ZARZĄDZENIE NR 179/06
WOJEWODY PODLASKIEGO
z dnia 27 grudnia 2006 r.
w sprawie organizacji i wykonywania zadań obronnych w 2007 roku
Na podstawie art. 18 ust. 4 i art. 20 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416 i Nr 277, poz. 2742, z 2005 r. Nr 180, poz.1496 oraz z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Ustala się zasady organizacji i wykonywania zadań obronnych w województwie podlaskim w 2007 roku stanowiące załącznik do zarządzenia.
§ 2.Zobowiązuje się Marszałka Województwa Podlaskiego, starostów, prezydentów, burmistrzów i wójtów, kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży, organy administracji niezespolonej oraz kierowników jednostek organizacyjnych do realizacji zadań określonych w § 1.
§ 3.Nadzór i koordynację nad realizacją zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
§ 4.Zarządzenie obowiązuje od 1 stycznia 2007 r.
WOJEWODA PODLASKI
/-/ Jan Dobrzyński
Załącznik
do zarządzenia Nr 179 /06
Wojewody Podlaskiego
z dnia 27 grudnia 2006 r.
I. Wytyczne w sprawie wykonywania zadań obronnych w 2007 roku.
§ 1. W 2007 roku zadania wynikające z roli i miejsca niemilitarnych ogniw obronnych w systemie obronnym Rzeczypospolitej Polskiej realizują: Marszałek Województwa, dyrektorzy wydziałów Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego, kierownicy służb zespolonych, inspekcji i straży wojewódzkich, kierownicy organów administracji niezespolonej oraz starostowie, prezydenci, burmistrzowie i wójtowie – każdy zgodnie ze szczegółowym planem działania.
§ 2. Szczegółowe kierunki działania w zakresie spraw obronnych to:
1) tworzenie warunków organizacyjnych do wykonywania zadań obronnych przez administrację publiczną województwa oraz wykorzystanie w tym celu niezbędnych sił i środków;
2) zaktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania województwa, urzędu marszałkowskiego, planów operacyjnych funkcjonowania powiatów i miast na prawach powiatu oraz planów operacyjnych funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta;
3) realizacja zadań obronnych wynikających z „Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2012” (PPPO – 07);
4) kontynuowanie działań w zakresie przygotowania struktur administracji publicznej województwa do działania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
5) realizacja obowiązków „państwa-gospodarza”, zwanego dalej HNS, na terenie województwa i współdziałanie w przygotowaniach oraz wymianie informacji z właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej.
§ 3. Zadania realizowane na potrzeby Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej to:
1) koordynowanie i organizowanie wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony przez podległe, podporządkowane i nadzorowane jednostki organizacyjne, organy samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorców, dla których organ administracji rządowej lub organ samorządu terytorialnego jest organem założycielskim;
2) współdziałanie w przygotowaniu bazy danych HNS województwa podlaskiego oraz wymiana informacji z właściwymi organami administracji rządowej, samorządowej;
3) koordynowanie przedsięwzięć umożliwiających wykonywanie świadczeń na rzecz Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
4) podjęcie działań organizacyjno-prawnych w zakresie tworzenia rezerw państwowych mobilizacyjnych agregatów prądotwórczych przeznaczonych na realizację zadania ZAA 69 zabezpieczającego potrzeby Sił Zbrojnych RP;
5) kontynuowanie działań w zakresie unowocześnienia rezerw państwowych mobilizacyjnych agregatów prądotwórczych.
