| Untitled 
  
Zasady postępowania przy opracowywaniu projektów aktów prawnych 
  
1/ rozporządzenia porządkowe, 
  
4/ zarządzenia zastępcze, 
  
5/ zarządzenia wewnętrzne, 
  
6/ rozstrzygnięcia nadzorcze, 
  
7/ decyzje administracyjne, 
  
Rozporządzenia porządkowe, rozporządzenia, zarządzenia i zarządzenia zastępcze wojewody wydawane są: 
  
1/ na podstawie upoważnienia zawartego w obowiązujących przepisach, w celu wykonania określonych zadań, 
  
2/ w przypadkach określonych w art. 39 i 40 ustawy o administracji rządowej w województwie. 
  
Zarządzenia wewnętrzne wydawane są w celu ustalenia sposobu postępowania i realizacji zadań oraz stosowania przepisów prawa. 
  
Rozstrzygnięcia nadzorcze wydawane są w razie stwierdzenia sprzeczności z prawem uchwał organów samorządu terytorialnego. 
  
Decyzje administracyjne wydawane są w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz w przypadkach przewidzianych przepisami. 
  
Decyzje gospodarcze wydawane są zgodnie z upoważnieniem zawartym w obowiązujących przepisach, w celu wykonania określonych zadań. 
  
Opracowywanie projektu aktu prawnego pod względem merytorycznym, prawnym i redakcyjnym należy do dyrektora właściwego Wydziału. 
  
Projekt aktu prawnego, powinien być uzgodniony ze wszystkimi zainteresowanymi komórkami organizacyjnymi, a w szczególności: 
  
1/ z Wydziałem Finansów i Budżetu, jeżeli akt ma spowodować skutki finansowe, 
  
2/ z Biurem Dyrektora Generalnego, jeżeli akt dotyczy zmian organizacyjnych, 
  
3/ z jednostkami organizacyjnymi, którym ma być powierzone wykonanie zadań lub aktu prawnego, 
  
Niezależnie od uzgodnień, o których mowa powyżej, projekt aktu prawnego powinien być zaopiniowany pod względem prawnym i redakcyjnym przez radcę prawnego. 
  
Dyrektorzy właściwych wydziałów oraz radcowie prawni zobowiązani są udzielić pomocy merytorycznej, prawnej i organizacyjnej podmiotom uprawnionym do przygotowywania projektów aktów prawnych. 
  
Projekty rozporządzeń porządkowych, rozporządzeń, zarządzeń, zarządzeń zastępczych, zarządzeń wewnętrznych, i decyzji gospodarczych powinny być przedłożone Wojewodzie do podpisu wraz z wnioskiem podpisanym przez dyrektora wydziału. 
  
Projekty aktów prawnych, o których mowa w poprzednim akapicie przedkłada się Wojewodzie w odpowiedniej ilości egzemplarzy, z których dwa po podpisaniu otrzymuje Wydział Prawny i Nadzoru. 
  
Wniosek powinien zawierać między innymi uzasadnienie potrzeby wydania aktu prawnego oraz przyjęcia proponowanych postanowień, charakterystykę uwag i wniosków zgłoszonych przez jednostki opiniujące i nie uwzględnionych w przedstawianym projekcie. 
  
Jeżeli projekt aktu prawnego został opracowany w wyniku rozpatrzenia sprawozdania, informacji itp. nie zachodzi potrzeba opracowywania oddzielnego uzasadnienia. 
  
Niezwłocznie po wydaniu aktu prawnego przez Wojewodę, Dyrektor Generalny przesyła go: 
  
1/ Prezesowi Rady Ministrów - rozporządzenia porządkowe, 
  
2/ Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji - rozporządzenia, 
  
3/ dyrektorowi wydziału, który był wnioskodawcą bądź też został upoważniony lub odpowiedzialny za wykonanie aktu prawnego. 
  
Dyrektorzy wydziałów zobowiązani są do: 
  
1/	przekazania wydanych przez Wojewodę aktów prawnych jednostkom organizacyjnym, na które nałożono obowiązek realizacji zadań, 
  
2/ 	kontroli realizacji aktu prawnego oraz składania Wojewodzie sprawozdań lub informacji w określonych terminach. W przypadku, gdy do wykonania aktu prawnego zostało zobowiązanych kilka jednostek organizacyjnych, przesyłają one sprawozdania wycinkowe wydziałowi odpowiedzialnemu za koordynację zadań związanych z wykonaniem aktu oraz złożenia zbiorczego sprawozdania, 
  
3/ 	przekazania Wydziałowi Prawnemu i Nadzoru wraz z wnioskiem - w celu ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego - tych aktów prawnych, które podlegają publikacji, w trybie określonym ustawą z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62 poz. 718 zm. z 2001 r. Nr 46, poz. 499). 
  
Dyrektorzy wydziałów po otrzymaniu aktu prawnego niezwłocznie podejmują działania i czynności mające na celu właściwe wykonanie zadań z niego wynikających. 
  
Rozporządzenia porządkowe, rozporządzenia, zarządzenia, zarządzenia wewnętrzne i decyzje gospodarcze podlegają wpisowi do rejestrów prowadzonych dla poszczególnych rodzajów aktów prawnych w Wydziale Prawnym i Nadzoru. 
  
1/ prowadzą bieżącą analizę aktów prawnych objętych zakresem działania wydziału pod kątem ich aktualności, 
  
2/ występują do Wojewody z odpowiednimi projektami zmiany danego aktu prawnego lub uchylenia z powodu dezaktualizacji. 
 |