ZARZĄDZENIE NR 26/07 DYREKTORA GENERALNEGO PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO W BIAŁYMSTOKU z dnia 20 lipca 2007 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 427 i Nr 82, poz. 560) zarządza się, co następuje: § 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją" w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót dodatkowych w budowie garażu wielopoziomowego na terenie Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy, o której mowa w podstawie prawnej zarządzenia w następującym składzie: 1) Teresa Brumer-Muszyńska- Przewodniczący; 2) Ireneusz Kossakowski - Członek; 3) Joanna Pietrzak- Członek; 4) Marcin Pajkert - Sekretarz. 2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego. § 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawca spełnia wymagane warunki, oceni ofertę i zaproponuje wybór oferty w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1 ust. 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania. § 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. § 4. Wydział Organizacyjno-Administracyjny zapewni niezbędną obsługę prac Komisji. § 5. Zarządzenie obowiązuje od dnia podpisania. Dyrektor Generalny Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego /-/ Ewa Wojewódko Załącznik do zarządzenia Nr 26 /07 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 20 lipca 2007 r. Regulamin pracy Komisji § 1. 1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 26 /07 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 20 lipca 2007 r. 2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 427 i Nr 82, poz. 560) zwanej dalej „ustawą", komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania. 3. Do zadań Komisji należy w szczególności: - 1) sporządzenie projektu zaproszenia do negocjacji;
- 2) sporządzenie projektu umowy;
- 3) negocjacje warunków umowy;
- 4) ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
- 5) badanie i ocena oferty.
4. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności propozycje: - 1)wykluczenia wykonawcy;
- 2)odrzucenia oferty;
- 3)wyboru oferty;
- 4)wniosek o unieważnienie postępowania;
- 5)akceptację projektu umowy.
§ 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział ds. Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji. § 3. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawcę zaproszonego do negocjacji w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy. § 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący. 2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności: •1) odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3; •2) wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie; •3) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym; •4) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; •5) informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; •6) czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji; •7) przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia podpisanym przez wszystkich członków komisji, z zastrzeżeniem § 10, w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje przewodniczący. W przypadku, gdy treść ustaleń nie uzyskała zgody wszystkich członków komisji, przewodniczący zarządza głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 9. § 5. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, zgodnie z przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert, stosownie do zasad zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców. § 6. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności: - 1) protokołowanie posiedzeń komisji;
- 2) obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez komisję projektów pism i dokumentów;
- 3) obsługa kancelaryjna prac komisji.
2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym. § 7. 1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne. 2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych. § 8. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza. 2. Przewodniczący bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu. § 9. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów - decydujący jest głos przewodniczącego. § 10. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do decyzji (opinii) podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji. § 11. Komisja proponuje wybór oferty na podstawie indywidualnej oceny oferty, dokonanej przez członków komisji. § 12. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej. § 13. 1. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie zamawiającego informując go o powyższym. 2. Do czasu podjęcia decyzji przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu. 3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych sprawę przedstawia kierownikowi zamawiającego, który podejmuje decyzję ostateczną. § 14. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego lub w przypadku ostatecznego unieważnienia postępowania. Uzasadnienie Powołanie Komisji wynika z art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r, Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), zgodnie z którym w przypadku zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zamawiający może powołać komisję przetargową. W niniejszym postępowaniu wartość zamówienia nie przekracza ww. kwoty. Tryb pracy Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
|