§ 4. Zadania dotyczące podsystemu kierowania to w szczególności:
1) wskazanie szczegółowych kierunków działania dla kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży, organów administracji niezespolonej oraz jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kierowania realizacją zadań obronnych;
2) doskonalenie przedsięwzięć w zakresie przygotowania organów i obsługujących ich urzędów do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
3) posiadanie aktualnych dokumentów wspomagających kierowanie przez podsystem niemilitarny województwa tj.:
a) regulaminu organizacyjnego urzędu (instytucji) do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
b) dokumentacji związanej z przemieszczeniem i zapewnieniem warunków funkcjonowania organu na stanowiskach kierowania,
c) dokumentacji stałego dyżuru,
d) rocznego planu świadczeń osobistych i rzeczowych,
e) planu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
4) dokonanie identyfikacji zadań obronnych wynikajacych z obowiązujących aktów prawnych, a po przeanalizowaniu ich treści ujęcie w statutach i regulaminach organizacyjnych organów samorządu terytorialnego i podległych im jednostkach organizacyjnych oraz w obowiązkach pracowników realizujacych zadania obronne;
5) kontynuowanie działania w zakresie modernizacji i utrzymania zapasowego stanowiska kierowania i zapasowego miejsca pracy Wojewody;
6) zaktualizowanie planu ochrony stanowiska kierowania Wojewody w swojej stałej siedzibie;
7) doskonalenie obronnego systemu łączności przewodowej i bezprzewodowej w celu zapewnienia sprawnego obiegu informacji od Wojewody do podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych jednostek organizacyjnych;
8) utrzymywanie w gotowości do działania obsad osobowych stałego dyżuru;
9) realizowanie zadań zawartych w Narodowym Systemie Pogotowia Kryzysowego (NSPK).
§ 5. Zadania obronno-gospodarcze to:
1) współuczestniczenie w realizacji zadań zawartych w opracowanym przez Ministerstwo Obrony Narodowej „Centralnym Programie Mobilizacji Gospodarki na lata 2007 – 2012” w części dotyczącej województwa podlaskiego;
2) dokonanie oceny możliwości utworzenia w organach samorządu terytorialnego rezerw państwowych mobilizacyjnych agregatów prądotwórczych przeznaczonych do awaryjnego zasilania głównych stanowisk kierowania starostów, prezydentów miast, burmistrzów, wójtów w swojej stałej siedzibie celem ujęcia w „Programie Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych na lata 2007- 2012” (PPPO – 07);
3) kontynuowanie prac organizacyjno-planistycznych w zakresie przygotowania szczególnej ochrony obiektów kategorii II;
4) prowadzenie prac w zakresie reklamowania osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
5) uwzględnianie potrzeb obronności w planach zagospodarowania przestrzennego województwa, powiatu, miasta, gminy;
6) kontynuowanie przedsięwzięć związanych z zapewnieniem warunków bezpiecznego funkcjonowania struktur państwa w tym ochronę ludności i majątku narodowego przed skutkami zbrojnych i poza zbrojnych oddziaływań kryzysowych w tym terrorystycznych i wojennych;
7) realizowanie zadań związanych z przygotowaniem określonych jednostek organizacyjnych do militaryzacji;
8) realizowanie przedsięwzięć rzeczowo-finansowych zawartych w „Programie Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Województwa Podlaskiego na lata 2007- 2012” (PPPO - 07);
9) dokonanie rocznego przeglądu pozamilitarnych przygotowań obronnych w województwie za rok 2006 i przesłanie Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych do Departamentu Polityki Obronnej Ministerstwa Obrony Narodowej.
§ 6. Zadania obronne ogniw ochrony państwa to:
1) realizowanie zadań związanych z zapenieniem bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochroną granicy, ważnych osób i obiektów na terenie województwa podlaskiego;
2) prowadzenie rozpoznawania i przeciwdziałania zagrożeniom godzącym w bezpieczeństwo, obronność w tym m.in. w zakresie terroryzmu i nielegalnego przekraczania granicy przez cudzoziemców;
3) prowadzenie analizy zagrożeń w strefie nadgranicznej na użytek służb współdziałających;
4) utrzymywanie obiektów przeznaczonych na stanowiska kierowania, w tym przydzielonych w ramach świadczeń na rzecz obrony;
5) współuczestniczenie w zarządzaniu kryzysowym zgodnie z kompetencjami.
