Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Jak korzystać? Dziennik zmian Informacje niedostępne
Szukaj
Stan sprawy
-   Stan sprawy
Menu tematyczne


Linki
Opiekunowie

38066614   odwiedzin

Kategoria: Szwajcarsko-Polski Program Współpracy

Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”
Data utworzenia:  28.10.2013 16:05:00
Data publikacji:  28.10.2013 16:05:00
Data modyfikacji:  05.03.2014 13:23:52
Autorzy: Dawidziuk Anna
Publikator: Breczko Marcin
Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”. Dostosowanie kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce do standardów Unii Europejskiej dla jej zewnętrznych granic oraz wymogów porozumienia z S

 

 swiss contribution



 

Projekt KIK/20 „Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce"

Project KIK/20 „ Contribution to the imrovement of the capacity and the control of the train border crossing in Siemianówka"

Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej

Całkowita wartość Projektu wynosi  ogółem  17.427.243,97 PLN, tj. 5.873.692 CHF,  w tym kwota  dofinansowania ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy wynosi  4.992.638 CHF (co stanowi 85%) , natomiast pozostała kwota  881.054 CHF ( co stanowi 15%) sfinansowana zostanie  ze środków krajowych.

Celem niniejszego Projektu jest dostosowanie kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce do standardów Unii Europejskiej dla jej zewnętrznych granic oraz wymogów porozumienia z Schengen. Podejmowane  działania przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa, a także uszczelnienia granicy Unii Europejskiej, poprawy funkcjonowania kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce w zakresie ruchu towarowego,  skrócenia czasu  odprawy celnej dla składów pociągów, poprawy warunków pracy służb granicznych. Wymieszany ruch pociągów (krajowych i międzynarodowych) na stacji, niewystarczające do kontroli i odprawy granicznej pomieszczenia oraz słabe wyposażenie w urządzenia techniczne powodują zagrożenie skuteczności kontroli i co się z tym wiąże szczelności granicy.

Realizacja projektu ułatwi pracę służbom granicznym, zapewniając  skuteczniejszą ochronę granicy oraz  pozwoli na zintegrowane zarządzanie aspektami  bezpieczeństwa, w kontekście przewozu dóbr z Białorusi oraz innych państw. Projekt ma również newralgiczne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorczości na tym terenie, szczególnie związanej z przewozem i obrotem drewna.

Zakres rzeczowy projektu KIK/20 Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce  obejmuje budowę podstawowych obiektów kubaturowych: a mianowicie: budynków Straży Granicznej, budynków Służby Celnej, budynku kontroli fitosanitarnej, wiaty, rampy przeładunkowej, dróg i ogrodzenia, instalacji wewnętrznych i zewnętrznych (elektryczne, sanitarne, centralnego ogrzewania), instalacji teletechnicznych: system kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu, zasilania gwarantowanego, telewizji dozorowej, sygnalizacji pożaru, łączności radiowej.  Obiekty przejścia wyposażone zostaną w sprzęt i urządzenia niezbędne do prowadzenia skutecznej kontroli granicznej. Po wybudowaniu infrastruktury kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce uzyskane zostanie pozwolenie na użytkowanie.
Okres rzeczowej realizacji Projektu ustalony został na okres 24 miesięcy,   tj. rozpoczęcie realizacji: 01/11/2011, natomiast zakończenie realizacji: 30/11/2013.
Wprowadzenie w życie tego Projektu przyczyni się do zniwelowania różnic społeczno-ekonomicznych między Polską a innymi, bardziej rozwiniętymi państwami Unii Europejskiej, między województwem podlaskim, a innymi, bardziej rozwiniętymi regionami Polski. Zapewni również dodatkowe bezpieczeństwo dla państw wspólnoty oraz tych, których dotyczy porozumienie z Schengen, jak np. Szwajcaria. Pod względem bezpieczeństwa publicznego na przejściu granicznym oraz bezpieczeństwa kolejowego ruchu granicznego w kontekście importu towarów z Białorusi – istnieje dalece rozwinięta współpraca między instytucjami szczebla  lokalnego i wojewódzkiego. Biorąc pod uwagę mieszkańców tych terenów, wpłynie  pozytywnie na: poczucie bezpieczeństwa, zatrudnienia i jakość wykonywanej pracy, poprawiając warunki i standard życia.  
W dniu 25 października 2011 r. została zawarta Umowa ws. Projektu pomiędzy Ambasadą Szwajcarii w Warszawie a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego dla niniejszego Projektu, pełniącym funkcję  Krajowej Instytucji Koordynującej. 
W dniu 22 listopada 2011 r. Dyrektor Władzy Wdrażającej Programy Europejskie w Warszawie (Instytucja Pośrednicząca Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy) wraz  z  Wojewodą Podlaskim, na mocy Umowy w Sprawie Projektu zawartej 25 października br.,  podpisali Porozumienie w Sprawie Realizacji Projektu Wkład w poprawę przepustowości i kontroli kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce”. 
W dniu 24 kwietnia 2012 roku, w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, podpisana została umowa na pełnienie czynności  inżyniera kontraktu prac związanych z budową infrastruktury kolejowego przejścia granicznego w Siemianówce w ramach realizacji Projektu KIK/20.  
Ponadto w ramach prowadzonych działań promocyjnych Projektu, po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, w dniu 6 sierpnia 2012 roku podpisane zostały umowy na wykonanie i dostawę materiałów promocyjnych. Prowadzona jest dystrybucja materiałów promocyjnych.
W dniu 23 sierpnia 2012 roku z wykonawcą wyłonionym w trybie przetargu nieograniczonego podpisana została umowa na realizację robót budowlanych. W dniu 28 sierpnia 2012 roku przekazano wykonawcy plac budowy, natomiast w dniu 5 września 2012 roku wykonawca przystąpił do rozpoczęcia robót budowlanych.
W trakcie realizacji umowy prowadzone były prace na placu budowy związane z budową wszystkich obiektów ujętych w projekcie oraz roboty zewnętrzne. Po zakończeniu robót drogowych przygotowawczych i robót ziemnych, wykonano ciągi jezdne i piesze. Prace przebiegały zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. Po zrealizowaniu robót budowlanych wewnątrz obiektów,wykonawca zrealizował pierwsze wyposażenie w ramach  nowowybudowanych budynków.
Na dzień 30 sierpnia 2013 roku wykonawca zgodnie z przyjętym terminem umownym zgłosił gotowość obiektów do odbioru. Inwestor w tym celu powołał Komisję odbioru dotyczącą etapu I budowy, która swoim zasięgiem prac obejmowała między innymi: sieci i instalacje zewnętrzne, drogi, parkingi, ciągi piesze i zieleni, budynki Izby Celnej, Straży Granicznej i Służb Fitosanitarnych a także rampę rozładunkową, stację transformatorową, agregatownię, kotłownię i zbiornik retencyjno - rozsączający. W dniu 27 września 2013 roku Protokołem Odbioru Końcowego Komisja dokonała odbioru zrealizowanych robót budowlanych.

 
Poniżej fotografie dokumentujące postęp we wdrażaniu projektu, w tym postęp robót na placu budowy:
Budynek administracyjny Straży Granicznej
Budynek administracyjny Straży Granicznej 

Budynek administracyjny Służby Celnej
Budynek administracyjny Służby Celnej 

Budynek administracyjny Służby Celnej
Budynek administracyjny Służby Celnej 

Budynek gospodarczy Izby Celnej
Budynek gospodarczy Izby Celnej 

Budynek gospodarczy Izby Celnej z rampą rozładunkową
Budynek gospodarczy Izby Celnej z rampą rozładunkową

Budynek fitosanitarny oraz rampa rozładunkowa
Budynek fitosanitarny oraz rampa rozładunkowa

Budynek fitosanitarny
Budynek fitosanitarny

Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej

Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej

Budowa infrastruktury drogowej
Budowa infrastruktury drogowej

Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
 Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
 
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
 
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt
Wizyta przedstawicieli strony szwajcarskiej monitorująca projekt

Tablica informacyjna
 Tablica informacyjna
Budynek główny Straży Granicznej i Służby Celnej
Budynek główny Straży Granicznej i Służby Celnej 

Budynek główny Straży Granicznej i Służby Celnej
Budynek główny Straży Granicznej i Służby Celnej

Zaplecze budynku fitosanitarnego i gospodarczego od strony skarpy  
Zaplecze budynku fitosanitarnego i gospodarczego od strony skarpy 

Rampa rozładunkowa
Rampa rozładunkowa

Rampa rozładunkowa
Rampa rozładunkowa

 

Brak załączników.
Informacja była modyfikowana.
  Zmiana wyglądu graficznego.

Poprzednie wersje informacji: