Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35098147   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Miejskiego Ośrodka Pomocy w Augustowie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

PROTOKÓŁ KONTROLI problemowej
przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim oraz w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
w A u g u s t o w i e


Burmistrzem jest Pan Leszek CIEŚLIK.
Skarbnikiem jest Pani Elżbieta CHOROSZEWSKA.

Kierownikiem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej jest Pani Anna DŹWILEWSKA

Główną księgową Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej jest Pani Grażyna MATYS.

Pani Anna Dżwilewska zatrudniona jest na obecnym stanowisku od 10.03.1993r. na podstawie mianowania.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie jest samodzielną jednostką budżetową utworzoną uchwałą Nr XXXV/295/93 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 29.12.1993r. sprawie powołania jednostki budżetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie.

Kontrolę przeprowadziła:

1. Danuta Skucz - starszy inspektor w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, na podstawie upoważnienia Nr 16 z dnia 26 stycznia 2006 r. wydanego w imieniu Wojewody Podlaskiego przez Panią Krystynę Golubiewską - Z-cę Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej.

Kontrolę przeprowadzono w dniach : 31.01.-03.02.2006r.

I. Temat kontroli:

Prawidłowość wykorzystania dotacji z budżetu państwa przeznaczonej na świadczenia z pomocy społecznej i świadczenia rodzinne.

II. Cel kontroli:

Celem kontroli jest dokonanie oceny prawidłowości wykorzystania dotacji celowej przekazanej z budżetu państwa na finansowanie zadań z zakresu pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych pod względem zgodności z przeznaczeniem i wysokości .

III. Przedmiotowy zakres kontroli:

Kontrolą objęto wykorzystanie dotacji celowej z budżetu państwa w okresie od 01.01.2005 r. do 31.12.2005 r. i skontrolowano następujące zagadnienia:

1. Finansowanie świadczeń wypłacanych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego .

2. Finansowanie świadczeń wypłacanych z pomocy społecznej w formie zasiłków okresowych i celowych.

3. Finansowanie składki zdrowotnej za osoby pobierające zasiłek stały.

4. Finansowanie zasiłków rodzinnych, dodatków do zasiłku rodzinnego oraz świadczeń opiekuńczych.

5. Finansowanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej, na realizację których środki zapewnia budżet państwa ( rozdział 85203,85228,85295)

6. Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 85219.

Ustalenia kontroli:

Rada Miasta w Augustowie podjęła uchwałę Nr XXII/218/04 z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie budżetu miasta na rok 2005.

Plan dochodów na 2005r, w dziale 852 przedstawiał się następująco:

Rozdział

Plan pierwotny

(kwota dotacji w zł)

Plan na dzień 31.XII.2005r.

(kwota dotacji w zł)

85212

4.205.000,00.-

4.516.111,00.-

85213

21.000,00.-

18.400,00.-

85214

715.000,00.-

675.800,00.-

85219

479.000,00.-

479.000,00,-

85295

-

310.000,00.-

85203

291.000,00.-

330.700,00.-

85228

85.000,00.-

85.000,00.-

1. Rozdział 85214

01.01 - 31.12.2005 r.

Dotacja celowa w rozdziale 85214 została wykorzystana w okresie 01.01. - 31.12.2005 r. na:

L.p.

Forma pomocy

Liczba osób korzystających z pomocy

Kwota w złotych

1.

Zasiłki stałe

70

158.000,00

2.

Zasiłki okresowe

716

499.800,00

Razem:

657.800,00

Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 85214, w tym na zasiłki stałe oraz na zasiłki okresowe stałe obrazuje poniższa tabela.

Data otrzymanej z PUW dotacji

Kwota w zł.

Poz. księgowa

Wykorzystanie

Ogółem

W tym na zasiłki stałe

W tym na zasiłki okresowe

inne

14.01.05r.

59.583,00

13

34.516,85

10.020,71

24.496,14

10.02.05r.

47.000,00

37

55.130,07

11.999,80

43.130,27

11.03.05r.

35.000,00

68

60.428,66

11.211,66

49.217,00

05.04.05r.

12.04.05r.

8.000,00

47.000,00

110

121

44.173,59

11.267,93

32.905,66

06.05.05r.

11.05.05.

13.400,00

33.000,00

184

193

43.659,40

13.409,61

30.249,79

03.06.05r.

56.200,00

251

44.323,98

12.387,67

31.936,31

06.07.05r.

52.500,00

349

43.103,30

13.657,85

29.445,45

08.08.05r.

49.000,00

390

44.290,81

13.725,10

30.565,71

13.09.05r.

16.09.05r.

14.800,00

34.000,00

436

442

61.446,31

14.217,50

47.228,81

10.10.05r.

74.500,00

478

72.870,93

15.11,10

57.559,83

14.11.05r.

17.11.05r.

15.700,00

54.000,00

518

523

72.594,96

14.753,30

57.841,66

02.12.05r.

64.117,00

545

81.261,14

16.037,77

65.223,37

Razem

657.800,00

657.800,00

158.000,00

499.800,00

Kontrolująca dokonała analizy planu wydatków budżetowych za okres 01.01.2005 r. - 31.12.2005 r. ujętych w sprawozdaniu Rb-28S.

Wykonanie planu wydatków budżetowych za okres 01.01.05 - 31.12.05 r. w rozdz. 85214 wg sprawozdania Rb-28S.

Miesiąc

plan po zmianach

wykonanie - narastająco

W tym: zasiłki stałe i okresowe

styczeń 2005 r.

1.504.770.-

104.725,01.-

34.516,85.-

luty 2005 r.

1.504.770.-

219.818,31.-

89.646,92.-

marzec 2005 r.

1.511.500.-

366.745,17.-

150.075,58.-

kwiecień 2005 r.

1.511.500.-

489.592,80.-

194.249,17.-

maj 2005 r.

1.634.300,-

600.340,11.-

237.908,57.-

czerwiec 2005 r.

1.634.300.-

726.499,65.-

282.232,55.-

Lipiec 2005

1.599.300.-

815.885,19.-

325.335,85.-

Sierpień 2005

1.564.300.-

892.407,61.-

369.626,66.-

Wrzesień 2005

1.527.300.-

1.030.374,09.-

431.072,97.-

Październik 2005r.

1.527.300,-

1.178.216,03.-

503.943,90.-

Listopad 2005r.

1.490.300.-

1.335.84,37.-

576.538,96.-

Grudzień 2005r.

1.490.300.-

1.482.368,93.-

657.800.-

a) Zasiłki stałe

W okresie od 01.01.2005 do 31.12.2005 roku z pomocy w formie zasiłku skorzystało 70 osób.

Kontrolująca sprawdziła wybrane akta osób korzystających z w/w form pomocy oraz listy wypłat zasiłków z miesięcy:;I.,III.,VI.,IX.,X,XI..2005 r. Nieprawidłowości nie stwierdzono. Listy zgodne są z wydanymi decyzjami. Prowadzona dokumentacja nie budzi zastrzeżeń (przykłady sprawdzonych list stanowi załącznik Nr 1 do protokołu).Kwoty przyznanych zasiłków wypłacane są w urzędach pocztowych. W sporadycznych wypadkach zasiłki przekazywane są na konta bankowe. .

Kontrolująca ustaliła, że wykazy zawierają: nazwisko i imię świadczeniobiorcy, adres zamieszkania, nr decyzji, kwotę świadczenia; oraz że opisane są zgodnie z wymogami prawa.

Przykłady osób korzystających z zasiłku stałego w kontrolowanym okresie zawiera załącznik Nr 2.

b) Zasiłki okresowe

.

Od 01.01.2005 roku do 31.12.2005 r. z pomocy w formie zasiłku okresowego skorzystało 716 osób.