§ 7. Zadania pozamilitarnego systemu obronnego do realizacji przez dyrektorów jednostek służby zdrowia podległych zarządowi województwa, powiatom i prezydentom miast to:
1) prowadzenie ewidencji państwowych rezerw produktów leczniczych i wyrobów medycznych, ich bieżąca aktualizacja oraz uzgadnianie jej z Agencją Rezerw Materiałowych;
2) racjonalne gospodarowanie posiadanymi rezerwami państwowymi mobilizacyjnymi produktów leczniczych i wyrobów medycznych, przestrzeganie zasad ich konserwacji w celu niedopuszczenia do strat;
3) wykorzystywanie w sposób zasadny środków finansowych przeznaczonych na utrzymywanie rezerw państwowych mobilizacyjnych produktów leczniczych i wyrobów medycznych;
4) współpraca z Agencją Rezerw Materiałowych w zakresie utrzymania i konserwacji rezerw państwowych mobilizacyjnych produktów leczniczych i wyrobów medycznych zgodnie z zarządzeniem Nr 81/2004 Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych z dnia 1 lipca 2004 roku;
5) wprowadzenie do statutów i regulaminów organizacyjnych szpitali stosownych zapisów o realizacji zadań obronnych i kompetencjach odpowiedzialnych osób;
6) aktualizowanie dokumentacji:
a) planu przygotowania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
b) regulaminu organizacyjnego szpitala do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
c) dokumentacji stałego dyżuru,
d) dokumentacji z zakresu reklamacji oraz realizacji świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz szpitala ( jednostki służby zdrowia);
7) zapewnienie udziału pracowników prowadzących sprawy obronne w jednostkach służby zdrowia w szkoleniach obronnych organizowanych przez Wydział Zarządzania Kryzysowego, marszałka województwa, starostów, prezydentów miast, burmistrzów, wójtów;
8) współpraca ze służbami sanitarno – epidemiologicznymi w zakresie likwidacji skażeń i epidemii;
9) współdziałanie z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w zakresie zabezpieczenia niezbędnych rezerw krwi i preparatów krwiopochodnych na zabezpieczenie potrzeb określonych w „Planie przygotowania publicznej i niepublicznej służby zdrowia województwa podlaskiego na potrzeby obronne państwa”;
10) uczestniczenie w ćwiczeniach organizowanych przez Szefów OC powiatów, gmin i miast;
11) utrzymywanie bazy łóżkowej, zapasowych ujęć wody, awaryjnego zasilania, sprzętu kwaterunkowego i gospodarczego w pelnej sprawności technicznej w celu realizacji nałożonych zadań obronnych;
12) dokonanie bilansu kadr medycznych wg danych za rok ubiegły;
13) realizowanie prac w zakresie imiennego skierowania personelu medycznego do wyznaczonych jednostek organizacyjnych na podstawie otrzymanych od Wojewody wypisów z wojewódzkiego planu przeniesień kadrowych personelu medycznego (dot. zestawienia liczbowego personelu medycznego przenoszonego do innych zakładów opieki zdrowotnej w przypadku takiej decyzji Wojewody).
§ 8. Działalność organizacyjna, nadzoru i kontroli oraz sprawozdawczość polega w szczególności na:
1) opracowaniu, na podstawie niniejszego zarządzenia Wojewody, zarządzenia własnego, wytycznych i kalendarzowego planu działania w sprawie realizacji zadań obronnych w 2007 roku oraz określenia zadań obronnych dla jednostek podległych i podporządkowanych celem ich realizacji;
2) sporządzeniu i przesłaniu do Wydziału Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego stosownie do postanowień rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lipca 2005 r. w sprawie programu badań statystycznych statystki publicznej na rok 2006 (Dz.U. Nr 178, poz. 1482) sprawozdania z gromadzenia państwowych rezerw mobilizacyjnych OB - 01 za rok 2006;
3) sprawdzeniu otrzymanych sprawozdań OB – 01 i przesłaniu ich do Głównego Urzędu Statystycznego;
4) sporządzeniu i przesłaniu do Wydziału Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego zgodnie z § 18 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju (Dz.U. Nr 181, poz.1872) i § 11 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na rzecz obrony w czasie pokoju (Dz. U. Nr 229, poz.2307):
a) zaktualizowanego zestawienia świadczeń osobistych oraz świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji lub wybuchu wojny,
b) zaktualizowanego zestawienia świadczeń osobistych oraz doraźnych świadczeń rzeczowych, które mają być wykonywane w 2007 roku;
5) koordynacji działalności organów samorządu terytorialnego w zakresie planowania przez te organy kontroli problemowych;
6) opracowaniu planu kontroli w zakresie realizacji zadań obronnych przez jednostki podległe i podporządkowane organom samorządu terytorialnego, przesłaniu go do Wydziału Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku;
7) kontroli i ocenie przygotowania jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego, kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży, organów administracji niezespolonej w zakresie realizacji zadań obronnych.
