Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38092206   odwiedzin

Kategoria: Rozstrzygnięcia nadzorcze 2006-2008

Rozstrzygnięcie nadzorcze dot. uchwały XXIII/104/06 Rady Gminy Klukowo
Data utworzenia:  08.06.2006 00:00:00
Data publikacji:  08.06.2006 00:00:00
Data modyfikacji:  05.09.2007 11:28:47
Autorzy: Chwieśko Anna
Publikator: Wiśniewska Agnieszka
Stwierdzam nieważność § 35 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klukowo stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXIII/104/06 Rady Gminy Klukowo z dnia 27 kwietnia 2006 r.

WOJEWODA PODLASKI
15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3
tel. (085) 741-59-78

 

Białystok, 31 maja 2006 r.

 

PN.II.A.Ch.0911- 84/06

ROZSTRZYGNIĘCIE NADZORCZE

Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128)

stwierdzam nieważność

§ 35 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klukowo stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXIII/104/06 Rady Gminy Klukowo z dnia 27 kwietnia 2006 r.

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 27 kwietnia 2006 r. Rada Gminy Klukowo podjęła uchwałę Nr XXIII/104/06 w sprawie ustalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klukowo, która w dniu 4 maja 2006 r. wpłynęła do organu nadzoru.

Przeprowadzona analiza wykazała, iż § 35 Regulaminu został podjęty z naruszeniem prawa, w związku z czym w dniu 29 maja 2006 r. wszczęte zostało postępowanie nadzorcze w sprawie stwierdzenia jego nieważności.

Rada Gminy w § 35 Regulaminu ustaliła, iż termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji ustala Wójt Gminy Klukowo w formie zarządzenia w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Wysokiem Mazowieckiem i podaje do publicznej wiadomości.

Unormowanie to narusza postanowienia art. 4 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 roku Nr 236, poz. 2008), który stanowi, że rada gminy uchwalając regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie określa w nim szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku dotyczące wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

Jak wynika z powyższego wyznaczanie terminu i obszaru, na terenie którego przeprowadza się obowiązkową deratyzację należy do wyłącznej kompetencji rady gminy. Delegowanie tego obowiązku na inny podmiot, w tym również na wójta stanowi naruszenie prawa.

Powyższe naruszenie prawa jest na tyle istotne, iż skutkuje stwierdzeniem nieważności § 35 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klukowo.

Na niniejsze rozstrzygnięcie służy gminie prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, za pośrednictwem Wojewody Podlaskiego w terminie 30 dni od daty jego doręczenia.

 

WOJEWODA PODLASKI

/-/ Jan Dobrzyński

Otrzymuje:

Rada Gminy Klukowo


Brak załączników.
Informacja była modyfikowana.
  zmiana kategorii

Poprzednie wersje informacji: