ZARZĄDZENIE NR 4/07
DYREKTORA GENERALNEGO
PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO
W BIAŁYMSTOKU
z dnia 15 lutego 2007 r.
w sprawie powołania Komisji Przetargowej i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji
Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz. 1658) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie uzupełniającej dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy pomieszczeń magazynowo-gospodarczych na pomieszczenia biurowe na placu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przy ul. Mickiewicza 3, w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, o której mowa w podstawie prawnej zarządzenia w następującym składzie:
1) Andrzej Władysław Gawkowski— Przewodniczący;
2) Janusz Słowicki — Członek;
3) Teresa Brumer-Muszyńska — Członek;
4) Marek Korbut — Członek;
5) Halina Ławniczuk— Członek;
6) Marcin Pajkert — Sekretarz.
2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego.
§ 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawca spełnia wymagane warunki, oceni ofertę i zaproponuje wybór oferty w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1 ust. 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania.
§ 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Wydział Organizacyjno-Administracyjny zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
§ 5. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania.
Dyrektor Generalny
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
/-/ Ewa Wojewódko
Załącznik
do zarządzenia Nr 4/07
Dyrektora Generalnego
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
w Białymstoku
z dnia 15 lutego 2007 r.
Regulamin pracy Komisji
§ 1.1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 4/07 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 15 lutego 2007 r.
2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r, Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.)zwanej dalej „ustawą”, komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania.
3. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) sporządzenie projektu zaproszenia do negocjacji;
2) sporządzenie projektu umowy;
3) negocjacje warunków umowy;
4) ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
5) badanie i ocena oferty.
4. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności propozycje:
1)wykluczenia wykonawcy;
2)odrzucenia oferty;
3)wyboru oferty;
4)wniosek o unieważnienie postępowania;
5)akceptację projektu umowy.
§ 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział ds. Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji.
§ 3. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawcę zaproszonego do negocjacji w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.
§ 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący.
2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1) odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3;
2) wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie;
3) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
4) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
5) informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
6) czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji;
7) przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia podpisanym przez wszystkich członków komisji, z zastrzeżeniem § 10, w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje przewodniczący. W przypadku, gdy treść ustaleń nie uzyskała zgody wszystkich członków komisji, przewodniczący zarządza głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 9.
§ 5. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, zgodnie z przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert, stosownie do zasad zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców.
§ 6. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:
1) protokołowanie posiedzeń komisji;
2) obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez komisję projektów pism i dokumentów;
3) obsługa kancelaryjna prac komisji.
2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym.
§ 7.1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne.
2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych.
§ 8. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza.
2. Przewodniczący bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu.
§ 9. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów — decydujący jest głos przewodniczącego.
§ 10. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do decyzji (opinii) podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji.
§ 11. Komisja proponuje wybór oferty na podstawie indywidualnej oceny oferty, dokonanej przez członków komisji.
§ 12. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej.
§ 13. 1. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie zamawiającego informując go o powyższym.
2. Do czasu podjęcia decyzji przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu.
3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych sprawę przedstawia kierownikowi zamawiającego, który podejmuje decyzję ostateczną.
§ 14. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego lub w przypadku ostatecznego unieważnienia postępowania.
Uzasadnienie
Powołanie Komisji wynika z art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r, Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), zgodnie z którym w przypadku zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 60 000 EURO, zamawiający może powołać komisję przetargową.
W niniejszym postępowaniu wartość zamówienia nie przekracza ww. kwoty.
Tryb pracy Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
|