Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38062111   odwiedzin

Kategoria: Zamierzenia

Program działania Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
Data utworzenia:  03.03.2004 00:00:00
Data publikacji:  03.03.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  03.03.2004 00:00:00
Autorzy: Szymańska Dorota
Publikator: Wróblewski Arkadiusz
Program działania Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na rok 2004
PROGRAM DZIAŁANIA

AKCEPTUJĘ:

Wojewoda Podlaski

Marek Strzaliński

(podpis nieczytelny)

PROGRAM DZIAŁANIA PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO

NA 2004 ROK

Lp.

TREŚĆ ZADANIA

SPOSÓB REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

JEDNOSTKI WSPÓŁUCZESTNI-

CZĄCE

W REALIZACJI

ZAMIERZONE

EFEKTY

UWAGI

1

2

3

4

5

6

7

GABINET WOJEWODY

1. działania na rzecz integracji

z Unią Europejską

  • prowadzenie działań informacyjnych w zakresie integracji z Unią Europejską poprzez współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje informacyjne,

  • ścisłe współdziałanie z mediami na rzecz prowadzonej akcji informacyjnej i promocyjnej korzyści wynikających z członkostwa Polski w Unii Europejskiej.

przez cały 2004 rok

  • kierownicy zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich, organy administracji niezespolonej,

  • wydziały PUW

  • partie polityczne

  • organizacje społeczne i młodzieżowe,

  • media

  • przygotowania regionu do wejścia w struktury unijne

2. działania na rzecz

przedsiębiorczości

  • stałe utrzymywanie kontaktów z organizacjami skupiającymi przedsiębiorców,

  • bieżące monitorowanie sytuacji na podlaskim rynku przedsiębiorczości poprzez m.in. omawianie najważniejszych tematów na posiedzeniach Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego,

  • dalszy ciąg wdrażania w życie programu „Administracja przyjazna przedsiębiorcom”

przez cały 2004 rok

  • wydziały PUW

  • pobudzanie i stwarzanie lepszych warunków do rozwoju przedsiębiorczości lokalnej

3. współpraca z samorządem

  • organizowanie cyklicznych spotkań Wojewody Podlaskiego z samorządami województwa podlaskiego,

przez cały 2004 rok

  • wydziały PUW

  • poprawa przepływu informacji pomiędzy PUW a jednostkami samorządu terytorialnego,

  • bieżąca informacja dot. zmian ustawowych (ustawa o dochodach jednostek samorządu)

4. stała współpraca Wojewody Podlaskiego z kierownikami zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich, a także organami administracji niezespolonej

  • organizowanie spotkań i narad,

  • zapewnienie udziału w posiedzeniach Kolegium Wojewody

przez cały 2004 rok

  • wydziały PUW

  • ustalanie, uzgadnianie i konsultowanie podstawowych kierunków działania,

  • bieżąca wymiana informacji

5. stała współpraca z parlamentarzystami województwa podlaskiego

  • organizowanie cyklicznych spotkań z parlamentarzystami

przez cały 2004 rok

  • Marszałek Województwa Podlaskiego

  • bieżące omawianie problemów woj. podlaskiego w celu ich prezentacji na forum komisji sejmowych.

WYDZIAŁ PRAWNY I NADZORU

1. w zakresie skarg i

wniosków

  • analiza sposobu przyjmowania, załatwiania skarg i wniosków obywateli w roku 2003  przez:

- Wydziały PUW,   

- jednostki podporządkowane Wojewodzie Podlaskiemu,

- zespolone służby, inspekcje i straże, 

- jednostki samorządu terytorialnego województwa podlaskiego

  • zebranie informacji,

  • sporządzenie analizy i oceny

luty

marzec

 

 

  • poprawa funkcjonowania Urzędu, jednostek podporządkowanych Wojewodzie, służb, inspekcji i straży oraz jednostek samorządu terytorialnego w zakresie załatwiania spraw obywateli

2. w zakresie kontroli

  • analiza działalności kontrolnej PUW w 2003 r.

  • zebranie informacji,

  • sporządzenie analizy i oceny

styczeń

 

  • poprawa efektywności i skuteczności działań nadzorczo-kontrolnych

  • analiza działalności kontrolnej zespolonych służb, inspekcji i straży w roku 2003

  • zebranie informacji,

  • sporządzenie analizy i oceny

styczeń

 

  • poprawa efektywności i skuteczności działań inspekcyjno-kontrolnych zespolonych służb, inspekcji i straży

  • analiza sposobu wykorzystania materiałów pokontrolnych NIK i innych organów kontroli przez wydziały PUW z kontroli przeprowadzonych w 2003r.

  • zebranie informacji,

  • sporządzenie analizy i oceny

maj

 

    • zlikwidowanie uchybień i nieprawidłowości stwierdzonych przez NIK i inne organy kontroli

  • kontrola organizacji i funkcjonowania urzędów administracji publicznej

  • przeprowadzenie kontroli,

  • sporządzenie protokołów i wystąpień pokontrolnych

zgodnie z planem kontroli PUW na 2004r.

 

    • zapewnienie prawidłowej organizacji pracy urzędów obsługujących organy samorządu terytorialnego

3. w zakresie nadzoru nad

działalnością

uchwałodawczą jednostek

samorządu terytorialnego

 

  • analiza działalności uchwałodawczej organów gmin, powiatów oraz województwa podlaskiego za 2003 r.

  • zebranie informacji,

  • sporządzenie analizy

kwiecień

 

 

    • zwiększenie świadomości prawnej organów jednostek samorządu terytorialnego

  1. w zakresie zmian w przepisach prawa

  • sporządzanie informacji o nowych regulacjach prawnych

co miesiąc

WYDZIAŁ FINANSÓW I BUDŻETU

1. wdrożenie nowego programu

finansowo-księgowego Urzędu

  • zakup i wdrożenie programu

31.09.2004 r.

  • Wojewódzki Ośrodek Informatyki (WOI)

    • Wprowadzenie nowoczesnego programu F-K Urzędu

    • możliwość sporządzania sprawozdań finansowych na komputerze

WYDZIAŁ ROZWOJU REGIONALNEGO

1. doskonalenie form współdziałania z Podlaskim Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej, w szczególności w zakresie usług turystycznych

  • zorganizowanie i przeprowadzenie spotkania konsultacyjno-informacyjnego z udziałem przedstawicieli Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej

II kwartał 2003r.

  • Podlaski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej

  • Podniesienie efektywności współpracy z Podlaskim Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej, w szczególności w zakresie usług turystycznych

2. realizacja zadań wynikających z rządowego programu „Przedsiębiorczość-Rozwój-Praca” w części dotyczącej polityki regionalnej

  • udział w spotkaniach z instytucjami otoczenia biznesu,

  • współpraca z tymi instytucjami w zakresie udzielania pomocy w nawiązywaniu kontaktów gospodarczych z przedsiębiorcami krajowymi i zagranicznymi przez przedsiębiorców działających na terenie województwa podlaskiego,

  • przekazywanie materiałów rządowych na temat programu

cały rok 2004

    • instytucje otoczenia biznesu,

    • jednostki samorządu terytorialnego,

    • wydziały PUW

    • pomoc w nawiązywaniu kontaktów gospodarczych,

    • wypracowanie zasad współpracy z instytucjami otoczenia biznesu

3. nadzór nad sposobem wykorzystania środków na realizację inwestycji

      • kontrola dokumentów finansowych i sposobu realizacji inwestycji,

      • prowadzenie sprawozdawczości z wykorzystania środków budżetowych

cały rok

      • jednostki samorządu terytorialnego

      • zapewnienie prawidłowości wykorzystania dotacji

4. wspomaganie planowania energetycznego w gminach

  • sporządzenie bilansu w zakresie aktualnego stanu prac nad sporządzeniem przez gminy projektów założeń do planu zaopatrzenia w ciepło , energię elektryczną i paliwa gazowe ,

  • zobligowanie gmin do przyspieszenia działań nad opracowaniem planów energetycznych,

  • przekazywanie gminom informacji o organizowanych szkoleniach w zakresie planowania energetycznego

I kwartał 2004r.

II kwartał 2004 r.

sukcesywnie

      • Urząd Marszałkowski

Województwa Podlaskiego,

      • Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.

      • przyśpieszenie prac nad sporządzeniem przez samorządy miast i gmin projektów założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe (stosownie do przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne-Dz. U. z 2003 r. Nr 153 , poz. 1504 )

5. współdziałanie z organami samorządu terytorialnego - wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi - w zakresie realizacji zadań związanych z rozwojem infrastruktury drogowej na terenie województwa

  • opracowywanie analiz w zakresie stanu oraz potrzeb związanych z rozwojem infrastruktury drogowej na terenie województwa,

  • inicjowanie narad i spotkań koordynacyjnych w sprawie oceny przygotowania poszczególnych zadań inwestycyjnych do realizacji ,

  • wspieranie działań zarządców dróg w pozyskiwaniu środków finansowych na rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej w województwie

działania

sukcesywne

- realizacja

w ciągu całego roku

  • Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku,

  • Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego,

  • Starostwa powiatowe,

  • Urzędy miast oraz gmin

  • zapewnienie terminowej realizacji prac związanych z rozbudową i modernizacją zadań w zakresie dróg krajowych ((zgodnie z przyjętymi harmonogramami realizacyjnymi),

  • poprawa stanu infrastruktury technicznej na terenie województwa

6. współdziałanie z Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego

  • dokonywanie analizy przedkładanych przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego informacji z działalności inspekcji,

  • współpraca z WITD w ramach Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

I kwartał

III kwartał

sukcesywnie

  • Sekretariat Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Łomży)

  • poprawa bezpieczeństwa przewozów w transporcie drogowym

7. współdziałanie oddziałów administracji architektoniczno-budowlanej w Wydziale Rozwoju Regionalnego z Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Budowlanego

  • uzgadnianie planów kontroli i prowadzenie wspólnych działań kontrolnych,

  • przekazywanie i wymiana informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli,

  • spotkania dyrektorów i kierowników w sprawie interpretacji przepisów, orzecznictwa sądowego a także omówienia niekorzystnych zjawisk w budownictwie na terenie województwa podlaskiego związanych z działalnością organów itp.,

  • wspólna narada szkoleniowo-informacyjna w celu wymiany doświadczeń (interpretacja przepisów, orzecznictwa) z ewentualnym udziałem przedstawicieli Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego

na bieżąco

na bieżąco

raz na kwartał

raz w roku

  • Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego

  • uaktualnianie na bieżąco informacji o prowadzonej działalności kontrolnej

  • Podniesienie jakości rozstrzygnięć związanych z działalnością oraz wyeliminowanie niekorzystnych zjawisk związanych z procesem inwestycyjnym

  1. rozbudowa i modernizacja międzynarodowego przejścia granicznego w Kuźnicy Białostockiej

- kontynuacja zadania

  • zakup urządzeń niezbędnych do przeprowadzania skutecznej kontroli granicznej,

  • wykup gruntu pod budowę lądowiska,

  • opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz budowa lądowiska,

  • projekt i budowa studni głębinowej wraz z rozprowadzeniem węży zraszających,

  • projekt i budowa wiat dla samochodów operacyjnych straży granicznej i sekcji obsługi przejścia,

  • przystosowanie punktu weterynaryjnego do standardów UE,

  • nadzór i odbiór robót ziemnych i budowlano-montażowych,

  • prowadzenie sprawozdawczości i monitoringu dla potrzeb Komisji Europejskiej i Ministerstwa Finansów z wykorzystania środków pomocowych, a także postępu robót,

  • prowadzenie sprawozdawczości z wykorzystania środków budżetowych

  • przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów,

  • organizacja wizyty ekspertów Unii Europejskiej,

  • rozliczenie finansowania inwestycji wieloletniej

Cały 2004 rok

  • Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji w Białymstoku

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej, w Białymstoku

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • Podlaski Wojewódzki Inspektor Sanitarny.

  • Podlaski Wojewódzki Lekarz Weterynarii,

  • Ministerstwo Finansów,

  • Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE w Warszawie,

  • firmy wyłonione w drodze przetargu

  • powstanie nowoczesnego drogowego przejścia granicznego na wschodniej granicy RP,

  • dostosowanie standardu przejścia do wymogów UE,

  • podniesienie poziomu techniczno-organizacyjnego odpraw granicznych,

  • stworzenie nowych miejsc pracy,

  • pobudzenie procesów współpracy transgranicznej regionów przygranicznych Polski i Białorusi,

  • aktywizacja lokalnych podmiotów gospodarczych w otoczeniu przejścia,

  • sprawna i skuteczna ochrona granicy państwa,

  • dostosowanie jakości obsługi do standardów UE

9. modernizacja międzynarodowego drogowego przejścia granicznego w Budzisku w związku z wprowadzeniem wspólnych polsko-litewskich odpraw granicznych oraz wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej

  • rozstrzygnięcie przetargu na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowo- kosztorysowej na modernizację międzynarodowego drogowego przejścia granicznego (mdpg)w Budzisku w celu wprowadzenia wspólnych polsko- litewskich odpraw granicznych ,

  • ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlano- montażowych w mdpg w Budzisku,

  • zawarcie umowy o pełnienie nadzoru inwestorskiego,

  • modernizacja pasów odpraw,

  • zainstalowanie monitoringu przejścia,

  • zakup i założenie siatek ochronnych na wiatach,

  • pozostałe prace przystosowawcze mające na celu dostosowanie istniejącej infrastruktury przejścia do dokonywania wspólnej kontroli granicznej,

  • przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania powstałych obiektów

Cały 2004 rok

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku,

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • Zarząd Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku,

  • firmy wyłonione w drodze przetargu,

  • inspektor nadzoru

  • wprowadzenie wspólnych polsko -litewskich odpraw granicznych,

  • dokonywanie sprawnej i skutecznej kontroli granicznej,

  • dostosowanie wschodniej zewnętrznej granicy Unii Europejskiej do wymogów Układu z Schengen,

  • oddanie obiektów do użytkowania,

  • skrócenie czasu oczekiwania podróżnych na granicy,

  • zapewnienie prawidłowej kontroli ruchu towarowego

10. modernizacja mdpg w Ogrodnikach w związku z wprowadzeniem wspólnych polsko-litewskich odpraw granicznych oraz wstąpieniem

Polski do Unii Europejskiej

  • rozstrzygnięcie przetargu na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowo-kosztorysowej na modernizację międzynarodowego przejścia granicznego w Ogrodnikach w celu wprowadzenia wspólnych polsko- litewskich odpraw granicznych,

  • ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlano- montażowych w mdpg w Ogrodnikach,

  • modernizacja pasów odpraw,

  • zainstalowanie systemu monitoringu przejścia,

  • modernizacja istniejących sanitariatów,

  • modernizacja oświetlenia,

  • zawarcie umowy o pełnienie nadzoru inwestorskiego,

  • pozostałe prace przystosowawcze mające na celu dostosowanie istniejącej infrastruktury przejścia do dokonywania wspólnej kontroli granicznej

  • przygotowanie dokumentów zw. z oddaniem do użytkowania powstałych obiektów

Cały 2004 rok

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej,

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • firmy, wyłonione w drodze przetargu,

  • inspektor nadzoru

  • wprowadzenie wspólnych polsko -litewskich odpraw granicznych,

  • dokonywanie sprawnej kontroli granicznej,

  • dostosowanie wschodniej granicy Unii Europejskiej,

do wymogów Układu z Schengen,

  • oddanie obiektów do użytkowania

11. prace modernizacyjne na międzynarodowym drogowym przejściu granicznym w Bobrownikach

  • modernizacja studni,

  • budowa kojców dla psów służbowych,

  • budowa garażu na ciągnik sekcji obsługi przejścia,

  • przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania powstałych obiektów

Cały 2004 rok

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku,

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • firmy wyłonione w drodze przetargu,

  • inspektor nadzoru

  • usprawnienie dokonywania kontroli granicznej,

  • usprawnienie pracy sekcji obsługi przejścia

12.opracowanie dokumentacji terenowo-prawnej budowy drogowego przejścia granicznego w Białowieży

  • przygotowanie dokumentacji terenowo-prawnej,

  • wykup gruntu pod budowę placówki granicznej,

  • rozstrzygnięcie przetargu na wyłonienie wykonawcy opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy placówki granicznej

Cały 2004 rok

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku,

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • firmy wyłonione w drodze przetargu,

  • inspektor nadzoru

  • przygotowanie do realizacji procesu inwestycyjnego w celu powstania drogowego przejścia granicznego na wschodniej granicy RP, z przeznaczeniem dla ruchu turystycznego,

  • zagospodarowanie terenu pod budowę przyszłej placówki granicznej,

  • w przyszłości wzrost napływu turystów do regionu

13. opracowanie dokumentacji terenowo-prawnej budowy drogowego przejścia granicznego w Lipszczanach

  • przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej,

  • podjęcie działań związanych z rozpoczęciem procesu inwestycyjnego

Cały 2004 r

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej,

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • Zarząd Drogowych Przejść Granicznych

  • przygotowanie do realizacji procesu inwestycyjnego w celu uruchomienia nowego międzynarodowego drogowego przejścia granicznego dla ruchu osobowego

14. opracowanie dokumentacji terenowo-prawnej budowy drogowego przejścia granicznego w Chworościanach

  • przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej,

  • podjęcie działań związanych z rozpoczęciem procesu inwestycyjnego

Cały 2004 r

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej,

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • Zarząd Drogowych Przejść Granicznych

  • przygotowanie do realizacji procesu inwestycyjnego w celu uruchomienia nowego międzynarodowego drogowego przejścia granicznego dla ruchu osobowego

15. doposażenie drogowych przejść granicznych województwa podlaskiego w sprzęt niezbędny do utrzymania czystości oraz prawidłowego ich funkcjonowania

  • organizacja przetargów na zakup sprzętu,

  • odbiór zakupionego sprzętu

Cały 2004 rok

  • Zarząd Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku,

  • dostawcy sprzętu, wyłonieni w drodze przetargu

  • prawidłowe utrzymanie oraz usprawnienie pracy sekcji obsługi placówek granicznych

16. doposażenie drogowych przejść granicznych województwa podlaskiego w urządzenia techniczne i aparaturę służącą do przeprowadzania kontroli i zabezpieczenia pracy służb granicznych

  • organizacja przetargów na zakup urządzeń,

  • odbiór zakupionego sprzętu

Cały 2004 rok

  • Podlaski Oddział Straży Granicznej w Białymstoku

  • Izba Celna w Białymstoku,

  • Zarząd Drogowych Przejść Granicznych Województwa Podlaskiego w Białymstoku

  • dostawcy sprzętu, wyłonieni w drodze przetargu

  • usprawnienie oraz skrócenie czasu odpraw granicznych,

  • poprawa warunków pracy służb granicznych oraz poprawa warunków przekraczania granicy państwowej,

  • zniwelowanie różnic w funkcjonowaniu polskich służb granicznych i unijnych służb,

  • eliminacja negatywnych zjawisk notowanych na granicy państwowej, m.in.. nielegalnej migracji, przemytu towarów i osób, zorganizowanej przestępczości oraz handlu narkotykami

WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ

1. w zakresie działań na rzecz legalności zatrudnienia

  • współudział w opracowywaniu procedur kontroli wspólnych w zakresie legalności zatrudnienia i wykonywania pracy przez cudzoziemców,

II kwartał.

2004r.

  • Państwowa Inspekcja Pracy,

  • ZUS,

  • Urzędy Skarbowe,

  • Izba Celna,

  • Straż Graniczna,

  • Policja,

  • Powiatowe Urzędy Pracy

  • legalizacja przypadków pracy wykonywanej bez zawarcia pisemnych umów,

  • poprawa efektywności kontroli wspólnych,

2. w zakresie kontaktów z organizacjami pozarządowymi

  • współudział w organizacji obchodów rocznic walk o wyzwolenie i niepodległość Polski oraz świąt państwowych i regionalnych z udziałem kombatantów,

2004r.

