|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
analiza sposobu przyjmowania, załatwiania skarg i wniosków obywateli w roku 2003 przez:
- jednostki podporządkowane Wojewodzie Podlaskiemu,
- zespolone służby, inspekcje i straże,
- jednostki samorządu terytorialnego województwa podlaskiego
|
sporządzenie analizy i oceny
|
|
|
poprawa funkcjonowania Urzędu, jednostek podporządkowanych Wojewodzie, służb, inspekcji i straży oraz jednostek samorządu terytorialnego w zakresie załatwiania spraw obywateli
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
analiza działalności kontrolnej PUW w 2003 r.
|
sporządzenie analizy i oceny
|
|
|
poprawa efektywności i skuteczności działań nadzorczo-kontrolnych
|
|
|
analiza działalności kontrolnej zespolonych służb, inspekcji i straży w roku 2003
|
sporządzenie analizy i oceny
|
|
|
poprawa efektywności i skuteczności działań inspekcyjno-kontrolnych zespolonych służb, inspekcji i straży
|
|
|
analiza sposobu wykorzystania materiałów pokontrolnych NIK i innych organów kontroli przez wydziały PUW z kontroli przeprowadzonych w 2003r.
|
sporządzenie analizy i oceny
|
|
|
zlikwidowanie uchybień i nieprawidłowości stwierdzonych przez NIK i inne organy kontroli
|
|
|
kontrola organizacji i funkcjonowania urzędów administracji publicznej
|
przeprowadzenie kontroli,
sporządzenie protokołów i wystąpień pokontrolnych
|
zgodnie z planem kontroli PUW na 2004r.
|
|
zapewnienie prawidłowej organizacji pracy urzędów obsługujących organy samorządu terytorialnego
|
|
|
3. w zakresie nadzoru nad
|
|
|
|
|
|
|
analiza działalności uchwałodawczej organów gmin, powiatów oraz województwa podlaskiego za 2003 r.
|
|
|
|
zwiększenie świadomości prawnej organów jednostek samorządu terytorialnego
|
|
|
w zakresie zmian w przepisach prawa
|
sporządzanie informacji o nowych regulacjach prawnych
|
|
|
|
|
|
WYDZIAŁ FINANSÓW I BUDŻETU
|
|
1. wdrożenie nowego programu
finansowo-księgowego Urzędu
|
zakup i wdrożenie programu
|
|
Wojewódzki Ośrodek Informatyki (WOI)
|
Wprowadzenie nowoczesnego programu F-K Urzędu
możliwość sporządzania sprawozdań finansowych na komputerze
|
|
|
WYDZIAŁ ROZWOJU REGIONALNEGO
|
|
1. doskonalenie form współdziałania z Podlaskim Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej, w szczególności w zakresie usług turystycznych
|
zorganizowanie i przeprowadzenie spotkania konsultacyjno-informacyjnego z udziałem przedstawicieli Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej
|
|
Podlaski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej
|
Podniesienie efektywności współpracy z Podlaskim Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej, w szczególności w zakresie usług turystycznych
|
|
|
2. realizacja zadań wynikających z rządowego programu „Przedsiębiorczość-Rozwój-Praca” w części dotyczącej polityki regionalnej
|
udział w spotkaniach z instytucjami otoczenia biznesu,
współpraca z tymi instytucjami w zakresie udzielania pomocy w nawiązywaniu kontaktów gospodarczych z przedsiębiorcami krajowymi i zagranicznymi przez przedsiębiorców działających na terenie województwa podlaskiego,
przekazywanie materiałów rządowych na temat programu
|
|
instytucje otoczenia biznesu,
jednostki samorządu terytorialnego,
|
pomoc w nawiązywaniu kontaktów gospodarczych,
wypracowanie zasad współpracy z instytucjami otoczenia biznesu
|
|
|
3. nadzór nad sposobem wykorzystania środków na realizację inwestycji
|
kontrola dokumentów finansowych i sposobu realizacji inwestycji,
prowadzenie sprawozdawczości z wykorzystania środków budżetowych
|
|
jednostki samorządu terytorialnego
|
zapewnienie prawidłowości wykorzystania dotacji
|
|
|
4. wspomaganie planowania energetycznego w gminach
|
sporządzenie bilansu w zakresie aktualnego stanu prac nad sporządzeniem przez gminy projektów założeń do planu zaopatrzenia w ciepło , energię elektryczną i paliwa gazowe ,
zobligowanie gmin do przyspieszenia działań nad opracowaniem planów energetycznych,
przekazywanie gminom informacji o organizowanych szkoleniach w zakresie planowania energetycznego
|
|
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.
