Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38066671   odwiedzin

Kategoria: Szwajcarsko-Polski Program Współpracy

Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”
Data utworzenia:  24.05.2013 08:16:58
Data publikacji:  24.05.2013 08:16:58
Data modyfikacji:  12.09.2013 09:27:37
Autorzy: Dawidziuk Anna
Publikator: Breczko Marcin
Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”. Dostosowanie kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce do standardów Unii Europejskiej dla jej zewnętrznych granic oraz wymogów porozumienia z S

 swiss contribution

Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce"

Project KIK/20 „ Contribution to the imrovement of the capacity and the control of the train border crossing on the Siemianówka"

Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej

Całkowita wartość Projektu wynosi  ogółem  17.427.243,97 PLN, tj. 5.873.692 CHF,  w tym kwota  dofinansowania ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy wynosi  4.992.638 CHF (co stanowi 85%) , natomiast pozostała kwota  881.054 CHF ( co stanowi 15%) sfinansowana zostanie  ze środków krajowych.

Celem niniejszego Projektu jest dostosowanie kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce do standardów Unii Europejskiej dla jej zewnętrznych granic oraz wymogów porozumienia z Schengen. Podejmowane  działania przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa, a także uszczelnienia granicy Unii Europejskiej, poprawy funkcjonowania kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce w zakresie ruchu towarowego,  skrócenia czasu  odprawy celnej dla składów pociągów, poprawy warunków pracy służb granicznych. Wymieszany ruch pociągów (krajowych i międzynarodowych) na stacji, niewystarczające do kontroli i odprawy granicznej pomieszczenia oraz słabe wyposażenie w urządzenia techniczne powodują zagrożenie skuteczności kontroli i co się z tym wiąże szczelności granicy.

Realizacja projektu ułatwi pracę służbom granicznym, zapewniając  skuteczniejszą ochronę granicy oraz  pozwoli na zintegrowane zarządzanie aspektami  bezpieczeństwa, w kontekście przewozu dóbr z Białorusi oraz innych państw. Projekt ma również newralgiczne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorczości na tym terenie, szczególnie związanej z przewozem i obrotem drewna.

Zakres rzeczowy projektu KIK/20 Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce  obejmuje budowę podstawowych obiektów kubaturowych: a mianowicie: budynków Straży Granicznej, budynków Służby Celnej, budynku kontroli fitosanitarnej, wiaty, rampy przeładunkowej, dróg i ogrodzenia, instalacji wewnętrznych i zewnętrznych (elektryczne, sanitarne, centralnego ogrzewania), instalacji teletechnicznych: system kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu, zasilania gwarantowanego, telewizji dozorowej, sygnalizacji pożaru, łączności radiowej.  Obiekty przejścia wyposażone zostaną w sprzęt i urządzenia niezbędne do prowadzenia skutecznej kontroli granicznej. Po wybudowaniu infrastruktury kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce uzyskane zostanie pozwolenie na użytkowanie.
Okres rzeczowej realizacji Projektu ustalony został na okres 24 miesięcy,   tj. rozpoczęcie realizacji: 01/11/2011, natomiast zakończenie realizacji: 30/11/2013.
Wprowadzenie w życie tego Projektu przyczyni się do zniwelowania różnic społeczno-ekonomicznych między Polską a innymi, bardziej rozwiniętymi państwami Unii Europejskiej, między województwem podlaskim, a innymi, bardziej rozwiniętymi regionami Polski. Zapewni również dodatkowe bezpieczeństwo dla państw wspólnoty oraz tych, których dotyczy porozumienie z Schengen, jak np. Szwajcaria. Pod względem bezpieczeństwa publicznego na przejściu granicznym oraz bezpieczeństwa kolejowego ruchu granicznego w kontekście importu towarów z Białorusi – istnieje dalece rozwinięta współpraca między instytucjami szczebla  lokalnego i wojewódzkiego. Biorąc pod uwagę mieszkańców tych terenów, wpłynie  pozytywnie na: poczucie bezpieczeństwa, zatrudnienia i jakość wykonywanej pracy, poprawiając warunki i standard życia.  
W dniu 25 października 2011 r. została zawarta Umowa ws. Projektu pomiędzy Ambasadą Szwajcarii w Warszawie a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego dla niniejszego Projektu, pełniącym funkcję  Krajowej Instytucji Koordynującej. 
W dniu 22 listopada 2011 r. Dyrektor Władzy Wdrażającej Programy Europejskie w Warszawie (Instytucja Pośrednicząca Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy) wraz  z  Wojewodą Podlaskim, na mocy Umowy w Sprawie Projektu zawartej 25 października br.,  podpisali Porozumienie w Sprawie Realizacji Projektu Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”. 
W dniu 24 kwietnia 2012 roku, w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, podpisana została umowa na pełnienie czynności  inżyniera kontraktu prac związanych z budową infrastruktury kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce w ramach realizacji Projektu KIK/20.  
Ponadto w ramach prowadzonych działań promocyjnych Projektu, po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, w dniu 6 sierpnia 2012 roku podpisane zostały umowy na wykonanie i dostawę materiałów promocyjnych. Prowadzona jest dystrybucja materiałów promocyjnych.
W dniu 23 sierpnia 2012 roku z wykonawcą wyłonionym w trybie przetargu nieograniczonego podpisana została umowa na realizację robót budowlanych. W dniu 28 sierpnia 2012 roku przekazano wykonawcy plac budowy, natomiast w dniu 5 września 2012 roku wykonawca przystąpił do rozpoczęcia robót budowlanych.
Obecnie są prowadzone prace na placu budowy związane z budową wszystkich obiektów ujętych w projekcie oraz roboty zewnętrzne. Na realizowanych budynkach został zakończony stan surowy zamknięty. Wykonywane są instalacje wewnętrzne budynków: sanitarne, elektryczne i teletechniczne. Rozpoczęto wykonywanie tynków wewnętrznych w poszczególnych budynkach. Prowadzone są roboty elewacyjne wraz z dociepleniem budynków.  Równolegle prowadzone są roboty zewnętrzne, w tym: sanitarne (aktualnie wykonano ponad 90% robót) oraz drogi i utwardzenia terenu. Po zakończeniu robót drogowych przygotowawczych i robót ziemnych, przystąpiono do wykonywania ciągów jezdnych i pieszych. Prace przebiegają zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. Po zrealizowaniu robót budowlanych wewnątrz obiektów, wykonawca przystąpi do realizacji pierwszego doposażenia nowowybudowanych budynków.
Poniżej fotografie dokumentujące postęp we wdrażaniu projektu, w tym postęp robót na placu budowy:
Budynek administracyjny Straży Granicznej
Budynek administracyjny Straży Granicznej 
Budynek administracyjny Służby Celnej
Budynek administracyjny Służby Celnej 
Budynek administracyjny Służby Celnej
Budynek administracyjny Służby Celnej 
Budynek gospodarczy Izby Celnej
Budynek gospodarczy Izby Celnej 
Budynek gospodarczy Izby Celnej z rampą rozładunkową
Budynek gospodarczy Izby Celnej z rampą rozładunkową
Budynek fitosanitarny oraz rampa rozładunkowa
Budynek fitosanitarny oraz rampa rozładunkowa
Budynek fitosanitarny
Budynek fitosanitarny
Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
 Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
 
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
 
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
Tablica informacyjna
 Tablica informacyjna

Brak załączników.