Kontrolująca sprawdziła wyrywkowo akta osób korzystających z w/w form pomocy oraz listy wypłat zasiłków z miesięcy: IV.,VI.,VII.,VIII.,IX-XI..2005 r. Nieprawidłowości nie stwierdzono. Listy zgodne są z wydanymi decyzjami. Prowadzona dokumentacja nie budzi zastrzeżeń. (Przykłady sprawdzonych list stanowi załącznik Nr 1 do protokołu).

Stwierdzono, że wykazy wypłat zawierają: nazwisko i imię świadczeniobiorcy, adres zamieszkania, nr decyzji, kwotę świadczenia; oraz że opisane są zgodnie z wymogami prawa. Kwoty zasiłków wypłacane są w Urzędzie pocztowym..

Przykłady osób korzystających z zasiłku okresowego zawiera załącznik Nr 3.

2. Rozdział 85213 - składka na ubezpieczenie zdrowotne

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie na sfinansowanie składki zdrowotnej dla osób korzystających z pomocy społecznej na 2005 rok otrzymał dotację w kwocie 18.400zł.

W kontrolowanym okresie Ośrodek Pomocy Społecznej w Sokółce przekazał na konto ZUS składkę na ubezpieczenie zdrowotne za 53 osoby pobierające zasiłek stały.

Kontrolująca dokonała analizy sprawozdań Rb-28S (kwartalnych) dot. rozdziału 85213 za okres od 01.01.2005r.-31.12.2005r.

Plan i wykorzystanie dotacji za IV kwartały 2005 roku przedstawia się następująco:

Za okres od początku 2005 r.

Plan (po zmianach)

Wydatki - narastająco

W tym za osoby pobierające zasiłek stały

Do 31 marca 2005 r.

21.000,00

3.905,52

2.156,39

Do 30 czerwca 2005 r.

21.000,00

8.204,15

4.848,52

Do 30 września 2005r.

21.000,00

13.106,58

7.716,05

Do 31 grudnia 2005r.

18.400,00

18.400,00

11.045,97

Wyrywkowo skontrolowano akta osób korzystających z pomocy w formie zasiłku stałego, a za które odprowadzana jest składka zdrowotna. Pomocy bezzasadnej nie stwierdzono.

Przekazywanie środków z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające zasiłek stały przez MOPS w Augustowie do ZUS obrazuje załącznik Nr 4.

3. Świadczenia rodzinne, zasiłki rodzinne

a) Rozdział 85212

.

W kontrolowanym okresie tj od.01.01.2005r.-31.12.2005r. . z pomocy w formie zasiłków rodzinnych skorzystało 1837 osób, dodatki do zasiłków rodzinnych przyznano 963 osobom, a świadczenie opiekuńcze 493 osobom, zaliczki alimentacyjne wypłacono 170 osobom.

Wykorzystanie dotacji celowej w rozdziale 85212 - świadczenia rodzinne przedstawiało się następująco:

Data otrzymanej z PUW dotacji

Kwota w zł.

Poz. księgowa

Wykorzystanie

Ogółem

W tym na zasiłek rodzinny

W tym na świadczenia opiekuńcze

dodatki do zas. rodzinnego

Inne

07.01.05r.

10.01.05r.

150.000,00

200.417,00

8

9

323.465,81

101.601,00

32.052,00

176.991,59

12.821,22

04.02.05r.

350.000,00

33

349.779,80

106.837,00

35.472,00

189.850,00

17.620,80

02.03.05r.

349.853,00

61

352.715,52

107.879,70

34.344,00

186.324,30

24.167,52

01.04.05r.

360.000,00

103

340.354,95

109.629,00

33.938,00

191.663,10

5.154,85

04.05.05r.

290.890,00

179

324.272,11

109.832,00

32.688,00

169.264,70

12.487,41

01.06.05r.

21.06.05r.

320.000,00

25.000,00

244

290

357.029,31

111.394,40

39.406,00

188.029,20

18.199,71

05.07.05r.