|
przyśpieszenie prac nad sporządzeniem przez samorządy miast i gmin projektów założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe (stosownie do przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne-Dz. U. z 2003 r. Nr 153 , poz. 1504 )
|
|
|
5. współdziałanie z organami samorządu terytorialnego - wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi - w zakresie realizacji zadań związanych z rozwojem infrastruktury drogowej na terenie województwa
|
opracowywanie analiz w zakresie stanu oraz potrzeb związanych z rozwojem infrastruktury drogowej na terenie województwa,
inicjowanie narad i spotkań koordynacyjnych w sprawie oceny przygotowania poszczególnych zadań inwestycyjnych do realizacji ,
wspieranie działań zarządców dróg w pozyskiwaniu środków finansowych na rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej w województwie
|
|
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku,
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego,
|
zapewnienie terminowej realizacji prac związanych z rozbudową i modernizacją zadań w zakresie dróg krajowych ((zgodnie z przyjętymi harmonogramami realizacyjnymi),
poprawa stanu infrastruktury technicznej na terenie województwa
|
|
|
6. współdziałanie z Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego
|
dokonywanie analizy przedkładanych przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego informacji z działalności inspekcji,
współpraca z WITD w ramach Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
|
|
Sekretariat Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Łomży)
|
poprawa bezpieczeństwa przewozów w transporcie drogowym
|
|
|
7. współdziałanie oddziałów administracji architektoniczno-budowlanej w Wydziale Rozwoju Regionalnego z Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Budowlanego
|
uzgadnianie planów kontroli i prowadzenie wspólnych działań kontrolnych,
przekazywanie i wymiana informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli,
spotkania dyrektorów i kierowników w sprawie interpretacji przepisów, orzecznictwa sądowego a także omówienia niekorzystnych zjawisk w budownictwie na terenie województwa podlaskiego związanych z działalnością organów itp.,
wspólna narada szkoleniowo-informacyjna w celu wymiany doświadczeń (interpretacja przepisów, orzecznictwa) z ewentualnym udziałem przedstawicieli Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego
|
|
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego
|
uaktualnianie na bieżąco informacji o prowadzonej działalności kontrolnej
Podniesienie jakości rozstrzygnięć związanych z działalnością oraz wyeliminowanie niekorzystnych zjawisk związanych z procesem inwestycyjnym
|
|
|
rozbudowa i modernizacja międzynarodowego przejścia granicznego w Kuźnicy Białostockiej
|
zakup urządzeń niezbędnych do przeprowadzania skutecznej kontroli granicznej,
wykup gruntu pod budowę lądowiska,
opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz budowa lądowiska,
projekt i budowa studni głębinowej wraz z rozprowadzeniem węży zraszających,
projekt i budowa wiat dla samochodów operacyjnych straży granicznej i sekcji obsługi przejścia,
przystosowanie punktu weterynaryjnego do standardów UE,
nadzór i odbiór robót ziemnych i budowlano-montażowych,
prowadzenie sprawozdawczości i monitoringu dla potrzeb Komisji Europejskiej i Ministerstwa Finansów z wykorzystania środków pomocowych, a także postępu robót,
prowadzenie sprawozdawczości z wykorzystania środków budżetowych
przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów,
organizacja wizyty ekspertów Unii Europejskiej,
rozliczenie finansowania inwestycji wieloletniej
|
|
Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji w Białymstoku
Podlaski Oddział Straży Granicznej, w Białymstoku
Izba Celna w Białymstoku,
Podlaski Wojewódzki Inspektor Sanitarny.
