 
 2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji. 
 § 8.Pisma dotyczące prowadzonego postępowania, przed podpisaniem przez zamawiającego, wymagają parafowania przez przewodniczącego, a w razie nieobecności przewodniczącego przez innego z członków komisji, będącego przedstawicielem zamawiającego, o którym mowa w § 5 ust.1 oraz przez sekretarza komisji, a w razie jego nieobecności przez innego z członków komisji będącego przedstawicielem Oddziału ds. Zamówień Publicznych. 
 § 9.1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne. 
 2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych. 
 § 10. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza.  2. Przewodniczący bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu. 
 § 11.Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów – decydujący jest głos przewodniczącego. 
 § 12. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do decyzji (opinii) podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji. 
 § 13.Przewodniczący przed otwarciem ofert przedstawia wykonawcom uczestniczącym w publicznym otwarciu ofert członków komisji, osoby upoważnione do udziału w postępowaniu oraz podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a po otwarciu ofert podaje nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 
 § 14.Komisja w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności: 
 1) ocenia i ewentualnie weryfikuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektem umowy; 
 2) przygotowuje projekty ogłoszeń wymaganych ustawą oraz ogłoszeń prasowych; 
 3) przygotowuje projekt ogłoszenia o wyniku postępowania; 
 4) upoważnia członka komisji na wniosek przewodniczącego do udzielania wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 
 5) dokonuje otwarcia ofert; 
 6) ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskuje do zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą; 
 7) wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach określonych ustawą; 
 8) ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu, przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania; 
 9) przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest; 
 10) rozpatruje konieczność udzielenia wyjaśnień przez wykonawców (na podstawie art. 87 ustawy) oraz rozpatruje udzielone odpowiedzi; 
 11) poprawia oczywiste omyłki zgodnie z art. 88 ustawy; 
 12) zapewnia nienaruszalność ofert, które wpłynęły w postępowaniu. 
 § 15.1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji. 
 2. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
 § 16.W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej. 
 § 17.1. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie zamawiającego informując go o powyższym. 
 2. Do czasu podjęcia decyzji przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu. 
 3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych sprawę przedstawia kierownikowi zamawiającego, który podejmuje decyzję ostateczną. 
 § 18. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego lub w przypadku ostatecznego unieważnienia postępowania. 
 
                         |