353.000,00

347

349.944,25

111.181,00

37.332,00

184.433,92

16.997,33

02.08.05r.

348.400,00

385

352.447,04

111.823,00

37.764,00

181.454,94

21.405,10

02.09.05r.

06.09.05r.

60.400,00

152.600,00

427

429

495.366,79

128.910,23

64.956,00

288.627,38

12.873,18

04.10.05r.

10.10.05r.

316.000,00

5.500,00

474

478

472.786,26

152.121,00

82.452,00

124.315,20

113.898.06

03.11.05r.

285.000,00

507

397.373,08

144.932,00

76.776,00

101.692,80

73.972,28

02.12.05r.

21.12.05r.

374.440,00

24.611,00

545

564

400.565,96

146.163,00

80.268,00

103.496,80

70.38,16

Razem:

4.516.111,00

4.516.100,88

1.442.303,33

587.448,00

2.086.113,93

400.235,62

Niewykorzystaną kwotę 10,12zł zwrócono na konto PUW w Białymstoku w dniu 04.01.2005r. (kserokopia przelewu bankowego stanowi załącznik Nr 6).

Na kwotę 400.235,62zł (Pozycja : inne) składają się:

- składki na ubezpieczenie emerytalno-rentowe - 65.394,62zł

- zaliczki alimentacyjne - 198.230,00zł

- koszty obsługi "3%" - 131.111,00zł

- zakupy inwestycyjne - 5.500,00zł

Kontrolująca sprawdziła wyrywkowo akta osób korzystających z w/w form pomocy oraz wykazy wypłat zasiłków z miesięcy:I-II.,V.,IX-XII.2005r. Nieprawidłowości nie stwierdzono. Wykazy zgodne są z wydanymi decyzjami. Prowadzona dokumentacja nie budzi zastrzeżeń. (Przykłady sprawdzonych list stanowi załącznik Nr 1 do protokołu).

Dokumentacja wypłat zawiera: nazwisko i imię świadczeniobiorcy, adres zamieszkania, nr decyzji, kwotę świadczenia; oraz że opisane są zgodnie z wymogami prawa. Kwoty zasiłku wypłacane są w kasach urzędu pocztowego. W sporadycznych wypadkach przekazywane są na konta osobiste w podanych przez zainteresowanych bankach.

Wykonanie planu wydatków budżetowych za okres 01.01. - 31.12.2005 r. w rozdziale 85212:

miesiąc

plan po zmianach ,w tym środki gminy

wykonanie - narastająco

w tym: środki gminy

styczeń 2005 r.

4.247.984, - w tym : 42.984,00

323.465,81

luty 2005 r.

4.247.984.- w tym : 42.984,00

673.245,61

marzec 2005 r.

4.247.984,- w tym: 42.984,00

1.025.961,13

kwiecień 2005 r.

4.247.984,- w tym: 42.984,00

1.372.782,17 w tym: 6.466,09

maj 2005 r.

4.247.984,- w tym: 42.984,00

1.699.571,74 w tym: 8.983,55

czerwiec 2005 r.

4.247.984.- w tym: 42.984,00

2.057.830,00 w tym: 10.212,50

lipiec 2005r

4.247.984,- w tym: 42.984,00

2.407.774,25 w tym: 10.212,50

sierpień 2005r

4.253.484,- w tym: 42.984,00

2.760.221,29 w tym: 10.212,50

Wrzesień 2005r

4.258,892.- w tym: 48.392,00

3.268.078,58 w tym: 22.703,00

Październik 2005r

4.258.892.- w tym: 48.392.00

3.744.327,74 w tym: 26.165,00

Listopad 2005r.

4.539.892,- w tym: 48.392,00

4.148.903,33 w tym: 33.368,41

Grudzień 2005r.

4.564.503.- w tym: 48.392,00

4.564.409,71 w tym 48.308,83

4.Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa 2005 r. w rozdziale 85219

miesiąc

Dotacja otrzymana z PUW

Wydatkowane przez OPS

Data

Kwota

Poz. księgowa

Wynagrodzenie wraz z pochodnymi

Delegacje

Rozmowy telefoniczne

Zakup materiałów biurowych, komputerów

Inne

I.05

18.01.05r.