  • Wojewódzka Rada Kombatancka,

  • stowarzyszenia kombatanckie

  • integracja środowisk kombatanckich i koordynacja ich działań

  • współpraca
    z organizacjami pozarządowymi w celu zapewnienia realizacji zadań z zakresu polityki społecznej

  • pozyskiwanie informacji o działalności organizacji pozarządowych za pośrednictwem ankiety pod nazwą „Karta Informacyjna Instytucji Społeczeństwa Obywatelskiego,

  • aktualizacja bazy danych organizacji pozarządowych działających na terenie województwa podlaskiego,

2004r.

  • organizacje pozarządowe,

  • rozwój dialogu społecznego i współpracy z organizacjami pozarządowymi,

3. w zakresie mniejszości narodowych i etnicznych

  • współpraca przy realizacji programów rządowych,

  • mediacje w sprawach konfliktowych,

2004 r.

  • stowarzyszenia mniejszości narodowych i etnicznych,

  • samorządy

  • wspieranie i promowanie działań i inicjatyw mniejszości narodowych i etnicznych,

4. w zakresie ochrony zdrowia

  • spotkania informacyjno-szkoleniowe dla przedstawicieli organów założycielskich sp. ZOZ i dyrektorów szpitali nt. projektu ustawy o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych ZOZ,

I i II kwartał 2004 r.

  • organy samorządu terytorialnego,

  • Rektor Akademii Medycznej w Białymstoku,

  • Narodowy Fundusz Zdrowia,

  • Minister Zdrowia,

  • Bank Gospodarstwa Krajowego

  • stworzenie lepszych mechanizmów zarządzania i przygotowanie ZOZ do procedury przekształceń (poprawne przygotowanie wniosków restrukturyzacyjnych),

  • utworzenie bazy danych ośrodków
    i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych

  • utworzenie elektronicznej bazy danych

2004 r.

  • Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,

  • samorządy powiatowe,

  • powiatowe centra pomocy rodzinie,

  • PFRON

  • gromadzenie niezbędnych informacji na szczeblu województwa
    i Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych,

5. w zakresie pomocy społecznej

  • pomoc uchodźcom

  • koordynacja działań wynikających z „Programu pomocy uchodźcom w zakresie integracji ze społeczeństwem polskim w województwie podlaskim”

2004 r.

  • organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego,

  • Podlaski Kurator Oświaty,

  • poprawa efektywności w zakresie integracji uchodźców ze społeczeństwem polskim,

  • pomoc bezdomnym

  • aktualizacja wykazu placówek udzielających pomocy osobom bezdomnym i zagrożonym bezdomnością;

  • udostępnienie wykazu Centrum Zarządzania Kryzysowego, Policji, Pogotowiu Ratunkowemu i Straży Pożarnej,

  • realizacja resortowego programu „Bezdomność”

Wrzesień

2004 r.

II półrocze 2004r.

  • jednostki samorządu terytorialnego,

  • organizacje pozarządowe,

  • kościoły i związki wyznaniowe

  • organizacje pozarządowe

  • stworzenie bazy placówek pomocowych i udostępnienie jej właściwym służbom zwiększy skuteczność udzielanej pomocy,

  • finansowe wsparcie organizacji pozarządowych świadczących usługi socjalne na rzecz osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością,

  • wdrożenie do realizacji Programu zapobiegania niedostosowaniu społecznemu i przestępczości wśród dzieci i młodzieży

  • upowszechnianie Programu,

  • monitoring jego realizacji,

  • opiniowanie wniosków i udzielanie dotacji na tworzenie specjalistycznych placówek wsparcia dziennego, mieszkań chronionych i warunków mieszkaniowych dla osób usamodzielnianych

2004r.

  • jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli,

  • Policja,

  • Sądy okręgowe i rejonowe,

  • OHP,

  • Kuratorium Oświaty

  • zmniejszenie rozmiarów niedostosowania społecznego i przestępczości wśród dzieci o młodzieży

6. w zakresie współdziałania z administracją zespoloną i niezespoloną

  • organizowanie spotkań i narad uzgadniających kierunki działania,

  • analiza przedstawianych planów i programów działania tych jednostek, dokonywanie oceny ich realizacji.

2004 r.

  • Podlaski Kurator Oświaty

  • Podlaski Woj. Inspektor Farmaceutyczny,

  • Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków,

  • Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny.

  • stworzenie systemu wymiany informacji,

  • pogłębienie współdziałania służb, inspekcji

7. w zakresie utrzymania grobów i cmentarzy wojennych

  • gromadzenie informacji z jednostek samorządu terytorialnego i od Konserwatora Zabytków,

  • uaktualnianie dokumentów w teczkach gmin,

  • aktualizacja ewidencji grobów i cmentarzy wojennych,

  • ocena stanu zachowania obiektów grobownictwa i cmentarnictwa na obszarze województwa.

2004 r.

  • jednostki samorządu terytorialnego,

  • Woj.Konserwator Zab.,

  • IPN,

  • Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa

  • uzyskanie rzeczywistego stanu wiedzy w zakresie ilościowym i jakościowym obiektów cmentarnictwa wojennego.

WYDZIAŁ ŚRODOWISKA I ROLNICTWA

1. w zakresie rolnictwa

  • przygotowanie rolników do wdrażania systemu płatności bezpośrednich

  • szkolenia wiejskie,

  • instruktaż indywidualny

I-II kwartał

  • Wojewódzki Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie,

  • ARiMR

  • zapoznanie rolników i innych podmiotów z przygotowywaniem dokumentacji

  • doradztwo rolnicze w procesie rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich

  • współorganizowanie wystaw, konkursów itp

II-IV kwartał

  • WPODR w Szepietowie

  • integracja pozioma i pionowa,

  • popularyzacja wiedzy o Unii

  • zapoznanie z nowym przepisami w zakresie doradztwa rolniczego

  • spotkanie informacyjne z jednostkami i organizacjami samorządowymi pracującymi na rzecz rolnictwa

II półrocze

  • WPODR w Szepietowie

  • upowszechnianie regulacji prawnej,

  • poprawa współpracy z WPODR

2. w zakresie współpracy z

jednostkami administracji zespolonej

  • analiza realizacji zadań za rok ubiegły przez jednostki administracji zespolonej współpracujących z Wydziałem na podstawie Zarządzenia nr 27/2002 Wojewody Podlaskiego z 12.12.2002r.

  • ocena informacji rocznych składanych przez inspekcje

II kwartał 2004r.

  • Woj. Inspektorat Weterynaryjny,

  • Woj. Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa,

  • Woj. Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno--Spożywczych,

  • zapewnienie współdziałania,

  • poprawa efektywności działania

    • uzgadnianie kierunków współdziałania Wojewody z kierownikami wojewódzkich jednostek admin.zespolonej

    • organizowanie spotkań i narad

2004 r.

jw.

jw.

3. w zakresie ochrony przyrody

  • wdrażanie koncepcji Europejskiej Sieci Ekologicznej NATURA 2000 na terenie województwa podlaskiego - kontynuacja

  • określi Minister Środowiska

2004r.

  • samorządy,

  • Lasy Państwowe,

  • organizacje ekologiczne,

  • placówki naukowe

  • wyznaczenie Europejskiej Sieci Ekologicznej NATURA 2000 na terenie województwa podlaskiego, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej dotyczącymi obszarów chronionych

  • monitoring populacji bobra i wilka oraz poszukiwanie metod obniżenia szkód

  • poprzez działania uzgodnione z Ministrem Środowiska

2004r.

  • Okręgowy Zarząd Polskiego Związku Łowieckiego,

  • Organizacje pozarządowe

  • zmniejszenie nadmiernej liczebności populacji bobrów, a tym samym zmniejszenie ilości szkód wyrządzonych przez ten gatunek

4. w zakresie zarządzania i gospodarczego wykorzystania środowiska

  • weryfikacja istniejących instalacji pod kątem spełnienia wymogów do uzyskania pozwolenia zintegrowanego

  • przegląd wydanych pozwoleń,

  • ankietyzacja,

  • kontrola WIOŚ

do końca I kwartału 2004r.

  • WIOŚ,

  • samorządy terytorialne

  • wykaz zakładów podlegających obowiązkowi uzyskania pozwoleń zintegrowanych,

  • szczegółowy terminarz uzyskiwania pozwoleń,

  • przekazywanie instrukcji merytorycznej dotyczącej przygotowania wniosku opłat

  • przegląd wydanych pozwoleń wodnoprawnych z uwzględnieniem substancji szczególnie szkodliwych wprowadzanych do urządzeń kanalizacyjnych

  • przegląd wydanych pozwoleń,

  • ankietyzacja,

  • kontrola

III kwartał

  • WIOŚ,

  • samorządy,

  • zakłady wodno-kanalizacyjne

  • aktualizacja pozwoleń i dostosowywanie do nowych przepisów prawnych,

  • ustalenie wykazu użytkowników odprowadzających substancje szczególnie niebezpieczne do kanalizacji,

  • wydanie pozwoleń na wniosek zakładu

WYDZIAŁ SKARBU PAŃSTWA I PRZEKSZTAŁCEŃ WŁASNOŚCIOWYCH

1. realizacja planu prywatyzacji bezpośredniej

  • Zakończenie rozpoczętych procesów prywatyzacyjnych w następujących przedsiębiorstwach:

1.Przedsiębiorstwa Drogowo - Mostowego w Białymstoku,

2.Przedsiębiorstwa Robót Drogowo - Mostowych w Grajewie

3.Przedsiębiorstwa Produkcji Leśnej„LAS”. w Imszarze

  • Uczestnictwo Wydziału w przygotowaniu i odbiorze analiz przedprywatyzacyjnych 11 przedsiębiorstw objętych programem Wspomagania Inicjatyw Prywatyzacyjnych wspólnie z firmą NICOM Consulting LTD z Warszawy, tj. : Przedsiębiorstwa PKS w Białymstoku, Przedsiębiorstwa PKS w Łomży, Przedsiębiorstwa PKS w Siemiatyczach, Przedsiębiorstwa PKS w Bielsku Podlaskim, Przedsiębiorstwa PKS w Zambrowie, Przedsiębiorstwa PKS w Suwałkach, Nasycalni Podkładów w Czeremsze, Białostockiego Przedsiębiorstwa Robót Zmechanizowanych i Maszyn Budowlanych, Przedsiębiorstwa Państwowego „Polmozbyt” w Białymstoku, Zakładu Wykonawstwa Sieci Elektrycznych w Białymstoku, Przedsiębiorstwa Robót Drogowych i Mostowych „Budomost” w Białymstoku.

  • Przygotowanie projektów prywatyzacyjnych dotyczących 4 przedsiębiorstw objętych programem WIP po dokonaniu odbioru analiz:

1) Białostockiego Przedsiębiorstwa Robót Zmechanizowanych i Maszyn Budowlanych w Białymstoku,

2) Zakładu Wykonawstwa Sieci Elektrycznych Białystok,

3) Przedsiębiorstwa Robót Mostowych i Drogowych „Budomost” w Białymstoku

4) Przedsiębiorstwa Państwowego ”Polmozbyt” w Białymstoku.

Prace związane z przygotowaniem wyżej wskazanych projektów obejmować będą:

- zorganizowanie procesu wyłaniania inwestorów,

- uczestniczenie w pracach komisji ds. rokowań z inwestorami,

- opracowanie wniosków prywatyzacyjnych do Delegatury Ministra Skarbu Państwa o wyrażenie zgody na prywatyzację,

- monitorowanie przebiegu procesów prywatyzacji

  • Przygotowanie projektów prywatyzacyjnych z inicjatywy Wydziału następujących przedsiębiorstw:

1) Przedsiębiorstwa Konserwacji Urządzeń Wodnych i Melioracyjnych w Białymstoku,

2) Białostockiego Przedsiębiorstwa Instalacji Sanitarnych,

  • 3) Zakładów Maszynowych „Hamech” w Hajnówce,

4) Suwalskich Kopalni Surowców Mineralnych w Suwałkach.

Prace związane z przygotowaniem wyżej wskazanych projektów obejmować będą:

- wyłonienie firmy konsultingowej do sporządzenia analiz przedprywatyzacyjnych

- odbiór analiz sporządzonych przez wybraną firmę,

- zorganizowanie procesu wyłaniania inwestorów,

- uczestniczenie w pracach komisji ds. rokowań z inwestorami,

- opracowanie wniosków prywatyzacyjnych do Delegatury Ministra Skarbu Państwa o wyrażenie zgody na prywatyzację,

  • monitorowanie przebiegu procesów prywatyzacji.

  • Opracowanie procedury prywatyzacyjnej od chwili wszczęcia procesu do jego zakończenia dla trzech ścieżek prywatyzacji bezpośredniej tj. sprzedaży przedsiębiorstwa, wniesienia do spółki, oddania przedsiębiorstwa do odpłatnego korzystania

K

I półrocze 2004 r

do 30 kwietnia

2004 r.

od maja 2004r.

przez cały 2004r.

do 31 maja 2004r.

  • zmiana struktury własnościowej przedsiębiorstw i ich zasilenie kapitałowe

  • zmiana struktury własnościowej przedsiębiorstw i ich zasilenie kapitałowe

  • zmiana struktury własnościowej przedsiębiorstw i ich zasilenie kapitałowe

  • szczegółowe określenie postępowania prywatyzacyjnego w każdej ścieżce prywatyzacji

2. nadzór bieżący nad przedsiębiorstwami państwowymi

  • zorganizowanie spotkania z kierownikami przedsiębiorstw pozostających w nadzorze założycielskim Wojewody

I półrocze 2004r.

  • przedstawiony do tego punktu sposób realizacji nadzoru ma wpłynąć na jego skuteczność oraz umożliwić podejmowanie trafnych decyzji o funkcjonowaniu przedsiębiorstw,

  • ocena bieżącej sytuacji ekonomiczno - finansowej tych przedsiębiorstw

  • zorganizowanie spotkania z przewodniczącymi Rad Nadzorczych w przedsiębiorstwach oddanych w zarząd menedżerski

I półrocze

2004 r.

  • podsumowanie i dokonanie oceny pracy rad

  • nadzór nad realizacją obowiązku przekazywania do Ministra Skarbu informacji z zakresu przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego przez jednostki samorządu terytorialnego oraz organy wykonawcze związku jednostek samorządu terytorialnego

do 30 kwietnia 2004 roku

  • pozyskanie środków dla przedsiębiorstw państwowych pochodzących z pożyczki Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju (EFSAL),

  • pomoc w opracowaniu wniosków składanych przez przedsiębiorstwa,

  • opiniowanie wniosków złożonych przez przedsiębiorstwa ubiegające się o powyższą pomoc,

  • udział przedstawiciela Wydziału w posiedzeniach Stałego Zespołu ds. opiniowania wniosków o udzielenie pomocy w Ministerstwie Finansów

przez cały

2004 r.

  • uzyskane środki pozwolą przedsiębiorstwom na sfinansowanie restrukturyzacji zatrudnienia

3. monitorowanie sytuacji podmiotów gospodarczych działających na terenie województwa podlaskiego

  • sporządzanie kwartalnych informacji o sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw państwowych nadzorowanych przez Wojewodę Podlaskiego oraz Spółek z udziałem Skarbu Państwa

przez cały 2004 rok

  • możliwość dokonania oceny ogólnej sytuacji ekonomiczno - finansowej

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH I MIGRACJI

1. pomoc repatriantom

  • sporządzenie roboczej informacji z przebiegu repatriacji w woj. podl. ze wskazaniem inicjatyw podejmowanych przez gminy w celu stworzenia repatriantom warunków do osiedlenia się

do 15 marca 2004 r.

  • gminy woj. podlaskiego

  • wskazanie organom gmin sprawdzonych rozwiązań związanych z przyjmowaniem repatriantów, pobudzenie aktywności gmin w tym zakresie

2. rozpowszechnienie informacji dotyczącej zasad i warunków wjazdu i pobytu obywateli UE oraz członków ich rodzin na terytorium RP

  • informacja w postaci ulotek,

  • informacja w internecie

III dekada kwietnia 2004r.

  • dotarcie do cudzoziemców-obywateli UE, zamieszkałych lub zamierzających zamieszkać w RP

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

1. przygotowanie administracji publicznej do realizacji zadań z zakresu reagowania kryzysowego

  • zorganizowanie gry decyzyjnej dla organów administracji publicznej

II -IV kwartał 2004 r.

  • struktury administracji publicznej odpowiedzialne za reagowanie i zarządzanie kryzysowe

  • doskonalenie działania struktur zarządzania kryzysowego na obszarze województwa podlaskiego

BIURO DS. OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH

1. rozbudowa systemu nadzoru wizyjnego strefy bezpieczeństwa A z archiwizowaniem zdarzeń

  • w trybie zamówień publicznych

30.11.2004 r.

  • szczególna kontrola wejść
    i wyjść w strefie bezpieczeństwa A Urzędu

BIURO DYREKTORA GENERALNEGO

1. w zakresie organizacji i funkcjonowania PUW

  • doskonalenie systemu zarządzania jakością, zgodnie z normą PN-EN ISO 9001:2001

  • weryfikowanie i doskonalenie opracowanych procedur,

  • identyfikacja nowych procesów

  • opracowanie kart informacyjnych

  • spotkanie z dyrektorami i pracownikami Urzędu

  • przeprowadzenie auditów wewnętrznych

przez cały

2004 r.

zgodnie z harmonogram-

mem auditów

  • Wydziały i Biura PUW

  • utrzymanie certyfikatu

zarządzania jakością,

    • przygotowanie się do auditu sprawdzającego

2. w zakresie kadr i szkolenia

  • upowszechnianie zasad Polityki Kadrowej PUW

  • przekazanie zatwierdzonych przez Dyrektora Generalnego, zasad Polityki kadrowej wszystkim Wydziałom,

  • umieszczenie Polityki kadrowej na stronach internetowych PUW

luty-marzec

2004 r.

  • Wydziały i Biura PUW

  • zapoznanie wszystkich pracowników Urzędu z zasadami Polityki kadrowej oraz stworzenie możliwości udziału pracowników w jej wdrażaniu, modyfikacji i udoskonalaniu

  • wdrożenie systemu analizy potrzeb szkoleniowych i badania efektywności szkoleń

  • zidentyfikowanie indywidualnych potrzeb szkoleniowych pracowników oraz potrzeb poszczególnych wydziałów,

  • dokonywanie oceny efektywności szkoleń przez wszystkich uczestników po odbytym szkoleniu

cały rok 2004

  • Wydziały i Biura PUW

  • ustalenie priorytetów szkoleniowych ,

  • racjonalizacja wykorzystania funduszu szkolenia

  • aktualizacja opisów stanowisk

  • sporządzenie opisów wszystkich stanowisk w Urzędzie

luty -marzec

  • Wydziały i Biura PUW

  • aktualizacja i dostosowanie opisów stanowisk do nowej struktury organizacyjnej Urzędu

  • przeprowadzenie wartościowania stanowisk pracy

  • dokonanie wartościowania poszczególnych stanowisk na podstawie ich opisów, zgodnie z metodą opracowaną przez Urząd Służby Cywilnej

marzec-czerwiec

  • Wydziały i Biura PUW

  • stworzenie prawidłowej hierarchii istniejących stanowisk pracy pod względem ich wartości i znaczenia dla Urzędu

  • wdrożenie systemu ocen okresowych pracowników

  • wybór kryteriów oceny dla poszczególnych pracowników przez bezpośrednich przełożonych,

  • zatwierdzenie kryteriów przez Dyrektora Generalnego,

  • wyznaczenie daty sporządzania ocen

wrzesień 2004 r

  • Wydziały i Biura PUW,

  • Bezpośredni przełożeni poszczególnych pracowników

  • wdrożenie jednolitego systemy ocen dla wszystkich pracowników Urzędu

3. w zakresie spraw gospodarczych

  • rozbudowa i modernizacja budynku PUW - łącznik

  • zlecenie na wykonanie robót,

  • udział w komisjach odbioru,

  • opłacanie faktur zgodnie z zawartą umową

01.01.2004 r.-
31.10.2005 r.

  • Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji

  • poprawa warunków pracy,

  • dostosowanie budynku do obsługi osób niepełnosprawnych,

  • modernizacja sieci ciepłowniczej

  • zlecenia na wykonanie robót,

  • udział w komisjach odbioru,

  • opłacanie faktur zgodnie z zawartą umową

01.01.2004 r.-
31.10.2005 r.

    • Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji

  • zmniejszenie kosztów utrzymania budynku

  • remont elewacji budynku PUW

(docieplenie i wymiana okien)

  • zlecenia na wykonanie robót,

  • udział w komisjach odbioru,

  • opłacanie faktur zgodnie z zawartą umową

01.012004 r.-
31.10.2005 r.

    • Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji

  • zmniejszenie kosztów utrzymania budynków,

  • poprawa warunków pracy

  • remont budynku część A

  • zlecenie wykonania dokumentacji i prac remontowych

  • wybranie inwestora zastępczego,

2004 r.

  • wybrany w przetargu inwestor zastępczy

  • poprawa warunków pracy

  • inwentaryzacja środków trwałych i pozostałych środków

  • wycena arkuszy spisu z natury,

  • kompensaty,

  • zestawienia zbiorcze rozliczeń,

  • przekazanie rozliczenia do Wydziału Finansów i Budżetu

I kwartał

  • Wydział Finansów i Budżetu

  • ustalenie stanu faktycznego środków trwałych i pozostałych środków

  • przyjęcie środków trwałych nowo wybudowanego przejścia w Kuźnicy

  • nadanie numerów,

  • wpisanie na stan,

  • przekazanie do Wydziału Finansów i Budżetu,

  • przekazanie w umowę użyczenia do ZDPG

I - III kwartał

  • Wydział Finansów i Budżetu,

  • Oddział Inwestycji RR,

  • Zarząd Drogowych Przejść Granicznych

  • zaewidencjonowanie środków trwałych

4. w zakresie informatyzacji Urzędu

  • rozbudowa infrastruktury informatycznej Urzędu

  • zakup serwerów bazodanowych i firewalli do realizacji zadań informatycznych PUW,

  • rozbudowa infrastruktury serwerowej PUW do poziomu zdalnej obsługi klientów przez Internet (BOK)

  • zakup niezbędnego sprzętu komputerowego

i oprogramowania

do 31 grudnia 2004 r.

  • WOI - TBD Białystok

  • umożliwienie dostępu do zasobów bazodanowych wszystkim uprawnionym pracownikom Urzędu

  • uruchomienie pierwszego i drugiego etapu wdrożeń elektronicznego Biuletynu Informacji Publicznej

  • organizowanie szkoleń wewnętrznych w PUW poświęconych poszczególnym etapom wdrożeń Biuletynu Informacji Publicznej,

  • przygotowanie i wdrożenie własnej strony Biuletynu Informacji Publicznej

I etap:

Do 31.05.2004r.

II etap:

do 31.12.2004r.

  • WOI - TBD Białystok

  • realizacja postanowień wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198)

  • przygotowanie pracowników do obsługi programów związanych z informatyzacją Urzędu i wdrożeniem podpisu elektronicznego

  • szkolenie pracowników Urzędu w zakresie zdalnej aktualizacji stron www oraz stron Biuletynu Informacji Publicznej,

aplikacji użytkowych i baz danych Urzędu;

  • szkolenie pracowników Urzędu w zakresie wdrożenia podpisu elektronicznego i zasad kryptografii.

sukcesywnie przez cały 2004 rok

  • WOI - TBD

  • Umożliwienie załatwiania spraw obywateli przez Internet zgodnie z zapisami ustawy o podpisie

elektronicznym;

  • zapewnienie dostępu do aktualnych informacji dotyczących pracy Urzędu,

  • usprawnienie wykonywania zadań na poszczególnych stanowiskach pracy

  • współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego i Politechniką Białostocką w zakresie stworzenia wspólnego portalu internetowego Województwa Podlaskiego - „WROTA PODLASIA”

  • szkolenie pracowników Urzędu w zakresie zdalnej aktualizacji stron portalu internetowego „Wrota Podlasia”,

  • kontynuacja prac w ramach wspólnych zespołów roboczych opracowujących strategię i programy operacyjne,

  • współudział we wdrożeniach.

sukcesywnie przez cały 2004 rok

  • WOI - TBD

  • Stworzenia wspólnego portalu internetowego Województwa Podlaskiego - „WROTA PODLASIA” do wprowadzenia obsługi klientów na drodze elektronicznej - kontynuacja obecnego pilotażu

  • tworzenie wspólnych projektów teleinformatycznych z jednostkami samorządowymi Województwa Podlaskiego w zakresie pozyskiwania środków Unii Europejskiej na rozwój infrastruktury informatycznej w województwie

  • współudział w szkoleniu pracowników PUW i urzędów administracji samorządowej w zakresie tworzenia projektów do NPR - Priorytet I.5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego,

  • kontynuacja prac w ramach wspólnych zespołów roboczych opracowujących strategię i programy operacyjne,

  • współudział we wdrożeniach.

sukcesywnie przez cały 2004

  • WOI - TBD

  • Umożliwienie stworzenia infrastruktury teleinformatycznej w Województwie Podlaskim

  • umożliwienie stworzenia infrastruktury teleinformatycznej w urzędach województwa podlaskiego w celu usprawnienia obsługi klientów i dostosowania tych urzędów do realizacji zadań w formie elektronicznej.

BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI

1. utrzymanie i rozwój dobrych stosunków i wzajemnie korzystnej współpracy z dotychczasowymi partnerami zza wschodniej granicy

REPUBLIKA BIAŁORUŚ

    1. udział w pracach Polsko -Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej ds. Współpracy Transgranicznej oraz działającej w jej ramach Podkomisji ds. współpracy przygranicznej

  • przygotowanie materiałów na spotkania Współprzewodniczących Komisji oraz VII posiedzenie Komisji,

  • organizacja po stronie polskiej III posiedzenia Podkomisji

I półrocze

2004 r.

I kwartał 2004r.

  • MSWiA,

  • Członkowie polskiej części Polsko - Białoruskiej Podkomisji ds. współpracy przygranicznej

  • członkowie Polsko - Białoruskiej Podkomisji ds. współpracy przygranicznej

  • pogłębienie współ-pracy w dziedzinach zapobiegania likwidacji katastrof, klęsk żywiołowych i innych nadzwyczajnych sytuacji w przygranicznych rejonach obu państw

2.udział w pracach Polsko - Białoruskiej Komisji Mieszanej ds. Współpracy Gospodarczej i Handlowej

  • przygotowanie materiałów na kolejne posiedzenie Komisji

I lub IV kwartał

2004 r.

  • Ministerstwo Pracy, Gospodarki i Polityki Społecznej

  • Pogłębienie dwustronnej współpracy gospodarczo - handlowej

3. udział w pracach X Polsko - Białoruskiego Forum Gospodarczego „Dobrosąsiedztwo 2003 r.”