Podlaski Wojewódzki Lekarz Weterynarii,
Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE w Warszawie,
firmy wyłonione w drodze przetargu
|
powstanie nowoczesnego drogowego przejścia granicznego na wschodniej granicy RP,
dostosowanie standardu przejścia do wymogów UE,
podniesienie poziomu techniczno-organizacyjnego odpraw granicznych,
stworzenie nowych miejsc pracy,
pobudzenie procesów współpracy transgranicznej regionów przygranicznych Polski i Białorusi,
aktywizacja lokalnych podmiotów gospodarczych w otoczeniu przejścia,
sprawna i skuteczna ochrona granicy państwa,
dostosowanie jakości obsługi do standardów UE
|
|
|
9. modernizacja międzynarodowego drogowego przejścia granicznego w Budzisku w związku z wprowadzeniem wspólnych polsko-litewskich odpraw granicznych oraz wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej
|
rozstrzygnięcie przetargu na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowo- kosztorysowej na modernizację międzynarodowego drogowego przejścia granicznego (mdpg)w Budzisku w celu wprowadzenia wspólnych polsko- litewskich odpraw granicznych ,
ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlano- montażowych w mdpg w Budzisku,
zawarcie umowy o pełnienie nadzoru inwestorskiego,
modernizacja pasów odpraw,
zainstalowanie monitoringu przejścia,
zakup i założenie siatek ochronnych na wiatach,
pozostałe prace przystosowawcze mające na celu dostosowanie istniejącej infrastruktury przejścia do dokonywania wspólnej kontroli granicznej,
przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania powstałych obiektów
|
|
Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku,
Izba Celna w Białymstoku,
Zarząd Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku,
firmy wyłonione w drodze przetargu,
|
wprowadzenie wspólnych polsko -litewskich odpraw granicznych,
dokonywanie sprawnej i skutecznej kontroli granicznej,
dostosowanie wschodniej zewnętrznej granicy Unii Europejskiej do wymogów Układu z Schengen,
oddanie obiektów do użytkowania,
skrócenie czasu oczekiwania podróżnych na granicy,
zapewnienie prawidłowej kontroli ruchu towarowego
|
|
|
10. modernizacja mdpg w Ogrodnikach w związku z wprowadzeniem wspólnych polsko-litewskich odpraw granicznych oraz wstąpieniem
Polski do Unii Europejskiej
|
rozstrzygnięcie przetargu na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowo-kosztorysowej na modernizację międzynarodowego przejścia granicznego w Ogrodnikach w celu wprowadzenia wspólnych polsko- litewskich odpraw granicznych,
ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlano- montażowych w mdpg w Ogrodnikach,
modernizacja pasów odpraw,
zainstalowanie systemu monitoringu przejścia,
modernizacja istniejących sanitariatów,
modernizacja oświetlenia,
zawarcie umowy o pełnienie nadzoru inwestorskiego,
pozostałe prace przystosowawcze mające na celu dostosowanie istniejącej infrastruktury przejścia do dokonywania wspólnej kontroli granicznej
przygotowanie dokumentów zw. z oddaniem do użytkowania powstałych obiektów
|
|
Podlaski Oddział Straży Granicznej,
Izba Celna w Białymstoku,
firmy, wyłonione w drodze przetargu,
|
wprowadzenie wspólnych polsko -litewskich odpraw granicznych,
dokonywanie sprawnej kontroli granicznej,
dostosowanie wschodniej granicy Unii Europejskiej,
do wymogów Układu z Schengen,
oddanie obiektów do użytkowania
|
|
|
11. prace modernizacyjne na międzynarodowym drogowym przejściu granicznym w Bobrownikach
|
budowa kojców dla psów służbowych,
budowa garażu na ciągnik sekcji obsługi przejścia,
przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania powstałych obiektów
|
|
Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku,
Izba Celna w Białymstoku,
firmy wyłonione w drodze przetargu,
|
usprawnienie dokonywania kontroli granicznej,
usprawnienie pracy sekcji obsługi przejścia
|
|
|
12.opracowanie dokumentacji terenowo-prawnej budowy drogowego przejścia granicznego w Białowieży
|
przygotowanie dokumentacji terenowo-prawnej,
wykup gruntu pod budowę placówki granicznej,
rozstrzygnięcie przetargu na wyłonienie wykonawcy opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy placówki granicznej
|
|
Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku,
Izba Celna w Białymstoku,