II. Szczegółowy plan realizacji zadań obronnych w województwie podlaskim w roku
2007.
Lp.
|
Treść przedsięwzięcia - zadania w zakresie |
Wykonawca |
Termin |
Zadania w zakresie świadczeń na rzecz sił zbrojnych |
1 |
Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań mobilizacyjnych na rzecz Sił Zbrojnych ze szczególnym uwzględnieniem:
1) świadczeń osobistych i rzeczowych;
2) reklamacji żołnierzy rezerwy. |
dyr. WZK, starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie, pracodawcy |
zadanie stałe |
2 |
Nadzorowanie wykonywania przedsięwzięć umożliwiających mobilizacyjne rozwinięcie Sił Zbrojnych ze szczególnym uwzględnieniem:
1) przygotowania i przeprowadzenia poboru;
2) rejestracji poborowych;
3) akcji kurierskiej.
|
dyr. Wydz.
Spraw Obywatelskich
i Cudzoziemców UW, starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie, pracodawcy |
luty – czerwiec |
Zadania w zakresie kierowania
|
3 |
Zaktualizowanie posiadanej, obowiązującej dokumentacji do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, a w szczególności:
1) „Plan operacyjny funkcjonowania ..”;
2) plan przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa;
3) regulamin organizacyjny urzędu (instytucji) do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny; |
Marszałek Województwa Podlaskiego, dyr. WZK, starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie, pracodawcy |
do 30 kwietnia
|
4) plan technicznego przystosowania oraz przemieszczenia urzędu na stanowisko kierowania w zapasowym miejscu pracy; |
zadanie stałe |
5) dokumentację stałego dyżuru;
6) roczne plany świadczeń osobistych i rzeczowych; |
zadanie stałe |
7) plan świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny. |
zadanie stałe |
4
|
Dokonanie identyfikacji zadań obronnych wynikających z obowiązujących aktów prawnych, a po przeanalizowaniu ich treści ujęcie w statutach i regulaminach organizacyjnych organów samorządu terytorialnego i podległych im jednostkach organizacyjnych oraz w obowiązkach pracowników realizujących zadania obronne. |
Marszałek Województwa Podlaskiego, dyr. WZK, starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie, pracodawcy |
zadanie stałe |
5 |
Przygotowanie infrastruktury i zespołów pracowniczych urzędu do funkcjonowania w zapasowym miejscu pracy (ZMP) i zapasowym stanowisku kierowania (ZSK). |
dyr. WZK |
lipiec- grudzień |
6 |
Utrzymywanie w pełnej sprawności techniczno-eksploatacyjnej głównego stanowiska kierowania Wojewody. |
dyr. WZK |
zadanie stałe |
7 |
Kontynuowanie działania w zakresie modernizacji i utrzymania zapasowego stanowiska kierowania i zapasowego miejsca pracy Wojewody. |
dyr. WZK |
zadanie stałe |
8 |
Zaktualizowanie planu ochrony stanowiska kierowania Wojewody w swojej stałej siedzibie. |
dyr. WZK |
wrzesień - październik |
Zadania w zakresie obronno-gospodarczym
|
9 |
Kontynuowanie działania w zakresie unowocześnienia rezerw państwowych mobilizacyjnych agregatów prądotwórczych.