  • przygotowanie projektów materiałów merytorycznych na kolejne obrady Forum

IV kwartał 2004r.

  • Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej,

  • Polsko - Białoruska Izba Handlowo - Przemysłowa

  • podlaskie instytucje otoczenia biznesu,

  • wydziały merytoryczne PUW

  • rozwój stosunków gospodarczych pomiędzy Polską i Białorusią

4. udział w VI Wielobranżowych Targach Euroregion NIEMEN 2004 w Grodnie

  • przygotowanie prezentacji województwa podlaskiego

IV kwartał 2004 r.

  • podlaskie instytucje otoczenia biznesu,

  • regionalne firmy zainteresowane współpracą z Republiką Białoruś,

  • jednostki samorządu terytorialnego

  • promocja regionu poprzez prezentację ofert inwestycyjnych i turystycznych podlaskich przedsiębiorców oraz lokalnych samorządów

FEDERACJA ROSYJSKA

1. prace nad projektem Porozumienia pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Gubernatorem Obwodu Kaliningradzkiego o współpracy Województwa Podlaskiego z Obwodem Kaliningradzkim

  • konsultacje w Zespołach Roboczych powołanych przez Stronę polską i Stronę rosyjską

I i II kwartał 2004 r.

  • MSWiA i MSZ,

  • Administracja Obwodu Kaliningradzkiego,

  • Zespoły Robocze

  • Podpisanie Porozumienia

2. udział w VIII Polskiej Wystawie Narodowej „POLEXPORT Kaliningrad 2004”

  • przygotowanie prezentacji województwa podlaskiego

II kwartał 2004 r.

  • Polsko - Litewska Izba Gospodarcza Rynków Wschodnich,

  • podlaskie instytucje otoczenia biznesu,

  • regionalne firmy zainteresowane współpracą z Federacją Rosyjską,

  • jednostki samorządu terytorialnego

  • promocja regionu poprzez prezentację ofert inwestycyjnych i turystycznych podlaskich przedsiębiorców oraz lokalnych samorządów

REPUBLIKA LITEWSKA

1. współpraca z Województwem Marijampole i Obwodem Kowieńskim

  • przegląd dotychczasowego współdziałania w obszarach wskazanych w zawartych Porozumieniach

2004 r.

  • administracja rządowa zespolona,

  • wydziały merytoryczne PUW: ŚR, WZK, RR

  • zaktywizowanie dotychczasowych kontaktów

2. udział w pracach Polsko - Litewskiej Komisji Międzyrządowej ds. Współpracy Transgranicznej oraz działającej w jej ramach Grupy Roboczej ds. współpracy przygranicznej

  • przygotowanie materiałów na III posiedzenie Komisji,

  • organizacja III posiedzenia Grupy Roboczej

2004 r

  • MSWiA,

  • członkowie polskiej części Polsko - Białoruskiej Grupy Roboczej ds. współpracy przygranicznej

3. udział w Polskiej Wystawie Narodowej „POLEXPORT Kowno 2004”

  • przygotowanie prezentacji województwa podlaskiego

Październik 2004 r.

  • Polsko - Litewska Izba Gospodarcza Rynków Wschodnich,

  • podlaskie instytucje otoczenia biznesu,

  • regionalne firmy zainteresowane współpracą z Republika Litewską,

  • jednostki samorządu terytorialnego

  • promocja regionu poprzez prezentację ofert inwestycyjnych i turystycznych podlaskich przedsiębiorców oraz lokalnych samorządów

  1. umacnianie pozycji regionu w krajach kandydujących do Unii Europejskiej

1. współpraca z Estonią - kontynuacja działań na rzecz podpisania Listu intencyjnego o współpracy

  • wizyta w regionie podlaskim delegacji władz województwa Viljandimaa,

  • organizacja misji gospodarczej estońskich przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z podlaskimi firmami

I - II kwartał 2004 r.

  • podlaskie instytucje otoczenia biznesu

  • pogłębianie partnerstwa oraz współpracy między województwami

  1. rozszerzenie współpracy zagranicznej w oparciu o nowe inicjatywy

  1. podjecie działań na rzecz nawiązania współpracy z:

  • wybranym landem Republiki Federalnej Niemiec,

  • wybranym rejonem Republiki Łotewskiej,

  • wybranym obwodem Republiki Ukrainy

  • pisma do przedstawicielstw dyplomatycznych RP w wybranych krajach z prośbą o pomoc w poszukiwaniu partnera do współpracy

I kwartał

2004 r.

  • Ambasady RP w Berlinie, Rydze i Kijowie

  • Uzależnione od ofert otrzymanych od ewentualnych przyszłych partnerów zagranicznych

  1. w zakresie działań kontrolnych

  • przeprowadzenie kontroli problemowych w zakresie wydatkowania środków publicznych z dotacji rezerwy celowej budżetu państwa w wybranych jednostkach samorządu terytorialnego oraz organizacjach pozarządowych

zgodnie z planem kontroli

  • Wydział Prawny i Nadzoru PUW

  • Ocena prawidłowości rozliczenia wydatkowanych dotacji celowych

  1. realizacja zadań w obszarze integracji europejskiej

  • prowadzenie Ośrodka Dokumentacji Europejskiej,

  • bieżące informowanie na temat integracji Polski z UE,

  • współorganizacja obchodów „Dnia Akcesji”

przez cały

2004 r.

  • Gabinet Wojewody

5. nadzór nad sposobem wykorzystania dotacji oraz przebiegiem realizacji zadań wynikających z kontraktu wojewódzkiego

  • kontrola dokumentów finansowych i sposobu realizacji inwestycji realizowanych w ramach kontraktu,

  • kontrola zgodności realizacji zadań z umowami wykonawczymi,

  • monitorowanie przebiegu realizacji kontraktu,

  • opracowywanie kwartalnych i rocznego raportu o stanie realizacji kontraktu wojewódzkiego,

  • obsługa Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki

cały rok

      • Urząd Marszałkowski,

      • urzędy miast i gmin,

      • starostwa powiatowe,

      • pozostali beneficjenci

      • zapewnienie prawidłowości wykorzystania dotacji

      • ocena skuteczności realizacji kontraktu

      • udział w posiedzeniach Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki

ZESPÓŁ ADYDTU WEWNĘTRZNEGO

  • zorganizowanie spotkania nt. działalności Zespołu Audytu Wewnętrznego w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim

  • przedstawienie problematyki audytu wewnętrznego dla dyrektorów i zastępców dyrektorów wydziałów PUW

do 30 października 2004 r.

  • zapoznanie z metodami, procedurami i technikami pracy audytu wewnętrznego

ZATWIERDZAM:

Andrzej Tadeusz Tanajewski

Dyrektor Generalny

Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego

(podpis nieczytelny)0x01 graphic

1

33


Brak załączników.
.