firmy wyłonione w drodze przetargu,
|
przygotowanie do realizacji procesu inwestycyjnego w celu powstania drogowego przejścia granicznego na wschodniej granicy RP, z przeznaczeniem dla ruchu turystycznego,
zagospodarowanie terenu pod budowę przyszłej placówki granicznej,
w przyszłości wzrost napływu turystów do regionu
|
|
|
13. opracowanie dokumentacji terenowo-prawnej budowy drogowego przejścia granicznego w Lipszczanach
|
przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej,
podjęcie działań związanych z rozpoczęciem procesu inwestycyjnego
|
|
Podlaski Oddział Straży Granicznej,
Izba Celna w Białymstoku,
Zarząd Drogowych Przejść Granicznych
|
przygotowanie do realizacji procesu inwestycyjnego w celu uruchomienia nowego międzynarodowego drogowego przejścia granicznego dla ruchu osobowego
|
|
|
14. opracowanie dokumentacji terenowo-prawnej budowy drogowego przejścia granicznego w Chworościanach
|
przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej,
podjęcie działań związanych z rozpoczęciem procesu inwestycyjnego
|
|
Podlaski Oddział Straży Granicznej,
Izba Celna w Białymstoku,
Zarząd Drogowych Przejść Granicznych
|
przygotowanie do realizacji procesu inwestycyjnego w celu uruchomienia nowego międzynarodowego drogowego przejścia granicznego dla ruchu osobowego
|
|
|
15. doposażenie drogowych przejść granicznych województwa podlaskiego w sprzęt niezbędny do utrzymania czystości oraz prawidłowego ich funkcjonowania
|
organizacja przetargów na zakup sprzętu,
odbiór zakupionego sprzętu
|
|
Zarząd Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku,
dostawcy sprzętu, wyłonieni w drodze przetargu
|
prawidłowe utrzymanie oraz usprawnienie pracy sekcji obsługi placówek granicznych
|
|
|
16. doposażenie drogowych przejść granicznych województwa podlaskiego w urządzenia techniczne i aparaturę służącą do przeprowadzania kontroli i zabezpieczenia pracy służb granicznych
|
organizacja przetargów na zakup urządzeń,
odbiór zakupionego sprzętu
|
|
Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku
Izba Celna w Białymstoku,
Zarząd Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku
dostawcy sprzętu, wyłonieni w drodze przetargu
|
usprawnienie oraz skrócenie czasu odpraw granicznych,
poprawa warunków pracy służb granicznych oraz poprawa warunków przekraczania granicy państwowej,
zniwelowanie różnic w funkcjonowaniu polskich służb granicznych i unijnych służb,
eliminacja negatywnych zjawisk notowanych na granicy państwowej, m.in.. nielegalnej migracji, przemytu towarów i osób, zorganizowanej przestępczości oraz handlu narkotykami
|
|
|
WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ
|
|
1. w zakresie działań na rzecz legalności zatrudnienia
|
współudział w opracowywaniu procedur kontroli wspólnych w zakresie legalności zatrudnienia i wykonywania pracy przez cudzoziemców,
|
|
Państwowa Inspekcja Pracy,
|
legalizacja przypadków pracy wykonywanej bez zawarcia pisemnych umów,
poprawa efektywności kontroli wspólnych,
|
|
|
2. w zakresie kontaktów z organizacjami pozarządowymi
|
współudział w organizacji obchodów rocznic walk o wyzwolenie i niepodległość Polski oraz świąt państwowych i regionalnych z udziałem kombatantów,
|
|
Wojewódzka Rada Kombatancka,
stowarzyszenia kombatanckie
|
integracja środowisk kombatanckich i koordynacja ich działań
|
|
|
współpraca z organizacjami pozarządowymi w celu zapewnienia realizacji zadań z zakresu polityki społecznej
|
pozyskiwanie informacji o działalności organizacji pozarządowych za pośrednictwem ankiety pod nazwą „Karta Informacyjna Instytucji Społeczeństwa Obywatelskiego,
aktualizacja bazy danych organizacji pozarządowych działających na terenie województwa podlaskiego,
|
|
|
rozwój dialogu społecznego i współpracy z organizacjami pozarządowymi,
|
|
|
3. w zakresie mniejszości narodowych i etnicznych
|
współpraca przy realizacji programów rządowych,
mediacje w sprawach konfliktowych,
|
|
stowarzyszenia mniejszości narodowych i etnicznych,
|
wspieranie i promowanie działań i inicjatyw mniejszości narodowych i etnicznych,
|
|
|
4. w zakresie ochrony zdrowia
|
|
|
|
|
|
|
|
spotkania informacyjno-szkoleniowe dla przedstawicieli organów założycielskich sp. ZOZ i dyrektorów szpitali nt. projektu ustawy o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych ZOZ,
