| ZARZĄDZENIE NR 4/07 
 DYREKTORA GENERALNEGO 
 PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO 
 W BIAŁYMSTOKU 
 
 
 z dnia 15 lutego 2007 r. 
 
 w sprawie powołania Komisji Przetargowej i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji 
 
 Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz. 1658) zarządza się, co następuje: 
 
 § 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie uzupełniającej dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy pomieszczeń magazynowo-gospodarczych na pomieszczenia biurowe na placu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przy ul. Mickiewicza 3, w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, o której mowa w podstawie prawnej zarządzenia w następującym składzie: 
 1) Andrzej Władysław Gawkowski— Przewodniczący; 
 2) Janusz Słowicki — Członek; 
 3) Teresa Brumer-Muszyńska — Członek; 
 4) Marek Korbut — Członek; 
 5) Halina Ławniczuk— Członek; 
 6) Marcin Pajkert — Sekretarz. 
 
 2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego. 
 
 § 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawca spełnia wymagane warunki, oceni ofertę i zaproponuje wybór oferty w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1 ust. 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania. 
 
 § 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. 
 
 § 4. Wydział Organizacyjno-Administracyjny zapewni niezbędną obsługę prac Komisji. 
 
 § 5. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania. 
 Dyrektor Generalny 
 Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 
 /-/ Ewa Wojewódko 
 
 
 
 Załącznik 
 do zarządzenia Nr 4/07 
 Dyrektora Generalnego 
 Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 
 w Białymstoku 
 z dnia 15 lutego 2007 r. 
 
 Regulamin pracy Komisji 
 
 § 1.1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 4/07 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 15 lutego 2007 r. 
 2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r, Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.)zwanej dalej „ustawą”, komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania. 
 3. Do zadań Komisji należy w szczególności: 
 1) sporządzenie projektu zaproszenia do negocjacji; 
 2) sporządzenie projektu umowy; 
 3) negocjacje warunków umowy; 
 4) ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu; 
 5) badanie i ocena oferty. 
 4. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności propozycje: 
 1)wykluczenia wykonawcy; 
 2)odrzucenia oferty; 
 3)wyboru oferty; 
 4)wniosek o unieważnienie postępowania; 
 5)akceptację projektu umowy. 
 § 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział ds. Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji. 
 § 3. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawcę zaproszonego do negocjacji w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy. 
 § 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący. 
 2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności: 
 1) odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3; 
 2) wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie; 
 3) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym; 
 4) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 
 5) informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 
 6) czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji; 
 7) przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia. 
 3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia podpisanym przez wszystkich członków komisji, z zastrzeżeniem § 10, w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje przewodniczący. W przypadku, gdy treść ustaleń nie uzyskała zgody wszystkich członków komisji, przewodniczący zarządza głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 9. 
 § 5. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, zgodnie z przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert, stosownie do zasad zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców. 
 § 6. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności: 
 1) protokołowanie posiedzeń komisji; 
 2) obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez komisję projektów pism i dokumentów; 
 3) obsługa kancelaryjna prac komisji. 
 2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym. 
 § 7.1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne. 
 2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych. 
 § 8. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza. 2. Przewodniczący bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu. 
 § 9. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów — decydujący jest głos przewodniczącego. 
 § 10. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do decyzji (opinii) podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji. 
 § 11. Komisja proponuje wybór oferty na podstawie indywidualnej oceny oferty, dokonanej przez członków komisji. 
 § 12. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej. 
 § 13. 1. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie zamawiającego informując go o powyższym. 
 2. Do czasu podjęcia decyzji przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu. 
 3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych sprawę przedstawia kierownikowi zamawiającego, który podejmuje decyzję ostateczną. 
 § 14. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego lub w przypadku ostatecznego unieważnienia postępowania. 
 
 Uzasadnienie 
 
 Powołanie Komisji wynika z art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r, Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), zgodnie z którym w przypadku zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 60 000 EURO, zamawiający może powołać komisję przetargową. 
 W niniejszym postępowaniu wartość zamówienia nie przekracza ww. kwoty. 
 Tryb pracy Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. 
 
 
                         |