Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38076562   odwiedzin

Kategoria: Kontrola Domu Dziecka w Białowieży

Kontrola problemowa z dnia 11 września 2006 r.
Data utworzenia:  27.09.2006 16:13:57
Data publikacji:  27.09.2006 16:13:57
Data modyfikacji:  27.09.2006 16:13:57
Autorzy: Kościuk Nina
Publikator: Borowik Ludmiła
Kontrolą za okres od 01.01.2005r. do dnia kontroli, objęto kwalifikacje osób zatrudnionych w placówce, wynikających z ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),
PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI

P r o t o k ó ł
kontroli Domu Dziecka w Białowieży, Regon - 000236702

przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku:

1.      Małgorzatę Osipowicz - starszego inspektora

2.      Krystynę Pasiuk - starszego inspektora

Kontrolę problemową przeprowadzono w dniu 11 września 2006r. na podstawie upoważnienia Nr 156 z dnia 6 września 2006r., które w imieniu Wojewody Podlaskiego wydał dyrektor Wydziału Polityki Społecznej Pan Andrzej Kozłowski.

Kontrolujący wpisali się do książki kontroli pod poz. 100.

Kontrolą za okres od 01.01.2005r. do dnia kontroli, objęto kwalifikacje osób zatrudnionych w placówce, wynikających z:

-         ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),

-         rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 37, poz. 331),

-         rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 80 poz. 900),

-         rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie szczegółowych zasad nadzoru nad przestrzeganiem standardu wychowania i opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz nadzoru nad jakością działań ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz. U. Nr 214, poz. 1812).

Wyjaśnień w toku kontroli udzielał

Roman Szpakowicz - dyrektor

Ustalenia kontroli

W Domu Dziecka w Białowieży zatrudnieni są:

-         dyrektor,

-         pedagog - 1 etat,

-         terapeuta - 1 etat, jest zatrudniony na podstawie przepisów ustawy o pracownikach samorządowych.

-         pracownik socjalny - 1 etat,

-         8 wychowawców, w tym 7 - zatrudnionych na postawie ustawy - Karta Nauczyciela,1- na podstawie przepisów ustawy o pracownikach samorządowych.

W toku przeprowadzania czynności kontrolnych stwierdzono, że w placówce zatrudnione osoby posiadają następujące kwalifikacje:

1.      dyrektor -ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku radiotechnika, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, kurs pedagogiczny. Jest nauczycielem mianowanym.

Brak ukończonej specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej.

2.      pedagog - ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, studia podyplomowe w zakresie logopedii ogólnej. Jest nauczycielem mianowanym.

3.      terapeuta - ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku wychowanie plastyczne, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej w placówkach oświatowych.

4.      pracownik socjalny - ukończone wyższe studia zawodowe o specjalności pracownik socjalny, posiada kwalifikacje pedagogiczne.

5.      wychowawca 1. - ukończone wyższe studia zawodowe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki pracy socjalnej z resocjalizacją. Jest nauczycielem mianowanym.

6.      wychowawca 2. - ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna w zakresie pedagogika resocjalizacyjna, podyplomowe studium pedagogiki specjalnej o kierunku profilaktyka i terapia trudności wychowawczych-pomoc dziecku i rodzinie, podyplomowe studium polityki i zarządzania oświatą. Jest nauczycielem kontraktowym.

7.      wychowawca 3. - ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Jest nauczycielem mianowanym.

8.      wychowawca 4.- ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej. Jest nauczycielem mianowanym.

9.      wychowawca 5. - ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej. Jest nauczycielem  mianowanym.

10.  wychowawca 6. - ukończone wyższe studia zawodowe na kierunku pedagogika w zakresie wychowania obronnego z problematyką przestępczości.

11.  wychowawca 7. - ukończone wyższe studia zawodowe na kierunku politologia w zakresie dziennikarstwo i komunikowanie masowe, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Jest nauczycielem mianowanym.

12.  wychowawca 8. - ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej. Jest nauczycielem mianowanym.

Pracownicy placówki dbają o podnoszenie swoich kwalifikacji. Poszukują we własnym zakresie ciekawych szkoleń, kursów lub innych form kształcenia w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.

Doskonalenie zawodowe pracowników Domu Dziecka przedstawia się następująco:

-         doskonalenie form pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych: pracy z grupą oraz społeczno-medycznych aspektów narkomanii i HIV/AIDS,

-         podstawy problemu narkomanii i alkoholizm z problemem alkoholowym,

-         podstawy skutecznego kontaktu z dzieckiem zaniedbanym środowiskowego,

-         awans zawodowy nauczyciela,

-         konstuowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela,

-         program profilaktyczny szkoły/placówki,

-         kinezjologia edukacyjna BRAIN-GYM metodą Paula Dennisona i Gail Dennison,

-         nowatorskie formy pomocy dziecku niedostosowanemu społecznie,

-         tworzenie programów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej - ADHD,

-         kurs instruktażowy dla kierowników placówek wypoczynku dzieci i młodzieży oraz wycieczek szkolnych.

Pracownicy po odbytych szkoleniach starają się przekazywać zdobytą wiedzę pozostałym pracownikom placówki na radach samokształceniowych. Tym samym urozmaicane są formy pracy z dziećmi.

W 2005r. tematyka rad obejmowała:

-         nowatorskie trendy w pedagogice opiekuńczo-wychowawczej,

-         agresja - jej przyczyny i sposoby radzenia z nią.

W 2006r. przedstawiono: program profilaktyczny placówki oraz problem FAS - definicje, przyczyny i wynikające z tego anomalie rozwojowe, psychiczne i fizyczne.

W toku kontroli stwierdzono, że osoby zatrudnione w Domu Dziecka w Białowieży posiadają kwalifikacje zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.

            Kontrola Domu Dziecka w Białowieży została dokonana w oparciu o analizę dokumentów dotyczących placówki, oraz wyjaśnień dyrektora.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje dyrektor Placówki.

W przypadku, gdy dyrektor Domu Dziecka w Białowieży nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w protokole kontroli, może odmówić jego podpisania składając w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania pisemne wyjaśnienie podając przyczyny tej odmowy. Wyjaśnienia należy składać do Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu.

Dyrektor

Domu Dziecka w Białowieży

R. Szpakowicz                                                            Podpisy kontrolujących:

                                                                                              1. Małgorzata Osipowicz

                                                                                               2. Krystyna Pasiuk


Załączniki do informacji:

.