|
|
organy samorządu terytorialnego,
Rektor Akademii Medycznej w Białymstoku,
Narodowy Fundusz Zdrowia,
Bank Gospodarstwa Krajowego
|
stworzenie lepszych mechanizmów zarządzania i przygotowanie ZOZ do procedury przekształceń (poprawne przygotowanie wniosków restrukturyzacyjnych),
|
|
|
utworzenie bazy danych ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych
|
utworzenie elektronicznej bazy danych
|
|
Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
powiatowe centra pomocy rodzinie,
|
gromadzenie niezbędnych informacji na szczeblu województwa i Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych,
|
|
|
5. w zakresie pomocy społecznej
|
|
|
|
|
|
|
|
koordynacja działań wynikających z „Programu pomocy uchodźcom w zakresie integracji ze społeczeństwem polskim w województwie podlaskim”
|
|
organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego,
Podlaski Kurator Oświaty,
|
poprawa efektywności w zakresie integracji uchodźców ze społeczeństwem polskim,
|
|
|
|
aktualizacja wykazu placówek udzielających pomocy osobom bezdomnym i zagrożonym bezdomnością;
udostępnienie wykazu Centrum Zarządzania Kryzysowego, Policji, Pogotowiu Ratunkowemu i Straży Pożarnej,
realizacja resortowego programu „Bezdomność”
|
|
jednostki samorządu terytorialnego,
kościoły i związki wyznaniowe
|
stworzenie bazy placówek pomocowych i udostępnienie jej właściwym służbom zwiększy skuteczność udzielanej pomocy,
finansowe wsparcie organizacji pozarządowych świadczących usługi socjalne na rzecz osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością,
|
|
|
wdrożenie do realizacji Programu zapobiegania niedostosowaniu społecznemu i przestępczości wśród dzieci i młodzieży
|
upowszechnianie Programu,
monitoring jego realizacji,
opiniowanie wniosków i udzielanie dotacji na tworzenie specjalistycznych placówek wsparcia dziennego, mieszkań chronionych i warunków mieszkaniowych dla osób usamodzielnianych
|
|
jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli,
Sądy okręgowe i rejonowe,
|
zmniejszenie rozmiarów niedostosowania społecznego i przestępczości wśród dzieci o młodzieży
|
|
|
6. w zakresie współdziałania z administracją zespoloną i niezespoloną
|
organizowanie spotkań i narad uzgadniających kierunki działania,
analiza przedstawianych planów i programów działania tych jednostek, dokonywanie oceny ich realizacji.
|
|
Podlaski Woj. Inspektor Farmaceutyczny,
Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków,
Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny.
|
stworzenie systemu wymiany informacji,
pogłębienie współdziałania służb, inspekcji
|
|
|
7. w zakresie utrzymania grobów i cmentarzy wojennych
|
gromadzenie informacji z jednostek samorządu terytorialnego i od Konserwatora Zabytków,
uaktualnianie dokumentów w teczkach gmin,
aktualizacja ewidencji grobów i cmentarzy wojennych,
ocena stanu zachowania obiektów grobownictwa i cmentarnictwa na obszarze województwa.
|
|
jednostki samorządu terytorialnego,
Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa
|
uzyskanie rzeczywistego stanu wiedzy w zakresie ilościowym i jakościowym obiektów cmentarnictwa wojennego.
|
|
|
WYDZIAŁ ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
przygotowanie rolników do wdrażania systemu płatności bezpośrednich
|
|
|
Wojewódzki Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie,
|
zapoznanie rolników i innych podmiotów z przygotowywaniem dokumentacji
|
|
|
doradztwo rolnicze w procesie rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich
|
współorganizowanie wystaw, konkursów itp
|
|
|
integracja pozioma i pionowa,
popularyzacja wiedzy o Unii
|
|
|
zapoznanie z nowym przepisami w zakresie doradztwa rolniczego
|
spotkanie informacyjne z jednostkami i organizacjami samorządowymi pracującymi na rzecz rolnictwa
|
|
|
upowszechnianie regulacji prawnej,
poprawa współpracy z WPODR
|
|
|
2. w zakresie współpracy z
jednostkami administracji zespolonej
|
|
|
|
|
|
|
analiza realizacji zadań za rok ubiegły przez jednostki administracji zespolonej współpracujących z Wydziałem na podstawie Zarządzenia nr 27/2002 Wojewody Podlaskiego z 12.12.2002r.
|
ocena informacji rocznych składanych przez inspekcje
|
|
Woj. Inspektorat Weterynaryjny,
Woj. Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa,
Woj. Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno--Spożywczych,
|
zapewnienie współdziałania,
poprawa efektywności działania
|
|
|
uzgadnianie kierunków współdziałania Wojewody z kierownikami wojewódzkich jednostek admin.zespolonej
|
organizowanie spotkań i narad
|
|
|
|
|
|
3. w zakresie ochrony przyrody
|
|
|
|
|
|
|
wdrażanie koncepcji Europejskiej Sieci Ekologicznej NATURA 2000 na terenie województwa podlaskiego - kontynuacja
|
określi Minister Środowiska
|
|
|
wyznaczenie Europejskiej Sieci Ekologicznej NATURA 2000 na terenie województwa podlaskiego, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej dotyczącymi obszarów chronionych
|
|
|
monitoring populacji bobra i wilka oraz poszukiwanie metod obniżenia szkód
|
poprzez działania uzgodnione z Ministrem Środowiska
|
|
Okręgowy Zarząd Polskiego Związku Łowieckiego,
|
zmniejszenie nadmiernej liczebności populacji bobrów, a tym samym zmniejszenie ilości szkód wyrządzonych przez ten gatunek
|
|
|
3. w zakresie spraw gospodarczych
|
|
|
|
|
|
|
rozbudowa i modernizacja budynku PUW - łącznik
|
zlecenie na wykonanie robót,
udział w komisjach odbioru,
opłacanie faktur zgodnie z zawartą umową
|
01.01.2004 r.- 31.10.2005 r.
|
Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji
|
dostosowanie budynku do obsługi osób niepełnosprawnych,
|
|
|
modernizacja sieci ciepłowniczej
|
zlecenia na wykonanie robót,
udział w komisjach odbioru,
opłacanie faktur zgodnie z zawartą umową
|
01.01.2004 r.- 31.10.2005 r.
|
Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji
|
zmniejszenie kosztów utrzymania budynku
|
|
|
remont elewacji budynku PUW
(docieplenie i wymiana okien)
|
zlecenia na wykonanie robót,
udział w komisjach odbioru,
opłacanie faktur zgodnie z zawartą umową
|
01.012004 r.- 31.10.2005 r.
|
Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji
|
zmniejszenie kosztów utrzymania budynków,
|
|
|
|
zlecenie wykonania dokumentacji i prac remontowych
wybranie inwestora zastępczego,
|
|
wybrany w przetargu inwestor zastępczy
|
|
|
|
inwentaryzacja środków trwałych i pozostałych środków
|
wycena arkuszy spisu z natury,
zestawienia zbiorcze rozliczeń,
przekazanie rozliczenia do Wydziału Finansów i Budżetu
|
|
Wydział Finansów i Budżetu
|
ustalenie stanu faktycznego środków trwałych i pozostałych środków
|
|
|
przyjęcie środków trwałych nowo wybudowanego przejścia w Kuźnicy
|
przekazanie do Wydziału Finansów i Budżetu,
przekazanie w umowę użyczenia do ZDPG
|
|
Wydział Finansów i Budżetu,
Zarząd Drogowych Przejść Granicznych
|
zaewidencjonowanie środków trwałych
|
|
|
4. w zakresie informatyzacji Urzędu
|
|
|
|
|
|
|
rozbudowa infrastruktury informatycznej Urzędu
|
zakup serwerów bazodanowych i firewalli do realizacji zadań informatycznych PUW,
rozbudowa infrastruktury serwerowej PUW do poziomu zdalnej obsługi klientów przez Internet (BOK)
zakup niezbędnego sprzętu komputerowego
|
|
|
umożliwienie dostępu do zasobów bazodanowych wszystkim uprawnionym pracownikom Urzędu
|
|
|
uruchomienie pierwszego i drugiego etapu wdrożeń elektronicznego Biuletynu Informacji Publicznej
|
organizowanie szkoleń wewnętrznych w PUW poświęconych poszczególnym etapom wdrożeń Biuletynu Informacji Publicznej,
przygotowanie i wdrożenie własnej strony Biuletynu Informacji Publicznej
|
|
|
realizacja postanowień wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198)
|
|
|
przygotowanie pracowników do obsługi programów związanych z informatyzacją Urzędu i wdrożeniem podpisu elektronicznego
|
szkolenie pracowników Urzędu w zakresie zdalnej aktualizacji stron www oraz stron Biuletynu Informacji Publicznej,
aplikacji użytkowych i baz danych Urzędu;
szkolenie pracowników Urzędu w zakresie wdrożenia podpisu elektronicznego i zasad kryptografii.
|
sukcesywnie przez cały 2004 rok
|
|
Umożliwienie załatwiania spraw obywateli przez Internet zgodnie z zapisami ustawy o podpisie
zapewnienie dostępu do aktualnych informacji dotyczących pracy Urzędu,
usprawnienie wykonywania zadań na poszczególnych stanowiskach pracy
|
|
|
współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego i Politechniką Białostocką w zakresie stworzenia wspólnego portalu internetowego Województwa Podlaskiego - „WROTA PODLASIA”
|
szkolenie pracowników Urzędu w zakresie zdalnej aktualizacji stron portalu internetowego „Wrota Podlasia”,
kontynuacja prac w ramach wspólnych zespołów roboczych opracowujących strategię i programy operacyjne,
współudział we wdrożeniach.
|
sukcesywnie przez cały 2004 rok
|
|
Stworzenia wspólnego portalu internetowego Województwa Podlaskiego - „WROTA PODLASIA” do wprowadzenia obsługi klientów na drodze elektronicznej - kontynuacja obecnego pilotażu
|
|
|
tworzenie wspólnych projektów teleinformatycznych z jednostkami samorządowymi Województwa Podlaskiego w zakresie pozyskiwania środków Unii Europejskiej na rozwój infrastruktury informatycznej w województwie
|
współudział w szkoleniu pracowników PUW i urzędów administracji samorządowej w zakresie tworzenia projektów do NPR - Priorytet I.5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego,
kontynuacja prac w ramach wspólnych zespołów roboczych opracowujących strategię i programy operacyjne,
współudział we wdrożeniach.
|
sukcesywnie przez cały 2004
|
|
Umożliwienie stworzenia infrastruktury teleinformatycznej w Województwie Podlaskim
umożliwienie stworzenia infrastruktury teleinformatycznej w urzędach województwa podlaskiego w celu usprawnienia obsługi klientów i dostosowania tych urzędów do realizacji zadań w formie elektronicznej.
|
|
|
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI
|
|
1. utrzymanie i rozwój dobrych stosunków i wzajemnie korzystnej współpracy z dotychczasowymi partnerami zza wschodniej granicy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
udział w pracach Polsko -Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej ds. Współpracy Transgranicznej oraz działającej w jej ramach Podkomisji ds. współpracy przygranicznej
|
przygotowanie materiałów na spotkania Współprzewodniczących Komisji oraz VII posiedzenie Komisji,
organizacja po stronie polskiej III posiedzenia Podkomisji
|
|
Członkowie polskiej części Polsko - Białoruskiej Podkomisji ds. współpracy przygranicznej
członkowie Polsko - Białoruskiej Podkomisji ds. współpracy przygranicznej
|
pogłębienie współ-pracy w dziedzinach zapobiegania likwidacji katastrof, klęsk żywiołowych i innych nadzwyczajnych sytuacji w przygranicznych rejonach obu państw
|
|
|
2.udział w pracach Polsko - Białoruskiej Komisji Mieszanej ds. Współpracy Gospodarczej i Handlowej
|
przygotowanie materiałów na kolejne posiedzenie Komisji
|
|
Ministerstwo Pracy, Gospodarki i Polityki Społecznej
|
Pogłębienie dwustronnej współpracy gospodarczo - handlowej
|
|
|
3. udział w pracach X Polsko - Białoruskiego Forum Gospodarczego „Dobrosąsiedztwo 2003 r.”
|
przygotowanie projektów materiałów merytorycznych na kolejne obrady Forum
|
|
Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej,
Polsko - Białoruska Izba Handlowo - Przemysłowa
podlaskie instytucje otoczenia biznesu,
wydziały merytoryczne PUW
|
rozwój stosunków gospodarczych pomiędzy Polską i Białorusią
|
|
|
4. udział w VI Wielobranżowych Targach Euroregion NIEMEN 2004 w Grodnie
|
przygotowanie prezentacji województwa podlaskiego
|
|
podlaskie instytucje otoczenia biznesu,
regionalne firmy zainteresowane współpracą z Republiką Białoruś,
jednostki samorządu terytorialnego
|
promocja regionu poprzez prezentację ofert inwestycyjnych i turystycznych podlaskich przedsiębiorców oraz lokalnych samorządów
|
|
|
|
|
1. prace nad projektem Porozumienia pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Gubernatorem Obwodu Kaliningradzkiego o współpracy Województwa Podlaskiego z Obwodem Kaliningradzkim
|
konsultacje w Zespołach Roboczych powołanych przez Stronę polską i Stronę rosyjską
|
|
Administracja Obwodu Kaliningradzkiego,
|
|
|
|
2. udział w VIII Polskiej Wystawie Narodowej „POLEXPORT Kaliningrad 2004”
|
przygotowanie prezentacji województwa podlaskiego
|
|
Polsko - Litewska Izba Gospodarcza Rynków Wschodnich,
podlaskie instytucje otoczenia biznesu,
regionalne firmy zainteresowane współpracą z Federacją Rosyjską,
jednostki samorządu terytorialnego
|
promocja regionu poprzez prezentację ofert inwestycyjnych i turystycznych podlaskich przedsiębiorców oraz lokalnych samorządów
|
|
|
|
|
1. współpraca z Województwem Marijampole i Obwodem Kowieńskim
|
przegląd dotychczasowego współdziałania w obszarach wskazanych w zawartych Porozumieniach
|
|
administracja rządowa zespolona,
wydziały merytoryczne PUW: ŚR, WZK, RR
|
zaktywizowanie dotychczasowych kontaktów
|
|
|
2. udział w pracach Polsko - Litewskiej Komisji Międzyrządowej ds. Współpracy Transgranicznej oraz działającej w jej ramach Grupy Roboczej ds. współpracy przygranicznej
|
przygotowanie materiałów na III posiedzenie Komisji,
organizacja III posiedzenia Grupy Roboczej
|
|
członkowie polskiej części Polsko - Białoruskiej Grupy Roboczej ds. współpracy przygranicznej
|
|
|
|
3. udział w Polskiej Wystawie Narodowej „POLEXPORT Kowno 2004”
|
przygotowanie prezentacji województwa podlaskiego
|
|
Polsko - Litewska Izba Gospodarcza Rynków Wschodnich,
podlaskie instytucje otoczenia biznesu,
regionalne firmy zainteresowane współpracą z Republika Litewską,
jednostki samorządu terytorialnego
|
promocja regionu poprzez prezentację ofert inwestycyjnych i turystycznych podlaskich przedsiębiorców oraz lokalnych samorządów
|
|
|
umacnianie pozycji regionu w krajach kandydujących do Unii Europejskiej
|
|
|
|
|
|
|
1. współpraca z Estonią - kontynuacja działań na rzecz podpisania Listu intencyjnego o współpracy
|
wizyta w regionie podlaskim delegacji władz województwa Viljandimaa,
organizacja misji gospodarczej estońskich przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z podlaskimi firmami
|
|
podlaskie instytucje otoczenia biznesu
|
pogłębianie partnerstwa oraz współpracy między województwami
|
|
|
rozszerzenie współpracy zagranicznej w oparciu o nowe inicjatywy
|
|
|
|
|
|
|
podjecie działań na rzecz nawiązania współpracy z:
wybranym landem Republiki Federalnej Niemiec,
wybranym rejonem Republiki Łotewskiej,
wybranym obwodem Republiki Ukrainy
|
pisma do przedstawicielstw dyplomatycznych RP w wybranych krajach z prośbą o pomoc w poszukiwaniu partnera do współpracy
|
|
Ambasady RP w Berlinie, Rydze i Kijowie
|
Uzależnione od ofert otrzymanych od ewentualnych przyszłych partnerów zagranicznych
|
|
|
w zakresie działań kontrolnych
|
przeprowadzenie kontroli problemowych w zakresie wydatkowania środków publicznych z dotacji rezerwy celowej budżetu państwa w wybranych jednostkach samorządu terytorialnego oraz organizacjach pozarządowych
|
zgodnie z planem kontroli
|
Wydział Prawny i Nadzoru PUW
|
Ocena prawidłowości rozliczenia wydatkowanych dotacji celowych
|
|
|
realizacja zadań w obszarze integracji europejskiej
|
prowadzenie Ośrodka Dokumentacji Europejskiej,
bieżące informowanie na temat integracji Polski z UE,
współorganizacja obchodów „Dnia Akcesji”
|
|
|
|
|
|
5. nadzór nad sposobem wykorzystania dotacji oraz przebiegiem realizacji zadań wynikających z kontraktu wojewódzkiego
|
kontrola dokumentów finansowych i sposobu realizacji inwestycji realizowanych w ramach kontraktu,
kontrola zgodności realizacji zadań z umowami wykonawczymi,
monitorowanie przebiegu realizacji kontraktu,
opracowywanie kwartalnych i rocznego raportu o stanie realizacji kontraktu wojewódzkiego,
obsługa Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki
|
|
|
zapewnienie prawidłowości wykorzystania dotacji
ocena skuteczności realizacji kontraktu
udział w posiedzeniach Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki
|
|
ZESPÓŁ ADYDTU WEWNĘTRZNEGO
|
|
zorganizowanie spotkania nt. działalności Zespołu Audytu Wewnętrznego w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim
|
przedstawienie problematyki audytu wewnętrznego dla dyrektorów i zastępców dyrektorów wydziałów PUW
|
do 30 października 2004 r.
|
|
zapoznanie z metodami, procedurami i technikami pracy audytu wewnętrznego
|
|