|
dyr. WZK |
luty – czerwiec |
10 |
Zawarcie umów cywilno-prawnych z wybranymi jednostkami samorządu terytorialnego utrzymującymi rezerwy państwowe mobilizacyjne agregatów prądotwórczych. |
dyr. WZK |
styczeń |
11 |
Realizowanie zadań związanych z przygotowaniem określonych jednostek organizacyjnych do militaryzacji. |
dyr. WZK oraz dyrektorzy wytypowanych do militaryzacji jednostek organizacyjnych |
wg odrębnych ustaleń |
12 |
Uwzględnianie potrzeb obronności w planach zagospodarowania przestrzennego województwa, powiatu, miasta, gminy. |
dyr. WZK |
zadanie stałe |
13 |
Kontynuowanie prac organizacyjno-planistycznych w zakresie przygotowania szczególnej ochrony obiektów kategorii II. |
dyr. WZK oraz dyrektorzy wytypowanych jednostek organizacyjnych |
wg odrębnych ustaleń |
14 |
Współuczestniczenie w realizacji zadań zawartych w opracowanym przez MON „Centralnym Programie Mobilizacji Gospodarki na lata 2007 - 2012” w części dotyczącej województwa podlaskiego. |
dyr. WZK we współpracy z dyr. Wydziału Infrastruktury PUW |
wg odrębnych ustaleń |
15 |
Prowadzenie wykazu obiektów, obszarów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie na terenie województwa podlaskiego przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne lub odpowiednie zabezpieczenia techniczne.
|
dyr. WZK |
zadanie stałe |
16 |
W ramach realizacji obowiązków HNS na terenie województwa, współdziałanie w przygotowaniach oraz wymianie informacji z właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej. |
dyr. WZK |
zadanie stałe |
17 |
Dokonanie rocznego przeglądu pozamilitarnych przygotowań obronnych w województwie za rok 2006 i przesłanie Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych do Departamentu Polityki Obronnej Ministerstwa Obrony Narodowej. |
dyr. WZK |
luty |
18 |
Realizowanie przedsięwzięć rzeczowo-finansowych zawartych w „Programie pozamilitarnych przygotowań obronnych województwa podlaskiego na lata 2007-2012” (PPPO – 07). |
dyr. WZK |
zadanie stałe |
19 |
Dokonanie oceny możliwości utworzenia w organach samorządu terytorialnego rezerw państwowych mobilizacyjnych agregatów prądotwórczych przeznaczonych do awaryjnego zasilania głównych stanowisk kierowania starostów, prezydentów miast, burmistrzów, wójtów w swojej stałej siedzibie. |
dyr. WZK |
luty-marzec |
Zadania w zakresie zakładów opieki zdrowotnej
|
20 |
Dokonanie bilansu kadr medycznych wg danych za rok ubiegły, z uwzględnieniem wszystkich uprawnionych do wykonywania zawodów medycznych. |
dyr. WZK, dyr. Wydziału Polityki Społecznej PUW, starostowie, prezydenci miast,
burmistrzowie, kierownicy jednostek organizacyjnych służby zdrowia |
do 10 lutego |
21 |
Dokonanie bilansu personelu medycznego za rok ubiegły na obszarze województwa i przedstawienie go ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.
|
dyr. WZK |
do 31 marca |
22 |
W razie potrzeby opracowanie wojewódzkiego planu przeniesień kadrowych personelu medycznego
w województwie podlaskim.
|
dyr. WZK |
1 miesiąc po przekazaniu przez ministra właściwego ds. zdrowia planu międzywoje-wódzkich przeniesień personelu medycznego
|
23 |
Zrealizowanie wojewódzkiego planu przeniesień kadrowych personelu medycznego. |
starostowie,
prezydenci miast,
burmistrzowie, kierownicy jednostek organizacyjnych służby zdrowia |
1 miesiąc po otrzymaniu wyciągów z woje-wódzkiego planu przeniesień kadrowych personelu medycznego |
24 |
Zaktualizowanie dokumentacji planu przygotowania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa, a w szczególności:
1) planu rozwinięcia łóżek szpitalnych w województwie;
2) wykazu tworzonych zastępczych miejsc
szpitalnych (ZMSz);
3) wykazu utrzymywanych zestawów medycznych
należących do rezerw państwowych
w województwie. |
dyr. WZK,
starostowie,
prezydenci miast,
burmistrzowie, kierownicy jednostek organizacyjnych służby zdrowia |
do 10 lutego |
25
|
Uaktualnienie potrzeb sprzętu kwaterunkowego
i gospodarczego oraz środków transportowych na rzecz ZMSz. |
dyr. WZK, kierownicy jednostek organizacyjnych służby zdrowia |
zadanie stałe |
26 |
Zawarcie umów cywilno-prawnych z wybranymi placówkami służby zdrowia na utrzymanie i konserwację rezerw państwowych mobilizacyjnych produktów leczniczych i wyrobów medycznych. |
dyr. WZK |
styczeń |
27
|
Kontrolowanie poprawności wykorzystania przydzielonych środków finansowych na utrzymanie i konserwację rezerw państwowych mobilizacyjnych produktów leczniczych i wyrobów medycznych. |
dyr. WZK |
wg planu kontroli PUW |
28
|
Realizowanie świadczeń na rzecz Sił Zbrojnych RP oraz jednostek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie określonym ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej( Dz.U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416 z późn. zm.) oraz: rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 3 sierpnia 2004 r. w sprawie świadczeń rzeczowych na rzecz obrony w czasie pokoju (Dz.U. Nr 181, poz. 1872) i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 5 października 2004 r. w sprawie świadczeń osobistych na rzecz obrony w czasie pokoju (Dz.U. Nr 229, poz.2307) .