37.439,00

16

50.387,76

-

-

-

-

II.05

14.02.05r.

17.02.05r.

29.727,00

37.439,00

40

44

1.136,12

-

-

-

2.000,00

III.05

15.03.05r.

45.063,00

70

93.644,12

-

-

-

2.500,00

IV.05

15.04.05r.

43.000,00

130

-

-

-

-

3.000,00

V.05

11.05.05r.

38.000,00

193

69.257,00

-

-

-

1.500.00

VI.05

06.06.05r.

28.912,00

254

36.154,00

-

-

-

500,00

VII.05

06.07.05r.

36.000,00

349

36.154,00

-

-

-

875,00

VIII.05

08.08.05r.

38.500,00

390

36.155,00

-

-

-

925,00

IX.05.

20.09.05r.

37.000,00

445

36.155,00

-

-

-

700,00

X.05r.

11.10.05r.

28.200,00

479

36.155,00

-

-

-

-

XI.05r.

17.11.05r.

39.860,00

523

36.155,00

-

-

-

-

XII.05r

07.12.05r.

39.860,00

550

35.647,00

-

-

-

Razem:

479.000,00

467.000,00

-

-

-

12.000,00

W MOPS w Augustowie z dotacji budżetowej finansowanych jest 18 etatów, zaś z 10 etatów finansowanych jest przez samorząd.

5.Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa w 2005 r. w rozdziale 85295 § 2030

miesiąc

Dotacja otrzymana z PUW

Wydatkowane przez OPS

Data

Kwota

Poz. księgowa

Data

Kwota

Poz. księgowa

I.05

II.05

24.02.05r.

60.000,00

51

34.913,06

III.05

-

-

-

25.086,94

IV.05

12.04.05r.

30.000,00

121

31.457,95

V.05

09.05.05r.

35.000,00

187

29.199,93

VI.05

07.06.05r.

28.000,00

257

35.714,41

VII.05

06.07.05r.

15.000,00

349

7.219,70

VIII.05.

03.08.05r.

17.000,00

386

12.654,40

IX.05r.

20.09.05r.

4.556,00

445

21.400,40

X.05r.

05.10.05r.

40.000,00

475

25.299,01

IX.05r.

17.11.05r.

45.000,00

523

33.153,55

XII.05r.

05.12.05r.

35.444,00

546

53.900,65

Razem:

310.000,00

310.000,00

W dniu 11 lutego 2005r. zostało zawarte Porozumienie między Wojewodą Podlaskim a Burmistrzem Miasta Augustów w sprawie dofinansowania zadania własnego gminy w ramach Rządowego

Programu "Posiłek dla Potrzebujących". Na realizację Programu gmina otrzymała z budżetu państwa 310.000,00zł. Ogółem na realizację Programu "Posiłek dla Potrzebujących" w 2005r. wydatkowano 620.775,00zł , w tym 310.775,00zł ze środków własnych gminy,( w podpisanym Porozumieniu gmina ze środków własnych przeznaczyła 310.770,00zł). Ogółem pomocą w formie dożywiania objęto 847osób, w tym 729 dzieci. W kontrolowanym okresie wydano 148.244 posiłków.

Koszt jednego posiłku wyniósł 4,19zł.

W okresie 01.01.2005r-31.12.05r. zasiłków celowych w ramach Rządowego Programu "Posiłek dla Potrzebujących" nie przyznano.

Kontrola wykazała, że dotacja celowa w rozdziale 85295 §2030 została wykorzystana w 100% zgodnie z przeznaczeniem. Dokumentacja w tym zakresie prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami.

6. Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa w 2005r. w rozdziale 85228 § 2010

Dotacja otrzymana z PUW

Wydatkowanie

miesiąc

data

kwota

Poz. księg.

kwota

I.2005r.

14.01.05r.

6.688,00

13

7.192,56

II.2005r.

04.02.05r.

14.02.05r.

6.688,00

4.742,00

33

40

6.200,00

III.2005r.

11.03.05r.

9.693,00

68

12.482,39

IV.2005r.

05.04.05r.

5.000,00

110

-

V.2005r.

06.05.05r.

4.100,00

184

13.163,30

VI.2005r.

02.06.05r.

9.570,00

247

6.534,73

VII.2005r.

06.07.05r.

6.500,00

349

6.589,73

VIII.2005r.

03.08.05r.

5.700,00

386

6.589,73

IX.2005r.

08.09.05r.

6.600,00

432

7.612,73

X.2005r.

10.10.05r.

7.500,00

478

6.414,73

XI.2005r.

14.11.05r.

6.10000

518

6.414,73

XII.2005r.

02.12.05r.

6119,00

545

5.805,37

Razem:

85.000,00

85.000,00

Specyfikacja wydatkowania

Nr §

kwota

401 - wynagrodzenie

63.680,00

404 - dodatkowe wynagrodzenie roczne

5.200,00

411 - składki na ubezpieczenie społeczne

12.020,00

412 - Fundusz Pracy

1.600,00

444 - odpisy na zakładowy fundusz socjalny

2.500,00

Razem:

85.000,00

W ramach specjalistycznych usług opiekuńczych w kontrolowanym okresie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie dysponował 5 etatami: na dzień 31.12.2005r. - 3,5 etatem. Zatrudnione osoby posiadają wymagane wykształcenie ( asystent osoby niepełnosprawnej).

W okresie 01.01.2005r.-31.12.2005r. pracownicy opiekowali się 15 podopiecznymi.

Rodzaj świadczonych usług:

- usprawnienie do funkcjonowania w społeczeństwie,

- pielęgnacja podopiecznych,

- pomoc mieszkaniowa,

- wspieranie i asystowanie w codziennych czynnościach życiowych

7.Wykonanie dotacji przekazanej z budżetu państwa w 2005r. w rozdziale 85203 (ośrodki wsparcia)

Dotacja otrzymana z PUW

Wydatkowanie przez MOPS

miesiąc

data

kwota

Poz. księg.

kwota

I.2005r.

14.01.05r.

22.819,00

13

24.848,17

II.2005r.

04.02.05r.

14.02.05r.

22.819,00

17.174,00

33

40

29.740,71

III.2005r.

11.03.05r.

26.598,00

68

29.241,63

IV.2005r.

05.04.05r.

20.000,00

110

14.800,29

V.2005r.

06.05.05r.

14.000,00

184

22.322,78

VI.2005r.

02.06.05r.

26.500,00

247

28.596,10

VII.2005r.

06.07.05r.

20.000,00

349

13.776,29

VIII.2005r.

02.08.05r.

25.000,00

385

21.804,98

IX.2005r.

08.09.05r.

29.000,00

432

23.002,11

X.2005r.

05.10.05r.

28.10.05r.

43.300,00

6.700,00

475

500

22.487,07

XI.2005r.

14.11.05r.

32.700,00

518

42.996,07

XII.2005r.

02.12.05r.

24.090,00

545

57.083,80

Razem:

330.700,00

330.700,00

W kwocie 330.700,00zł znajduje się 6.700,00 przeznaczonych na zakupy inwestycyjne

( maszyny do szycia w pracowni krawieckiej).

Kontrolująca wyrywkowo sprawdziła faktury opłacone z działalności ośrodka wsparcia.

Nie stwierdzono zakupów bezzasadnych, Faktury opisane i podpisane zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami. Przykłady skontrolowanych faktur zawiera załącznik Nr 7.

