Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38062942   odwiedzin

Kategoria: Dokumentacja z kontroli przeprowadzonych w 2006 roku

Sprawozdanie z kontroli prawidłowości prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej w 2006 r.
Data utworzenia:  10.10.2007 00:00:00
Data publikacji:  16.10.2007 09:14:08
Data modyfikacji:  16.10.2007 09:21:49
Autorzy: Zawistowska Grażyna
Publikator: Pochodowicz Stanisław
Sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli z zakresu nadzoru nad prawidłowością prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej w gminach województwa podlaskiego w 2006 roku.
 

Sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli z zakresu nadzoru nad

prawidłowością prowadzenia  ewidencji działalności gospodarczej w gminach województwa podlaskiego  w 2006 roku.

 

Zgodnie z art.15 ust. 2 ustawy z dnia 05 czerwca 1998r. o administracji rządowej i samorządowej w województwie ( Dz. U. z 2001r. Nr 80 poz. 872 z późn. zm. ) oraz art. 7a ust.1 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. prawo działalności gospodarczej ( Dz. U. z 1999r. Nr 101 poz. 1178 z późn. zm. ) Wojewoda sprawuje nadzór nad ewidencją działalności gospodarczej na ternie gmin.

Zakres kontroli obejmował wybiórcze zbadanie  zgodności prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej z obowiązującymi przepisami w tym : terminowość, zachowanie prawidłowej klasyfikacji statystycznej, kompletność dołączonych do wpisu dokumentów, stan informacji dotyczący ewidencji działalności gospodarczej zawarty na stronie internetowej.

Kontrolą objęto 8 jednostek w tym : Urząd Miejski w Tykocinie, Urząd Gminy w Białowieży, Urząd Gminy Raczki, Urząd Miejski w Goniądzu, Urząd Gminy Boćki, Urząd Gminy Michałowo, Urząd Gminy Turośń Kościelna, Urząd Gminy Wysokie Mazowieckie.

Przeprowadzone kontrole problemowe wykazały  uchybiania w tym :

- opłaty związane z wydaniem zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej uiszczane były po fakcie wystawienia zaświadczeń,

- występowały często dokumenty -  zaświadczenia lub decyzje, na których brak było daty wpływu  lub potwierdzeń odbioru przez przedsiębiorców,

- nagminnie powtarzały  się niewłaściwe określenia miejsca wykonywania działalności gospodarczej,

- sporadycznie występowały wypadki złożenia podpisu przez osoby nieupoważnione,

- występowały przypadki wydania decyzji na podstawie nieaktualnej bądź niewłaściwej podstawy prawnej.

        Wszystkie jednostki kontrolowane otrzymały zalecenia.

 

Białystok 10.10.2007r.

 

 

 


Brak załączników.
.