|
kierownicy jednostek organizacyjnych służby zdrowia |
wg potrzeb |
Zadania w zakresie stałego dyżuru
|
29 |
Przeprowadzenie treningu uruchomienia stałych dyżurów. |
dyr. WZK, starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie, pracodawcy |
wg własnych planów |
Zadania w zakresie organizacji, nadzoru i kontroli oraz sprawozdawczości
|
30 |
Opracowanie zarządzeń, wytycznych i kalendarzowych planów działania w zakresie spraw obronnych na 2007 rok. |
starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie,
kierownicy jednostek nadzorowanych przez Wojewodę |
do 28 lutego |
31
|
Koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań obronnych przez organy samorządowe, jednostki organizacyjne dla których wojewoda pełni funkcje organu założycielskiego oraz spółki prawa handlowego posiadające mniej niż 50 % udziałów Skarbu Państwa. |
dyr. WZK |
zadanie stałe |
32 |
Przesłanie do Wojewody zaktualizowanych zestawień świadczeń osobistych oraz etatowych i doraźnych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji lub wybuchu wojny. |
prezydenci, burmistrzowie, wójtowie |
do 31 stycznia |
33 |
Przesłanie do Wojewody zestawień świadczeń osobistych i rzeczowych zaplanowanych do wykonania w 2007 roku. |
prezydenci, burmistrzowie, wójtowie |
do 31 stycznia |
34 |
Kontrolowanie i ocena stopnia przygotowania jednostek organizacyjnych na terenie województwa do kontynuowania działalności w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
i w czasie wojny przez podległe, podporządkowane
i nadzorowane jednostki organizacyjne, organy samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorców, dla których organ administracji rządowej lub organ samorządu terytorialnego jest organem założycielskim. |
dyr. WZK, starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie, pracodawcy |
wg planu kontroli PUW |
35 |
Przeprowadzenie kontroli realizacji zadań obronnych w podległych lub podporządkowanych jednostkach organizacyjnych dla których organ samorządu terytorialnego jest organem założycielskim. |
starostowie, prezydenci miast, burmistrzowie, wójtowie |
wg własnych planów |
36 |
Kontrolowanie stanu technicznego oraz poprawności wykorzystania przydzielonych środków finansowych na utrzymanie rezerw państwowych mobilizacyjnych agregatów prądotwórczych.
|
dyr. WZK |
wg planu kontroli PUW |
37 |
Wydawanie pozwoleń i kontrolowanie przedsiębiorców posiadających pozwolenie na nabywanie i przechowywanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego. |
dyr. WZK (zespół kontrolny) |
wg planu kontroli PUW |
38 |
Uczestniczenie w kontrolach stanu utrzymania rezerw państwowych mobilizacyjnych produktów leczniczych i wyrobów medycznych. |
dyr. WZK |
wg planu kontroli Agencji Rezerw Materiało-wych |
39 |
Sporządzenie i przesłanie do Wydziału Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego sprawozdania z gromadzenia państwowych rezerw mobilizacyjnych agregatów prądotwórczych OB - 01 za rok 2006. |
prezydenci, burmistrzowie, wójtowie, przedsiębiorcy |
do12 stycznia |
40 |
Analiza sprawdzonych sprawozdań OB – 01 i przesłanie ich do Głównego Urzędu Statystycznego. |
dyr. WZK |
do 16 stycznia |
|