Pismem FB.II.3011-408/05 z dnia 10.11.2005r. zwiększono dotację celową o 3.000zł na realizację zadań bieżących własnych gminy - dofinansowanie działalności bieżącej istniejącego Klubu Samopomocy (dział 852 rozdział 85203 § 2030). Kwota ta wpłynęła na konto UM w Augustowie w dniu 23.11.2005r. i zaksięgowana pod poz. 530.

Do końca 2005r. dotacja celowa została wykorzystana w 100%. Udokumentowanie wydatków zawiera załącznik Nr 8.

Skontrolowane wydatki ze środków własnych samorządu ( na kwotę 4.339,5zł) opisano

w załączniku nr 9.

Rozliczenie dotacji rozdz. 85203 §2030 przedstawia się następująco:

L.p.

Nr faktury

Opis

Kwota

1.

475/05/1 z 30.11.2005r.

Zakup książek

1.248,16

2

208/2005 z 01.12.2005r.

Zakup krzesła i stolika

1.184,00

3.

102/05 z 02.12.2005r.

Tablica korkowa

57,61

4.

64 z dnia 02.12.2005r.

Antyrama

73,00

5.

1270/KP/DR/05 07.12.05r.

Kodeks Pracy

18,00 (+ 9,00zł koszt przesyłki ze środków własnych)

6.

16383/MAG/2005

z 09.12.2005

Materiały informacyjne

183,00 ( + 11,00zł koszt przesyłki ze środków własnych)

7

8460/MAG/005

z 16.12.2005r.

Blok do flipchartów, tablica magnetyczna

220,47

8.

NrL03712/05z 21.12.2005r.

Art. papiernicze

14,76 (+ 0.03zł ze środków własnych)

Razem:

3.000,00 ( + 20,03 zł ze środków własnych)

Rozliczenie dotacji celowych przyznanych w 2005r. na sfinansowanie świadczeń z pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych przedstawia poniższe zestawienie:

Rozdział

Plan

Dotacja

otrzymana

Wykonanie

Kwota

zwrotu

Data

zwrotu

85212

4.516.111,00

4.516.111,00

4.516.100,88

10,12

04.01.2006r.

85213

18.400,00

18.400,00

18.400,00

85214

657.800,00

657.800,00

657.800,00

85219

479.000,00

479.000,00

479.000,00

85295

310.000,00

310.000,00

310.000,00

85203

330.700,00

330.700,00

330.700,00

85228

85.000,00

85.000,00

85.000,00

Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz przekazano Kierownikowi MOPS w Augustowie, drugi Wydziałowi Polityki Społecznej PUW w

Białymstoku.

Kierownikowi MOPS w Augustowie przysługuje prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń

odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz prawie zgłoszenia pisemnych wyjaśnień

dotyczących stwierdzonych w protokole nieprawidłowości, w ciągu 7 dni od daty podpisania protokołu.

O przeprowadzeniu kontroli dokonano wpisu w książce ewidencji kontroli UM pod nr 7/2005 oraz w książce kontroli Ośrodka Pomocy Społecznej pod nr 4/2005.

Kontrolowany
/-/ Leszek Cieślik
22.03.2006 r.
(data i podpis Burmistrza

Kontrolująca
/-/ Danuta Skucz

22.03.2006 r.

/-/ Anna Dźwilewska
(data i podpis Kierownika MOPS

22.03.2006 r.

/-/ Grażyna Matys
(podpis Głównej Księgowej MOPS


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  05.04.2006 14:17:31
Data publikacji:  27.04.2006 15:07:08
Data modyfikacji:  27.04.2006 15:07:08 


Załączniki do informacji:
zał. Nr 1.doc [pobierz plik]
zał. Nr 2.doc [pobierz plik]
zał. Nr 3.doc [pobierz plik]
zał. Nr 4.doc [pobierz plik]
zał. Nr 5.doc [pobierz plik]
zał. Nr 7.doc [pobierz plik]
zał. Nr 8.doc [pobierz plik]
zał. Nr 9.doc [pobierz plik]

Informacja byla modyfikowana.
  zmiana kategorii

Poprzednie wersje informacji:
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl